eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ‏ کریم تکلیف می‏‌کند که برای ورود به اتاق اذن بگیرد، در حالی که به یکدیگر هستند. امّا برخی افراد، دختر بچه‌ای را که هنوز بالغ نشده است، نیمه عریان در ملأعام می‌‏آورند. 🙄🤭 🔹اگر کسی هم به این گونه رفتار، اعتراض کند، پاسخ می دهند او که هنوز مکلف نشده است! 😟🤫 📌 درحالی‏ که توجّه نمی‏‌کنند در حال فرزندشان هستند و این‏ گونه او را بی‌حیا بار می‌آورند. 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲 شوخی و رعایت حیا 🔺بزرگ‎ترین آسیبی که در مسأله شوخی کردن وجود دارد، عدم رعایت و خارج شدن از دایره و رفتار است که منجر به ترویج ادبیات جنسی و رفتاری در جامعه خواهد شد. این امر منفی، گاهی به قدری شایع می‌شود که متأسفانه از تریبون مهم‎ترین مراکز اشاعه فرهنگ، یعنی رسوخ می‌کند و فرهنگ غلطی را در بین مردم جامعه نهادینه می‌کند و نیز زمینه را برای قُبح‎شکنی فراهم می‌کند. 🔺در این راستا (ع) سالیان قبل، تلویحاً این خطر را گوشزد کرده بودند که فرمودند: 📛خداوند عزوجل دوست دارد کسى را که در میان جمع شوخى کند؛ به شرط آنکه در آن رعایت شود و ناسزا نباشد؛ 🔰"إِنَّ اللّه عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ". 🔺بنابراین شایسته است که در شوخی‎ و مزاح، حد و حدود شرعی و اخلاقی رعایت شود و برای خنداندن دیگران دست به هر عملی نزنیم. 📚 منبع: كافى - ط-الاسلامیه -، ج2، ص663، ح4 🔺مسأله بعدی رعایت جنس مخالف است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که اهل‎بیت (ع) ما را از صحبت و مراوده زیاد با پرهیز داده‎اند. 🔺 (ص) در این خصوص می فرمایند: 🔰"مَنْ فَاکهَ امْرَأَةً لَا یمْلِکهَا، حُبِسَ بِکلِّ کلِمَةٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار"؛ 📛کسی که با زن نامحرمی کند، در مقابل هر کلمه ای که در دنیا به او گفته است، هزار سال در دوزخ حبس می شود. 📚 منبع: ميزان الحكمه، ج ۱۲، ص ۴۲۵ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعد از به مدارس 😂 🍀🍀🍀🍀🍀 🔶 (ع) در مورد شاد کردن دل مؤمن، می فرمایند: 🔰 "فَإِنَّهُ لَيْسَ شَيْ‏ءٌ مِنَ‏ الْأَعْمَالِ‏ عِنْدَ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ بَعْدَ الْفَرَائِضِ أَفْضَلَ مِنْ إِدْخَالِ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِنِ" 🔷 "بعد از انجام واجبات، نزد خدا عملی با ارزش تر از شاد کردن قلب مؤمن نیست" 📚 منبع: بحار الانوار، ج 75، باب مواعظ الرضا، ص 347 🔶شاد کردن دل مؤمن، محدوده وسیعی را در بر میگیرد، از مزاح با مؤمن و شاد کردن دل او، تا راهنمایی و و و خیرخواهی برای او☺️ 🔶چنان که امام رضا (ع) در حدیث دیگری می فرمایند: 🔰 "مَنْ‏ فَرَّجَ‏ عَنْ‏ مُؤْمِنٍ‏، فَرَّجَ‏ اللَّهُ‏ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ" 🔷 "هر کس اندوه مؤمنی را برطرف کند، خداوند روز قیامت اندوه را از دلش برطرف می سازد" 📚 منبع: كافي، ج‏3، ص 510 🔶وقتی بیکار است، وقتی نیاز به دارد؛ ولی پول و سرمایه کافی ندارد، وقتی کسی گرفتار مواد مخدر شده، وقتی کسی شده و احساس آلودگی می کند و ... کمک کردن به آنها و برطرف ساختن مشکلات مالی و غیرمالی آنان و شاد کردن دل آنان، از وظایف و است. 🔶 بنابراین وقتی مؤمنان جامعه اسلامی و ، با چهرۀ بشّاش، به دور از بذله گویی های نامتعارف، با هم برخورد کنند؛ بی تردید بر های همدیگر اثر مثبت گذاشته و این روحیۀ مثبت، بر زندگی تک تک افراد و به تبع آن جامعه، تأثیر مطلوب خواهد گذاشت. ☺️ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟!؟ 🔺سلطه باورنکردنی و گسترده بر افکار و فرهنگ و زندگی ایرانیان، واقعاً وحشتناک است. ❌ اینستاگرام‌ موریانه ای است که مخفیانه و از درون، در حال جویدن ریشه ایرانی و انقلابی و اسلامی است. 🔺باید چند سال آنطرف آب زندگی کنید تا بدانید پورنوگرافی و محصولات پورن در هیچ کشوری به این اندازه، بدون محدودیت سنی و به راحتی و رایگان قابل دسترسی نیست‼️ 🔺حتی تلویزیون های ویژه با کانال های خصوصی هم، برای دسترسی به محصولات پورن، هزینه اشتراک ماهانه گزاف جداگانه از متقاضیان دریافت می کنند‼️ 🔺تلویزیون های دولتی هم از ساعت ۱۰ شب به بعد، فقط در بعضی کانال های خصوصی، فیلمهای تریلر و یا زرد را پخَش می کنند. ❌و اما در کمال تعجب در ایران اسلامی، درصد بسیار بالایی از اعضای خانواده ها؛ از کوکان دبستانی تا سالمندان ۶۰- ۷۰ ساله تا مادرها و پدرها با آزادی کامل و در خلوت خود، به راحتی و بدون هزینه، در حال دیدن صحنه های پورن واضح، آموزش های جنسی، حیوان بازی و... هستند‼️ 🔺از ترویج بی حجابی و خانه های مد که پوشش بی حیایی را تبلیغ می کنند ننویسم بهتر است. ‌‌از مسابقه های خودنمایی دختران دانشجو و محصل و زنان شاغل و خانه دار، در صفحه های مثلاً شخصی و از جولان دهی سلبریتی های بیسواد و غربزده... 📌آیا واقعاً فریادرسی نیست؟!؟ ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزارش مختصری از چهلمین نشست در سال 1398 💢 عنوان نشست: "چگونگی تحقق جریان‎سازی و ایجاد گفتمان در حوزه ، سبک زندگی و خانواده" 💢 ارائه دهنده: آقای علی جمعه، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد 💢 زمان: چهارشنبه 23 بهمن ساعت 15:30 🔸 در این نشست، آقای شریف ضمن معرفی مختصر مجموعه نهاد رهبری و فعالیت‎های فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه خود در خصوص امر پرداختند و برخی از نتایج فعالیت‎ها و طرح‎های پیشنهادی خود را بیان نمودند. ایشان طبق طرحی که دارند، قصد بهینه نمودن شرایط و ایجاد زمینه آسان‎تر ازدواج دانشجویان مجرد و تحکیم زندگی دانشجویان متأهل را در دستور کار خود قرار داده‌اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔸 آقای شریف 🔺 پانزده سال توفیق خدمت در دانشگاه را دارم. گزارش چهار ساله دبیری ستاد ازدواج دانشجویی را ارئه میکنم که اعم از، خدمات مشاوره ای، خدمات آموزشی و خدمات همسرگزینی است. همه این کارها در سطح دانشگاه فردوسی انجام شده است. اما متأسفانه امر ازدواج در سومین دانشگاه کشور، فقط با چند نفر صورت می پذیرد! کار فرهنگی کار دراز مدتی است و انتظار بازخورد سریع نداریم، اما توان جلوگیری از راه درروها را نیز نداریم. باید رویکردها را به سمت مردمی شدن سوق دهیم. ادعا و قرار ما چیست و الان در چه مرحله‌ای هستیم؟ در این مدل ارائه شده، اگر در ابتدای امر، تنها یک رشته را در یک دانشکده در نظر بگیریم و در آن رشته، یک مقطع را بررسی کنیم، کار بهتر می شود. مثلاً ببینیم در مقطع کارشناسی و رشته فلان، چند نفر دختر و چند نفر پسر هستند و وضعیت آنها از نظر سن و تأهل و تجرد چگونه است. بنابراین برای رسیدن به هدف، از میان کل دانشکده‎ها در دانشگاه فردوسی مشهد، در مرحله اول دانشکده علوم اداری و اقتصادی را با پنج گروه اقتصاد، مدیریت، حسابداری، حقوق و علوم سیاسی، انتخاب کردیم و از میان دانشجویان نیز، دانشجویان رشته اقتصاد (در مجموع 563 نفر) و از بین دانشجویان این رشته نیز مقطع کارشناسی (مجردها 272 نفر و متأهل‎ها 27 نفر) را برگزیدیم. متأسفانه ۸۰ درصد دانشکده علوم اداری و اقتصادی درگیر روابط دوستی با جنس مخالف هستند. 🔺 ما در این مدل خود روی اعضای هیئت علمی خیلی حساب باز کردیم، اما نکته مهم این است که بیشتر دغدغه مدیران و اساتید دانشگاه، سطح علمی است و روی موفقیت علمی وقت می‌گذارند. فقر گفتگویی شدیدی در این زمینه وجود دارد. جریان‌سازی نیاز به وقت گذاشتن و پیگیری مستمر دارد. اما اکثر اساتید بر این باورند که این مسئله (ازدواج دانشجویان) به ما ربطی ندارد و ستاد ازدواج دانشجویی به شکست می انجامد و فایده ای ندارد (تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اداری، 79 نفر می باشد). ما برای متأهلین که قهرمانان ملی به حساب می آیند، چه کرده‌ایم؟ اگر در این سطح نتوانیم نمونه موفق داشته باشیم، در جاهای کلان تر نیز نمی‌توانیم. چرا ما حال زوجین را خوب نمی کنیم تا از ازدواج خود رضایت داشته باشند و دیگران را نیز به این امر مقدس تشویق کنند؟ برای پایداری ازدواج در دانشکده علوم اداری و اقتصادی، ارزشی به عنوان محور دیده نشده است. متأسفانه برای دانشگاه سبز استیکر طراحی و تعبیه می‌شود! اما برای ازدواج خیر. از طرح‎ها و پروژه‌های عملیاتی انجام شده می‎توان به طرح مدرسه زندگی، کافه گفتگو، اردوهای تفریحی فرهنگی سلام زندگی، خوشه‎بندی زوجین دانشکده، گوش شنوای من باش و طرح واسطه‎گری ازدواج اشاره نمود، که شامل دانشجویان مجرد، دانشجویان متأهل و والدین می‌گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از برخی نظرات اعضای حاضر در کارگروه: 🔺 آقای عطاری: بنده معتقدم که برای پر باری زمین، اول باید آن را از حالت شوره زاری درآورد و پربار نمود. متأسفانه در دانشگاه، روابط خاصی در خصوص هیئت علمی ها حاکم است و اگر برخی از این رابطه ها، در بین آنها وجود نداشته باشد، مشکل ساز است! گاهی دیده می شود برخی از اساتید متأهل، با دختران و پسران دانشجو، روابطی فراتر از رابطه استادی و شاگردی دارند. متأسفانه یکی از هزینه‌های تهاجم فرهنگی همین است. دشمن میلیاردها تومان در این عرصه خرج می‌کند، در حالی که ما ریالی در این خصوص هزینه نمی‌کنیم. کار جهادی، کار هیئتی و خیریه‌ی و غیره از عهده نهاد رهبری بر می آید و می توان از این ظرفیت استفاده کرد. دوم اینکه بعد از پاکسازی زمینه، به کسانی که همراه این مسئله هستند امتیاز داده شود. ضمناً حدود 200 استاد حق التدریسی داریم که بعضاً شنیده‌ام، برخی از آنان به دانشجویان می گویند که چگونه رفتار کنید (نوع پوشش، گویش و رفتار) که مورد توجه اساتید در نمره دهی و ... قرار بگیرید. 🔺 آقای دکتر تقی پور: یکی از اشکالات نهاد این است که در خیلی از موضوعات ورود کرده، اما اثر لازم را ندارد و این کار را سخت می‌کند. اگر روزی درب معاونت آموزشی و نهاد رهبری هر دو بسته شود، بسته شدن نهاد چه تنشی در دانشجویی ایجاد میکند؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم دکتر شیبانیان: دغدغه مندی شما قابل تقدیر است. اما نقش نهاد رهبری بسیار کمرنگ است. در مواردی که شخصاً در جریان هستم؛ دانشجو از موارد فساد اخلاقی به نهاد مراجعه کرده اما اقدامی از سوی نهاد نشده است! ظاهراً نهاد، قدرتی در دانشگاه ندارد. اساتید در دانشگاه نقش الگو را ایفا می کنند و تأثیر این الگوها بسیار زیاد است. آیا نهاد می تواند با این الگوها برابری کند یا خیر؟! باید مشخص شود که مرزها و خط قرمز هایی در دانشگاه وجود دارد و این مسئله باید توسط نهاد پیگیری شود. حساسیت زدایی چند مرحله دارد. گفته می ‌شود که اساتید می‌بایست نقشی فراتر از آموزش داشته باشند، اما بعضاً اساتیدی که ۱۰ دقیقه از زمان تدریس خود را به امور غیر آموزشی اختصاص دهند و به نوعی نقش فرهنگی داشته باشند، برخی شاکی می‌شوند و مسئولین نیز از آن عدۀ قلیل حمایت می‌کنند. نهاد باید به فسادهای اخلاقی ورود کند، تا دانشگاه به خودش بیاید. به نظر نقش نهاد به یک نقش نمایشی تبدیل شده است. متأسفانه دیده شده که برخی از اساتید مشکل دار، برای تقویت رزومه و مطلوبیت وجهه خود، با نهاد همکاری‌های دارند! بنابراین نقش نهاد می بایست عمیق تر شود. 🔺 آقای بنده ئی: ضرورت ازدواج دانشجویی امری پسندیده است. آسیب‌های این طرح باید شناسایی شود. چراکه غول سنگین ازدواج، اشتغال و مسکن جلوی راه دانشجو است. ضمناً استفاده از خیران در این زمینه بسیار کمک کننده است. خیری را می شناختم که زمینه ازدواج ۷ هزار نفر را تسهیل کرده بود و نکته بعدی اینکه بهترین سفیران طرح شما، متأهلینی هستند که ازدواج موفقی داشتند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر اسلامیان: ارائه متفاوت و خوبی بود؛ اما این مسئله را که مطرح کردید مدل نبود. صرفاً یک ساختار تشکیلاتی بود. جریان سازی و گفتمان سازی هم نبود. اینکه شما فرمودید که ما هر استادی را برای سخنرانی ها دعوت نمی‌کنیم، چون دانشگاه فردوسی هستیم را نمی پذیرم. چراکه تصویر برخی آنانی را که در ارائه شما به عنوان نمونه دیدم، شایسته صحبت در خصوص ازدواج نسل دهه ۸۰ نیستند. ضمناً استراتژی راهبردی شما نیز اشتباه است. شما در هیئت اندیشه ورز جای خانواده و جامعه را تعیین نکردید. شما می خواهید چه بگویید؟ نکته بعدی اینکه اگر دعوت از والدین از سمت بیت المال باشد، باید پرسید که آیا واقعا این امر فایده ای دارد یا خیر؟ در نهایت اینکه، بنده شخصاً با گذاشتن یک هفته وقت و ۵۰ ساعت زمان، مدلی را برای کار در این زمینه ارائه خواهم داد. 🔺 آقای دکتر صابری: نقدها بعضاً وارد است. فکر نمی‌کنم طرح شما عملی باشد. سبک زندگی در این میان مطرح است و بحث ایدئولوژی. وقتی دروس پای پای غربی دارد و اساتید هم با اغماض پذیرفته شده‌اند و به دانشگاه ورود کردند، چه انتظاری می‌توان داشت؟ زندگی ها غربی شده است و دانشگاه سبز هم همینطور. شما در نهاد رهبری، نه در انتخاب اساتید و نه در انتخاب مدیران دخالتی نداشتید. متاسفانه در اثر برخی انتخاب‌های ناصحیح در دانشگاه، دانشجویان هم غربی می شوند. شما در میان سخنان خود، از واژه پایداری استفاده کردید؛ منظورتان را از این واژه متوجه نشدم. در ضمن دانشگاه ها هم با هم متفاوت هستند و وظیفه همه دانشگاه ها اشتغال آفرینی نیست. برای به دست آوردن هر چیزی باید ساختار و بستر وجود داشته باشد. اما گاهی استادی که خودش دانشجو را منحرف می‌کند، از او تقدیر می‌شود و از او می‌خواهند که دانشجو را نیز ارشاد کند! شما در چه بستری می خواهید کار کنید؟ آیا بستر فراهم است؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: فرض کنید آقای شریف، جریان سازی و گفتمان سازی را مطرح نکرده باشند، آیا باز هم طرح ایشان موفق خواهد بود یا خیر؟ 🔺 خانم خالق نیا: با توجه به انتقادهایی که مطرح است، کدام یک از بزرگواران حاضر هستند که هفته ای دو ساعت برای این مسئله وقت بگذارند؟ 🔺 آقای شریف: برای برخی انتقادها واقعاً پاسخی ندارم. اذعان دارم که مدیران و مسئولینی که چنین طرز فکرهایی را دارند سرعت ما را کند کردند. ما فوق العاده در این حوزه عقب هستیم. جنس مذاکرات ما در دانشگاه چهره به چهره است، اما من از وسط میدان اجرا صحبت می‌کنم. اگر تازه کار بودم، مطمئناً سریع کنار می کشیدم. چند نفر مثل من هستند که این مسئله (ازدواج دانشجویی) را مانند من پیگیری می‌کنند؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴 پسر جوان با خشونت و پرخاشگری، در یکی از خیابان های مشهد، خواهرش را به دلیل فرار از منزل، به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد. 🔵 دختر 19 ساله، در دایره اجتماعی کلانتری، علت فرارش را از خانه چنین بیان کرد: 🔺 "خانواده ام بدلیل حساسیتی که روی من داشتند، درباره من سختگیری بیش از حدی به خرج می دادند. 🔺 همیشه بابت تبعیضی که والدینم بین من و برادرانم می گذاشتند، رنج می بردم. 🔺 با احساس دلتنگی و افسردگی بزرگ شدم. 🔺 پدر و دو برادرم حتی یک لبخند را از من دریغ می کردند". 🔺 حدود ۲ ماه قبل با برادر یکی از همکلاسی هایم آشنا شدم. شنیدن جملاتی مثل "" و "" از زبان این خیلی برایم جذاب بود. 🔺 من او را خوردم و این رابطه به سوءاستفاده ختم شد و از روی ترس فراری شدم. 🔺 "ای کاش به جای آن که از زبان جمله "دوستت دارم" را بشنوم، از زبان و و می شنیدم تا این مشکلات برایم به وجود نمی آمد". http://www.ghatreh.com/news/nn52386738/ 💠 در شرایطی به وجود می آید که تربیتی در خانواده وجود ندارد؛ خانواده از هم گسسته و ناسالم است و یا نقشهای صحیح و خود را اعمال نمیکنند. 🔥 هنگامی که دختری فرار میکند، خود، خانواده و جامعه را، تا شعاعی وسیع، در معرض آسیب های بسیار قرار میدهد. 🔥 فرار آغاز بی خانمانی و بی پناهی است و زمینۀ ارتکاب بسیاری از جرایم می باشد. 🔥 با فرار، جایگاه والای یک زن شکسته میشود و این عمق یک فاجعه است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 اولین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💬 عنوان نشست:" تصویر بی روتوش غرب" 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر سید مجید صابری فتحی، هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saberifathi 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔺 ضمناً در صورت درخواست بزرگواران، اطلاعات تکمیلی نیز، متعاقباً اعلام خواهد شد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴آیا بر و اثر دارد؟ 🔻 عامل Covid-19 از طریق پروتئین S مستقیماً به گیرنده‌های ACE2 وصل می‌شود و بر عملکرد آن اثر می‌گذارد. این گیرنده‌ها در بافت‌های چندین ارگان به وفور موجود و فعال هستند. از جمله ریه، کلیه و روده‌ها. از طرف دیگر اثبات شده است که هر دو پروتئین ACE1 و ACE2 در فیزیولوژی و پاتولوژی دستگاه تناسلی نیز اثر گذارند. 🔻 هرچند مطالعات دقیق‌تری لازم است؛ اما پژوهشگران در ووهان چین معتقدند، بیماری Covid-19 می‌توانند منجر به کاهش Libido (میل جنسی) گردند. 🔻 در مطالعات پیشین توسط محققان دانشگاه Zhejiang چین کشف شد که تغییرات در بیان آنزیم مبدل آنژیوتانسین-۱ و ۲ و ۳ می‌تواند یکی از دلایل مهم ناباروری در هر دو جنس مرد و زن باشد‌. البته در مورد ACE 3 بعنوان یک شبه ژن (Pseudogene) در انسان نیاز به تحقیقات بیشتری است. 🔻مطالعات دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد داروهای مهار کننده رسپتور آنژیوتانسین-۲ می‌توانند موجب کاهش میل و فانتزی‌های جنسی شوند. 🔻 با توجه به مطالعات قبلی و همچنین با در نظر گرفتن نحوه عمل ویروس کرونا جدید که از طریق حمله به گیرنده‌های ACE2 عمل می‌کند می‌توان نتیجه گرفت که شاید با اتمام پاندمی Covid-19 در بیماران مبتلا، عوارضی همانند ناباروری و یا کاهش میل جنسی شایع‌تر باشد که چگونگی ابتلا و میزان شدت آن در افراد مختلف نیازمند مطالعه دقیق در آینده است. 🔻بنابراین ممکن است مراجعات به کلینیک‌های ناباروری افزایش یابد. ✍️ دکتر ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی @HalalZadeha https://eitaa.com/umefafgaraei
📝وقتی جلوی ازدواج مجدد، ازدواج موقت، ازدواج به وقت و ازدواج آسان را بگیریم و چهار در بسته شود؛ پدران و مادران نگران فاسد شدن جوان هایشان می شوند. 💠 آیا می شود به کسی که شده است، گفت که چند سال دیگر آب بخور؟!! 🔻 حالا دختر و پسر حیا می کنند، شما چرا تعلل می کنید؟!؟ 🍃زمانی که مى‌‏خواستم كنم، مى‏‌گفت: "هر موقع در تحصيل به مدارج بالاترى رسيدى و مقدمات و را گذراندى و به درس و رفتى، ازدواج كن". 🍃ديدم به هيچ صورت قانع نمى‌‏شود؛ بنابراین اثاثيه را از قم برداشتم و به كاشان نزد پدرم آمدم. 🍃او گفت: "چرا آمدى؟" 🍃گفتم: " نمى‌‏خوانم! چون شما حاضر نمى‏‌شوى من ازدواج كنم". 🍃خلاصه هر چه به خيال خود مرا نصيحت كرد، اثر نگذاشت. حتّى به بعضى آقايان سفارش كرد كه مرا براى درس خواندن كنند. من هم بعضى را كردم كه او را براى با ازدواج من نصيحت كنند! 🍃تا اينكه يك روز به پدرم گفتم: "يا بگو كه من مثل هستم و دچار نمى‏‌شوم، يا بگو گناه كنم و يا بگو ازدواج كنم". 🍃به هر حال سرانجام موفّق شدم و نظر پدرم را برای ازدواج كسب كردم. 👤 حجت الاسلام و المسلمین https://eitaa.com/umefafgaraei
🔥 هشدار به در رابطه با فعالیت فرزندان در 🔷 بر اساس آمار "مؤسسه بین المللی آمریکایی میثاق چشم"، فقط در مدّت نه ماهه نخست سال 2014 م. (دی 92 تا مهر 93 (، بیش از یک میلیارد و 690 هزار، مطلب پورنوگرافی جستجو شده است. 💢60% دختران و 90% پسران استفاده کننده از اینترنت، زیر 18 سال حتماً فیلمهای پورنوگرافی را تجربه کرده اند؛ 💢%83 از دانش آموزان، برای اوّلین بار قبل از سالهای نوجوانی خود در اینترنت، فیلم پورنو دیده اند؛ 🔷 بر اساس نتایج تحقیق مؤسّسه بین المللی خانواده امن 3، که مؤسسه ای بین المللی مستقر در آمریکا است: 💢 %12 از سایت های جهان پورنوگرافی هستند؛ 💢420 میلیون صفحه پورنو، سالانه، به اینترنت اضافه می شود؛ 💢%89 محتوای چت و نرم افزارهای تلفن همراه، غیراخلاقی است؛ 💢 بیش از یک میلیارد و دویست میلیون (%25 کل جستجوها) در گوگل، پورنوگرافی هستند؛ 💢 بدلیل آلودگی شدید فضای اینترنت، 34% کاربران اینترنت ناخواسته پورنوگرافی را می بینند؛ 💢کاربران اینترنت، بطور متوسط برای اوّلین بار در 11 سالگی پورنوگرافی را تجربه می کنند؛ 🔷 بر اساس آخرین آمار وزارت ارتباطات ایران 💢 بیش از 12 میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران، زیر 18 سال سن دارند؛ 💢 بیش از 17 میلیون نفر نیز سنّشان بین 18 تا 28 سال است. 💢 بر اساس آمار وزارت ارتباطات، 73/2% از کاربران اینترنت، سنشان کمتر از 28 سال است. https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4227/8301/111072/ 📌 البته این آمار مربوط به 3 سال گذشته می باشد و طبیعتاً این آمار، اکنون افزایش یافته است. https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 🔻 جزو جدیدترین آثار انتشارات است که توسط به نگارش درآمده است. این ، حکایت مسائلی است که در ، انتظار بانوان را می کشد! حکایت نحوه مواجهه و با دنیای و و 🔻اثری و متفاوت که در آن تلاش شده، یکی از جدی ترین دغدغه های این روزهای ایران و بلکه جهان را به تصویر بکشد. 🔻کتاب "زنان عنکبوتی" به این سؤال پاسخ می دهد که چگونه شبکه های سازمان یافته ، با استفاده از بستر و با تبلیغات دروغین، شخصیت، عزت و لذتی را به زنان و دختران ما وعده می دهند که از هم سست تر است؟ 🔻داستان از این قرار است که امیر، سینا و آرش، سه مأمور ، روی پرونده یک موسسه آموزش خیاطی که در اصل یک مرکز اشاعه فساد است، در حال تحقیق هستند. نویسنده در ضمن پیش بردن داستان این پرونده اطلاعاتی، همزمان داستان زنی را روایت می کند که برای گذر از یک ، به پناه آورده و اتفاقاتی در زندگی او در دست وقوع است. 🔸در بخشی از کتاب آمده است: 🔻"من فقط عکسای خودمو می ذاشتم. عکس های مهمونیا و گردشایی که می رفتم. یا گردش و تفریح.🏞 عکسای خودمو دوست داشتم. البته برام مهم بود که لایک ❤️و پیام هم داشته باشم💌. .......... 🔸جهت سفارش کتاب و مشاوره: @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 حضرت علی عليه السلام می فرمایند: 🔺"من لَم يَصحَبْكَ مُعِينا على نفسِكَ فَصُحبَتُهُ وَبالٌ علَيكَ إن عَلِمتَ ". 🔰هر كه اش با تو، به كمكى نكند، آن همنشينى وبال توست، اگر بدانى . 📙منبع: غررالحكم، ح 9041 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷اولین نشست در سال 1399 برگزار شد 🔷نشست "" با ارائه جناب آقای دکتر سید مجید ، هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد، در تاریخ چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 17، به صورت غیرحضوری و در اتاق مجازی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید. 🔷 در این نشست، آقای صابری فتحی، با توجه به مطالعات خود در این زمینه و همچنین تجربه زیسته اقامت در اروپا، به بازنمایی تصویر غرب پرداختند. ایشان با استناد به قوانین کشورهای غربی، روزنامه‎ها، مقالات، خبرگزاری‎های معتبر و آمارهای رسمی منتشر شده، به بیان واقعیاتی از آنچه در غرب می‎گذرد پرداختند. ایشان از پیامدهای آزادی‎های جنسی در غرب پرده برداشتند و گزارش‎هایی را به همراه نتایج آن‎ها، در خصوص تعدد شکایت‎های زنان در خصوص تجاوز و آزارهای جنسی، ارائه نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 دکتر صابری فتحی به رغم وجود آزادی‌های جنسی در غرب، اذعان نمودند که در برخی کشورهای غربی، به‌دلیل ایجاد احساس عدم امنیت روانی برای زنان، محدویت‎هایی در اماکن عمومی و ادارات تعیین شده است. ایشان تأثیر رسانه‌ها را در تبدیل واقعیت‌ها به فراواقعیت‌ها مورد تحلیل قرار دادند و اذعان داشتند که رسانه‌ها تأثیر زیادی بر اذهان عمومی دارند. ایشان در انتهای جلسه، ضمن بیان نتیجه انقلاب ‌جنسی در غرب، آمار بالای بارداری‎های نوجوانان و تولدهای نامشروع و تأکید بر روتوش شدن غرب، به سؤالات برخی از افراد کارگروه پاسخ دادند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 لینک جلسه برگزار شده "واقعیت تصویر غرب" 👇👇👇 http://vroom.um.ac.ir/p5plcbsckg3/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 دومین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💬 عنوان نشست:" هم‎اندیشی؛ حال چه باید کرد؟" 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر مرتضی مغربی، هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه فردوسی مشهد و فعال حوزه عفاف و حجاب ⏰ زمان: چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️ 🔸 شوخی یک با استدلال های کمپین چهارشنبه های سفید😂 🔥 کمپین ؛ 🔸 افراد جامعه، شیوع تبرج و خودنمایی، تسهیل و گسترش روابط ناسالم، تشدید تنوع طلبی افراد، طلاق عاطفی، شیوع خیانت همسران، از هم پاشیدگی خانواده ها و... 🔥 کمپین ؛ 🔸 تهدید سلامت جسمی افراد جامعه، شیوع ویروس کرونا، بیماری، ناراحتی و... https://eitaa.com/umefafgaraei
🎨 نه به حجاب اجباری، همان نه به ماسک اجباری است. 🍁برخی از آسیب های بدحجابی در جامعه ❇️تأثیرات منفی بر تربیت فرزندان ❇️افزایش میزان طلاق و خیانت های همسران ❇️طلاق عاطفی و سردی روابط خانوادگی ❇️افزایش بی بندوباری و روابط ناسالم ❇️افزایش مشکلات اخلاقی و رفتاری در جامعه ❇️افت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان و دانشجویان ❇️کاهش میزان بازدهی کار شاغلان https://eitaa.com/umefafgaraei