eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سلام بر تو ای پاک سرشت، پاک روش و پسندیده... 🔶 ما به پایبندیم؛ 🔶 در مقابل زانو می‌زنیم؛ 🔶 با راه می‌آییم؛ 🔶 و در قبال ، تمکین می‌کنیم. 🔶 ما در تفکر، منش و اعتقاد، با بی‌دینان شرق و لاقیدان غرب، فاصله داریم. 🔶 ما معتقدیم که هست، معاد و قیامت هست و چشم‌هایی همیشه نگران ماست. 🔶 ما می‌کنیم از حضور ولی نعمت‎مان و اين که در منظر نگاهش کنیم. 🔶 ما ساقه‌های ترد و نازک زلف را به دست گرزهای آتشین، نمی‌سپاریم. ، جهان اسلام، در غم از دست دادن بانوی بزرگ به سوگ نشست. . https://eitaa.com/umefafgaraei
قسمت ششم 6️⃣ ✅برخی افراد نیروی متراکم آزاد نشده ای در درونشان احساس می کنند که نمی دانند از چه راهی باید آن را آزاد کنند و دیگران را از وجود آن با خبر سازند؛ بنابراین از بخشی از نیروی آماده و آشکار خود استفاده می کنند تا شاید بتوانند راهی برای نفوذ در دلها بیابند و قدرت و استعداد خود را به اثبات رسانند. ✅تمایل به برانگیختن احساسات دیگران و اشتیاق به پسندیدگی و پذیرفتگی، شاید نیرومندترین محرک زندگی این دسته از افراد باشد. ✅لذا با کاهش و تعويض و تغيير هر روزه و خود و خريدن لباس هاي گران قيمت و مُدِ روز، در صدد ديگران برآمده و نگاه هايي را به خود معطوف مي دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷خلاصه ای از بیست و هشتمین نشست تخصصی در سال 1398 🔷در تاریخ چهارشنبه 29 آبان 1398 🔷با عنوان: "گام های در دانشجویان پزشکی؛ مطالعه زمینه ای (Grounded Theory)" 🔷ارائه دهنده: خانم دکتر معصومه ، دکتری علوم تربیتی و کارشناس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 💠 دکتر محمدحسین زاده در این نشست، به بیان بخشی از یافته های رساله دکتری خود با عنوان "تبیین برنامه درسی پنهان عفاف و حجاب دانشکده علوم پزشکی مشهد" پرداخت. در این رساله تلاش گردیده بود که با مطالعه زمینه ای، فرآیند برنامه درسی پنهان و_حجاب کشف گردد. ایشان دلیل انتخاب دانشگاه علوم پزشکی و پژوهش پیرامون آن را، اقتضائات کاری آن و اهمیت بیشتر مباحث محرم و نامحرم، بین دو گروه اساتید و دانشجویان و پزشکان و بیماران عنوان نمودند. 💠 جامعه پژوهش انجام شده، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشکده علوم پزشکی مشهد بودند که داده های گردآوری شده، پس از تجزیه و تحلیل، یافته های ارزشمندی را نشان دادند. یافته ها حاکی از آن بود که، دانشجویان دانشکده علوم پزشکی، در خلال یادگیری و در پی 7 سال آموزش پزشکی، درگیر فرآیند هستند. یعنی به طور مداوم و حداقل به طور ذهنی و فکری، درگیر مسأله نوع تفکر، نوع رفتار، نوع پوشش، نوع تعامل و ... هستند که بعضاً با پیش زمینه های قبلی آنها منافات دارد. آنها درگیر پاسخگویی به این سؤالات هستند که معیارهای پزشکی در جامعه اسلامی، برای موفقیت چگونه است و چه مواقعی با تضادها و تعارض هایی مواجه خواهند شد و در این مواقع باید دید حرفه ای را لحاظ قرار دهند و یا دید مذهبی غالب گردد. بنابراین هویت یابی عفافگرایی در این دانشجویان، دچار یک نابسامانی، اختلال و ناهماهنگی می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر محمدحسین زاده: 💠 در رساله ارائه شده، به تبیین برنامه‌درسی ‌پنهان عفاف و حجاب دانشکده پزشکی مشهد پرداخته ‌شده است. "آنومی هویت‌یابی عفافگرایی" تئوری ذاتی ظهور یافته و درواقع طبقه مرکزی پدیدارشده از داده‌های این پژوهش در خصوص تبیین فرایند برنامه‌درسی ‌پنهان عفاف و حجاب دانشکده پزشکی مشهد بود. ماحصل این "آنومی هویت‌یابی"، در مراحل مختلف تحصیل و به‌تبع آن در رویارویی با ابعاد، ویژگی‌ها و مقتضیات خاص هر مرحله به شیوه‌های مختلفی تجلی می‌یافت. در این پژوهش این ظهور و بروز در سه مرحله کلی عیان و با عناوین ""، "" و "" نام‌گذاری شد. دانشجویان پزشکی در مواجه با "آنومی هویت‌یابی" کنش و واکنش‌هایی را از خود نشان می‌‌دهند که تحت تأثیر مانند در سن ازدواج قرار داشتن، جو سیاسی – اجتماعی جامعه، باورها و ارزش‌های فرهنگی جامعه و به‌ویژه نظیر ویژگی‌های فردی و خانوادگی دانشجو، منابع اطلاعاتی مورداستفاده وی و نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در دسترس، قرار دارند. این کنش و واکنش‌ها به‌صورت بهم ریختگی موجود آن‌ها در رابطه با عفاف و حجاب و نیز تلاش ایشان برای سازگاری با جو پزشکی تجلی می‌یافت. پیامد این فرایند "" بود. 💠 فرایند هویت‌یابی عفاف گرایی، تجربه‌ای است که تقریباً از ابتدا تا انتهای دوره تحصیل در دانشکده پزشکی را شامل می‌شود و دانشجویان لااقل از لحاظ ذهنی و فکری در تمام محیط آموزشی با آن درگیر هستند و دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این هویت‌یابی به‌صورت مستقیم رفتار دانشجویان در زمینة را هدایت می‌کند. با توجه به اینکه نوعی نابسامانی و آشفتگی در این فرایند مشاهده شده، که منجر به کاستی‌هایی درزمینة رعایت عفاف و حجاب در دانشجویان شده، به آن استعاره "" اطلاق شد. برنامه‌درسی ‌پنهان دانشگاه: 💠 علی‌رغم اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌درسی رسمی دانشگاه در دوره پزشکی عمومی، نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی و ایرانی ازجمله عفاف و حجاب برشمرده‌شده است، اما حاکی از شکل‌گیری و نقش بسیار مهم برنامه‌درسی ‌پنهان دانشگاه در فرایند هویت‌یابی عفاف گرایی دانشجویان بود. به‌عبارت‌دیگر گویا بعد پیش‌بینی‌نشده برنامه‌های درسی نقش مهم‌تری را در این زمینه ‌ایفا می‌نمود. به‌گونه‌ای که گویا به‌موازات برنامه درسی رسمی پزشکی، برنامه درسی دیگری به‌صورت و ‌پنهان در زمینة عفاف و حجاب در این دانشکده در جریان است که بر هویت‌یابی عفاف گرایی دانشجویان و به‌تبع آن بر رفتار دانشجویان در خصوص عفاف و حجاب بسیار تأثیرگذار بوده است. تمامی عوامل مربوط به برنامه‌درسی ‌پنهان دانشگاه که شرکت کنندگان بیان نموده بودند، در عوامل مربوط به ، عوامل مربوط به ، عوامل مربوط به و عوامل مربوط به دسته بندی شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 به‌طورکلی می‌توان همه عوامل مؤثر بر ایجاد پدیده آنومی هویت گرایی عفاف و حجاب در دانشجویان را به‌مثابه برنامه‌درسی ‌پنهان دانشکده پزشکی مشهد درزمینة عفاف و حجاب، در #چهار_عامل کلی درزمینة رعایت عفاف و حجاب نشان داد. این 4 عامل شامل #دانشگاه، #فرد، #جامعه و #خانواده بود که هر یک دربردارنده عوامل مختلف دیگری بودند. عوامل مرتبط با فرد (دانشجو) که به ویژگی‌های شخصی (سن، وضعیت تأهل، وضعیت بومی بودن، وضعیت سکونت)، ویژگی‌های روانی (مثل انگیزه‌های ورود به دانشگاه، عزت‌نفس و...) و ویژگی‌های اجتماعی-فرهنگی (نوع تربیت فرد، گروه دوستان، منابع اطلاعاتی اش و...) دانشجویان مرتبط است. عوامل مرتبط با جامعه به فرهنگ جامعه عمومی و فرهنگ جامعه تخصصی پزشکی تقسیم‌بندی شده که البته یافته‌های پژوهش حاکی از تأثیرگذاری بیشتر جامعه تخصصی پزشکی نسبت به جامعه عمومی است. عوامل مرتبط به خانواده دانشجو نیز به ویژگی‌های اجتماعی-فرهنگی خانواده افراد، میزان نظارت شان و سبک تربیتی و به عبارتی سبک‌های فرزندپروری والدین دانشجویان اشاره داشت. عامل دانشگاه نیز در چهار طبقه عوامل مربوط به محیط شناختی، محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و محیط دیوانسالاری دسته بندی شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 برخی از موارد قابل توجه به‌منظور نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی: 1. باید کوشید این امر تبدیل به گفتمانی ذهنی در فضای غالب جامعه پزشکی شود تا سپس بتوان آن را تبدیل به رفتار نمود و به یاد داشت که رشته‌هایی مانند طبابت، قضاوت و روحانیت ازجمله حرفه‌هایی هستند که از دیرباز جامعه انتظارات ویژه‌ای از آنان داشته و در قبال آن امتیازات خاصی به آن‌ها می‌داده است که این انتظارات جامعه با عنوان اصول پروفشنالیسم مطرح می‌شود. در تدوین این اصول پروفشنالیسم می باید مسائل عفاف و حجاب اسلامی در آن جایگاه ویژه‌ای ‌یابد. 2. در دانشگاه باید ویژگی‌های رفتار مطلوب یک پزشک در بعد عفاف و حجاب مشخص شود تا افراد شاغل در این دانشگاه به‌ویژه دانشجویان، انتظارات واقعی دانشگاه اسلامی را در خصوص پوشش و تعامل بدانند. 3. آموزش‌های لازم درزمینة آموزش و نهادینه‌سازی این رفتارها در قشر دانشجو موردتوجه قرار گیرد. 4. رصد و ارزشیابی مستمر این رفتار در دانشجویان و اساتید و دیگر اقشار درگیر در آموزش دانشجویان مدنظر قرار گیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در جلسه: 🔺 جناب آقای ابوترابیان: نمونه چنین کاری را در مدارس دخترانه نیز داریم و ضرورت دارد که پژوهشی این چنینی در این مدارس نیز انجام شود و یافته های آن می تواند به برنامه ریزی ها کمک کند. متأسفانه دفاع از همسر و خانواده در مدارس دخترانه مورد هجمه قرار می گیرد و در شهرهای بزرگی مثل مشهد، فضای ضد خانواده و ازدواج در دبیرستان ها قوی است. 🔺 آقای دکتر حسنی درمیان: ما سه نوع پوشش عرفی، پوشش قانونی و پوشش دینی داریم. الان به واقع کدام نوع پوشش در ایران غالب است؟ در تحقیقی که در کشور آمریکا انجام شده بود، علل افول ایمان مورد بررسی قرار گرفته بود و نتیجه آن تحقیق نشان داد که آمدن دانشجویان به دانشگاه باعث کاهش رفتارها و الگوهای ایمانی می‌شود. اما افول در افرادی که در دانشگاه هم نیامده بودند، بیشتر مشاهده شده بود. بنابراین نمی توان قضاوت نمود که دانشجویان دانشکده پزشکی با غیردانشجویان، در مقوله عفاف متفاوت هستند. در جامعه ما پوشش و عفاف یکی از عناصر یک پکیج است که امروزه بیشتر از سایر عناصر مورد توجه قرار گرفته است. تغییر در سلسله مراتب ارزش ها اتفاق می افتد و باز هم به عمق مسئله به درستی پی نبرده ایم. 💠 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 14:45نیز، مستند "چرایی اکران ایکسونامی در مشهد" پخش گردید. این مستند به بررسی ابعاد، پیامدها و چالش های اکران عمومی مستند ایکسونامی (خاطرات یک پورن استار از آزادی های جنسی خود در غرب) در روز دوشنبه 20 آبان ماه، در سینما هویزه مشهد، صورت گرفته بود پرداخته بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
کودک و نوجوان 🔷تصویر بدنی، بازنمایی درونی ظاهر بیرونی فرد است، که این بازنمایی ابعاد جسمانی و ادراکی و نگرش نسبت به آنها را در برمی گیرد. 🔷تصویر بدنی می تواند تحت تأثیر عواملی چون رشد جسمانی، تعاملات فرد با محیط اجتماعی، سوانح، آسیب و جراحات بدنی قرار گیرد و نگرانی از را در فرد ایجاد می کند. ✅ مرکز جامع مشاوره 🌸 لینک عضویت و اطلاع رسانی در کانال کلینیک تخصصی 👇👇 https://eitaa.com/astanemehrrazavi https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 سی و یکمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398 💬 با عنوان: "بازنمایی تدبیرهای ناکام آموزشی در تربیت مطلوب" 👨🏫 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰زمان: چهارشنبه 20 آذر ساعت 15:15 و اکران مستند "بازی" ساعت 14:50 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا ✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_دختران_نوجوان 🔰 مؤسسه آموزشی و پژوهشی دنیای آینده برگزار می کند: 🔸 آنچه #والدین باید درباره #آینده_نوجوان خود بدانند. 🔹 ویژه #مادران دارای #دختران 12 تا 17 سال 📆 زمان: 18 آذرماه 98 📌 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: 09154046067 https://eitaa.com/umefafgaraei
قسمت هفتم 7️⃣ ✅دوره دوره گذر از و شكل گيري حس فرد است. از همين رو، جوان سعي دارد با روش هاي مختلف استقلال و هويت خود را به ديگران نشان دهد. به عنوان نمونه در سن جواني و گاهي در نوجواني دست به آزمون«آرايش» مي‌زنند تا از گروه سني خود پيش‌تر باشند. ✅اين دختران به اين سبب، پوشش های نامناسب و را به کار مي‌برند که خود را بزرگ‌تر نشان دهند و از رهگذر جادوي لوازم آرايش، آرزوي خود را براي کوتاه کردن دوره کودکي و نوجواني محقق سازند و به «بزرگسالي» قدم نهاده و به نيازهاي عاطفي خويش پاسخ گويند. ️✳️ببهترین راه برای پیشگیری از این، موضوع هدایت دختران به کارهای مفیدی هست که بتوانند از آن طریق چنین نیازی را پاسخگو باشند. مثلاً اگر دختری در فعالیت های ویژه ای، دارای توانمندی و برتری نسبت به دیگران باشد مواردی همچون توانمندی علمی، توانمندی هنری (خیاطی، آشپزی، عروسک سازی و...)، توانمندی ورزشی و ... چنین دختری دیگر نیاز ندارد برای استقلال طلبی، به اقدامات پرخطری همچون حضور آرایش کرده در جامعه متوسل شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
پيامبر صلوات الله علیه 💠 يقولُ اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ: اَلشّابُّ الْمُؤمِنُ بِقَدَرى الرّاضى بِكِتابى ، اَلْقانِعُ بِرِزْقى ، اَلتّارِكُ لِشَهْوَتِهِ مِنْ اَجلى هُوَ عِنْدى كَـبَعْضِ مَلائِكَتى؛ 💠 خداوند عزّوجلّ میفرمايد: جوان معتقد به قضا و قدرم، خشنود به آنچه برايش مقدر كرده‏ ام، قانع به روزی ام و رهاكننده هوا و هوس به خاطر من، در نزد من مانند يكى از من است. 📙 منبع: كنز العمّال ، ح 43107 . https://eitaa.com/umefafgaraei
#ازدواج #همسر_گزینی 🔰 میزگرد علمی با موضوع بی اعتمادی در ازدواج 🔸 با حضور خانم دکتر مشائی، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه فردوسی 🔸 خانم دکتر سلطانی ، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی 🔸 و آقای دکتر اورعی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی 📆 زمان: دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۲:۰۰ 📌 مکان: دانشگاه فردوسی، دانشکده ادبیات، تالار حائری https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️می بینی خواهرم... ❇️برا دفاع از این حرم... ❇️دارم می رم ولی... ❇️به تو وصیتی دارم... ... https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی #بلوغ_زودرس 🔹 اگر فرزند کودک و نوجوان را در معرض انواع #سموم_محرک در اجتماع قرار بدهیم، او را دچار بلوغ زودرس می کنیم. یعنی نوجوان قبل از به دست آوردن #توان_مقابله با #اژدهای_نفس خود باید به مقابله با او بپردازد. 🔹 قبل از اینکه عقل به قدر کافی تقویت شود، باید بتواند انتخاب درستی بکند و بر #هیجانات_جنسی خود غلبه کند؛ یعنی او را در یک #پیکار_نابرابری قرار می‌دهیم که در اغلب موارد برنده معلوم است. 🔹 به همین خاطر #نوجوان امروز ما، #تمرکز کافی بر ذهن خود ندارد، به وظیفه اصلی خود در این سنین که همان درس خواندن و علم آموزی است نمی‌پردازد. چون هم تمرکز از او گرفته شده و هم دوست دارد وقت خود را بر سیر کردن غریزه‌های حیوانی خود بگذارد، در حالی که این غرایز در واقع سیری‌ناپذیر هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔰پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مي‌فرمايند: ما مِنْ شابٍ تَزَوَّجَ فى حَداثَةِ سِنِّهِ اِلاّ عَجَّ شَيْطانُهُ: يا وَيْلَهُ، يا وَيْلَهُ! عَصَمَ مِنّى ثُلُثَى دينِهِ، فَلْيَتَّقِ اللّه َ الْعَبدُ فِى الثُّلُثِ الْباقى. 💬 هر جوانى كه در سن كم كند، شيطان فرياد بر مى آورد كه: واى برمن، واى بر من! دو سوم دينش را از دستبرد من، مصون نگه داشت. پس بنده بايد براى حفظ يك سومِ باقى مانده دينش، تقواى الهى پيشه سازد. 📗منبع: نوادر راوندى، ص ۱۱۲ 🔰پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مي‌فرمايند: يا مَعْشَرَ الشَّبابِ عَلَيْكُم بِالْباهِ فَاِنْ لَمْ تَسْتَطيعوهُ فَعَلَيْكُمْ بِالصّيامِ فَاِنَّهُ وِجاؤُهُ. 💬اى گروه جوانان! كنيد. اگر نمى توانيد، روزه بگيريد، كه روزه مهارِ شهوت است. 📙 منبع: كافى، ج ۴، ص ۱۸۰، ح ۲. https://eitaa.com/umefafgaraei
قسمت هشتم 8️⃣ ✅يکي از مسائل مهم در زندگي برخي از انسان ها، عقده هايي است که بر اثر تحقيرها يا ارضا نشدن برخي اميال و خواسته هاي او انباشته مي شود. ✅این تحقیرها و ارضا نشدن امیال ممکن است ناشی از مشکلات خانوادگی، وضعیت نامناسب اقتصادی، عدم پیشرفت دلخواه در مسائل مختلف زندگی و... باشد. در نتیجه با ايجاد يک زمينه (پوشش های نامناسب، بدحجابی و زينت کردن و...) خود را نمايان مي کند؛ عقده هايي که فرد را نسبت به خود بي اعتماد، و اراده را از او سلب مي کند و فرد براي جبران آن به رفتار نابهنجار، و حتی بی حجابی سوق می دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢سلسله نشست های صمیمی دل گویه با استادم 🔶دلیل موافقت یا مخالفت خودتان را با بگویید. ⏰زمان برگزاری: سه شنبه ها ساعت 12 الی 14 🔻جلسه اول: سه شنبه 19 آذر 🏢مکان برگزاری: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، کلاس 114 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔶دختری یک تبلت خریده بود. 👨 پدرش وقتی تبلت را دید پرسید: وقتی آن را خریدی، اولین کاری که کردی چی بود؟ 🌸دختر گفت: روی صفحه اش را با برچسب ضدخش پوشاندم و یک کاور هم برای جلدش خریدم. 👨 پدر: کسی مجبورت کرد اینکار را بکنی؟ 🌸دختر: نه! 👨 پدر: به نظرت با این کارت، به شرکت سازنده اش توهین شد؟ 🌸دختر: نه پدر، اتفاقاً خود شرکت توصیه می کند که از کاور استفاده کنیم. 👨 پدر: چون تبلت زشت و بی ارزشی بود، اینکار را کردی؟ 🌸دختر: اتفاقاً چون دلم نمیخواهد ضربه ای به آن بخورد و از قیمت بیفتد این کار را کردم. 👨 پدر: کاور که کشیدی زشت شد؟ 🌸دختر: به نظرم زشت نشد؛ ولی اگه زشت هم میشد، به حفاظتی که از تبلتم میکند می ارزد. 👨 پدر نگاه با محبتی به چهره دخترش انداخت و گفت: 🔶" که میگن یعنی همین" https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴برخورد قضایی با دایر کنندگان باشگاه های مختلط 🔻باشگاه ورزشی مختلط در حوالی خیابان فرشته تهران، پس از دریافت گزارش مردمی، در بستر سامانه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی تهران (ارشاد) و درخواست پیگیری ویژه به دستور مرجع قضایی توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران، پلمپ و متصدیان آن بازداشت شدند. 🔻گزارشی از اعترافات مسئولین و مربیان باشگاه مختلط https://eitaa.com/umefafgaraei
💢مؤسسه آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی مهرجویان فوق تخصصی بصورت 🔻همراه با فایل آموزشی قابل ذخیره و پاسخ گویی هفتگی استاد بصورت آنلاین 🔻استاد مسلم 🔻با ارائه 40 محور تربیت جنسی 🔻همراه با دو بصورت جداگانه 1.گواهی نامه پایان دوره برای همه شرکت کنندگان بدون هیچگونه امتحانی 2. گواهی توانایی تدریس ویژه کسانی که در امتحان شرکت کنند و نمره بالای 18 بگیرند : یک میلیون و چهارصد هزار تومان 🔻تخفیفات ویژه جهت حمایت 1. برای کسی که تا آخر آذر شرکت کنند، فقط و فقط یک میلیون تومان 2. فرهنگیان و مربیان تربیتی، فقط 800 هزار تومان 3. دانشجویان و طلاب، فقط 700 هزار تومان 🔻مؤسسات و مجموعه و افرادی که بصورت گروه های بیش از 5نفر ثبت نام کنند کد تخفیف صد هزار تومانی دریافت می کنند. 🔻اطلاعات بیشتر و ثبت نام با ای دی @admin_davodi تلگرام و سروش https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_بینایی #اميرمؤمنان_علی (علیه السلام) مي فرمايند: 🔹"نِعْمَ صَارِفُ الشَّهَوَاتِ غَضُّ الْأَبْصَار" 🔹"فرو افکندن #چشمان از گناه، چه #بازدارنده خوبی از شهوات است". 📚منبع: تصنيف غررالحكم و دررالكلم، ص 260. همچنین فرموده اند: 🔹 "مَنْ غَضَّ طَرْفُهُ أَرَاحَ قَلْبَه" 🔹 "کسی که #چشم (از نامحرم) فرو بندد، دل خویش را راحت کرده است". 📚منبع: تصنيف غررالحكم و دررالكلم، ح 9122 و نیز فرموده اند: 🔹"لیس یزنی فرجک إن غضضت طرفک" 🔹"اگر #نگاهت را مهار کنی، دامنت به زنا آلوده نمی شود". 📚منبع: تحرير المواعظ العدديه، على مشكينى، ص 109. https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️⭕️شاید حتی کلمه ی برای برخی والدین ناملموس باشد! 🔻مگر بلوغ زودرس چه آسیب هایی دارد!؟!🤔 💡بلوغ زودرس در فرزندان پسر و دختر، باعث بیش از حد نسبت به جنس مخالف و های روحی و جسمی احتمالی می گردد. ⭕️ همچنین باعث بروز رفتار های غلط جنسی مانند (شیء‌پرستی) نسبت به روابط پدر و مادر و آسیب های دیگر می گردد. ❌ ⚠️⚠️لطفاً به هیچ عنوان، خود را با فرزندان تان قیاس نکنید؛ عبارتی که به کرات از برخی پدر و مادرها شنیده می شود این است که من در کودکی، درکی از مسائل جنسی نداشتم! یا تحریکی در من صورت نگرفت یا دچار بلوغ زودس نشدم و.... ❌❌به یاد داشته باشید سطح هورمون های محرک جنسی در هر کسی متفاوت است. ❌همچنین هوش، قدرت تحلیل و درک فرزندان این دهه با چند دهۀ قبل، قابل قیاس نیست. ️⚠️ ❗️بنابراین پدران و مادران می بایست، در مقابل فرزندان، چه پسر و چه دختر، حدود لباس و روابط را رعایت نمایند. ️✅این موضوعات جدای از جهت دهی دینی، خاستگاه روانشناسی دارند. https://eitaa.com/umefafgaraei
قسمت نهم 9️⃣ ✅در جامعه ای که ارزش باشد؛ مردم آن جامعه تا وقتی خودشان را با افراد ثروتمند و مشهور مقایسه می کنند، احساس کمبود دارند و سعی می کنند خودشان را به آن حد برسانند و اگر نتوانستند خودشان را به آن حد مالی برسانند سعی می کنند بخش عمده ای از آن افراد را خودشان قرار بدهند و خودشان را شبیه آنها کنند. ✅گاهی از کسی که وضعیت مالی خوبی ندارد، می شنویم که می گوید رفتیم به فلان رستوران لاکچری غذا خوردیم و یا از مغازه های بالا شهر خرید کردیم و یا برای آرایش عروسی به سالن آرایش فلان منطقه رفتیم. ✅علت چیست؟ علت این است که آنها می خواهند از لحاظ اجتماعی خودشان را شبیه آدم های خاصی کنند و به اصطلاح تظاهر به داشته باشند، و لو اینکه این کار را با هزار قرض و بدبختی انجام بدهند. ✅در قضیه نیز یک عده از خانم های ما به خصوص دختران جوان، وقتی می بینند بخشی از آدم های ثروتمند و مشهور، پوشش های خاص و متفاوتی دارند و حجاب شان را درست رعایت نمی کنند، سعی می کنند با نزدیک کردن خود به آنها، به قول خودشان مثل افراد بگردند و در نتیجه منجر به ترویج می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei