eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 قطره بر زمین افتاد. 🔺 کوچکی آمد و از آن و خواست برود. اما ‎ی عسل برایش اعجاب‎انگیز بود، پس برگشت و جرعه دیگری نوشید... 🔺 باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل نمی‎کند و مزه واقعی را نمی‎دهد. 🔺 پس بر آن شد تا خود را در عسل بیندازد تا هر چه و بیشتر ببرد... 🔺 مورچه در عسل غوطه‎ور شد و می‎بُرد... ♨️ اما (افسوس) که نتوانست از آن شود. 📛 پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی نداشت... 💥 در این حال ماند تا آن که نهایتاً ... 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂 ⚠️ چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! ✅ پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد می‎یابد و آنکه در شیرینی آن غرق شد، می‎شود. @umefafgaraei
📣 هفدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «راهبردهای نجات آیندۀ اخلاق جنسی در دانشگاه‎ ها» 👤طرح بحث مدیر کارگروه 👥👥میزگرد: اعضای محترم 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 📆زمان: چهارشنبه 9 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:25 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📜عنوان: «چالش های سیاست گذاری حجاب در وضعیت کنونی ایران» 👤ارائه دهنده: دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور 📆زمان: دوشنبه 7 آذر، ساعت 15 الی 17 👈لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/iran @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 پانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «چال
🔰گزارشی از پانزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «چالش‎های امر حجاب در وضعیت موجود (بر اساس پرسش‎های حضار)» 👤با ارائه آقایان دکتر علیرضا عابدی سرآسیا و و دکتر مرتضی مغربی؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 25 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 👤دکتر عابدی سرآسیا در پاسخ به سؤال «وظایف ما در مقابل بدحجابی و کشف حجاب در شرایط کنونی چیست؟» فرمودند در ابتدا باید موارد زیر توضیح داده شود: ✅لزوم بازخوانی معانی معروف و منکر (معروف و منکر -اعم از نقلی و عقلی- و معروف و منکر ) ✅لزوم بازخوانی معانی امر به معروف ونهی از منکر و امکان تقسیم به دو معنای و ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای خاص، در مقابل دعوت و تبلیغ و ارشاد جاهل است و حتماً باید با صیغه امر یا نهی انجام شود. ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام، اعم از دعوت و تبلیغ و ارشاد است و داستان بُشر حافی و نیز تعلیم وضو توسط امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در خردسالی به پیرمرد در قالب مسابقه، نمونه ای از امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام آن است. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر افزودند: 🔷امر و نهی به معنای خاص، مشروط به شرایطی نظیر قدرت و اطاعت پذیری (انما هو علی القوی المُطاع)، عدم تأثیر منفی (معکوس)، عدم وهن دین و عدم مفسده بزرگتر است. 🔶اگر مسئله بد/ بی حجابی در زمان و مکان خاصی فاقد یکی از شرایط فوق گردد، امر و نهی در مورد آن غیرواجب و حتی گاهی غیرجایز می شود. 🔷با کمک شواهدی می توان این نظر را تقویت کرد که امر و نهی به معنای خاص، تنها در مورد چیزی مطرح است که هم معروف/ منکر باشد و هم معروف / منکر . (وامُر بالعرف) 🔶اگر چیزی مثل بدحجابی در زمان و مکان خاصی، منکر عرفی تلقی نشود، اگرچه قطعاً منکر شرعی است، اما امر و نهی به معنای خاص در مورد آن نوعاً فاقد شرایط فوق می گردد و واجب/جایز نیست. 🔷در چنین مواردی وظیفه امر و نهی به معنای عام به قوت خود باقیست و باید با اقداماتی نظیر دعوت، تبلیغ، ارشاد، تذکرات عمومی و مشفقانه و تلنگرهای محرّک وجدان (و نه توهین های مخرّب شخصیت) به معروف و منکرسازی در عرف (مطابق با معروف و منکر شرعی) اقدام شود. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص رویکرد اقناعی افزودند: ✅امر و نهی درون سازمانی با رویکرد اقناعی/انضباطی باید بطور خاص مورد توجه قرار گیرد. در این روش افراد متخلف توسط سازمان و ارگانی که وابسته بدان هستند فراخوانده می‎شوند و در گفتگویی مشفقانه با رویکرد اقناعی و مشاوره ای نسبت به مسئله توجیه شده و در صورت تکرار تخلف، پس از طی چند مرحله با وی برخورد انضباطی و قانونی صورت می‎گیرد (الگوی مواجهه با بدحجابی دانشگاه فردوسی مصوب 1401). 📌درمورد افرادی که وابسته به سازمانی نیستند، می‎توان این‎کار را با کمک مساجد و افراد مورداعتماد محله، در منزل متخلف یا مسجد محله او انجام داد. 👤درادامه دکتر مغربی اظهار داشتند: 🔶 نسل جدید، فرق بنیادینی با نسل‎های پیشین ندارد. شرایط امر به معروف مردمی هم فرق چندانی با گذشته ندارد. در گذشته نیز حاکمیت کمک خاصی به آمرین نمی‎کرد. 🔶 در نقد گفتار دکتر عابدی نیز، گفتند: معروف از نظر بسیاری فقها همان انجام واجبات و ترک محرمات است و ربطی به عرف جامعه ندارد. در شرایط فعلی نیز امر به معروف قطعاً باعث وهن دین نیست، بلکه برعکس، باعث تقویت دین است. 🔷 همچنین ایشان بیان داشتند: فقه فعلی و مرسوم توان اقامه امر به معروف را ندارد و در امتداد فقه فعلی، باید قسمتی از اندیشه ورزی‎ها، مهارت‏ها و تجارب وارد شده و آموخته شوند والا اقامه امر به معروف میسور نیست. در این زمینه تقریباً همه مردم و حتی دولتمردان و فقیهان محتاج آموختن هستند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/EELka9tfJwzdXA2 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عفت هدر نمی‎رود... ✅معادلات عالم دقیق هستند و عالم جوری درست شده است که . 🌷معامله با خدا دو طرفه است. 🎙استاد عاملی @umefafgaraei
🔖چگونه مروج باشم؟ 🍃برای حجابتان دلیل داشته باشید. 🍃توان خود را برای شنیدن بالا ببرید. 🍃آگاهی خود را دربارۀ حجاب بالا ببرید. 🍃خود را برتر از دیگران نبینید. 🍃جسور باشید و با اعتماد به نفس حق را بگویید. 🍃فقط بر حجاب تکیه نکنید. 🍃ارتباط شما با آقایان بیشتر مورد توجه دیگران است. 🍃چه بخواهید، چه نخواهید زیر ذره بین هستید. 🍃از ظاهر خود غافل نشوید. 🍃در هنگام ناامیدی به زندگی اهل بیت علیهم السلام نگاه کنید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هویت جنسی 🔥دختری که در 12 سالگی تصمیم به می‎گیرد و بعد از این اقدام در 16 سالگی فرآیند تغییر جنسیت خود را متوقف می‌کند! ♨️من یک بچه بودم و نمی‎توانستم در مورد عمل تغییر جنسیت تصمیم درستی بگیرم. 🍁🍂🍁🍂🍁 ✴️مؤلفۀ هویت و نقش جنسیتی، یکی از عوامل فردی مؤثر بر به ‎شمار می‎آید که اهداف ذیل را در بر دارد: 🔺کمک به درک و پذیرش و نقش جنسیتی خود در مسیر سرشتی آفرینش؛ 🔻احترام به جنس مکمل (مقابل) و آمادگی برای تعامل اجتماعی-فرهنگی و زناشویی صمیمی، متعهدانه و پایدار؛ 🔺تشخیص کلی شباهت‎ها و تفاوت‎های طبیعی بین انسان‎ها و حیوانات و در درون انسان‎ها با تأکید بر خانواده؛ 🔻درک دلایل وجود تفاوت‎های طبیعی و مفید و لازم بودن؛ 🔺پذیرش بیشتر نسبت به جنسیت خود و تعامل و احترام برای تفاوت‎های جنسی؛ 🔻آشنایی با نقش همسری و ارزش‎های جنس مخالف و ارزش قائل شدن برای آن. ✅لازمۀ داشتن -دوری از اختلال و انحراف-، پذیرش و درک صحیح از جنسیت خود است. 📌بنابراین مسئله هویت جنسیتی و ایفای نقش مناسب با آن، از مهمترین مؤلفه‎های است. 📚چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی @umefafgaraei
🔶زنی برزیلی با یک عروسک ازدواج کرده و چند ماه بعد از ازدواجش، به صورت نمادین زایمان کرده و یک عروسک به دنیا آورده است! 🔶اما مدتی بعد اعلام کرده است که رابطه شان در آستانه فروپاشی است، چون همسرش به زن دیگری پیام داده است! 🍂💥🍂💥🍂 ♨️تهدیدهای پنهان برای زندگی، خانواده و کودکان 🔥جنسیت در سند 2030: یک از تمام حالات ممکن 🔷واژۀ جندر «gender» غالباً به‎ جای واژه جنس «sex» به ‎کار می‌رود تا تنوع جنسیتی را به‌ شناخته و آن را کند. 🔷در صورتی ‌که در موارد بسیاری از دستورکار 2030، به ‎شکل واضح، تنها به مذکر و مؤنث اشاره دارد. 🔷با این ‌حال جنسیت می‌ تواند مانند اسب تراوایی باشد که حقوق تراجنسی‌ها و سایر موضوعات چالش ‌برانگیز را با توجه ‎به چگونگی تفسیر و اجرای آن، با خود به‎ همراه داشته باشد. 🔷کشورهای توسعه‌ یافته و دفاتر سازمان ملل متحد که دائماً برای ترویج حقوق LGBT (مخففی برای زنان هم‌جنس‌گرا، مردان هم‌جنس‌گرا، دوجنسیتی ‌ها و تراجنسیت‌ها) فشار می ‌آورند، عبارت جندر را در SDG به ‎شکلی تفسیر خواهند کرد که بتواند حقوق تراجنسی‌ ها (یعنی یک فرد که خود را به ‏صورت زن، مرد، دوجنسه، یا بی ‌جنسیت ببیند؛ اما دیگران، آن فرد را از لحاظ ظاهری یا ژنتیکی به‎ صورت دیگر ببینند) و همچنین سایر انواع جندرها را، مانند هر کدام از ۵۰ نوع جنسیت شناخته ‌شده در فیس‎بوک، گسترش دهند! 📚واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰: فلسفه، تضادها و چالش‌ها @umefafgaraei
🍃انا لله و انا الیه راجعون🍃 🍂مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از تحمل یک دوره بیماری، در روز (س)، به همرزمان شهیدش پیوست. ✅او عمر خود را وقف خدمت به کشور و ملت ایران عزیز نمود. 💐شادی روح شان فاتحه ای عنایت فرمایید. @umefafgaraei
⚠️گسترش بدحجابی، عامل سست شدن بنیان خانواده و افزایش آمار است. 🔷نظام خانواده، نظام ارزشمند و محبوبي است و در اسلام هيچ بنايي محبوب تر از آن پايه ريزي نشده است. بدون شك جامعه اي از كامل برخوردار است كه به عنوان جزء كوچك جامعه، از سلامت و استحكام كامل و كافي برخوردار باشد. 🔷اما با ، روابط آزاد و نامشروع جنسي در ابعاد وسيع، جامعه را فرا مي گيرد و به همان نسبت، كانون خانواده ها سست شده و ازدواج ها به جدايي و طلاق منجر مي شود. ✅بنابراين وجود و مستحكم در گرو گسترش خواهد بود. 🔷در جامعه اي كه برهنگي در آن حاكم است، هر زن و مردي، همواره در حال کردن همدیگر هستند و آنچه ريشه خانواده را مي سوزاند اين است كه اين مقايسه، آتش هوي و هوس را در همسران، بالا می برد. 🔷زني كه در كنار شوهر خود زندگي كرده و با مشكلات زندگي او همراه بوده و برای او فرزند آورده، بالأخره بعد از چندین سال، اندك اندك، دچار تغییرات ظاهری می شود و حالا که محتاج عشق و وفاداري همسر خويش است، ناگهان در كوچه و بازار یا اداره، زن جوان تري، با خود، به همسر او فرصت مقايسه مي دهد و این اتفاق، مقدمه اي براي ويراني اساس خانواده و بر باد رفتن زندگی می شود. ✍️ حجت الاسلام حسن بابایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥التماس‌ برای مخالفت با تصویب قانون همجنسگرایی! ❇️"ویکی هرتسلر" نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا، با گریه از نمایندگان درخواست می‌کند که قانون همجنسگرایی را تصویب نکنند. ♨️او در سخنرانی خود می‌گوید: امیدوارم و دعا میکنم که همکارانم را داشته باشند. 🍁🍂🍂🍂🍁 💥تلاش روزافزون برای قهقرا 🔻همجنسگرایی یکی از است که به شدت از سوی دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است. 🔻اما متأسفانه در روزگار ما، تلاش روزافزونی برای از بین بردن قبح این صورت می گیرد و به ویژه در سال های اخیر، این ، ابزاری برای تبلیغات و مانورهای حقوق بشر و آزادی در کشورهای غربی شده است. 🔻تعداد فزاینده ای از دولت ها در سراسر جهان (اغلب در اروپا و آمریکا)، مشغول بررسی به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان هستند! @umefafgaraei
؛༻⃘⃕ 🌹 ﷽ 🌹 ༻❀ ✅معاونت پژوهش مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌کند: 👨💻جلسه نشست با محور: "رابطه حکومت با مسئله حجاب و حجاب اجباری" 🎤ارائه دهنده: جناب حجت الاسلام ابراهیم پور 🔰مؤسس و مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی 🗓 دوشنبه ۲۱ آذر ⏰ ساعت ۱۰:۳۰ 🌐 لینک حضور: https://ac.whc.ir/rznod1g6mxrw/ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 شانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «نگا
🔰گزارشی از شانزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «نگاهی به جریان رسمی و غیررسمی تربیت جنسی در نیجریه: چالش ها و راهکارها» 👤با ارائه آقای ؛ دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 2 آذر ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 ❇️ میان علم گرایی و فرهنگ گرایی () 🔶 یک کشور دارای تنوع فرهنگی بسیار است. بیش از 200 میلیون جمعیت، دارای 520 زبان و گوناگونی بسیاری در مذهب و مباحث اخلاقی دارد. 🔷 بحث آموزش جنسی، از طریق مبحث آموزش و کنترل جمعیت وارد نیجریه شده است و سؤالات زیادی در باب تربیت (آموزش) جنسی در نیجریه مطرح است. نظیر: 🔶 مفهوم تربیت (آموزش جنسی) (Sexuality Education)؟/ هدف آن؟/ روش؟/ معلم مطلوب؟/ چگونگی شمول؟/ چگونگی اثرگذاری؟/ نتایج احتمالی؟ و... @umefafgaraei
✴️انواع مطرح تربیت (آموزش) جنسی در نیجریه: 1️⃣مبتنی بر خویشتنداری 2️⃣جامع یعنی (CSE) " "Comprehensive Sexuality Educationکه همان الگوی 2030 است که تحمیلی از سوی سازمان های بین المللی است. 3️⃣ملی ✴️عوامل مؤثر بر تربیت (آموزش) جنسی در نیجریه: 🔷 مذهبی، فرهنگی و کمبود عزت نفس برخی طبقات و رسانه ✴️راه حل های پیش رو: 1️⃣مبتنی بر علم: با هدف افزایش آگاهی، روابط ایمن و پیشگیری از بیماری ها 2️⃣فرهنگ (ارزش) محور: هدایت افراد به سمت 3️⃣ و پیوند این دو: سکوت باید شکسته شود، اما ها نباید تضعیف شوند. 🔶 ما به دنبال راه حل سوم هستیم. راه حلی که در آن، نقش اساسی داشته باشد و رابطۀ اثربخش والد-فرزند به منتهی شود. 🔶 همچنین مداخلات روانشناختی، برای ارتقای ظرفیت‎هایی نظیر تصمیم گیری، جرأت ورزی، خودارزشمندی، خودکنترلی و امثال آن، در سطح جامعه و آحاد مردم به کار گرفته شود. 🔖درادامه، حاضران در جلسه به بیان سؤالات و نظرات خود پرداختند و پاسخ هایی را نیز، از سخنران کارگروه دریافت نمودند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/HAESpCinBbieYa9 @umefafgaraei
📣 هجدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «مهارت‌های امر به‎ معروف در شرایط حاضر با تأکید بر عفاف‎گرایی» 🎤سخنران: 👤 آقای دکتر مرتضی مغربی؛ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 📆زمان: چهارشنبه 23 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥در باب منطق حجاب ❇️پرسش و پاسخ هایی فرضی در باب چرایی رعایت 🔷لباس پوشیدن یک مسئلۀ شخصیه... 🔷کجای قرآن گفته حجاب؟ 🔷کی میگه پوشش من بده؟ و... ✅برای استفاده در بحث های واقعی @umefafgaraei
48.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بست نشینی بانوان برای حجاب 🍃 بست نشینی زنان باحجاب در اعتراض به بی‌ حجابی در حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم ✅ خواسته‌های زنان بست نشین چیست؟ 🎙گفتگوی شبکه افق با مهدیه خادم؛ مسئول کارگروه مطالبه گری عفاف و حجاب در کشور @umefafgaraei
♻️ امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است. 🔺درست است که حتی نزدیک‌ترین فرد در به فریاد ما نخواهد رسید، ولی یکی از اصول دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است. 🔻برخی‌ می‌گویند فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است و ممکن است یکی دیگر بگوید که من این احترام را نمی‌خواهم، در این صورت چه کنیم؟ 🔺حجاب امر و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. 📌میدان برای انتخاب، وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد. 🔺برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، اما لازم به ذکر است که پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و‌ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن است. ✅حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا هم تغییر نخواهد کرد. 🔺 در ، جز اینکه او را می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد. 👤حجت‎الاسلام آل‌هاشم امام جمعه تبریز https://www.entekhab.ir/fa/news/684752/ @umefafgaraei
🔥 چـشم انداز وقایع اخیر🔥 ❓سرانجام چه خواهد شد؟ 😱 ⁉️چیزی که می‎بینیم همان وقایعی است که اتفاق می‌افتد؟ 🤔 🎤دکتر سیدمجید صابری فتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 🎙صوت جلسه اول: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/fNFAsdkE49RrNdP 1️⃣فایل: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Yz2EpCL72yrLkXn 🍃🍃🍃 🎙صوت جلسه دوم: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/68Zp6WKx69e4yFA 2️⃣فایل: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/DmgP59xgK2AzwPR 🍃🍃🍃 🎙صوت جلسه سوم: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/PbbtSW4roNLf8jq 3️⃣فایل: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/SQLCWCPgFQWHMKK 🍃🍃🍃 🎙صوت جلسه چهارم: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/fGFCz7xxgANM52Q 4️⃣فایل: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/6EeR2g5b8nFjkJy 🍃🍃🍃 🎙صوت جلسه پنجم: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/MPXGNLx4Kzgk9CZ 5️⃣فایل: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/bookboZXGTmx5X7 🍃🍃🍃 🎙صوت جلسه ششم: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/3rTKwMofq9ML5HP 6️⃣فایل: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/epbErk5DKxcEbkg 🍃🍃🍃 🎧 https://eitaa.com/joinchat/2093678772C70ce4948a5 📚و فایل کتاب ترجمه نشدۀ "چشم انداز سیاست خارجه امریکا" که منبعی تبیین کننده برای مربیان، معلمان و فعالان فرهنگی است: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/DoCSdz8snsb2Xto @umefafgaraei
☘️در یک نگاه، حاصل استدلال، اقناع ذهنی و به تعبیر عمومی امری حاصل از فرهنگ سازی است تا شناخت افراد تغییر یابد. ☘️چنانچه موضوع به عنوان یک مثال مورد بحث قرار گیرد، ممکن است فواید حجاب و مضرات بدحجابی برای قانع شدن افراد بیان شود، که این امر نگاهی خوب و در عین حال ناقص است. زیرا تنها بر روی ، و تکیه دارد؛ در حالیکه انتظار می رود که به برسد. ☘️گویا یک معادله خطی وجود دارد که چنانچه دانش و بینش دادید، کنش تحویل می‎گیرد؛ در حالیکه به ویژه در فضای جامعه ما، عامل در پدید آوردن کنش ها، رفتارها و عمل افراد در بسیاری از موارد از دانش ها مؤثرتر است. 📌نمی توان در خصوص افراد تصور نمود که با استدلال، نصیحت و سخنان منطقی موفق می‎شویم. ⭕️شناخت آثار گناه و نشان دادن ضررهای آن خوب است، اما کافی نیست. ❌برخی تصور می کنند که با سواد رسانه ای، می توان نوجوانان را از رسانه ها دور کرد؛ در حالیکه کافی نیست. در باید عامل عدالت اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد‌. ✅چنانچه تربیت حداقلی ‌داشته باشیم، با توجه به پیچیدگی ژرف که به هزاران مسئله مرتبط می شود، با استدلال، اقناع و فرهنگ سازی نمی توانیم آن را اجرا کنیم. ✍️ دکتر محمود سعیدی رضوانی 📚چالش میان تربیت حداقل و حداکثری در امر جنسی https://rihu.ac.ir/fa/book/37350 @umefafgaraei
☘️نقش در کیفیت حجاب 🔴خانواده‌هایی که از آموزه‌های دینی فاصله می‌گیرند، در برزخ میان عمل به آموزه‌های دین یا تن دادن به خواسته‌های نفسانی خود قرار می‌گیرند. به گونه‌ای که باورهای آنها دارد، ولی و اساس دینی ندارد. 💥این خانواده‌ها را در محدوده‌ای می‌پذیرند که با باورهای غیردینی آنها نداشته باشد. 🔥بنابراین دین، لقلقه زبان اینان است و در صورت روبه رو شدن با کمترین سختی یا تضاد آموزه‌های دین با تمایلاتشان، به راحتی از چشم می‌پوشند. 📛اشتباه است که به مسائل تربیتی مربوط به شرم و حیای دختران تا نُه سالگی توجه نشود و تنها با فرارسیدن زمان تکلیف، از آنها خواسته شود تا یک باره در درون خود و فلسفی برپا کنند. ✅فراگیری امور تربیتی، حقیقتی است که باید به تدریج شکل گیرد و نیز نوعی است و باید کم کم در گذر زمان و حساب شده، در روح و جان فرزندان نهادینه شود. ♨️خانواده‌هایی که خود را تربیت دینی فرزندان نمی‌دانند و حتی در برابر بی حجابی اهل و عیال خود نیز می‌کنند، هم آنان را از جاده سلامت بیرون می‌برند و هم جامعه را به می‌کشانند. ✍️زهرا ویسه @umefafgaraei
🔶جنس به‌ مثابۀ بنیادی ‌ترین از آغاز تا پایان زندگی همراه انسان است. 🔶در خلال فرایند جامعه ‌پذیری، اعضای جامعه الگوهای ادراکی، عاطفی و رفتاری مربوط به جنس خود را فرا گرفته و درونی می ‌سازند. 🔶آن‌ها می‌ آموزند که در موقعیت‌های اجتماعی مختلف، آن ‌طور که از اعضای یک گروه جنسی خاص، انتظار می ‌رود رفتار کنند. ✅و طی کردن موفقیت‌آمیز این فرایند، موجب شکل‌گیری یک با جامعه می‌گردد. ♨️اما ایجاد در این فرآیند، همانند ترویج استفاده از مسدودکننده‌های بلوغ به کودکان سه تا دوازده سال در آمریکا، را چالش برانگیز خواهد نمود! 💥برای مثال، در کتاب آموزشی مختص کودکان سه تا دوازده سال، یکی از شخصیت‌های کارتونی کتاب، به کودکان می‌دهد که چگونه با درخواست از پزشکان، برای استفاده از داروهای مسدودکننده بلوغ، جنسیت دهند! @umefafgaraei
📣 نوزدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «راهبردهای مواجهه با پدیدۀ انقلاب جنسی؛ با تأکید بر محیط‌ دانشگاه‌ها» 🎤سخنران: 👤 دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎ تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎ تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 30 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:20 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei