eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
3️⃣ مقام فرد عفیف 🔶شما نمی‎توانید بگویید، در راه خدا، اجرش از بالاتر است. در حالی که در حساب ظاهری، مجاهد فی سبیل الله، از زن و فرزند خود دل کنده؛ از مادر، پدر، خواهر، برادر، دوست و رفیق دل کنده؛ از خانه امن و آسایشش دل کنده و خودش را به دل خطری غیرقابل پیش‎بینی به اسم داده و بعد از مدتی جهاد کردن، با ضربه‎ای، تیری، ترکشی، توپی، بمبی و یا مینی، تکه تکه شده، آسیب دیده و بعد شده. 🔶شهید و مجاهد در راه خدا، این همه سختی کشیده؛ اما یک ممکن است، فرصت داشته که مثلاً در یک اداره، با یک سندسازی n میلیون تومان را به دست آورد و هیچکس هم متوجه نشود؛ اما خودش را کرده و از این پول گذشته. نگاه به یک بوده و می‎توانسته چشم‎هایش را باز کند و به او نگاه کند؛ اما دو تا پلکش را پایین انداخته و رد شده است. شاید کل زحمتی که کشیده است به ظاهر، چندصدم ثانیه بوده است. اما امیرالمؤمنین می‎فرمایند اجر این آدم کمتر از نیست. دلیلش هم مشخص است. 🔶انسانی که به جنگ می‎رود می‎کند؛ اگرچه در هجرت باید هم کرد. اما انسانی که عفت به خرج می‎دهد، دائماً در عرصه جهاد اکبر دارد پیروز می‎شود و خیلی بلندی است. https://eitaa.com/umefafgaraei
4️⃣ عفت مالی و اقتصادی (بخش اول) 🔶 اگر را با این نگاه امیرالمؤمنین پذیرفته باشیم، آن‌وقت در چند موقعیت، انسان به شدت، در معرض است. یکی از آنها حوزه فقر مالی و تنگی معیشت است. ⚠️اگر انسان خودش را آماده نکرده باشد؛ نکرده باشد؛ را در وجود خودش ملکه نکرده باشد؛ را ملکه نکرده باشد؛ به بهانه اینکه خانواده نیازهایی داشتند و اوضاع جامعه هم که خیلی بهم ریخته است و هر روز گرانی دارد بیشتر می‎شود و... ممکن است خودش را کند و کند. گران فروشی کند؛ کم فروشی کند؛ قاچاق فروشی، دزدی و انواع و اقسام نابهنجاری‌ها در عرصۀ اقتصادی و معیشتی. ✅بنابراین حضرت امیر در نهج‎البلاغه شریف، درباره فقرا فرموده‎اند: " این است که اگر شکمت گرسنه است، لااقل داشته باشی". چون عفت خیلی به انسان می‏دهد. همانطور که زینت قناعت شکر است و کسی که دستش به دهانش می‎رسد، باید شکر این نعمت را به جا بیاورد و شکرش این است که حق محروم و سائل را بپردازد. 🔶 مولا امیرالمؤمنین می‎فرمایند: خداوند حق فقرا را در اموال اغنیا قرار داده. یعنی اگر یک انسان، توانمند زندگی کرد و به برادرش و دوستش و... کمکی کرد، او را پرداخت می‎کند و نباید منتی سر او بگذارد. از این طرف هم، به فقیر می‎گوید: فقر یک مسئله و درد است؛ مواظب باش که، است و عفت داشته باش. 📌به تعبیر عوامانه یعنی داشته باش. سرت را جلوی هر کسی خم نکن. حاجتت را پیش هر کسی نبر. پس یکی از مصداق‎های عفت، در نقطۀ و سختی معیشت است. https://eitaa.com/umefafgaraei
4️⃣ عفت مالی و اقتصادی (بخش دوم) 🔷در حکمت‎های نهج‎البلاغه مولا علی علیه‎السلام می‎فرمایند: اگر کسی نیاز شدید به چیزی داشته باشد و به آن نرسد، تحملش آسانتر است از اینکه آن خواسته و نیاز را از و طلب کند. چه در زندگی فردی، چه در زندگی خانوادگی و چه زندگی اجتماعی؛ چه من پدر، چه آن شخص، چه رئیس جمهور جامعه و دولت و رهبر. 🔷 می‎فرمایند: خود، خانواده و جامعه را با ، بزرگ و کنید که اگر فردا روزی گرفتاری‎های شدیدی به واسطه مشکلات اقتصادی، سوءتدبیر، تحریم و گرانی و هر چیز دیگری پیش آمد، حاضر نباشند که خود را بفروشند، که یک مقدار از فقرشان برطرف شود. 📛ما یک تجربه تلخی از این موضوع داریم. ما به خیال اینکه می‎توانیم از نامردترین دولت جهان، آمریکای خیانتکار و دولت‎های اروپایی که مصداق "سگ زرد برادر شغال است"، یک چیزی بگیریم و مشکل خود را حل کنیم، رفتیم و سر خم کردیم که امروز اوضاع بدتر شد که بهتر هم نشد. پس یک مصداق عفت در تنگدستی و فقر است. اگر ، بر اساس تعریف درستی از باشد، هیچوقت از فقر ننگ حاصل نمی‎شود. 📌یک در دستگاه تربیت الهی، حاضر نیست برای رفع مشکلات خودش جلوی نامرد دست دراز کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
4️⃣ عفت مالی و اقتصادی (بخش سوم) 🔷ریشه عفت مانند سایر مسائل، به یک برمی‎گردد و آن این است که من قرار است به هر قیمتی زندگی کنم یا زندگی کنم که پیدا کنم؟ کدامیک مدنظر است. اگر قرار باشد به هر قیمتی زندگی کنم که می‎شوم مثل بهایم و چهارپایان و پرندگان و... اگر کسی تعریفش از حیات این است که "كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ" و مفاهیم و و و دیگر وجود ندارد! ✅اما اگر قرار است که در چهار روز دنیا به گونه‎ای زندگی کنیم که پیدا کنیم، آن موقع می‎شود عنصر و مفهوم ذاتی حیات انسان. 📌حیات بدون عزت می‎شود مثل روغن منهای چربی. اگر ذاتی چیزی را می‎توانید از آن بگیرید، بگیرید. علیه‎السلام هم به ما یاد دادند که مرگ، بهتر از زندگی با ننگ است و فرمودند: اگر قرار باشد با عزت بمیرم، است و اگر قرار باشد با ذلت بمانم از هر مرگی بدتر است. 🍀اگر این حقیقت و معرفت در من نوعی بشود، که اصلاً تفاوت اساسی و ماهوی من با حیوانات در این است که من می‎خواهم زندگی حقیقی داشته باشم، نه به هر قیمتی زنده باشم؛ آن موقع عزت، عنصر اصلی و حیات می‎شود. اگر فقیر با این نگاه شده باشد، حاضر نیست به خاطر گرسنگی خودش ذلت را بخرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
5️⃣ عفت جنسی (بخش اول) 🔶مصداق دوم به خرج دادن، در بحث نیاز جنسی است، که از نیازهای طبیعی انسان می‎باشد. به همین خاطر است که متعال انسان را جفت آفریده و اسلام عزیز هم، رابطه مشروع زناشویی را تعیین کرده و بسیاری از محدودیت‎هایی که بین سایر محارم هست، از بین زن و شوهر برداشته شده، تا به حریم حرام کشیده نشوند. ✅اما این نیاز جنسی، هم دارد و هم . 🔷دوباره در این ماجرا نیز، خلجان غریزه جنسی دو حالت دارد. یک حالت طبیعی و یک حالت تصنعی و تحریکی. یعنی کسی که چشمش را نمی‎کند و هر چیزی را نگاه می‎کند و با هر نامحرمی بگو و بخند می‎کند؛ مشخص است که تند تند تحریک می‎شود و نیازش خلجان می‎کند. این تحریک، تصنعی است؛ اما تحریک طبیعی برای انسان وجود دارد و بشر دارای این نیاز است. 🔶از آنجا که این نیاز طبیعی است، ما دو فرض بیشتر نداریم. یا در توان فرد هست، که این نیاز خودش را، از طریق حلال تأمین کند و در این صورت، هیچ توجیهی برای کار دیگری و یا نیاز به ریاضتی ندارد. خداوند در قران کریم و اهل‎بیت نیز در روایات، امر را هم خیلی کردند و هم خیلی گرفتند. ✅برای اینکه این نیاز طبیعی را، هیچ عاقلی نمی‎تواند نهی کند. شما نمی‎توانید به من بگویید که گرسنه نشو. من گرسنه می‎شوم. مسیر حلالش را برایم باز کن و من هم دست به غذای دیگران نمی‎زنم. https://eitaa.com/umefafgaraei
5️⃣ عفت جنسی (بخش دوم) 🔷در نهج‎البلاغه آمده که علیه‎السلام، با چند نفر از مسلمین در فضایی باز در حال صحبت بودند، که زن جوان و زیبارویی که، خود را نپوشانده بود، از آنجا رد شد و حضرت متوجه شدند که تمام مردان، که همگی هم متأهل بودند، به آن زن شدند. وقتی حضرت این رفتار را دیدند، فرمودند: "یاران من با دیدن یک زن، فریفته شدند!". 🔶بعد ادامه دادند هر کدام از شما، هرگاه که با چنین صحنه‎ای مواجه شدید، بروید و به همسر خود بنگرید. چرا که همه زنان از یک نوع هستند. همسر شما هم مانند ایشان است؛ حال با تفاوت‎هایی جزئی. این حرف اینقدر قشنگ و عمیق بود که یک نفر از خوارج که در آن جمع نشسته بود، در نهایت خباثت، اعجاب خودش را این‎طور مطرح کرد و گفت که خدا این مرد را بکشد! و منظورش حضرت بود. ✅بنابراین نیاز را نباید تصنعی تحریک نمود و این امر را باید در روال طبیعی خود انجام داد و اگر رفع این نیاز از طریق شرعی میسر نبود، اسلام را پیشنهاد کرده است. 🌿اگر کسی است، خودش را با حفظ کند. به هیچ وجه نمی‎توانیم توجیه کنیم که جوانی که به هر دلیل امکان ازدواج ندارد، نیاز خود را از راه حرام برطرف کند. چون انسان با حیوان متفاوت است و باید به خرج دهد. برای افزایش عفتش هم خداوند فرموده، و کمک کننده هستند و فرد را قوی می‎کنند. 🎈اگر انسان، تبعات و آسیب‎های خروج از عفت و و اجر و عفت پیشگی را درک کند؛ در این صورت هیچ وقت حاضر نمی‎شود که یک را بگیرد و یک نصیبش شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
6️⃣ عفت مقام و قدرت (بخش اول) ❇️مصداق سوم، مربوط به جاه و است. با این تفاوت که، عفت در فقر و نیاز جنسی، وقتی موضوعیت پیدا می‎کند که فرد دستش به راه حلال نمی‎رسد و باید عفت به خرج دهد تا به راه حلالش برسد. اما در قدرت برعکس است. در دو مورد اول از نداری است و اینجا از قدرت. طغیان آور است. ⚠️ می‎فرمایند: هر کسی مالک و یا حاکم می‎شود، می‎تواند با سوءاستفاده از جایگاه و شهرت و امتیاز خود به دیگران ظلم ‎کند. چه در حق‎الناس و بیت‎المال و چه در دستور دادن به زیردست و... 🔶یکی دیگر از مصادیق عفت، اینجاست که انسان دارد، ولی جلوی خودش را می‎گیرد. یعنی خود را محکم بسته است. 🍃امام می‎فرمایند چه زمانی کنم تا شایسته حمد و مجد باشم؟ زمانی که دستم بسته است یا زمانی که دستم می‎رسد؟ کجا این عفو اولی است؟ جایی که قدرت دارم تلافی کنم یا ندارم؟ 🔶شاید هم‎خانواده شدن عقل و عفت از نظر فقه و لغت، از همین جهت باشد. از نظر آواشناسی عین در عقل و عفو با عفت. عفو هم به نوعی نگه داشتن خلجان انتقام است. اینکه فلانی سابقاً که رئیس بود من را تنزیل مقام داد و حالا که من رئیس شدم، جبران کنم. اینجاست که انسان مشخص می‎شود؛ که آیا می‎تواند و انتقام خود را بپوشاند یا خیر؟ ❇️یکی از مصادیق بی‎عفتی در قدرت خشم گرفتن بر زیردست است. در نامه امام برای مالک اشتر (نامه 53) که در سازمان ملل هم ثبت شده، آمده: ای مالک... را در اختیار بگیر و از آنچه که حلال نیست کن... داشته باش... https://eitaa.com/umefafgaraei
6️⃣ عفت مقام و قدرت (بخش دوم) 🔶این بحث خیلی گسترده است. وقتی انسان بر مسند می‎نشینند، انگیزه‎ها از در و دیوار می‎بارند که از این مسند سوءاستفاده کن. مثلاً فرد سابقه مذهبی خوبی دارد و با نیت مثبت، به قدرت ورود کرده؛ اما گرفتار لابی‎گری‎ها و اینور و آنور کردن‎ها شده و نسبت به وعده‎هایش نمی‎ماند. این می‎شود یک آدم بی‎عفت و چیز عجیبی نیست. 📌چرا بی‎عفتی را، صرفاً به فردی نسبت می‎دهیم که خود را رعایت نمی‎کند.؟!؟ ♨️مسئول در هر سطحی، چون دارای قدرتی در همان سطح است، می‎تواند در معرض فوران خلجان و خروج از و و و باشد و باید حواسش را جمع کند. 🔶ممکن است مسئول دولتی، از امکانات بیت‎المال برای مصارف شخصی استفاده کند و یا به آن آسیب برساند. در جایی که عفت خیلی مشکل است آنجایی است که یک مسئول ارشد نظام، نزدیک‎ترین کسانش از او انتظار داشته باشند و او جلوی آنها بایستد و بگوید که را بکشید. این خیلی سخت است. اگر غریبه چیزی بخواهد راحت‎تر می‎توان برخورد کرد؛ اما برادر و خواهر و فرزند و... سختتر است. اگر توانست جلوی آنها بایستد، پیشه کرده است. 📛متأسفانه اگر مسئولین عفت نداشته باشند می‎شوند. با بسته دکمه یقه و محاسن و آستین بالازده برای وضو و نماز جماعت ... اما ندارند. آیا کسی هست که به او تذکری بدهد؟ جلوی او را بگیرد؟ آبرویش را ببرد و او را افشا کند؟ 🔥 این کشور شرف دارد به مسئول یقه بسته و انگشتر به انگشت و تسبیح به دستی، که از می‎برد و می‎خورد. https://eitaa.com/umefafgaraei
7️⃣ حجاب (بخش اول) ✅ آنچه که علیه‏السلام در مورد پوشش و مراقبت از بیان می‎کنند، فوق‎العاده جالب است؛ اما ابتدا باید دیدگاه امیرالمؤمنین، نسبت به زنان تبیین شود. 🌺 امیرالمؤمنین در بند هفدهم نامه 31، خطاب به فرزند عزیزشان، نگاه اسلام ناب، به طبیعت و را با یک جمله استثنایی می‎فرمایند: «إِنَّ الْمَرْأَةَ رَیْحَانَةٌ وَ لَیْسَتْ بِقَهْرَمَانَة». زن ، خوشبو و حساس است و قهرمان نیست. یعنی کسی نیست که هر کاری را به او بدهید و هر کاری هم، در شأن او نیست. یعنی ظریف است، عاطفی است، حساس است، زیبا است، جذاب است. ✅چنین موجودی را، اگر دین هم نمی‏گفت، باید چگونه با او رفتار می‎کردیم؟ باید او را در معرض دید هر کس و ناکسی می‎گذاشتیم؟ خداوکیلی ما چیزهای ارزشمند خود را در معرض دید سایرین می‎گذاریم؟ 🔷اولین فلسفه در پوشش زن، زن را دانستن است. زن است. آدم، گل را در جایی نمی‎گذارد که یک تریلی از روی او رد شود!، او را در گلخانه‎ای قشنگ می‎گذارد تا او هم، زندگی خوبی داشته باشد. حال با مشخص شدن دیدگاه امام نسبت به زنان، ببینیم در خصوص چه می‎گویند. ♻️زنان را در ، نگاه دار تا را نبینند. اینکه نامحرم به ناموس ما نگاه نکند که مشخص است؛ اما طبق فرمودۀ امام، برای حفظ لطافت، سلامت و و به تبع آن، آرامش مرد و خانواده و جامعه، اگر می‎توانید جوری شهرسازی و خانه‎سازی کنید که زن، نامحرم را نبیند. این دستور است. چرا؟ چون که سختگیری در پوشش، عامل و آنهاست. https://eitaa.com/umefafgaraei
7️⃣ حجاب (بخش دوم) 🔷زن ریحانه و گل بهشتی است و دارای لطافت است و برای اینکه، سلامت زن و مرد و فرزندان و خانواده و جامعه و همه حفظ شوند، حضرت به پوشش زنان، هم از لحاظ ظاهری و هم ارتباطات و تعاملات توجه داشتند. ⚠️ اما ما آنقدر این آموزه را، یا کردیم یا خواستیم که یواشکی از آن بگذریم؛ که چه بکنیم و چه نکنیم، خیلی‎ها حتی از افراد متدین، امروز گرفتار بی‎عفتی در خانواده‎ها هستند. هم مرد از دست زن می‎نالد و هم زن از دست مرد. همین موارد را که امام علیه‎السلام فرمودند، گفتیم که امل بازی است! و جامعه نمی‎پسندد! و... 📌حضرت می‎فرمایند: آیا نمی‎خواهید که داشته باشید؟ اینکه زن در پرده حجاب باشد، منظور فقط پوشش او نیست. ما متأسفانه معماری سنتی و خانه‎های را، تبدیل به آپارتمان کردیم و کلاً همه چیز را اُپن کردیم. آن وقت انتظار داریم که و حفظ شود؟ 💥 در رقابت است با (که چون تقوا و دین ندارد، فاقد هرگونه محدودیت است) و می‎خواهد با و خودش را به آنها برساند. با نمایش هرهر کردن زنان و مردان و بازی و مسابقه و... در تلوزیون، می‎خواهد بگوید که خیلی آدمیم! ببینید که زنان خود را با لباس ورزشی نشان می‎دهیم! وقتی زنان و مردان در مسابقه‎ها و برنامه‎های تلوزیونی، بهم آب می‎پاشند و می‎گویند و می‌خندند و...؛ باید بفهمد که اینگونه رفتارها، را از بین می‌برد. ♨️ سینمای این کشور هم که می‎خواهد، با هالیود و بالیود رقابت کند، باید گرفتار شود که راحت کشف حجاب می‎کنند و... https://eitaa.com/umefafgaraei
7️⃣ حجاب (بخش سوم) 📛 جامعه‎ای که نخواهد مبنا را بفهمد و فقط بخواهد که شهوات خود را ارضا کند، باید بپذیرد که عامل کاهش و خانواده و جامعه، عدم رعایت و . 🍁حضرت می‌فرمایند بیرون رفتن زنان، بدتر از آن نیست که ‎ای که مورد اطمینان نیست را، در میانشان آوری. مهمانی‎های رفاقتی از کجا باب شد؟ رفت‌وآمدهای خانوادگی با دوستان و همکاران چرا ایجاد می‎شود؟ اینها مقدمات را ایجاد می‎کند. 🍀حضرت می‎فرمایند اگر بتوانی به گونه‎ای زندگی کنی که همسرت غیر تو را نشناسند، چنین کن. کاری کن که تنها مرد زندگی‌اش تو باشی و اینها از است. همانگونه که (س) رفتار می‎کردند. ✅همچنین می‎فرمایند کاری که از توانایی زن خارج است را، به او وامگذار. چراکه زن است. ♻️از آنطرف هم هست. اگر و جاهلانه داشته باشیم و غیرتی داشته باشیم که از منسخ عقلی و شرعی خالی باشد، به حیا و عفت ضربه می‎زند. حضرت می‎فرمایند: بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا. وقتی همسرت با برادر و محارمش بگو و بخند دارد، مانعش نشو. افراط در غیرت، را به بیماردلی و را به بدگمانی می‎رساند. ✴️در منطق امیرالمؤمنین، هر چیزی که از حد اعتدالش خارج شود، فاقد ارزش است. البته آن نیست که ما خوشمان بیاید. اعتدال دارد. حکم شریعت عین اعتدال است. معیار ، افراط و تفریط ندارد و افراط و تفریط، کاری جاهلانه است و جلو زدن و عقب ماندن از حکم شریعت، فرد را از اعتدال خارج می‎کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 بیست‌وششمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "گونه‌شناسی نوین غرب از روابط جنسی؛ پدیده‌ای نوظهور جهت تضعیف عفاف جنسی در جامعه" 👤ارائه دهنده: آقای دکتر حسن اسلامیان؛ پژوهشگر و مدرس علوم تربیتی ⏰ زمان: چهارشنبه 21 آبان ماه ساعت 15:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣2️⃣#سؤال_شماره_بیست_و_چهار ✍️ هاله دختر 9 ساله‌ای است که به‎ر
✍️ هاله دختر 9 ساله‌ای است که به‎رغم نصیحت‎های والدینش، نسبت به ، موضعی کاملاً منفی دارد و توجهی نسبت به پوشش مناسب، در بین نامحرمان ندارد. اگر از شما بخواهند که نظر او را دهید، چگونه او را خواهید کرد؟ ─┅═ঊঈ🌷🌷🌷ঊঈ═┅─ 🌷هاله عزیز... 🍀هر آنچه ارزشمندتر باشد، جهت در امان ماندنش، به مراقبت بیشتر نیاز دارد؛ به همین خاطر خداوند، را برای تو واجب کرده. چون تو باارزش‎ترین مخلوق خدایی. هرچه متین‎تر و باوقارتر حرکت کنی، و احترامت بیشتر می‎شود. 🍀وقتی دختری تمام زیبایی‎اش را، در معرض تماشای دیگران قرار دهد، مانند این است که داراییش را با کسانی که نمی‎شناسد به اشتراک گذاشته، که عقلانی نیست. 🍀هاله جان، باید بدانی که دخترانی که می‎کنند در چشم‎ها جا دارند؛ اما ، در دل‎ها. ✍️ لیلا کامیار https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌺 🔺 دخترکی را، برای چیدن یک خوشه گندم زیبا، به گندم‎زاری فرستادند و به او گفتند که تا شب فرصت دارد که خوشه گندم را بچیند. 🔺 دختر به محض ورود به گندم‎زار، با خوشه‎هایی روبرو شد که هر یک در نوع خود، بهترین بود و لایق چیدن؛ اما او با خودش می‎گفت: "گندم‎زار است و تا غروب آفتاب هم، بی‌شمار". 🔺 او از خوشه‎های ، به امید یافتن خوشه شایسته‎تر، گذشت و گذشت تا اینکه، خورشید کرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
81144.gif
92.8K
🌿روزي راننده‎ای با فراوان، از خيابان كم رفت‎وآمدي مي‎گذشت. 🌿ناگهان از بين دو اتومبيل پارك شده در كنار خيابان، پسر بچه‎ای به سمت او پرتاب كرد. 🌿پاره آجر به اتومبيل او برخورد كرد. پايش را روي گذاشت. پياده شد و ديد كه اتومبيلش به شدت ديده است. 🌿به طرف پسرك رفت تا او كند. 🌿پسركِ گریان، مرد را به سمت پياده‎رو، جايي كه برادر فلجش از روي صندلي چرخدار به زمين افتاده بود، جلب كرد. 🌿پسرك گفت: "اينجا خيابان خلوتي است. هر چه ايستادم و از رانندگان خواستم، كسي نكرد. برادر بزرگم از روي صندلي چرخدارش به زمين افتاده و من كافي را براي بلند كردنش ندارم. براي اينكه شما را كنم، ناچار شدم از اين پاره آجر استفاده كنم". 🍂🥀🍂🥀🍁🥀🍂🥀🍂 ♨️با توجه به وضعیت اسفناک ولنگاری‎های فرهنگی، از بین رفتن قبح بدحجابی و بی‎عفتی، کاهش و ، روایت تلخ کاهش ‎ها، کوتاه شدن زندگی‎های مشترک، شکننده شدن بنیان ‎ها، افزایش ازدواج‌های سفید، گسترش روابط ناسالم و... مراقب باشیم، که کارمان به جایی نرسد که ذره ذره در این شرایط شویم و کم کم همه چیز را فرض کنیم و بعد از چند سال، با پاره آجری، ببینیم و به خود بیاییم. 📌انتخاب با خود ما است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔥 به کسی رحم نمی‎کند؛ عالِم و عامی، پیر و جوان نمی‎شناسد. ☑️شاهدِ آن، موجِ در همه اقشار و اصناف است. 💥همه ما در مقابل _نفسانی آسیب‎پذیریم. اگر دفاعی روحمان را تقویت نکنیم، گرفتار می‎شویم. 📛بعضی‎ها خود را در امان می‎دانند؛ اما وقتی در دام افتادند و چشم و زبان و دست و پایشان در تور شیطان گیر کرد؛ می‎فهمند که هیچکس در نیست. 📌سختی‎ها و رسوایی‎های دوران ، باید ما را به فکرِ بیندازد. ⚠️مبادا دیر شود و کار از کار بگذرد!... ✍️ استاد جواد محدثی https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 5️⃣2️⃣#سؤال_شماره_بیست_و_پنج ✍️ بهزاد ملکی چند سالی است که زندگی
مسابقه هفتگی ✴️ در سؤال این هفته، از بزرگواران خواسته شده بود که برای کاهش مشکلات آقای ملکی و خانم ایزدی، یکی از این دو نفر را، مخاطب خود قرار دهند که 13 بزرگوار، متن‌های را ارسال نمودند. 🔷متأسفانه برخی از متون، به‎رغم زیبایی، به‎دلیل بسیار بودن و یا ارسال ، در لیست قرعه قرار نگرفت. 🍀برخلاف انتظار، برخی بزرگواران، این زوج را مستقیم خود قرار نداده بودند و مطالب خود را از طریق ارائه کرده بودند. ✅برخی بزرگواران، از بایدها و نبایدها گفته بودند؛ اینکه آقای ملکی باید قبل از ازدواج به این مسائل فکر می‎کردند و برخی هم ایشان را موقتاً دعوت به بی‎توجهی کردند تا زمینه مساعدتری فراهم شود. ✅برخی واگذاری حق انتخاب به خود خانم و مدارا را، تنها راه چاره دانسته بودند و معتقد بودند که با جملات غیرامری و عاطفی، می‎توان او را کرد. ✅برخی از لزوم بروز مردان گفته بودند و خانم ایزدی را دعوت به کرده بودند و از وظایف همسری و اهمیت آرامش ایشان برای آقای ملکی، گفته بودند. ✅راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده بود. از ابراز علاقه بیش از پیش آقای ملکی تا کمک گرفتن از دیگران، تشویق ایشان به حجاب، بیان زیبایی‎هایی حجاب، خرید هدیه و لزوم شناخت بیشتر آن دو نفر و... 💠در نهایت، از میان متون ارسالی توسط ، که به شکل بهتری این زوج را راهنمایی کرده بودند، متن خانم رجائی به قید قرعه انتخاب و برخی نوشته‎ها نیز، انشاالله منتشر خواهد شد. ❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید. https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
مسابقه هفتگی #شکوه_عفاف #برنده_هفته_بیست_وپنجم ✴️ در سؤال این هفته، از بزرگواران خواسته شده بود که
✍️ بهزاد ملکی چند سالی است که زندگی مشترک خود را با شکوه ایزدی آغاز کرده است. آقای ملکی نسبت به نوع و رفتارهای همسرش، در بیرون از منزل بسیار حساس است و در مواقعی که احساس نیاز کند، مواردی را به همسرش تذکر می‎دهد. اما این تذکرها، خانم ایزدی را می‎رنجاند و زمینه و متعاقباً اختلافات بسیاری را برای آنها ایجاد می‎کند. اگر از شما بخواهند که برای برطرف شدن مشکلات این دو نفر، بهزاد ملکی و یا شکوه ایزدی را مخاطب خود قرار دهید، به آن‌ها چه خواهید گفت؟ ─┅═ঊঈ🌷🌷🌷ঊঈ═┅─ 🔶 این ویژگی، امری طبیعی برای مردان است، که روی خودشان داشته باشند. البته همراه با خوش‎رفتاری و گشاده‎رویی، نسبت به گوهر با ارزش‌شان، که همسر می‎باشد. ✅ این حساسیت، باید همراه با باشد و فشار و اجبار در این مسیر، کسی را به راه درست نمی‎کشاند. ✅ همچنین می‎شود از افراد دیگری، مانند مادرخانم، خواهرخانم یا دوست و... کمک گرفت و خانم این را بداند که این نیت همسرش، از سر دلسوزی، مهربانی و عشق هست و نیت دیگری ندارد. 🔶 آقا می‎تواند از آیات و احادیث الهی مدد بجوید و به‎طور جدی، از بی‎احترامی نسبت به خانمش در این امر، دوری کند و هر وقت که خانم، حجابش از روزهای قبل بهتر شد، او را بیشتر تحویل بگیرد که نوعی به حساب می‎آید. 🔶 همچنین آقا فراموش نکند که باید، با و بیشتری و به‎تدریج، این عمل صورت بگیرد. همچنین این امر، در صورتی محقق خواهد شد که او هم، به نکاتی که از طرف مقابلش می‎خواهد، عمل نموده و یک‎جانبه نباشد. ✍️ ساجده رجائی https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 5️⃣2️⃣#سؤال_شماره_بیست_و_پنج ✍️ بهزاد ملکی چند سالی است که زندگی
✍️ بهزاد ملکی چند سالی است که زندگی مشترک خود را با شکوه ایزدی آغاز کرده است. آقای ملکی نسبت به نوع و رفتارهای همسرش، در بیرون از منزل بسیار حساس است و در مواقعی که احساس نیاز کند، مواردی را به همسرش تذکر می‎دهد. اما این تذکرها، خانم ایزدی را می‎رنجاند و زمینه و متعاقباً اختلافات بسیاری را برای آنها ایجاد می‎کند. اگر از شما بخواهند که برای برطرف شدن مشکلات این دو نفر، آنها را مخاطب خود قرار دهید، به آن‌ها چه خواهید گفت؟ ─┅═ঊঈ🌷🌷🌷ঊঈ═┅─ 🍃خانم ایزدی، بنده متوجه مشکل شما با همسرتان شده‎ام و به هر دوی شما حق می‎دهم. به همسرتان به جهت اینکه کار درست را می‎کند و به شما به جهت اینکه از بعضی حقایق غافل هستید. 🍃این را بدانید که اگر آقای ملکی، تذکراتی را به شما در خصوص و رفتارتان در خارج از خانه می‎دهد، برای این است که شما برای ایشان مهم هستید و ایشان می‎خواهد که افراد غریبه از شما بهره نبرند؛ وگرنه اگر صرفاً شما برای ایشان مهم بود که دیگر برایش فرقی نمی‎کرد که شما چگونه در اجتماع ظاهر شوید. او می‎خواهد زندگی‎تان بهم نخورد. 🍃دیگران شما را برای زیبایی‏تان می‎خواهند و زمانی‎که این زیبایی از بین برود، دیگر به شما نگاه هم نمی‎کنند؛ ولی همسرتان می‎خواهد که شما همدیگر را کنید و تا زمان پیری یکدیگر باشید. 🍃خانم ایزدی، قدر آقای ملکی را بدانید که می‎خواهند عواطف و احساسات شما درگیر امور بی‎اهمیت نشود و در آن دنیا شرمنده (س) نشوید. ✍️ دانیال اجودانی https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️حتماً تاکنون در خصوص افراد سابقه‌دار، روایت‎هایی شنیده‎اید. اما یکی از موارد قابل توجه، داستان مرد شروری است که به راهزنی اشتغال داشت. به‌گفته یکی از فرهیختگان، در یکی از مراسم‌های راهیان نور: 🔺روزی سردستۀ گروهی موتورسوار، که در بیابان‎های اطراف کرمان، در کمین بودند تا به بپردازند، متوجه پرتاب بسته‎ای از وانت پیکانی می‌شوند که به سمت شهر در حرکت بود. 🔺رئیس باند فوراً دستور می‎دهد تا بسته را از روی زمین بردارند. افراد به رئیس اطلاع می‎دهند که بسته، است که خوشبختانه هنوز زنده است. 🔺در مدت کوتاهی، افراد شرور، که عشق تعقیب و گریز بودند، راننده را وادار به توقف می‌کنند. 🔺رئیس باند، با عصبانیت و شاید بر اساس عادت با ضرب و شتم!، از راننده سؤال می‎کند: "چه می‎کنی؟ نمی‎کشی؟" 🔺راننده اظهار بی‌اطلاعی نموده و به اتاقک پشت وانت اشاره می‌کند. افراد سریعاً اتاقک را باز می‎کنند و با زنی روبرو می‌شوند. 🔺زن لب می‎گشاید: "این نوزاد من است. مدتی پیش در سر مرز، عراقی‎ها شدم. تا اینجا فکر می‎کردم که شوهرم از دیدن من خوشحال می‌شود؛ ولی برای بچه به او چه بگویم؟!" و گریه امانش نداد. 🍀بعد از این واقعه، سردسته باند به افرادش می‎گوید: "تابه‎حال، مملکت ما مورد تجاوز بود و حالا ما. دیگر نمی‎توانم تحمل کنم". 🌺این فرد، همان بود که، بعد از سال‎ها تلاش در ، به‎عنوان پیکِ یکی از لشکرهای عمل‌کننده در ، با چهره‎ای خونین به ملاقات پروردگارش شتافت. ✍️دکتر سعیدی رضوانی https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ به بهانه روز جهانی مجردها (11 نوامبر) 🔷 در گذشته ، پایین بود و دختر و پسر وقتی که به سن خاصی می‏رسیدند، زمینه ازدواج آنها توسط والدین فراهم می‏شد. اما امروزه، شرایط ازدواج پیچیده‎تر از قبل شده و روزبه‎روز به تعداد مجردهای ایرانی افزوده می‎شود. 🔷 در سالیان اخیر جوانان، کمتری به یافته‏اند و این در حالی است که در مقایسه با ، وضعیت روحی و جسمی بهتری دارند. البته افراد متأهلی که زندگی مشترک خوبی دارند. 🔷 ازدواج نکردن دلایل بسیاری دارد؛ اما ‎های جسمی و روحی متعددی را برای جوانان به ارمغان می‎آورد که با افزایش سن، بروز می‎کند. 🔷 جوانان امروز به‌خاطر وجود ، تأثیرپذیری از ‎ها و گروه‎های هم‎سال، راحت‎طلبی و گریز از مسئولیت، فردی و اجتماعی، مسائل اقتصادی و هزینه بالای تهیه جهزیه و مسکن، افزایش توقعات از همسر آینده، تغییر به زندگی، مشکلات فرهنگی، ترس از اختلاف با همسر، نیاموختن همسرداری از والدین، تحصیل در مقاطع بالاتر، نداشتن شغل مناسب، کاهش اعتماد و نیافتن فرد مناسب، سختگیری خانواده‎ها، احساس سلب آزادی، ، در دسترس بودن و تأمین نیازهای عاطفی و جنسی و... تمایل و انگیزه کمتری به پیدا می‎کنند. ✴️ برخی بر این باورند که چون در جامعه ما، برای ازدواج انتخاب می‎شوند، باعث می‌شود که ازدواج آنها به تأخیر بیفتد؛ اما گروه بسیاری از دختران هستند که شرایط و امکان ازدواج را دارند و باز هم، این امر را به می‎اندازند. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📉 میزان در ایران به پایین‎ترین نرخ، در ۸ سال اخیر رسید! 🔶بررسی نمودارهای منتشره مرکز آمار ایران، گویای بودن میزان باروری در هشت سال اخیر است که کمترین آن مربوط به سال گذشته با تولد ۱.۲ کودک بود. 🔶میزان باروری در واقع تعداد فرزندانی است که یک زن در طول دوران باروری خود (معمولاً از ۱۵ تا ۴۹ سال سن) به دنیا می‌آورد. 🔶بررسی نمودارهای منتشر شده مرکز آمار نشان می‌دهد، میزان باروری کل ایران بین سال‎های ٩٠ تا ٩٨ افت و خیزهایی را تجربه کرده است. 🔶این شاخص در نیمه نخست دهه ٩٠، با شیب ملایمی رو به افزایش گذاشته، به گونه‎ای که از ۱.۷۵ فرزند در سال ٩٠ به حدود ٢.٠٧ فرزند در سال ٩٦ رسیده است. سپس این شاخص رو به کاهش گذاشته و در سال ٩٨ به میزان ١.٨ فرزند کاهش یافته است. 🔶براساس داده‌های سازمان ثبت احوال کشور، تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال ٩٠ برابر با یک میلیون و ٣٨٢ هزار و ١١٨ تولد بوده که در سال ٩٥ به یک میلیون و ٥٢٨ هزار و ٥٣ تولد افزایش یافته است، اما تعداد ولادت در کل کشور از سال ٩٥ تا ٩٨ روند کاهشی داشته و پارسال تعداد موالید به یک میلیون و ١٩٦ هزار و ١٣٥ ولادت یافته است. 🔶الگوی سنی باروری نشان‌دهنده کاهش میزان باروری کل در همه سنین از جمله گروه‎های سنی ٢۴-۲۰ و ۲۹-۲۵ و ۳۴-۳۰ ساله در سال ٩٨ است. ⚠️این تغییر بیانگر کاهش باروری به‌ویژه در بین است که به نوبه خود سهم بسزایی در کاهش میزان باروری کشور داشته است. https://www.irna.ir/news/84102769/ https://eitaa.com/umefafgaraei