💠دکتر قاسم اذعان نمودند که ابتدا خانم داریا دین اسلام را برگزیدهاند و بر این باور بودند که شیعه در سطح جهان در حال فراگیر شدن است. این زوج روسی در پاسخ به سؤالات مطرح شده در خصوص چگونگی دعوت سایرین به دین مبین اسلام، اذعان نمودند که امیدوارند اطرافیان، با مشاهده رفتار و #سبک_زندگی صحیح ما به دین اسلام گرایش یابند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠#هدیه_مقام_معظم_رهبری به #زوج_تازه_مسلمان_روسی آقای دکتر#نیکی_تال و خانم #داریا_فیودوروا (#قاسم و #زینب)😊 😊
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/11)
#تأمل_هجدهم
✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری میرسد؟ (1) 🧐
🔎 مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲
💢 مثلاً جمهوری اسلامی ایران، در ویرایش دوم #سند_ملی_آموزش_2030 (ص 94) موارد زیر را بهعنوان #شاخص_پیشرفت! میپذیرد. 😠🤫
1. درصد دانشآموزان یادگیرندۀ "پایداری" 🙄
📌 مراد از #پایداری! چیست؟ یادگیری پایداری در مقابل سلطهگران یا یادگیری توسعه پایدار ۲۰۳۰؟ 🤔😳😔😲
2. درصد مدارس آموزش دهنده "مسائل جنسی و جنسیتی" 🙄
📌 منظور از #مسائل_جنسی و #جنسیتی چیست؟ آموزشِ احکام اسلامی بلوغ جنسی یا آموزش خودارضایی! 🤔😳😔😲
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#الگوی_تربیت_جنسی_خانواده_محور_مبتنی_بر_رشد
#روانشناسی_اسلامی
💢 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برگزار میکند:
🔷 سومین مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی (مداخلات روان شناختی و آموزشی با رویکرد دینی)🔷
✅ویژه دانشجویان وفارغ التحصیلان ارشد و دکتری مشاوره و روانشناسی
✅به همراه اهدای گواهینامه از مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی، وسازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
⏰زمان برگزاری: ۲۳ الی ۲۵ بهمن
🏢مکان: مشهد مقدس.
💢 مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی
⌛️#تمدید_زمان_ثبت_نام سومين مدرسه فصلی روانشناسی اسلامی تا ۱۳بهمن
👇👇آدرس ثبت نام اینترنتی👇👇
https://elmi.razavi.ir/moshavere/fa/elmi-moshavere/payment/intro
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
✍️نشریه فرهنگ پویا
🏢چگونگی امکانپذیری گسترش #عفاف_و_حجاب بواسطه وزارت آموزش و پرورش
📃آموزش، سازماندهی، توجیه و بهکارگیری مدیران، معلمان و کلیه پرسنل جهت ترویج #فرهنگ_عفاف_و_حجاب در بین دانشآموزان و سازمانهای مربوط نظیر بسیج، انجمنهای اسلامی و...
📃انجام تحقیقات لازم در مورد #بسط_حیا و #عفاف در مدارس به منظور اجرای برنامههای فرهنگی، تربیتی و پرورشی در آن.
📃گنجاندن موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آیات و روایات همراه با #تبیین_ضرورت و فلسفهی آن برای دانشآموزان در کتب درسی کلیه مقاطع تحصیلی.
📃اهتمام به مثبتنگری و #زیبااندیشی در مورد فرهنگ عفاف و حجاب در تألیف کتب درسی.
📃اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و علمی با هدف جهتدهی به #افکار_نسل_جوان با موضوع حجاب و عفاف و نظرسنجی از جوانان در تهیهی طرحها و برنامههای مناسب در زمینهی حجاب.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_عفیفانه
مگر #کارخانه_آدم_سازی هم داریم⁉️
✅ راستش را بخواهید، ما و شما ۱۲ سال در این کارخانه زندگی کرده ایم و حالا کودکانمان را به این کارخانه سپرده ایم.
😳 آدم سازی کار کیست؟
✅ کارخانه آدم سازی همان تفکر و بینش #معلم است به همه چیز ؛ مثلاً به #حجاب، به #حیا، به #غیرت
⚠️ حواسمان هست که فرزندمان را به دست کدام کارخانه می سپاریم؟
💯 #تفکر_درست_معلم نسبت به #عفاف، کودک ما را از این رو به آن رو می کند.
💢 فقط کافیست او را به دست مدیر شایستۀ این کارخانه بسپاریم😌
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/12)
#تأمل_نوزدهم
✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری میرسد؟ (2) 🧐
🔎مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲
💢 عبارتهای "#فراگیر inclusive" یا "#فراگیری inclusion" بیشتر از چهل بار در دستور کار #2030 و به شکل خاص، پنج بار در #اهداف_اصلی_و_فرعی بیان شده است. 🙄🤔😦
💢 در صورتیکه غالب افراد از عبارت "فراگیر" معنای مثبتی برداشت میکنند که منظور از آن، کوشش برای رسیدن به این هدف است که "کسی از رشد و #توسعه بازنماند". اما این اصطلاح، یک #لغت_کلیدی است که در گسترش حقوقِ #LGBT (مخففی برای زنان همجنسباز، مردان همجنسباز، دوجنسیتیها و تراجنسیتها) بهکار میرود. 🤭😲😡
📖برگرفته از سند تحلیلی بر دستور کار سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار؛ نوشته شارون #اسلاتر
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#روز_جهانی_حجاب
🔸روز جهانی حجاب (World Hijab Day) هر ساله در ۱ فوریه (۱۲ بهمن) در ۱۱۶ کشور جهان برگزار میشود. این روز به ابتکار نظمه خان (Nazma Khan)، یک زن مسلمان آمریکایی بنگلادشی الاصل مقیم نیویورک و پس از واکنشهای اسلام هراسانۀ پس از رویداد ۱۱ سپتامبر پیشنهاد شد. در «روز جهانی حجاب» زنان غیر مسلمان از ادیان مختلف یک روز را با #حجاب گذرانده و تجربه خود از حجاب را بیان میکنند.
#هدف روز جهانی حجاب
🎯هدف روز جهانی حجاب آگاه کردن مردم سراسر دنیا در مورد حجاب و فلسفه آن و از بین بردن دیدگاه غلطی است که در کشورهای غربی، نسبت به #زنان_محجبه وجود دارد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢خلاصه ای از سی و چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی برگزار شد
💬 عنوان نشست "ارائه مدل مردمی و فراگیر کردن #دفاع_از_حجاب"
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام عبدالحمید #صادقی، معاونت مؤسسه امام سجاد (ع)
⏰زمان: چهارشنبه 11 دی ساعت 15:30
💢در این نشست، حجت الاسلام صادقی با توجه به تجارب کسب شده و هماندیشیهای صورت گرفته و در راستای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، به ارائه مدل مردمی و فراگیر دفاع از حجاب پرداختند. ایشان با توجه به دغدغه بسیاری از افراد متدین جامعه که نه مسئولیت دولتی دارند، نه مدیر یا سخنران هستند و نه مؤسسه یا سرمایه قابل توجهی دارند، اما نمیتوانند نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه بیتفاوت باشند، مدلی فراگیر طراحی نمودهاند که آنها نیز بتوانند سهمی در جهت احیای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند و صرفاً نظارهگر مشکلات ناشی از بدپوششیها نباشند. در این کارگروه، حجت الاسلام صادقی به ارائه این مدل مردمی طراحی شده پرداختند که به جلسه طلایی جبهه عفاف و حجاب موسوم است. در جلسه طلایی، برای کلیه دغدغهمندان عرصه عفاف و حجاب، ضمن ارائه اطلاعات و راهنماییهای مورد نیاز، محتواهای کاربردی، کلیپها و پاورپونتهای مناسب نیز در اختیار گذاشته خواهد شد. در این مدل طراحی شده، عواقب آشکار و پنهان وضعیت فعلی و چند سال آینده عفاف و حجاب تبیین شده است و مخاطب میآموزد که چگونه بتواند نسبت به برخی امور، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 حجت الاسلام صادقی:
🔸 در این جلسه فرض می کنیم که حضار، افراد معمولی اما دغدغه مند جامعه هستند که نمی توانند در مقابل موضوعات مربوط به عفاف و حجاب در جامعه بی تفاوت باشند و قصد ما فراگیر کردن #دفاع_از_حجاب و آماده نمودن این افراد جهت فعالیت های فرهنگی می باشد.
به نام خدا
🔸 هر کدام از ما دغدغه های مختلفی در جامعه داریم. اما برخی موضوعات مورد دغدغه همه ما هستند. مثل وضعیت عفاف و حجاب جامعه. هر روز هم می بینیم که دشمنان جلوتر می آیند. حتماً بارها شده که با خودتان بگویید: ای خدا کی این وضع درست می شود! انشالله که امام زمان بیایند و همه چیز درست بشود. شاید هم خیلی وقت ها تصمیم گرفتید که یک کاری انجام بدهید ولی احساس کردید که کاری از دست شما بر نمی آید. چون نه مسئولیت دولتی داشتید، نه مدیر مدرسه یا طلبه و سخنران بودید، نه مؤسسه بزرگ یا پول هنگفتی داشتید. اما آیا می شود که دست روی دست بگذاریم و ببینیم که چه می شود؟ اگر همچنان دست روی دست بگذاریم و امر به معروف نکنیم، چه می شود؟
یک) وضعیت چند سال آینده ایران (البته در صورت غفلت ما)
الف :بی حجابی آزاد می شود.
ب :تلاش برای آزاد کردن گناهان دیگر
ج :بحران در ازدواج و طلاق
د :حجاب ممنوع می شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 حجت الاسلام صادقی:
الف :بی حجابی آزاد می شود.
🔸 تا حالا فکر کردید که اگر الان اوج بدحجابی، چند دختر ساپورت پوش و مانتوی جلو باز هست، آن زمان چه می شود؟ تصور کنید که وقتی همسر یا پسر شما از منزل خارج بشود، با چه صحنه ای مواجه می شود؟ اگر الان پلیس با خانم های بدحجاب برخورد می کند، آن زمان همین پلیس موظف است تا با افرادی که مزاحم خانم های بی حجاب می شوند، برخورد کند. پوشش زنها می شود مثل زنهای کنار سواحل ترکیه و آمریکا.
🔸 یک شبهه :حالا بی حجابی آزاد بشود، چی میشود ؟ اوایل مردم کمی بی جنبه میشوند، ولی بعد کم کم عادی میشود! پاسخ :مردم کشورهای دیگر حتی آمریکا هم که محدودیت ها و هنجارهای جامعه شان را کنار گذاشتند، همین گمان را داشتند. اما ... با گذشت زمان، هوسرانی مردم پایان پذیر نیست و روز به روز افزایش می یابد. امروز آمریکا جزو کشورهایی است با بالاترین آمار طلاق، بیشترین کودکان نامشروع، بیشترین سقط جنین و بیشترین قتل و جنایت حتی در مدارس را دارد. توزیع لوازم پیشگیری از بارداری در مدارس (روزنامه دیلی میل 26 سپتامبر (4مهر سال 1390): در کشور انگلیس مدارس ابتدایی درصورتی که درس های آموزش سکس سالم را متوقف کنند مجازات می شوند. مدارس راهنمایی نیز موظف هستند قرص های ضد بارداری و لوازم جلوگیری را توزیع کنند). بی ارزش شدن زن و تبدیل شدن او به وسیله ای برای تبلیغ و فروش کالا و قرار گرفتن زنان به عنوان وسیله شهوترانی مردان و کرایه دادن یا فروش آنها به مردان نیز امکان پذیر است (مثل وضعیت الان در آلمان و هلند و آمریکا و ... و وضعیت قبل انقلاب)
ب :تلاش برای آزاد کردن گناهان دیگر
🔸 افراد بی بندوبار الان تلاش دارند تا بی حجابی را آزاد کنند ولی آن زمان به دنبال آزاد و قانونی شدن ارتباط با همجنس و حیوان و کودک و ... خواهند بود (مثل چیزی که الان در برخی کشورها رخ می دهد).
ج :بحران در ازدواج و طلاق
🔸 آن زمان، دختر و پسر خودمان بجای ازدواج، گزینه روابط نامشروع را انتخاب خواهند کرد (همانطور که الان زمزمه های آن شنیده می شود). آن زمان، دختر و پسر خودمان با کسانی ازدواج می کنند که قبل آن با چند نفر دیگر رابطه داشتند.
د :حجاب ممنوع می شود.
🔸 هنوز پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما خاطرات تلخ کشف حجاب رضاخان را فراموش نکردند.
🔸 ممنوعیت حجاب در کشور آذربایجان
🔸 کشور آذربایجان پس از ایران پر جمعیت ترین کشور با مذهب شیعه است. 95 درصد جمعیت کشور آذربایجان مسلمان و اکثرشان شیعه هستند. برخی از محدودیت های شیعیان کشور آذربایجان را می توان نام برد. ممنوعیت حجاب دختران در مدارس، ممنوعیت استفاده از عکس های محجبه در گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه و...، ممنوعیت تأسیس دفاتر مراجع تقلید، ممنوعیت فروش توضیح المسائل مراجع، ممنوع بودن استفاده از هرگونه نشانه های اسلامی اعم از قرآن و تسبیح و مُهر در ادارات، ممنوعیت عزاداری های خیابانی، ممنوعیت پخش اذان از مساجد و...
🔸 با تصویب قانون ممنوعیت حجاب در آذربایجان، مردم تظاهرات گسترده ای انجام دادند که مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفتند. در سال 1396 پلیس این کشور در روز عاشورا، یک فضای خفقان و بازداشت برای عزاداران امام حسین ایجاد کرد. مدیران مدارس برای جلوگیری از حضور دانشآموزان در مساجد و مراسم عزاداری، جریمههای سنگین 1700 مناتی (معادل 12.000.000 تومان) برای والدین دانشآموزانی که در مساجد دیده شده اند، بریدند. سال 1394 با تصویب قانون در پارلمان این کشور، نصب پرچم های حسینی در معابر و خیابان ها را ممنوع و مجازات نقدی تا پنج هزار یورو (معادل 75 میلیون تومان) و یک سال حبس برای متخلفان از این قانون در نظر گرفته شد. پلیس نیز تمامی پرچم های «یاحسین» و «یا ابوالفضل» و پارچههای سیاه را از سردر مساجد جمعآوری کرد و از ورود دانشآموزان به مساجد جلوگیری کرد و جوانانی را که لباسهایشان نوشتههای عاشورایی داشته است، بازداشت کردهاند. این کشور از سال 2000 همجنسگرایی را در این کشور آزاد اعلام کرد و در حالی که عزاداری خیابانی و پوشیدن لباس عزای سیدالشهدا را برای شهروندانش ممنوع کرد، رژه همجنسگرایان را آزاد نموده است (فراموش نشود که 80 درصد جمعیت این کشور شیعه هستند). این وضعیت در حالی است که، بیش از چهل مؤسسه صهیوینستی در این کشور آزادانه فعالیت می کنند. همچنین شرایط گسترده ای برای فعالیت بهائی ها و وهابی ها در این کشور فراهم شده است. وضعیت کاباره ها و دیسکوها در آذربایجان و ترکیه نیز مشخص است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 حجت الاسلام صادقی:
🔸 شاید بعضی بگویند :نه دیگر اینجور فاجعه ها از جامعه ما خیلی دور است و اینجا اینطور نمی شود! پاسخ: بله که دور است و اگر ما بیدار باشیم، اصلاً رخ نمی دهد. اما اگه ما خواب باشیم، چرا اینها و بدتر از اینها پیش نیاید؟ مگر در همین مملکت، مصیبت کشف حجاب رضاخان رخ نداد؟ تازه شاید مردم آن موقع از مردان و زنان الان با غیرت تر و با حیاتر بودند. همین الان هم شبیه همین اتفاق در حال رخ دادن می باشد.
🔸 بدانید که خدا با هیچ ملتی تعارف یا قوم و خویشی ندارد. إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ. خداوند سرنوشت هیچ و ملّتی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خود آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند (سوره رعد، آیه 11). بی حجابی که چیزی نیست، خدای متعال، شمر را هم روی سینه امام حسین (علیه السلام) دیده است. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند: هرگاه [مردم] امر به معروف و نهى از منكر نكنند، خداوند اشرار آنها را بر ايشان مسلّط می گرداند، در اين هنگام خوبان شان دعا میكنند ولی دیگر دعاي شان مستجاب نمی شود (الأمالي للصدوق : ۳۸۵/۴۹۳). بیست سال دیگر، افسوس الان را می خوریم که کاش می شد جامعه به آن زمان برگردد و یک کاری انجام بدهیم. اگر همچنان دست روی دست بگذاریم و امر به معروف نکنیم، چه می شود؟
دو) وضعیت ما در روز قیامت
🔸 امام على عليه السلام می فرمایند: "اى مردم! همانا خداوند متعال عموم مردم را به گناه عدّه اى خاص عذاب نمى كند، اگر آن عدّه بصورت پنهانی گناه کنند و عموم مردم از آن آگاه نباشند. اما اگر عدّه اى خاص آشكارا گناه كنند و عموم مردم اعتراض و نهی از منکر نکنند، در اين صورت هر دو دسته سزاوار عقوبت الهی هستند (بحار الأنوار: ۱۰۰/۷۸/۳۴)". امام حسین علیه السلام بارها می فرمودند:" بر هيچ چشمِ مؤمنی روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم را فرو بندد مگر آن وضع را تغيير دهد (تنبيه الخواطر : ۲/۱۷۹)". امام صادق عليه السلام نیز می فرمایند: "هرگاه [كسى] منكری را ببيند و بتواند اعتراض كند ولی نكند، در واقع دوست داشته است كه خدا نافرمانى شود و هر كه دوست داشته باشد خدا نافرمانى شود، به دشمنى با خدا برخاسته است (تفسير العيّاشي : ۱/۳۶۰/۲۵)". پيامبر اکرم فرمودند:" خداوند از مؤمن ضعيفى كه دين ندارد نفرت دارد. مردم پرسیدند: آن کدام مؤمنى است كه دين ندارد؟ و ایشان فرمودند: كسى كه نهى از منكر نمى كند. (الكافي: ۵/۵۹/۱۵)". امام صادق عليه السلام خطاب به گروهى از اصحاب خود فرمودند: "من حقّ دارم بى گناه شما را به سبب گنه كارتان مؤاخذه كنم. چرا حق نداشته باشم؟؛ در حالى كه وقتى شما از كار زشتِ فردى از افراد خود خبردار مى شويد به او اعتراض نمى كنيد و با وى قهر نمى كنيد و اذيّتش نمى كنيد تا از كار زشت خود دست بردارد (تهذيب الأحكام: ۶/۱۸۱/۳۷۵)".
🔸 خلاصه که اگر جلوی گنهکار را نگیریم، دو جا جلوی ما را می گیرند: دنیا و آخرت.
🔸 شبهه :این دوره و زمانه هر وقت امر به معروف کنیم، سریع دعوا میشود. پاسخ: اولاً چه کسی گفته است؟ همه ما بارها تذکر دادیم و دعوایی هم نشده است. ثانیاً تذکر دادن، شیوه و روش دارد. ثالثاً مگر ما از حضرت فاطمه و حضرت زینب بالاتر هستیم؟ مگر ما از شهدا بالاتر هستیم؟
🔸 امام على عليه السلام می فرمایند: "بدانيد كه امر به معروف و نهى از منكر، اجل كسى را نزديك نكرده و روزى كسى را نبريده است )الكافي : ۵/۵۷/۶"( همین سخن از پیامبر اکرم هم نقل شده است.
🔸 شبهه :الان که دیگر این فعالیت ها فایده ای ندارد !!! پاسخ: باور کنید که مردم قدرتی دارند که حتی حکومت ها هم از آن محروم هستند. امیرالمومنین علیه السلام را چه کسانی خانه نشین کردند؟ مردم یا حکومت؟ امام حسین علیه السلام را چه کسانی به شهادت رساندند؟ مردم یا حکومت؟ شاه را چه کسی از ایران بیرون کرد؟ مردم یا حکومت؟ امام خمینی را چه کسی به کشور آورد و انقلاب اسلامی بر قرار کرد؟ مردم یا حکومت؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 با نگاهی به آمار و وضعیت پوشش و آرایش مترددین شهر مشهد سال 1391، می توان افراد را از نظر پوشش به دو دسته کلی و شش دسته فرعی تقسیم نمود.
🔸 گروه اول: آسیب دار (شامل سه طبقه): مهاجم علیه حجاب؛ متخلف (معتقد به راه خود) و غافل (بدحجاب ضعیف)
🔸 گروه دوم : بدون آسیب (شامل سه طبقه): هوشیار؛ منضبط و مروج.
🔸 این آمار نشان می دهد که اکثر بدحجاب های جامعه، افراد معاند و راسخ در بدحجابی نیستند. بلکه کسانی هستند که با کمی استدلال و رفتار محبت آمیز، تغییر رفتار خواهند داشت.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢برخی از پیشنهادهای موثر و آسان برای اصلاح وضعیت عفاف جامعه:
🔸 تذکر لسانی (با شیوه ای که توضیح داده می شود)، تذکر کتبی، تذکر نامه ای، گزارش تلفنی، پوستر و بنر، تقدیم هدایا با احترام، امانت دادن کتاب و محتوای فرهنگی، دوست شدن با برخی افراد بدحجاب (عملیات یک ساله)، فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان و ... و جالب است بدانید که در همین دوران پر از انحراف، صدها دختر هستند که از بی حجابی به سمت حجاب و حیا حرکت می کنند (برنامه از لاک جیغ تا خدا)
🔸 ضرب المثل های امر به معروف را به کار بگیرید. مانند تبر خیلی كوچك است اما درختان بزرگ را سرنگون می كند و جویبار، بهتر از آبشار سنگ را سوراخ می كند. نه برخی ضرب المثل های انحرافی در این مسیر از قبیل موسی به دین خود، عیسی به دین خود، با یک گل بهار نمیشود، سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندند، هر کسی را در گور خود می گذارند.
🔸 حضرت امام علی علیه السلام می فرمایند: "همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا، در مقايسه با امر به معروف و نهى از منكر نيست، مگر همچون آب دهانى كه در دريايى ژرف انداخته شود. (نهج البلاغة : الحكمة ۳۷۴)"
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢گزیدهای از نظرات برخی از افراد حاضر در جلسه:
🔺 آقای دکتر صابری فتحی: باید در این گونه جلسات از اطاله کلام پرهیز شود و آن را به حداقل رساند. باید چراغ خاموش حرکت کنیم و پیام بدهیم تا افرادی که خط فکری و سیاسی متفاوتی از ما دارند، از ابتدای راه جدا نشوند. غرب در اذهان خیلی از افراد سیاه نیست و شما باید این تصور را به طور چراغ خاموش در ذهن آنها مخدوش کنید. انتخاب برخی از واژه ها مثل جبهه، چون با خط فکری آنها نمی خواند باعث می شود که به این جنبش نزدیک نشوند. این که گروهی از مخاطب را وارد گود می کنید خوب است ولی باید روی روش ها و محتوا ها کار کنید. فیلم ها باید کوتاه باشد و پیام ها چند حرفی و چند کلمه ای. برای دادن کاغذ به افراد، انشا ننویسید و موجز باشد. کمک گرفتن از متخصصین معناشناسی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. پیام ها را طوری بنویسید که با دیدن و یک چشم افتادن پیام منتقل شود. امروزه افراد حوصله مطالعه بروشور را ندارند. پیام باید طوری باشد که بلافاصله اگر فرد چشمش را از روی آن برداشت، باز هم تأثیرش را گذاشته باشد. تصویری که در مستند از غرب ارائه شده بود، بدون مشکل و تمیز است. باید کلیپ هایی از عدم امنیت و مشکلات ناشی از آزادیهای جنسی در غرب در فضای مجازی منتشر شود و روش های تبلیغی جدیدتری ابداع شود و پیغامها نیز خلاصه تر شود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: باید غیرت مردان را برانگیخت و برخی فیلم های سینمایی از جمله متری شش و نیم و لاتاری (هرچند که میگویند دارای سیاه نمایی است) آیا باعث برانگیختن غیرت نمی شود؟ اگر آنها پر از سیاهنمایی باشد، آیا فیلم فقر و فحشای ده نمکی نیز دروغ است؟ برخی روسپیگری را برای انجام درآمد این کارها انجام میدهند ولی متأسفانه برخی خیر. گفته می شود که در مشهد شعبهای به نام خیانت زنان همسردار تشکیل شده است. متأسفانه فردی آگاه می گفت که از هر چهار زن همسردار در فلان منطقه مشهد، یک نفر از آنها به همسرش خیانت می کند. در یک جامعه اسلامی یک از ۴۰ زن و حتی یک از ۴۰۰ زن هم بسیار زیاد می باشد. آمار میگوید که ۸ سال دیگر آمار ازدواج و طلاق برابر می شود و این کم شدن خانواده را نشان می دهد. طبق اخبار منتشر شده و آماری که شهرداری لندن گرفته است، آمار تک والدی بالاترین آمار خانواده است. در بسته طلایی باید از نگرانی های فرزندان به والدین نیز بگوییم تا در این خصوص حرکتی انجام دهند. اینگونه امید دادن ها به مخاطب خوب است؛ زیرا بسیاری از افراد تصور می کنند که تذکرات دیگر فایده ای ندارد. به عقیده برخی تأکید و تمرکز شما بر روی پوشش چادر می باشد، اما افرادی هستند که پوشش چادر را انتخاب میکنند، اما رفتارهای نابهنجار از سوی آنان در محیطهای فامیلی و یا پیک نیک و گردش نیز دیده می شود.
🔺 آقای دکتر حسین زاده: در انتخاب واژه ها باید از جایی شروع کنید که مخاطب دوست دارد و به جای برسانید که خودتان میپسندید و مفاهیم باید مهندسی شود. در بحث تذکر شفاهی خیلی مشتاقم که اطلاعات بیشتری بشنوم. در طول این سالها، حس خوب و خروجی مطمئنی نسبت به تذکر شفاهی به افراد نگرفتم. اگر به مدلی برسیم که با تذکر شفاهی بتوانیم به نتیجه خوب دست یابیم مشتاق شنیدن هستم. چون در این سی چهل سال عمر خود بازخوردی از آن نگرفتم.
🔺 آقای ابوترابیان: این جلسه یکی از کاربردی ترین جلسات بود. بنده معتقدم که تذکر زبانی همیشه نتیجه می دهد. بنده این مسئله را به افرادی که در خیابان سیگار می کشند تذکر می دهم و آنها در اکثر موارد می پذیرند.
🔺 آقای عطاری: به عقیده بنده خوب است که در کنار تبلیغ اسامی افرادی که برای انتخابات نامزد شدهاند، مواردی در خصوص ارزش های جامعه ذکر گردد مبانی فکری، اندیشه، امامت و غیره و برای بعد از انتخابات نیز مثل آن به مناسبت نوروز و ایام دیگر از این فرصتها استفاده شود.
🔺 آقای محمدی مقدم: در یکی از مصاحبه های پخش شده، یکی از خانمها بیان کرد که حجاب یکی از هزار تکه یک پازل می باشد. او گفت که از حجاب آغاز کردم و بعد به نماز رسیدم. اما برخی افراد، از جمله آقای قرائتی معتقدند که نماز ستون دین است و اگر افراد نماز خود را بخوانند، سایر امور نیز درست می شود. اما افراد مختلف با هم متفاوت هستند و در برخی همچنان که آن مصاحبه نشان داد، میتوان از حجاب آغاز کرد و بعد به بقیه موارد رسید. باید طوری برنامهریزی شود که به سبک زندگی اسلامی رسید و فرمانداری عملیات را به دست افرادی داد که کار را به نتیجه برسانند.
💢 قبل از آغاز جلسه و در ساعت 14:50، مستند "آثار بدپوششی" پخش گردید. این مستند از طریق کاملاً علمی، اثرات مخرب بدپوششی و بدحجابی را بر روی مغز انسان، تبیین مینماید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیا_از_خداوند
#بازگشت_به_خدا
🌹او خالق ماست، خود به ما بالیدست
🌹در نزد ملائکش به ما نازیدست
🌹ستّار عیوب است، بُود توبه پذیر
🌹البته گر به درگهش آری دست
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/13)
#تأمل_بیستم
✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری میرسد؟ (3) 🧐
🔎مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲
💢 تعداد رو به افزایشی از کشورهای عضو، سازمانها و نهادهای سازمان ملل متحد، توسعه "#فراگیر" را به شکلی تعریف می کنند که شامل #ترویج حقوق #LGBT (مخففی برای زنان همجنسباز، مردان همجنسباز، دوجنسیتیها و تراجنسیتها) گردد. با توجه به این نکته، بعضی دیگر از مطالب دستور کار 2030 که در آنها عبارت "فراگیر" آمده است، معنا و مفهوم مضاعفی پیدا می کنند. 🤭🙄😲
💢 هدف فرعی 10-16 در SDG (اهداف توسعه پایدار)، خواهان حفظ "پاسداشت #آزادی_های_بنیادین در جهت مقررات ملی و توافق های بین المللی" است. بسیاری از دفاتر سازمان ملل متحد، مِن جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر OHCHR و تعداد رو به افزایشی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، مدعی هستند که "آزادی های بنیادین" شامل #حقوق_بحث_برانگیز_LGBT می شود و بیان می دارند که بسیاری از "توافق های بین المللی"، از این حقوق ادعا شده به خوبی #حفاظت می کنند. 😡🤨🤭
📖برگرفته از سند تحلیلی بر دستور کار سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار؛ نوشته شارون #اسلاتر
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 سی و نهمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1398
💬 عنوان نشست: "معرفی تشکیلات مطالبه گری: مطالبۀ تلفنی، گزارش فعالیتها، راهکارها و درخواست همافزایی در پارهای مسائل"
👤ارائه دهنده: سرکار خانم تکتم حائری، مطالبهگر و فعال فرهنگی در عرصه عفاف
⏰ زمان: چهارشنبه 16 بهمن ساعت 15:00
🎥 اکران مستند "آثار بدپوششی" و داستانی "برای هانا" ساعت 14:45
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#مزاحمت_جنسی
👆تحقیق اخیر ماهنامه مدیریت ارتباطات از ۵۹ خبرنگار زن شاغل در رسانههای ایران، نشان میدهد که ۹۰ درصد آنها حداقل یکبار در راه تهیه خبر با #مزاحمت_جنسی روبرو شدهاند که ۳۶ درصد آن از سوی #مسئولان دولتی و غیردولتی اتفاق افتاده است. 🙄😳
🔹واکنش ۶۶ درصد خبرنگاران زن به این مزاحمتها بی اعتنایی بوده است. همچنین ۵۷ درصد آنها گفته اند که با راههای محافظت از خود در برابر مزاحمتهای جنسی آشنا نیستند که این نشان دهنده مغفول ماندن بحث آموزش در جامعه و رسانه هاست.
https://etemadonline.com/content/381719/
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 #معرفی_کتاب
کتاب «#همسران_همراه» سیره خانوادگی همسران علما و بزرگان
🔹کتاب همسران همراه نوشته جمعی از پژوهشگران مدیریت مطالعات معاونت تهذیب و تربیت است، که خاطراتی ارزشمند و زیبا از سیره فردی و خانوادگی تعدادی از همسران علما و بزرگان حوزه را به تصویر کشیده است.
🔹همسر مکرمه امام خمینی قدس سره، علامه طباطبایی، علامه جعفری، آیتالله کوهستانی، شهید مطهری، شهید آیتالله صدر، شهید آیتالله سعیدی، شهید اندرزگو، شهید نواب صفوی رضوان الله علیهم اجمعین و نیز همسر محترمه رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی؛ از جمله افرادی هستند که این کتاب به شرح زندگی آنها پرداخته است.
🔹طلاب و روحانیون که به عنوان #الگوی_اخلاقی، #معنوی و #رفتاری در جامعه نگریسته می شوند، افزون بر خود باید به همسران خود نیز توجه کرده و زمینه های رشد آنان را فراهم سازند؛ چراکه رشد و کمال معنوی همسر، موجب استحکام، پویایی و تعالی #خانواده گشته و تربیت #نسلی_پاک و صالح را در پی دارد.
🔹کتاب همسران همراه می کوشد فضاهایی از دانش و مهارت ها را در برابر دیدگان همسران طلاب و روحانیون با استفاده از زندگی همسران موفق علما و بزرگان دین ترسیم کند تا بدان وسیله بتوانند به اهمیت نقش خود در خانواده، تربیت نسل و نیز در جامعه پی برده و برای رسیدن به جایگاه الگویی تلاش کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/14)
#تأمل_بیست_و_یکم
✍️ سند آموزش توسعه پایدار (2030) چگونه به اهداف خلاف طبیعت بشری میرسد؟ (4) 🧐
🔎مهمترین روش، استفاده از #اصطلاحات_مبهم و #دوپهلوی_تفسیرپذیر در متن سند است؛ متأسفانه این روش، برخی #مسئولان_خودباخته کشورهای مسلمان را #فریفته است! 😔😲
💢 دفاتر سازمان ملل ادعا می کنند که توافق نامه های بین المللی، مِن جمله #اعلامیه_جهانی_حقوق_بشر، حمایت بسیار خوبی از حقوق #LGBT (مخففی برای زنان همجنسباز، مردان همجنسباز، دوجنسیتیها و تراجنسیتها) به عمل آورده اند. در موضوع "حقوق بشر"، هیلاری #کلینتون شخصیتی است که به جهت سخنرانی ننگینش در سازمان ملل در روز جهانی حقوق بشر، به احتمال بسیار فراوان همواره در اذهان جهانیان باقی خواهد ماند. 😔😠🤫
💢 او در این سخنرانی بیان داشت: "حقوق مردان #همجنس_باز همان حقوق بشر است و حقوق بشر همان حقوق مردان همجنس باز". به طور خلاصه این اظهار نظری است که نشان می دهد عبارت "حقوق بشر" چگونه توسط جمع زیادی #تفسیر شده است. 😲😳😡
📖برگرفته از سند تحلیلی بر دستور کار سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار؛ نوشته شارون #اسلاتر
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei
#حفظ_بنیان_خانواده
🔹عامل دوم #طلاق ها، طبق برخی از تحقیقات خانواده درمانی، مسئله #دخالتهای_خانواده می باشد.
🔹گزینه های مواجهه زوج ها با دخالتهای خانواده:
1️⃣ گزینه اول این است که شروع کنید به #تقابل کردن با والدین و وابستگان همسرتان؛ که طبیعتاً در این جدال، نه شما منفعتی خواهید برد و نه آنها و #آرامش_روانی هر دو هم به خطر خواهد افتاد.
2️⃣ گزینه دوم این است که با حالت #انفعالی برخورد کنید و هر آنچه آنها بگویند را بی چون و چرا بپذیرید که این شیوه قطعاً به آرامش روانی خود فرد #آسیب می رساند.
3️⃣ گزینه سوم این است که فرد قطع رابطه کند و در واقع صورت مسئله را حذف کند. قطع ارتباط هم باعث می شود فرد و همسرش از حمایت های عاطفی و شناختی #محروم شوند که این هم قطعاً خلاف دیدگاه اسلام و آموزه های دینی ما مبنی بر حفظ حرمت و #احترام_والدین، می باشد.
4️⃣ بهترین گزینه، این است که افراد راهکار #تعامل را در پیش گیرند. فرد خانواده همسرش را با همان ویژگی هایی که دارند بپذیرد و توجه کند که آنها قابل تغییر نیستند و اگر هم قابل تغییر باشند سالها زمان می برد. چراکه آنها در سنین بزرگسالی اند. حال که نمی توان آنها را تغییر داد، باید رفتار خود را #تغییر داد، شیوه تعامل خود را #اصلاح نمود و مهارت های خود را افزایش داد.
🔹مسئله دخالت والدین گاهی اوقات #توهم_دخالت است نه دخالت. اگر عضوی از خانواده همسر، انتقادی می کند، حتماً به معنای دخالت او در زندگی ما نیست و در صورت مفید بودن آن را پذیرفت.
👤 دکتر #مهدی_عباسی
🌐 vasael.ir/00047x
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی_فرزندان
#تربیت_جنسی_خانواده_محور
#پیشگیری_از_بلوغ_زودرس
🔺فرزند تا رسیدن به سن #بلوغ، باید در فضایی تربیت شود که آلوده به #مسائل_جنسی نباشد. زیرا در این دوران حساس، اگر مسائل جنسی به کودکان آموزش داده شود، آنها گرفتار #بلوغ_زودرس جنسی می شوند و ناخواسته وارد مسائلی می شوند که هنوز آمادگی لازم برای هضم آن را ندارند و قطعا دچار #انحرافهای_اخلاقی خواهند شد.
☑️ مسائل جنسی باید در نزدیکی سن بلوغ، آنهم توسط #والدین_همجنس به فرزندان شروع شود. پدر برای آموزش به پسر و مادر برای آموزش به دختر.
☑️#والدین، بهترین مربی برای آموزش مسائل جنسی به فرزندان هستند. باید والدین را آگاه کرد و آموزش داد، نه کودکان و فرزندان را. این نکته مهمی است.
☑️مادری که در سن بلوغ بصورت محرمانه و خصوصی مسائلی را برای دخترش بازگو می کند و او را در زمینه قاعدگی، رفتار جنسی، ارتباط با نامحرم، پوشش و حجاب آموزش می دهد، به وظیفه مادری خود عمل کرده است.
☑️ پدری که فرزند پسر خود را در آغوش گیرد و با او ارتباط صمیمی برقرار کند، می تواند در سن بلوغ مسائلی در رابطه با میل جنسی، کنترل رفتار جنسی، شناخت محرم و نامحرم، غسل جنابت و مسائل دیگر را بصورت خصوصی با فرزندش در میان بگذارد. در اینصورت فرزند هم یاد می گیرد که این مسائل خصوصی است و اینها را در جایی بازگو نمی کند، ولی آموزش دیده است.
🔵 متأسفانه اشکال کار در اینجاست که فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه، کار را خراب کرده اند و متأسفانه بعضاً فرزندان ما با دیدن فیلمها و عکسهای نامناسب، آلوده به مسائل غیراخلاقی و بلوغ زودرس جنسی شده اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب
#زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است
#کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
#انتشار_روزانه (1398/11/15)
#تأمل_بیست_و_دومم
✍️ سؤالی چند گزینهای!!! 🙄
👈 مناقشه آمیزترین! نکتۀ آموزشِ #توسعه_پایدار (#2030) چه بوده؟ و چیست؟! 🧐
1️⃣ وجود آموزه های مستقیم و به ویژه غیرمستقیم #متضاد_با_فرهنگ_بومی در خصوص مسائل جنسی
2️⃣ وجود آموزه های زمینه ساز #تخریب_بیشتر_بنیان_خانواده_ها
3️⃣ از بین بردن #استقلال_نظام_آموزشی کشورها
💢 #رهبری_معظم_انقلاب در تاریخ 17 خرداد 96، مسئله "استقلال نظام آموزشی" را بسیار مهم دانستند و خاطرنشان کردند:
👈 برخی میگویند: "ما در این خصوص #تحفظ دادهایم و گفتهایم فلان بخش آن را قبول نداریم"، در حالی که حتی اگر هیچ مورد واضحِ خلاف اسلام در آن وجود نداشت، باز هم نظام آموزشی نباید در بیرون از کشور نوشته شود، حال آنکه موارد خلاف اسلام نیز در آن سند وجود دارد.😔🤔
📌 شما چه فکر میکنید؟ 🧐
🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐
📚منبع: نشستهای تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa
https://eitaa.com/umefafgaraei