eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 📖 کتاب چی شد چادری شدم؟ ✍️ تألیف: عالیا نراقی عراقی ناشر: نوای دانش ✅ این کتاب حاصل فراخوان وبلاگی من و چادرم است، با موضوع ؟، مجموعه خاطراتی منتخب از آنان که را برگزیدند . 📌این کتاب به کسانی که در انتخاب حجاب برتر مرددند، خانواده هایی که می خواهند برای این انتخاب به فرزندان خود کمک کنند و مربیان و معلمان آموزشی پیشنهاد می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 چرا مانتوی خود را کنار گذاشته و بدون مانتو از خانه خارج می شود؟!؟ 💢 چرا از جامعه شیعه گذشت!... 💢 چرا خانمها در جامعه، خود را برای آراسته می کنند؟ 💢 چرا برخی زنان، با چشمان خود مردان را به خود می کنند؟ 🔺 این گونه افراد، امام زمان را به نمی آورند؟ 💠 آقا شما خودتان از اوضاع جامعه خبر دارید و می دانید که شرایط سخت شده است. 🔺 مشکل ما این است که نیستیم و رفتار می کنیم. امام صادق می فرمایند: اگر با ما هستی، پس در خانه دشمن چه می کنی؟ دوستان مان را انتخاب کنیم. 🔺 اگر با امام زمان هستیم، پس چرا انتخاب ها و رفتارهای ما این را نشان نمی دهد؟ 💠 آقا جان خودمان هم از دست خودمان شدیم! 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
📲 🔷نام نرم افزار: ❣️ 🔷توضیحاتی راجع به نرم افزار :👇 🔷در این نرم افزار، احادیثی از امامان و نکاتی از قرآن کریم درباره و آورده شده است. ✅ 🔷در این برنامه، از چندین جهت مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.✔️ به عنوان مثال: 1️⃣ مفهوم حیا 2️⃣ برخی از اسوه های حیا و پاکدامنی 3️⃣ حیا در زندگی خانوادگی و... 🔻 "حیا از منظر قرآن و روایات" را در بازار اندروید ببینید: http://cafebazaar.ir/app/?id=haya.ghoran.ravayat&ref=share https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴پیام لوازم التحریر برای دانش آموزان/ اینفو گرافی ⭕️هر کدام از این شخصیت های کارتونی 👩🎤💃👩🌾 که با اهداف خاص و بر اساس نظرات کارشناسان و روانشناسان کودک و برای بر هر انسانی، یعنی 👤 طراحی شده؛ دارای پیام مختص 🗣 به خود هستند. پیامی که هر روز با 👀 تصاویر دفترها 📖 و کیف ها 🎒👝👛 و.. خود و دوست هم کلاسی شان، بیشتر و بیشتر در می کند. 🎒📒✏️📚 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻 در اسلام اصل است و برای شرایط خاص است. 🔥 درب وردی مشخص است؛ اما اگر آتش سوزی رخ داد، از پنجره نیز می توان عبور کرد. 🔥 دیدید به گناه می افتید و شرایط ازدواج دائم را ندارید، به ازدواج موقت فکر کنید. 🔻 زمانی که خلیفه دوم ازدواج موقت را کرد، امیرالمؤمنین فرمود: اگر خلیفه دوم ازدواج موقت را منع نمی کرد، تا آخر دنیا جز آدم های مریض، کسی مرتکب نمی شد. 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
✅پوشش ورزشکار غربی، در مسابقات المپیک ابتدای قرن بیستم این گونه بود. ✅چه شد که بعد از جنگ جهانی دوم رنگ باخت؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 بازیگری که قبلاً در یکی از تئاترهایش، از نماد همجنس‌بازان استفاده کرده بود، این روزها به دعوت یک انجمن فمینیستی و مدافع #گناه_همجنس_بازی در خارج از کشور و به بهانه‌ی دیدار با خواهرش، به کانادا رفته است!! https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴 در دوره‌ بلوغ به توضیح دهید، ممکن است در این سن، در اجتماع کم‌کم، را از دریافت کند. اما این توجه‌ها لزوماً نشان‌دهنده فرد مقابل، به او . https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "سیاست های برندینگ حجاب در فضای مجازی" 👨🏫 ارائه دهندگان: گروه وب سایت مستر مانتو ⏰زمان: چهارشنبه 17 مهر ساعت 15:15 و اکران مستند "مد شده" ساعت 14:30 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا ✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
نشست تخصصی #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در تاریخ چهارشنبه ۲۷ شهریور با عنوان: "بازنمایی آسیب‌های اجتماعی در سینمای ایران: اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی #متری_شیش_و_نیم" با مشارکت اعضای محترم کارگروه https://eitaa.com/umefafgaraei
بسم الله الرحمن الرحیم 💢 آقای دکتر حسین زاده: فیلم متری شیش و نیم هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ محتوایی قابل نقد و بررسی می باشد. از جنبه‌های مختلف متن و فرامتن، فیلم قابل تحلیل است. به صورت مختصر و مفید، برداشت ناقص خودم را از فیلم بیان می کنم. فیلم به لحاظ فنی قابل تحسین است. سعید روستایی فیلمساز جوانی است که در حدود سی سال سن دارد و در اوج جوانی توانسته است بعد از فیلم ابد و یک روز که شاهکار تاریخ سینما است و 9 سیمرغ را دریافت کرده است، در این فیلم نیز موفق باشد. روستایی توانسته فضای فیلم را از محیط محدود و بسته خانه، به فضای جامعه بیاورد؛ با لوکیشن های مختلف، پلان های تأثیرگذار و دیالوگ های خیلی خوب، که تأثیر خودش را دارد. هر چند که طبق اصول دراماتیک، که بتواند از مخاطب اشک بگیرد، در حد فیلم های رمانتیک نیست؛ اما تأثیر و کشش خودش را دارد. در 30، ۴۰ دقیقه اول، فیلم خیلی کشش دارد و مخاطب را بر روی صندلی میخکوب می کند و او منتظر است تا ببیند چه اتفاقی قرار است بیفتد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 آقای دکتر حسین زاده: این فیلم در ژانر اجتماعی طبقه بندی می گردد و چون سینمای اجتماعی فضای بسیار گسترده ای است، می توان این فیلم را در سینمای رئالیسم اجتماعی قرار داد. یکی از جذابیت های این فیلم به این خاطر است که سرشار از دوگانه های شخصیتی و موضوعی است. دوگانه معتاد و پلیس، فقیر و ثروتمند، مرد و زن، عاشق و معشوق، پدر و پسر، تولید کننده و مصرف کننده، قاضی و متهم، قاتل و قربانی، مجرم و قربانی، فرد و خانواده، من و دیگری، من و جامعه، خانواده و جامعه، بد دهن و مؤدب، با شخصیت و بی شخصیت، خوف و رجا و ... . نوعی استیلای فردی و جمعی در آن وجود دارد که می تواند یکی از شاخص های فیلم باشد. یکی از نکاتی که می تواند فیلم را جذاب کند، میل به پیشرفت در اوج بن بست های اجتماعی و محیطی برای شخصی است که علاقه به پول و ثروت دارد، علاقه به ازدواج، عشق و مهاجرت دارد، اما شرایط آن برایش فراهم نیست و او را رنج می‌دهد. در واقع این دوگانه ها روایتگر آن استوری اصلی فیلم و همچنین خرده روایت ها و داستان های فرعی است که گاهاً جای این دوگانه ها با هم عوض می شود و در واقع یک حرکت متقابل و متداخلی در این شخصیت های دوگانه به وجود می آید و این مسئله به جذابیت فیلم کمک می کند که در مورد هر یک می‌توان صحبت کرد. 💢 نکته بعدی بحث مشکلات و معضلات اجتماعی می باشد که در این فیلم روایت می گردد. گفتمان مرکزی فیلم بحث اعتیاد می باشد؛ اما با فاصله بسیار کمی به سایر آسیب های اجتماعی نیز اشاره می کند که یکی از مهمترین آنها مبحث دروغ است. یکی از پرچمداران فیلم های اخلاقی، اصغر فرهادی می باشد که با فیلم هایی از قبیل جدایی نادر از سیمین، گذشته و ... که همه این ها ناظر به مسائل اخلاقی از جمله دروغ می باشد، شناخته می گردد. اما سعید روستایی با یک بازمهندسی از سینمای اصغر فرهادی، فراتر از فرهادی، در سینمای اجتماعی ورود کرده و با نگاه کلی به مسائل و به نظر، خیلی بهتر از اصغر فرهادی، سینمای اجتماعی را ناظر به بحث دروغ مطرح نموده و در این فیلم مثال های زیادی در این خصوص دیده می شود. دروغ زن رضا در ابتدای فیلم، دروغ خود پلیس ها به هم، دروغ حمید به قاضی، دروغ خود صمد، دروغ پدرِ پسری که فروشنده مواد بود و دروغ را ترویج می کرد. یکی از شاه سکانس های فیلم، جایی است که صمد فیلم دوربین را به پسر نوجوان نشان می دهد و می گوید که تو قرص را برداشته ای و در حالی که فیلم نشان می دهد که پسر قرص را برداشته است، اما باز پسر با جدیت می‌گوید که برداشتن قرص کار من نبوده است و این را به ضرس قاطع می گوید و این ناشی از چیست؟ این ناشی از رفتار پدری است که قاطعانه بسیار به او دروغ گفته و به او یاد داده و این رفتار در او نهادینه شده است. 💢 نکته بعدی اینکه نسل جدید قربانی نسل گذشته است. دختر رضا که بیگناه است و فردا امتحان دارد، قربانی کارهای پدرش شده است. دختر کوچک حمید، قربانی حرفه پدرش که پلیس است شده و کشته شده است. پسر نوجوان زندان، قربانی کار پدر قاچاقچی خود شده و دو سال مجبور به حبس در بازپروری شده و با اینکه پدر گنهکار است آزاد می شود. نکته دیگری که جزء خصوصیات فیلم های اجتماعی در ایران است و در فیلم‌های مهرجویی و فرهادی نیز بوده است و در این فیلم نیز دیده می شود، بددهنی است. بددهنی های بسیاری توسط شخصیت‌های این فیلم صورت گرفته که با تحلیل محتوا مشخص می گردد که بسیار زیاد است. نکته بعدی که از این فیلم قابل بیان است، به کور بودن قانون می پردازد و آن را بیان می کند. یعنی قانون نمی تواند مشکلات و معضلات جامعه ما را حل کند. دیالوگ های مختلف این ادعا را ثابت می کند. دیالوگ های بین حمید و صمد در سکانس اولیه فیلم که از همدیگر می خواهند که مسئولیت گزارش‌نویسی را به عهده بگیرند یا خود پلیس (شخصیت صمد) در قصه ۶ کیلو و ۸ کیلو، به برداشت ۲ کیلو مواد مخدر متهم می شود و با اینکه بازپرس در خصوص پسر نوجوان مطمئن است که گناهی ندارد، اما به این خاطر که قانون بر این اساس است، چاره ای ندارد و قانون نمی تواند حق و حقیقت را مشخص کند. https://eitaa.com/umefafgaraei