#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#عوامل_گرایش_به_بد_حجابی
قسمت دهم
🔟#فشار_اجتماعی
✅یکی دیگر از چیزهایی که انگیزه برای گرایش به #بدپوششی و بدحجابی را، در برخی افراد فراهم می کند، #فشارهای_اجتماعی می باشد.
✅این مسأله هم چیز پیچیده ای نیست. شما در نظر بگیرید خانم باحجایی در محیطی کاملاً مذهبی بخواهد حجابش را کامل رعایت کند، ساده تر است، یا خانمی که در محیطی کار و یا زندگی می کند که عمده افراد اعتقادی به حجاب ندارند؟
✅نمونه بارز دیگر این مسأله دانشگاه های ما می باشد. وقتی دانشجویان دختر ما وارد دانشگاه می شوند، آن قدر فضای سنگینی بر دانشگاه حاکم هست که دخترها بعد از یک مدت کوتاهی نسبت به پوشش اولیه و کامل خود دست بر می دارند و گاهاً بدترین پوشش ها را نیز برای خود انتخاب می کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 گزارشی از نشست «زنان خاموش»
🔸خلأ فقهی و قانونی در حمایت کیفری از #بزه_دیده_گان_جنسی
👤 حجت الاسلام دکتر #حائری:
🔹در برخی موارد خلأ قانونی مشکل ساز است؛ گاهی قاضی با پروندهای مواجه میشود و می بیند قانونی که بتواند با اسناد به آن حکم، در جهت حمایت از بزه دیده صادر کند در اختیار ندارد.
🔹فقه مساوی با اسلام نیست چراکه فقه یک سلسله نظرات و فتواهائی است که عدهای به نام فقیه و مجتهد ارائه میدهند و از نظر نگاه اولیه اعتبار آن برای فقها و مقلدین آنها است و نظر مجتهد مساوی با اسلام نیست.
👤 قاضی #صادق_صفری:
🔹در این زمینه به لحاظ قانونی با خلأ مواجه نیستیم؛ بیشتر مشکل ما در این بخش عدم آگاهی نسبت به #قوانین_جنسی است.
🔹از جمله دلایل منعکس نشدن این جرایم، مربوط به عدم تساوی بین قوانین بزهکار و بزه دیده جنسی و تهدید شدن توسط بزهکار، رابطه نسبی بزهکار با بزه دیده، محدودیت در ادله اثباتیه #جرایم_جنسی، مسائل فرهنگی، تأکید بر حفظ آبرو و شغل است.
👤 دکتر #ساداتی:
🔹بالا رفتن #سن_ازدواج، بحرانهای اقتصادی و پایین آمدن آستانه تحمل افراد میتواند زمینه را برای ارتکاب این جرم فراهم کند. بحرانهای اقتصادی آستانه تحمل خشونت افراد را به تعبیری بالا یا پایین میبرد و خشونت ورزی را بیشتر میکند و افراد را برای خشونت آماده میکند.
🔹جرم شناسان تأکید دارند که جرایم جنسی به عنف را نباید به یک جرم برای ارضای تمایلات جنسی تقلیل داد؛ چراکه جلوه هائی از تحمیل خشونت است.
مشروح نشست در سایت فقه حکومتی وسائل:
🌐 vasael.ir/00042h
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
🌴🌻 قرآن و زندگی 🌻🌴
#قرآن👈 بهترین نمونه رفتار انسانی را می آموزد.
🚫#کنترل_نگاه: "وَلا تَمُدَّنَّ عَينَيكَ"
💠نگاهت را به دیگران ندوز.
🌴📚قرآن به ما می آموزد که، اعمال خود را در زندگی #کنترل کنیم، تا در زندگی دنیا و آخرت #سعادتمند شویم.
⭕️😊 و از جوارح و اعضای خود در راه رضای او استفاده کنیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#جای_خالی_عفاف_در_نمایش_های_خانگی
🔴 سریالهایی شبیه به سریالهای ترکیهای!
🔴 آیا کسی بر این شبکه #نظارت نمیکند؟!
💠سریالهای نمایش خانگی این روزها بیش از همیشه به سریالهای ترکیهای شبیه شدهاند.
🔸شبکه نمایش خانگی از اوایل دهه ۹۰ پررونق شده است. البته این رونق ریشه در کیفیت فیلمها ندارد. اگر مخاطب سریالهای شبکه خانگی باشید، متوجه تمایز آنها از دیگر سریالها میشوید.
🔸#آزاد_سازی_روابط دختر و پسر، #ازدواج_های_نامتعارف جوانان با افراد میان سال و پیر، خانوادههایی که اعضای آن از هم دور هستند و در روند داستان از یکدیگر جدا میشوند، همه در سریالهای شبکه خانگی دیده میشود.
🔸 تعداد سریالهای شبکه خانگی روز به روز افزایش پیدا میکند، اما کیفیت این سریالها رو به #تنزل است.
💢برای مثال سریال مانکن، به تنهایی مرزهای سطحی و سخیف بودن را در عرصه سریال های شبکه نمایش خانگی، چندین پله افزایش داده و با روایت یک قصله ملودرام به شدت زننده، که کپی ناشیانه ای از سریالهای ماهواره ای می باشد، مخاطب را در همان ابتدای راه غافلگیر کرده است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#چهارشنبههای_طلایی
💠نگاهی گذرا به کارنامه حرکت فرهنگیای که یک زوج طلبه، چند سال پیش شروع کردند و الان به #طرح_مهربانی یا #چهارشنبههای_طلایی معروف شده است. 🤩
🔻حدود چهار سال تبلیغ #حجاب، در مناطق مختلفی از شهرهای گوناگون کشور به صورت هفتگی 📆
🔻تبلیغ چهره به چهره در مناطقی که از نظر #پوشش بانوان افتضاح محسوب میشود. ✌🏻
🔻مواجهه #عالمانه با مخاطب، بر اساس #مزاج_شناسی و بکارگیری قلقهای ظریف طب اسلامی 🍵
🔻ایجاد #تغییر_نگرش_اساسی در مخاطبینی که از برخی مذهبیها بخاطر بعضی رفتارهای نادرست متنفر شده بودند. 🎀
🔻دریافت بازخوردهای #مثبت از طرف بانوان کمحجاب و ایجاد #تحول در تعدادی از آنها 🧕💐
🔻دریافت بازخوردهای #فوق_انتظار از طرف آقایانی که همسرشان کمحجاب بوده 👨🏻💼🌹
و...
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
💠 در این نشست دکتر اسلامیان، به بیان تفاوتهای ادراکی و شخصیتی کودکان نسل حاضر و تأثیرپذیری غیرقابل انکار آنها از رسانهها پرداختند و اذعان داشتند که رسانهها و انس کودکان با آنها، میتواند تهدید و در عین حال بستر مناسبی را در زمینۀ تربیت کودکان ایجاد نماید. ایشان ضمن اکران بخشهایی از انیمیشنهای دوبله شده و معرفی برخی از بازیهای رایانهای و موبایلی نامناسب، به ضرورت انجام فعالیتهای مکمل و تولید محتوا، در کنار ورکشاپهای تربیت جنسی و تربیت رسانهای، اشاره نمودند و افزودند، آموزههای آشکار و پنهان برخی از بازیها و انیمیشنهای قابل دسترس، که غالباً دارای محتواهای غربی و غیراسلامی میباشند، تربیت کودکان را دچار مخاطره خواهد نمود و با شکلگیری باورها و ارزشهای کودکان با این محتواها، طبیعتاً در دوران بلوغ، شاهد اولین تأثیرات منفی آن خواهیم بود. دخالت نداشتن در جهتگیریهای محتوایی محصولات رسانهای و واگذاری طراحی مسیر تربیت فرزندان به کشورهای غربی، میتواند تأثیرات جبرانناپذیری را در زیست جنسی ایرانیان بهجای بگذارد و با دست روی دست گذاشتن، نمیتوان آینده نیکی را در خصوص عملکرد فرزندان خود متصور شد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 کودک ۵ ساله روزانه، ساعت ها وقت خود را صرف بازی با گوشی، تبلت و سایر رسانهها می کند که این امر می تواند فرصتی برای آموختن موارد تربیتی به او از این مسیر باشد. اما به دلیل عدم ورود ما به عرصه محتوا و تولیدات رسانه ای، متأسفانه کودک سبک زندگی خود را از انیمیشن ها و بازی های غربی می آموزد و ما فقط به تماشا می نشینیم. به یاری خداوند قصد داریم که کارگروهی را تحت عنوان فرآوری محصولات و تولیدات رسانه ای، در پژوهشکده مطالعات اسلامی تشکیل دهیم و به آموزش هنرهای رسانه ای به متقاضیان بپردازیم تا بتوانیم، پس از تدوین محتواهای مناسب درخور تربیتی و تربیت جنسی، به تولید و توزیع گسترده آنها اقدام نماییم و در این زمینه به مشارکت و همراهی همه شما نیازمندیم. اکنون وضعیت جامعه گویای مشکلات بی شماری در عرصه تربیت نسل آینده می باشد که می بایست برای حل آنها به ارائه راهکار و تولید محتواهای مطلوب پرداخت. آسیب شناسی تا چه زمانی ادامه یابد؟ پس کی باید وارد عمل شد؟ به اندازه کافی در مقالات، پژوهش ها و تحقیقات، مستندات مورد نیاز در خصوص وضعیت زیست جنسی ایرانیان ارائه شده است و اصلاً نیازی به استناد به منبع خاصی نیست. قدم زدن در جامعه امروز ما، به انسان بینش لازم را در این خصوص می دهد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در جلسه:
🔺 جناب آقای مدبر: در ارائه امروز، نقش رسانهها به صورت علمی مورد بررسی قرار نگرفت. بلکه شما به گزارشی از وضعیت موجود پرداختید. در رسانه ها یکسری اصطلاحات اشتباهی وجود دارند مثل فضای مجازی. فضای مجازی یک اصطلاح نیست، بلکه شامل موارد بیشماری می گردد که برای پرداخت به هر یک، جلسات طولانی مورد نیاز است. در مبانی دینی طی سه ۷ سال، بحث تربیت مطرح می شود؛ اما در ایران در هر سه هفت سال، در بخش رسانه ها، کم کاری شده است. منش فرهنگی کشور ما بسیار متفاوت و لیبرالی است و خط فکری فرهنگی ما خیلی خاص است و عملاً در حوزه تربیت جنسی کودک و نوجوان در کشور ما اقدامی انجام نشده است. کودک ما قبل از ورود به مدرسه، ۶ الی ۷ هزار ساعت با رسانه سروکار دارد، اما هیچ کار مثبتی در این سن برای کودک انجام نشده است. ما فقط لایه های رو را درست کردیم و لایههای زیرین تغییری نکرده است. دنیا با بازی رایانهای اداره میشود و اقدام عملی مربوط به مجلس می باشد؛ اما زمانی که نماینده مجلس از انیمیشن سر در نمیآورد! چه باید کرد؟ مقصر اصلی در تربیت جنسی کودک، برنامهریزان و مسئولین هستند. چون اطلاعاتی در این زمینه ندارند. ایرانسل انیمیشن های خارجی مشهور را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد که افراد را ترغیب به تماشا کنند و تماشای این انیمیشن ها باعث تغییر ذائقه مردم می گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 جناب آقای ابوترابیان: تجربه سایر گروه ها و نهادهایی که در این زمینه تجربه دارند، قطعاً مفید خواهد بود و در شهر قم و حوزه، این هم افزایی می تواند صورت بگیرد.
🔺 آقای دکتر صابری فتحی: در کشورهای غربی هم آتش به اختیار وجود دارد و از نظر محتوا دست کشورها باز است و محدودیتی ندارد. صحبتهای شما علمی نبود و آمار رسمی ندادید و بیشتر بر مبنای تجارب شخصی بود. حال سؤال این است که چه کنیم؟ ما نباید منتظر منابع دولتی بمانیم و به صورت غیردولتی نسبت به تولید محتوا اقدام نماییم. گوگل و یاهو چگونه به وجود آمدند؟ بیل گیتس چگونه به وجود آمد؟ مشکل اینجا است که ما می خواهیم به همه چیز به صورت انتقادی نگاه کنیم.
🔺 جناب آقای عطاری: حضرت آقا سه دهه گذشته شبیخون فرهنگی را نام بردند و رئیس جمهور وقت گفتند مسئلهای نیست و اجازه ورود افکار عمومی را ندادند. بنده در اکثر نقاط مشهد کلاس داشتم و دارم و صحبتهایی را با والدین در خصوص فضاهای مجازی دارم و میتوان گفت حداکثر 7 الی 8 درصد مردم در زمینه رسانه ها مشکل دارند و به فساد افتاده اند اما همان تعداد کم هم برای ما بسیار زیاد است. ما باید به طرف پاکی برویم و این مسائل باید آسیب شناسی گردند. متأسفانه مادران برای راحتی کار خود، فرزندشان را جلوی تلویزیون می گذارند تا هر برنامه ای را ببینند. نقد برنامه های تلویزیون می تواند دستاورد خوبی برای چنین حرکتی باشد.
🔺 جناب آقای بنده ئی: کشور ما مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است. بحران هویتی که در کشور ما صورت گرفته، به دلیل سیاست زدگی و شوراهای سیاستگذاری در سطح کشور است. کارهای انجام شده ضعیف و ناتوان است که به باورها و ارزشهای ما ضربه می زنند. اهمیت تربیت به اندازه ای است که امام راحل می فرمودند: اگر انسان تربیت شود همه مشکلات حل میشود.
🔺 جناب آقای محروقی: شما نقش تعلیم و تربیت رسمی را در صحبتهای خود اشاره نکردید. بحث ارتباط با سازمان های مردم نهاد، مراکز فرهنگی یا فیلمسازان فرهنگی و دغدغه مند می تواند در این زمینه راهگشا باشد. اما بحث مهم مجلس و دولت است. باز هم در هر صورت، انسان موجودی مختار و انتخابگر است. در طول این سال ها ضمن اینکه رویش داشتیم ریزش هم داشتیم و هر چقدر که مسئولین کم کاری کنند باز هم افرادی مثل شهید حججی در این نسل تربیت خواهند شد.
🔺 جناب آقای سهندی: بعد از جنگ دچار خلأ شدیم. پایگاه های بسیج محلات، مکان های مناسب و خوبی برای آموزش بود و الان جای آموزش و رسانه در پایگاه ها خالی است و به سردمداران فرهنگی به شدت نیازمندیم.
🔺 آقای دکتر طهمورث پور: شما در ارائه خود چهار گام را مطرح کردید. گام اول تولید محتوا بود و گام های بعد از استفاده از تکنولوژی برای اجرایی کردن این محتوا. ریشه ای ترین بحث در قسمت محتوا می باشد. در این قسمت تفاوت نظرات بسیاری وجود دارد و دامنه وسیعی دیده می شود. اصولاً هر کاری که انجام شود، افراد نظرات مختلفی دارند؛ چون حوزه فرهنگی حوزه بسیار گسترده و سختی می باشد. برای اینکه بتوانیم به یک وحدت نظری و انسجام داخلی پیرامون این قضایا برسیم، باید راهکاری داشته باشیم. با توجه به اینکه مخاطبان شبکههای تلویزیونی کم شده است، برنامه سازان و مسئولان، برای جذب و حفظ مخاطب، آن حساسیت لازم را ندارند. ما در این ۴۱ سال نتوانستیم یک مفهومی از شادی به دست آوریم و به آن بپردازیم. برای مثال موسیقی دامنه وسیعی دارد و نمیتوانیم به نظر واحدی برسیم که باید چه کنیم. بخش محتوا بسیار مهم است. گاهی علیرغم صرف زمان و هزینه، محتوایی تولید میشود که اصلاً مخاطب ندارد. باید راهحل پیدا شود و تا به یک سیاست واحد در محتوا نرسیم، نمیتوانیم سایر گامها را برداریم.
💠 قبل از آغاز جلسه نیز، مستند "حاجی بابا" پخش گردید. حاجی بابا روایتگر زندگی یک جانباز شیمیایی نیشابوری میباشد که به فرمان امام (ره)، زمین کشاورزی و خانواده خود را ترک میگوید و با تنها تراکتور خود عازم جبههها میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جای_خالی_عفاف_در_هنر
#ابتذال_اسلامی! در سریال خانگی
🔹سریال نمایش خانگی دل، بهترین وسیله برای خانواده هایی است که در مقابل ورود آنتن ماهواره به خانه هایشان ایستاده اند! 😡😔
🔹خانواده هایی که مایلند، فرزندانشان نوعی سرگرمی پاک داشته باشند، باید بدانند با انتخاب این فیلم فرزندان را پایِ محتوای فرستنده های منحرف و پلید گفتار، پندار و کردار نشانده اند. 😡😔
🔹وا اسفا بر تولیدکنندگان، ناظران و نیز خانواده های متدین و متعهد ایرانی! که زمینۀ انحراف بیشتر! جوانان و بزرگسالان! ما را فراهم می آورند.😡😔
👤دکتر محمود #سعیدی_رضوانی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#کنترل_نفس
🚫بعضی از آسیب های اینستاگرام :
🔻عدم کنترل ذهن
🔻کنترل سخت چشم و گوش
🔻تغییر سبک زندگی و ترویج زندگی غربی
🔻ایجاد فشار روحی و روانی از طریق ترویج سبک زندگی اشرافی گری
🔻ایجاد و افزایش چشم و هم چشمی در نمایش خود
🔻نشر مطالب و تصاویر غیرعفیفانه
و ...
https://eitaa.com/umefafgaraei
#کارگاه_آموزشی
🎤کانون فرهنگی تربیتی
"نگرش دیگر"
و
"تشکیلات تنهامسیر آرامش"
در شهر مقدس مشهد برگزار می کند:
📣 کارگاه #حضوری آموزشی شناخت انسان
با شرکت در :
💫دوره شخصیت شناسی
بر اساس طبع ومزاح
🏃♂️♂🏃♂️♂ قدم بردارید برای "خودسازی " "خود و دیگران "
و در نهایت ساختن
دنیای مدیریت مومنانه
" زمینه ساز ظهور "
🌱براساس آیه 5 سوره قصص🌱
💠 جهت کسب اطلاعات تکمیلی وثبت نام کلمه شخصیت شناسی را به شماره :
09051309371
یا آیدی :
@negareshdigar
ارسال کنید. و یا باشماره:
📞09153224564
تماس بگیرید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#ازدواج_بهنگام
🗞 گزارش روزنامه صبح نو به مناسبت چهاردمین سالگرد عدم اجرای قانون #تسهیل_ازدواج_جوانان:
🔹۱۴ سال بلاتکلیفی برای اجرای یک قانون!
💠«صبحنو» از شکایت مجلس از دولت بهدلیل عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج گزارش میدهد.
💠روز گذشته خبری مبنی بر شکایت مجلس از دولت بهدلیل اجرا نکردن قانون تسهیل ازدواج در رسانهها منتشر شد. این نخستینباری نیست که مجلس بهدلیل اجرا نکردن این قانون مهم از دولت شکایت میکند که البته آخرینبار آن در سال96 رخ داد. قانون 13بندی تسهیل ازدواج یکی از قوانینی است که با اجرای آن میتوان تا حدود زیادی شرایط را برای #ازدواج_جوانان فراهم کرد؛ آن هم درست در روزهایی که مسئولان زنگ خطر #تجردگرایی را به صدا درآوردهاند.
💠قانون تسهیل ازدواج در سال84 تصویب شد و بیش از 14سال از تصویب این قانون میگذرد. قانونی 13بندی که در آن به توانمندسازی جوانان بر تشکیل خانواده تأکید شده است. قانونی که در آن از صندوق اندوخته ازدواج جوانان، تأمین مسکن موقت، پرداخت وام قرضالحسنه و مهمتر از همه آموزشهای فرهنگی در بندها و مادههای قانون گفته شده است. اما با وجود اینکه روزبهروز شرایط اقتصادی برای جوانان ما سختتر میشود؛ این قانون تاکنون اجرایی نشده است. روز گذشته آقای نصرالله #پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح شکایتی از دولت بهدلیل استنکاف اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد و گفت: به واسطه ماده234 آییننامه پروندهای تنظیم شده و به دستگاه قضایی ارسال شده است.
🌐 bit.ly/2PZF3oS
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#عوامل_گرایش_به_بد_حجابی
قسمت یازدهم
⬅️#بی_اطلاعی_و_جهل
✳️باید اعتراف کرد تاکنون بیشتر نوشته های مربوط به #پوشش، نقطه نظر را بر حجاب زن معطوف کرده و کمتر به #پوشش_مرد توجه نموده اند. در حالی که حجاب از جمله ضروریات دین است که هر مسلمانی چه مرد و چه زن بایستی آن را رعایت نماید.
✳️لذا گاهی با پدیدۀ عجیبی مواجه می شویم که بعضی آقایان در کشور و محیط اسلامی به نحوی بزرگ شدند که فلسفه و بعضاً معنای #حجاب به خوبی برای آنها تبیین نشده است و به همین علت ضرورتی به رعایت آن را در خود و اطرافیان احساس نمی کنند و اینچنین به راحتی و ناخواسته، به احکام اسلامی پشت پا می زنند.
✳️این در حالی است که اگر #والدین، #صداوسیما، مسئولین #آموزش_و_پرورش و سایر مسئولین به خوبی به وظایفشان عمل می کردند، با چنین مشکلی مواجه نمی شدیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#تقویت_عزت_نفس
🔹یکی از عوامل مهمی که در تربیت جنسی صحیح نقش دارد، تقویت #عزت_نفس در کودکان است. کودکان با ارزشمند پنداشتن وجود و جایگاه خود، نسبت به انجام و عدم انجام برخی رفتارها در نوجوانی و بزرگسالی، تصمیم خواهند گرفت.
🔹کافی است به تعاملات انسانها در شبکه های اجتماعی سر بزنیم تا این #ناهنجاریهای ناشی از عزت نفس پایین را، که گاه خود را در لباس فرهنگ و شعور و گاه در لباس خشونت پنهان میکنند، ببینیم.
🔹عزت نفس پایین، جرأت انتخاب #سبک_زندگی_مطلوب را از ما میگیرد و باعث میشود، تنها فرصت زندگی را که یک بار بیشتر در اختیار نداریم، به دیگرانی بفروشیم که حتی ثانیهای هم، زندگی و دنیا را از نگاه ما تجربه نمیکنند.
👦🏽👧🏽👶🏽 جملاتی مانند
⁉️ " خدا منو بكشه که از دست تو راحت بشم "
⁉️ " تو منو پير كردي "
⁉️ " آخر از دست تو مي ميرم "
⁉️ " تقصير تو بود که خواهرت خورد زمين، حواست كجاست؟"
برای نابودی عزت نفس کودکان کافی می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔸سلام عليكم
🔸بنده مسئول ميز تخصصي #عفاف صدا و سيما هستم
🔻هم اكنون قرارگاهي در خصوص عفاف، در صدا و سيما به دستور رئيس صدا و سيما راه اندازي شده است و براي اولين بار به صورت جدي براي ايده هاي #فيلم_كوتاه و #انیميشن يك دقيقه اي تا 100 ثانيه اي در موضوع #عفاف و نمادهايي مثل #حجاب، #غيرت، #مديريت_نگاه ، #عزت_نفس، #ازدواج_بهنگام ، #تربيت_جنسي فرزندان و ... فراخوان زده اند
🔻تا بتوانند آگاهي و انگيزه مردم را نسبت به #خويشتنداري و #عفاف در رسانه ملي بالا ببرنند.
🔻اگر فردي را مي شناسيد كه بتواند ايده و فيلمنامه و حتي تهيه كننده در اين زمينه معرفي كند، كار مهمي صورت گرفته است.
🔻زود دير مي شود. اينهم به خاطر فشار از طرف مردم متدين و به ويژه رهبري هست.
يا علي
🔸بنده در خصوصي منتظر دوستان عزيز هستم.
👇👇👇
آي دي حجه الاسلام مهدي بياتي در «بله»
@bayati_efaf
و آی دی ایتا
@Parsaqom
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مردار_خواری
#حق_نسل
📹 #ببینید | #جنین انسان و کاربردهای مختلف آن در صنایع غذایی و آرایشی!!
🔻وقوع سالانه 50 میلیون سقط جنین در جهان
🔻استفاده از کبد جنین ها برای طعم محصولات غذایی!!
🔻زنده به گور کردن کودکان #دختر و #پسر در دنیای مدرن
👤 #استاد_رائفی_پور
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_زنان
📚#معرفی_کتاب
📖 نام کتاب: #سرکار_علیه
✍️ این کتاب به قلم زهره عیسی خانی (مادر) و ریحانه کشتکاران (دختر) نگاشته شده است.
ناشر: کتابستان معرفت
📌«سرکار عِلّیه» مجموعه روایتی از زبان یک مادر و دختر است که تلاش کرده اند به شکلی #ملموس ذره بین دست بگیرند و گره های موجود در کلاف #هویتی زنان را شرح دهند.🔍
🌸 روایتهایی که از دل لحظه های زندگی به دست آمده و تمام افراد جامعه به نحوی با بخشی از آن سر و کار دارند؛ اما شاید فرصت فکر کردن و تعامل دربارۀ آنها چندان وجود نداشته باشد.
✏️نویسندگان این کتاب تلاش کرده اند با بیان #عینی و #مصداقی مسائل، از طرفی به درک بهتر چالش هویتی زنان بپردازند و از طرف دیگر مسیری را برای گفت و گو میان دو #نسل_متفاوت باز کنند.🔑
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قلمرو_عفاف
#جای_خالی_عفاف_در_سینما
#زوال_فرهنگ_و_ادب_در_سینما!
#عفت_گویایی
#عفت_کلام
🚫 پرهیز از بیان هر چیز منافی با عفت
🔸#زبان مهمترین ابزار آدمی در زندگی است که اندیشهها، احساسات و خواستههایش را در قالب الفاظ و کلمات به دیگران منتقل میکند و از اندیشهها، احساسات و خواستههای دیگران نیز، بهوسیله همین قالبها آگاه میشود.
🔸هر یک از اعضای بدن، حظّی از زنا و حظّی از #عفت دارند. اگر قلمرو هر یک از اعضای بدن در برابر نامحرم (نه فقط غیرهمجنس) حفظ نشود، زنای مخصوص به همان عضو، رخ داده است و اگر حریم آن حفظ گردد، عفّت آن عضو حاصل شده است.
🔸برخی کلامها به لحاظ موضوعی و برخی از حالتهای ادای کلام، تحریک کننده هستند. به همین جهت، «گویایی» قلمرو دیگر عفّت است.
💢 برای حفظ قلمرو #عفت_گویایی در هنر و کاستن از #بی_عفتی_های_کلامی چه باید کرد؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 سی و سومین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398
💬 با عنوان: "تغییر اجتماعی و مسأله حجاب"
👨🏫 ارائه دهنده: آقای دکتر حسین اکبری
عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰زمان: چهارشنبه 4 دی ساعت 15:15
و اکران مستند "قهرمانان خانۀ ما" ساعت 15
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_روابط
📚#معرفی_کتاب
💠رمان #پنجشنبه_فیروزه_ای یک نمونه #موفق و #جذاب از رمانهای اجتماعی روز است.
💠موضوع محوری، سرگذشت یک گروه #دانشجویی ممتاز است که به منظور تشویق به اردوی زیارتی #مشهد آمده اند.
💠این سفر محمل اتفاقات رمان است که در آن علاوه بر اتفاقات جاری با استفاده از شگردهای نویسنده، گریزی هم به گذشته زده می شود و خواننده در جریان سرگذشت شخصیتهای داستان قرار میگیرد.
💠"پنجشنبه فیروزهای" نشان داده است که میتوان در عین توجه به جذابیتهای ادبی و فنی، اثری با مضامین عالی و ارجاعات فرامتنی خلق کرد.
💠نویسنده در این کتاب با پرداختن به مسائلی همچون #ازدواج، ارتباط با #جنس_مخالف و #نامحرم و همچنین نقش فضای مجازی در شکلگیری #روابط_افراد، داستان جذابی به خصوص برای #دختران جوان خلق کرده است.
جهت سفارش کتاب و #مشاوره:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#حجاب
🎥 اثری زیبا و کوتاه، ساخته شده بر اساس داستان زندگی یک #شهید
https://eitaa.com/umefafgaraei