eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📣اجتماع بزرگ مردمی 📆تاریخ: چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ ⏰ساعت: ساعت ۱۶ 🌎مکان: مشهد، میدان بسیج به سمت حرم مطهر @umefafgaraei
📜 📝جمعی از حجاج ایرانی در آستانه بازگشت به کشور، در و با امضای طومار، ای صادر و آن را به این شرح منتشر کردند: 💎بسمه تعالی💎 📣«امت واحده در دفاع از خانواده و اقامه حجاب» 🟠اکنون که ما حجاج ایرانی به لطف الهی توانستیم در سرزمین وحی، مناسک حج را انجام دهیم و از معنویات و برکات مکه مکرمه و مدینه منوره جرئه‌ای بنوشیم، در بازگشت به وطن اسلامی و سرزمین شهیدان داریم! 🟣در ایام اخیر، تحت القائات رسانه‌ای دشمنان ایران، عده قلیلی نسبت به حجاب، عفاف و ارزش های خانواده سست شده‌اند. که جا دارد برای این گریست. 🟢ما حجاج بیت الله الحرام که در این ایام دعاگوی عزت و سربلندی مردم و کشور بوده‌ایم، از تقاضا داریم در اجرای فریضه واجب و ، در مقابل این انحراف که هدف آن نابودی خانواده و فرهنگ چند هزار ساله ایران است، از طرق فرهنگی اجتماعی اقدام نمایند. 🔵همچنین از محترم قوای سه گانه می‌خواهیم نسبت به انجام خود در حفظ حریم خانواده حجاب و عفاف کوشا باشند و اجازه ندهند برخی از مصلحت سنجی‌ها، منجر به ترک فعلِ مستوجب عقوبت الهی گردد. ✍️جمعی از حجاج بیت الله الحرام سال ۱۴۰۲ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خشت اول چون نهد معمار کج... ♨کاستن از حجاب به اباحه گری انجامید و خودکشی و طلاق را به ارمغان آورد... 🍁در این گفتگوی سه دقیقه ای، سرنوشت غم انگیز خانم محجبه ای روایت می شود که به دلیل همرنگ کردن خود با بانوان کم حجاب و جلوه گر، از حجاب کامل خود کم کم می کاهد و رفته رفته وارد روابط خارج از عرف و شرع می شود و و و خود را به طور کامل از دست می دهد. @umefafgaraei
🟦 بلاگرهای «حجاب استایل‌» دنبال چه چیزی هستند؟! 🔹 بلاگرهای حجاب، آدم‌هایی که با توهّم تولید، «مصرف‌گرا» هستند و مسلمانان بی‌بخاری که سرگرم مصرف باشند را می‌سازند و عمیق‌ترین اندیشه‌ جهان، یعنی «» را تبدیل به و سرگرم کردن دیگران می‌کنند. 🔸 مدلینگ‌ها، دین و حجاب را وارد فرآیند مدرنیزاسیون می‌کنند و باعث «» می‌شوند. 🔹 بلاگر با نشان دادن جذابیت‌های زیاد، کاربر را مجذوب می‌کند و او خواسته یا ناخواسته، وادار به همزادپنداری با بلاگر می‌شود و شروع به تقلید از نوع پوشش و... می‌کند. 🔸 درواقع بلاگرهای حجاب، فرار از قانون، شرع و عرف، افراط و تفریط را که است را رواج می‌دهند و باعث دور شدن حجاب از مفهوم اصلی و اساسی خود، که برای جلوگیری از «» است، می‌شوند. 🔹 این صنعت تا جایی پیش می‌رود که به مخاطب خود یاد می‌دهد چطور محجبه‌ی جذابی باشی و دیده شوی. به تدریج علاوه بر تغییر مفهوم حجاب، باعث «دین‌زدایی» می‌شود و دین را به یک مسئله بی‌هویت و بی‌مصرف تبدیل می‌کند. 🔸آسیب این‌ها فقط در نیست؛ ضربه دیگر، در بحث خانواده و انتخاب همسر، حتی در قشر مذهبی است. 🔹 این افراد، باعث تغییر ذائقه و ایجاد توقع در جوانان به هنگام انتخاب همسر می‌شوند. برخی از افراد به‌خصوص در قشر مذهبی تمایل دارند که همسرشان از لحاظ ظاهر، فیزیک و حجاب بسیار شبیه به این مدلینگ‌های حجاب باشد و... متن کامل در: https://www.farsnews.ir/news/14020323000384/ @umefafgaraei
🟠 88 سال قبل، در 21 تیرماه 1314، بغض ایرانیان از اختناق استبداد در شهر مشهد ترکید و تجمع کنندگان در ، به جرم دفاع از و به خاک و خون کشیده شدند. 🟢 پس از آن که زمزمۀ شوم نقشه ننگین رضاخانی برای به دادن ارزش‏‌های دینی در قالب به مردم رسید، اعتراضات سراسری، کشور را فرا گرفت؛ اعتراضات و سخنرانی‌های علما و مجتهدان ازجمله علمای مشهد ناکام ماند تا این که جمع زیادی از معترضان در مسجد مشهد متحصن شدند و شعار‌های ضد سلطنت و ضد حجاب زدایی سر دادند و مسجد، یکپارچه سرود سر می‏‌داد. 🔵 قوای دولتی که مقاومت مردم را دیدند به دستور رضاخان به اجتماع آنان یورش بردند و در کشتاری خونین و وحشیانه، نفر را کشتند و به خاک و خون کشیدند و بی شماری این تعداد، به نحوی بود که بنا بر مشاهدات تاریخی، کامیون‌‏های بسیاری، اجساد مبارزان را که جز سلاح و ، سلاح دیگری نداشتند، جابه‏ جا کردند. https://www.iribnews.ir/fa/news/2473125/ 🌷 سالروز واقعه حرم مطهر رضوی و مردم مشهد در دفاع از گرامی باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نماهنگ «ضربه دوازدهم» 🎬بازسازی صحنه‌های خونین در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) و روزهایِ سخت 🌷به مناسبت حمله به مسجد گوهرشاد و قتل عام زائران (21 تیر 1314) @umefafgaraei
🗣دروغ بزرگ: "پوشش در دنیا قانون ندارد!" @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #روز_عفاف_و_حجاب #سالگشت_قیام_گوهرشاد 📣اجتماع بزرگ مردمی #مدافعان_حریم_خانواده 📆تاریخ:
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🌹همه می‏ آییم برای اقتدا به غیور و دلاورِ 🌹 21 تیر 1314: مشهد مقدس، مسجد گوهرشاد، آغوش علیه السلام 🌹می ‏آییم برای پیروی از رهبرمان و همه بیدارگران اقالیم قبله در طول تاریخ اسلام 🌹می ‏آییم برای احیایِ در مردان‎مان 🌹می ‏آییم برای احیایِ در زنان‎مان 🌹می ‏آییم برای دفاع از 🌹می ‏آییم برای اعتذار، برای التجاء، برای 🌹آری می‏ آییم برای رهبر مستضعفان عالم، مولایمان حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف 📅زمان: چهارشنبه 21 تیر 1402، ساعت 16:00 👈مشهد مقدس، میدان بسیج به سمت حرم مطهر ✍️ کارگروه عفافگرایی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انیمیشن پيامبر اسلام با مسيحيان نجران 🌹مباهله، نمایشگر جایگاه والای اهل بیت (ع) 🍃🌺🍃🌺🍃 🟣مباهَلَه، درخواست و نفرین الهی برای اثبات است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. 🟠این واژه در اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، اسلام (ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد دادند و آنان پذیرفتند. ✅با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار کردند. 🟢واقعه مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد. 🌺روز مباهله، روز جهانی اهل بیت بر شیعان عفافگرا خجسته باد. @umefafgaraei
عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی.pdf
1.07M
🎁 هدیه‌ی ویژه به مناسبت 📚 كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب 1⃣ فصل اول: عفت و حیا 2⃣ فصل دوم: روابط زن و مرد 3⃣ فصل سوم: حجاب و پوشش 4⃣ فصل چهارم: کشف حجاب و بی بندوباری 5⃣ فصل پنجم: روش برخورد با بی بندوباری ✍ به کوشش امیرحسین بانکی پور فرد 📜 انتشارات انقلاب اسلامی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥غرب عبرت ما نیست؟! 🗣قوه قضاییه، دولت، مجلس: شما واقعاً ندیدید و نشنیدید که چی گفت؟! ◼اگر زنان را دادید و بی حیایی رواج پیدا کرد، نابود می شود و همه جای ایران را می توانند کنند! ◼اسپانیا را یادتان نیست؟! اندلس را یادتان نیست؟! ⚠یعنی واقعاً نمی دانید اگر این بی حیایی و بی حجابی در جامعه رواج پیدا کند، چقدر آمار بالا می رود؟! چقدر بالا می رود؟ 📌غرب ما نیست؟! 🎙 @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎ا
🔰چهارمین نشست در سال 1402 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰در تاریخ سه شنبه 20 تیر ساعت 17 🎧 بصورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه و آموزش و پرورش، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی و اجتماعی، برگزار شد. 🟧دکتر محمود سعیدی در این نشست، به تبیین ضرورت برگزاری سلسله نشست های پرداختند و اذعان نمودند انشاالله تلاش میکنیم، با همراهی اعضای کارگروه، تا ایام اربعین، حداقل را در خصوص این مبحث، در روزهای چهارشنبه تشکیل دهیم تا بتوانیم به جمع بندی مطلوب برسیم. 🟩دکتر سعیدی رضوانی افزودند، در چند ترم گذشته (بعد از ایام کرونا)، در دانشگاه با مسائل خاصی مواجه شده ایم. یکی از موارد، (روابط بین دانشجویان) و حجاب و تاحدی زیر پا گذاشتن حرمتهای دینی (نظیر روزه خواری) و افزایش بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان بوده است. به نظر میرسد برای مواجهه با نابهنجاری های مختلف، علاوه بر برخورد انضباطی، نیازمند کارهای مبنایی تری هستیم. براساس نظر برخی دوستان، مسئلۀ امروز، مسئلۀ نوعی ، از انواع مختلف آن، در قشر دانشجو است. تابستان امسال، فرصت خوبی است تا بتوانیم برنامه ریزی هایی برای این پیشبرد این امر، طراحی راهبردها و دینی، ملی و... در دانشجویان داشته باشیم. @umefafgaraei
👤دکتر فهیمه ریواده ای: ☘️مهم این است که ما غالباً خانمها را در موضوع مخاطب قرار می دهیم؛ اما بنده هنگامی که درسی دانش خانواده و جمعیت را تدریس میکنم، از زبان قرآن و بین رشته ای صحبت میکنم. خداوندی که زن و مرد را آفریده، وقتی میخواهد در سورۀ نور، درمورد حجاب صحبت کند، ابتدا مرد را مخاطب قرار می دهد و در آیه 31، به زنان می پردازد. ☘️فارغ از نظریه ها، برای انتقال مطالب به دانشجویان، اگر مخاطب را مردان قرار دهم، می گویم اگر بخواهم بی پرده صحبت کنم، رابطه جنسی دارد: آستانۀ تحریک جنسی، افزایش تحریک جنسی، لذت جنسی و خاموشی. وقتی آقایی (اعم از متأهل و مجرد)، اجازۀ چشم چرانی و برقراری هر سطحی از ارتباط با جنس مخالف را به خودش بدهد، از نگاه روانشناسی، این فرد مرحله اول رابطه جنسی، یعنی آستانۀ تحریک جنسی را افزایش میدهد. مرحله دوم با مرحله سوم نسبت عکس دارد. یعنی هرچه مرحله اول در فردی بالاتر رود، لذت جنسی را از خودش دور و دورتر میکند و لذت جنسی برای او پایینتر می آید. چون بنده کار مشاوره هم انجام میدهم؛ در جریانم که مردان متأهل بسیاری هستند که در روابط خود با همسرانشان دچار مشکل هستند. ☘️متأسفانه طرح خانواده پایدار که بصورت آزمایشی در مشهد انجام شد، نشان داد از هر 10 ، 7 مورد است و 5 یا 6 مورد آن، بدلیل مشکل در روابط جنسی با یکدیگر است؛ هرچند در عنوان موارد دیگری گفته میشود. بنابراین برخی پسران و مردان، به ضربه می زند. @umefafgaraei
👤دکتر سیدمصطفی فرع شیرازی: 🍃برای تأثیرگذرای روی مخاطب، حوزه های شناختی و هیجانی مطرح است و بارها در همین کارگروه بحث شده که باید حوزۀ را ملاک قرار دهیم یا ؟ در سالهای اخیر، جهاد تبیین هم مطرح شده که از مباحث معرفتی و نظری است. مخاطبان ما (دانش آموز، دانشجو، افراد بزرگسال) دچار یک شده اند. همه اقشار ما در سطح معرفتی، به حد قابل قبولی رسیده اند؛ به اینکه فلان رفتار بد است یا خوب. تریبونهای مذهبی هم همیشه فعال بوده اند. 🍃اما ای ایجاد شده که حتی دانشجویانی که رشته های تدین و تشرع دارند، اعمال نابهنجار را انجام میدهند. چراکه نپوشیدن یا کم پوشیدن حجاب و برای آن دختر دارد و درواقع افراد کار بیهوده انجام نمی دهند. اما اگر ما با آن دختر صحبت کنیم که این کار تو بد است و او را قانع هم بکنیم، باز هم ادامه میدهد؛ چون از کم حجابی لذت میبرد و همینطور یک پسر 20 ساله، با اینکه میداند روابط دوستی بد است، آن را ادامه میدهد. خیلی از دختران چادری هم درگیر دوستی با جنس مخالفند! اما چرا افراد با اینکه میدانند کار خوب و بد چیست، اما باز هم انجام میدهند؟ ما میدانیم غیبت، نگاه کردن به فلان تصاویر، ربا و... بد است، اما چرا انجام میدهیم؟ این تقابل مهم است و باید شاه کلید آن پیدا شود. 🍃جهاد تبیین بعد از اغتشاشات خیلی پررنگ بود؛ اما اینها تکراری شده و ما باید به دانش آموز بگوییم که لذتی که تو میخواهی ببری، قربانی کردن اهدف متعالی را ندارد و واقعاً اقناعش سخت است. @umefafgaraei
👤دکتر سیدعلی معینی: ☘️اینکه بچه ها نمیدانند چه هستند، مهم است. هجمه معارف غربی به افکار نوجوانان ما بشدت در حال افزایش است. اطلاعات دینی را تاحدی از رسانه و مدرسه و هیئت و... دریافت کرده اند، ولی با توجه به هجمه های معارف غربی، به لطف ائمه است که جامعه تاکنون توانسته مقاومت کند. ☘️زمانیکه ما میخواهیم تصمیمی را اتخاذ کنیم، چه عواملی بر تصمیم ما اثرگذار است و در این بین، کجاست؟ ضعفهایی جدی مطرح است. آیا معارف دینی نزد نوجوانان ما به اندازه ای هست که زندگی اش را سامان دهد؟ به نظر میرسد زبانی برای ارائه فطری دین نداریم. مثلاً اگر کسی بخواهد یک غذای خوشمزه یا ماشین شاسی بلند را برای کسی تعریف کند، برایش ادبیات تولید کردیم و دیگران را میتوانیم با هیجان و براحتی مشتاق کنیم که آن غذا را بچشند. حال این سؤال مطرح است که آیا چشیدنهای دینی ما در سطحی هست که لذتهای دینی را برای بچه ها تعریف کنیم؟ ☘️بچه های ما با چه دیندارانی مواجه میشوند؟ بخش عظیمی از دین را در ذهن نوجوانان، اطرافشان میسازند. بچه ها در تصمیمگیری هوشیارند. مثلاً میگوییم چرا بچه ها نماز نمیخوانند! برای اینکه میبیند فردی که نماز می خواند، هیچ آثاری، حسی، تفاوتی و... از آن نماز برایش نمیماند! به نظرم رقیبی برای غرب در این خصوص وجود ندارد. به لحاظ معارف غنی هستیم، اما در ارائه آن خیر. بنابراین یکی از کارهای قابل انجام برای رفع مشکلات، تناسب بخشی نیازهای امروزی و و استخراج دستورالعملها و است. @umefafgaraei
👤آقای سلطانعلی قادری: 🍃چون مباحث مربوط به علوم انسانی است، سیستمش دو دو تا چهار تا نیست. مباحث پیچیده است و باید از زوایای مختلف، بررسی شود. فراموش کردن انسان، با حل مسئله انسان متناقض است. و چگونگی صعود و سقوطش مهم است. بهترین مکتبی که تمام ابعاد انسان را بدرستی شناخته، اسلام است. جوان امروز گوشش از تعاریف پُر است و میخواهد ببیند. باید امروز را شناخت و دید از چه چیزهایی لذت می برد و ریشه هایش را هم شناخت. ، جنگ تغییر ذائقه هاست. جنگ خدا و شیطان است و آن را خدا طراحی کرده است. پنهان کردن فطرت در برخی روی داده است. 🍃در پاسخ به اینکه چرا افراد به آنچه میدانند عمل نمیکنند، باید گفت اول نمی خواهند و بعد نمی توانند. بزرگترین مشکلات ما است. اسلام سطوح مختلفی (در قرآن) دارد. مثلاً برخی نماز را قرائت میکنند نه اقامه. اسلام آوردن با ایمان آوردن متفاوت است. همچنین خداوند در اواخر عمر حضرت ابراهیم، به او امر کرد بگو اسلام آوردم. فاصله اندیشه و عمل هم مطرح است. 🍃باید مهندسی معکوس انجام شود. ما یک دیپلماسی و فعالیت میدانی می خواهیم. مردم، امروز بیشتر دنبال یک جریان منسجم هستند. ما منسجم نیستیم، اما حق با ماست و باید شبیه یک (درای اتاق فکر و پشت صحنه) عمل کنیم. تصاویری که میبینیم، در قلب ما هرج و مرج راه انداخته است. تمرکز غرب، بر (افسونگر) است؛ که بسیار هوشمند است و دور را نزدیک و نزدیک را دور و زشت را زیبا و زیبا را زشت معرفی میکند. @umefafgaraei
👤 آقای ابوبکر ثالیثو ☘️اخیراً از نیجریه برگشتم. آنجا مشاهده کردم که گروهی از نوجوانان مجموعه ای را با عناوین مختلف نظیر رسول اکرم، امیرالمؤمنین و... درست کردند و درحال رقابت با بقیه هستند و تلاش میکنند براساس قوانین آن مجموعه عمل کنند. افتخار هم میکنند که از این مجموعه هستند. در قبال این فعالیتهای داوطلبانه و کلاسهای آموزشی، هیچ هزینه ای نمیگیرند. این رفتارها براساس است. درواقع وقتی هویت ایجاد شد، این رفتارها بوجود آمد. در تبدیل اندیشه ها به اعمال و حکمت عملی، بعضی از زمینه ها و اعمال مورد توجه قرار میگیرد و برخی فراموش میشود. ☘️مثل کار کشاورز، که هم می افزاید و هم از بین می برد؛ تا هم محصول رشد کند و هم موانع مضر از بین برود؛ در مقام تربیت هم، برای همین کار را باید انجام داد. اما این مشکل را داریم که فقط به فکر اعطای دینی هستیم که فکری را به طرف منتقل کنیم؛ استدلال عقلی و یا فقط توجه به آخرت را داریم، ولی اثر دنیوی کار مورد نظر را بیان نمیکنیم. همچنین جنبه های برطرف کردنها هم خیلی کم صورت میگیرد. درواقع چگونگی مدیریت کردن برای وارد نشدن افکار بیگانه به ذهن و تأثیر نامطلوب نگذاشتن. ☘️مورد دیگر که از آن غفلت شده، بحث است که یکی از عوامل هدایت است. ما مطالبه گر هستیم؛ نگاه میکنیم که با انجام هر کار، بدست می آید، یا خیر؟ ما چه زمینه هایی را ایجاد کردیم تا نوجوان از انجام آن ببرد؟ البته فقط مشکل از مربی نیست، هم هست. مثل حجاب یا خواندن نماز. @umefafgaraei
👤 دکتر حسن اسلامیان 🍃باید به جامعه ، بقبولانیم که Education (آموزش) یک علم است و نیاز است که درمورد آموزش و یا اثربخشی آموزهای خودشان، اطلاعاتی بدست آورند. حتی وقتی میخواهیم، یک جمله، یک موضوع و یک را در جامعه ترویج کنیم، باید سراغ متخصصان برویم و به آن نگاهی حرفه ای داشته باشیم. 🍃نهاد رهبری، گروه های مختلف در دانشگاه، انجمنهای علمی و... فضا و های کافی را برای در حوزۀ عفاف دارند. این بهانه را که عده ای می گویند فضا و موقعیت و نیروی انسانی نیست را قبول ندارم. این موضوع ربطی به نظام و رئیس جمهور و... ندارد. خود ما در دانشگاه ضعیف عمل میکنیم. آیا ما در دانشگاه، تجربۀ موفقی در داریم؟ 🍃یکی از راهکارهایی که پیشنهاد میکنم، این است که برای اساتید دانشگاه تبیین کنیم که چگونه از برای در دانشجویان استفاده کنند. برای مثال استادی که در دانشکده علوم سیاسی تدریس میکند، درست است که مسئولیتش تربیت سیاسی است، اما نمیتواند بگوید که در حوزۀ تربیت دینی مسئولیتی ندارم. ما میتوانیم در این زمینه دهیم و مدل معرفی کنیم. اعضای هیئت علمی ظرفیت بینظیری هستند. اکنون در دانشکده علوم ورزشی 1700 نفر، در قالب کلاسهای اوقات فراغت، توسط مربیان ورزشی آموزش میبینند. یا ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و طرح ولایت در دانشگاه، ظرفیت عظیمی دارند. انتظار جامعه این است که در حوزۀ عفاف و حجاب هم، خود را انجام دهد. @umefafgaraei
حلقه اول هم اندیشی درمورد هویت بخشی به دانشجویان.aac
51.35M
🟢 دکتر اکبر امراهی در این نشست، به عنوان دبیر جلسه، به تبیین بیشتر هدف و ضرورت برگزاری جلسه پرداختند. ایشان فراخور بیانات هر یک از اعضای جلسه، به جمع بندی مباحث می پرداختند و در لابه لای بحثها، به موضوعاتی نظیر لزوم در کارهای فرهنگی و اهمیت توجه به در دانشجویان نیز اشاره نمودند. برای مثال اضافه کردند، اگر مطلبی از امام صادق و امام باقر (ع) نقل شود، توجه چندانی نسبت به آن نمی شود، اما وقتی سخن یک نظریه پرداز یا عالم غربی می شود، توجه دانشجویان به آن جلب می شود و نباید از منابع و خوراک های فکری دانشجویان غفلت نمود. همچنین این سؤال نیز از جانب ایشان مطرح شد که آیا ادب و حجاب و رفتارهایی نظیر عفاف، ارزش و جایگاه سابق را دارد و یا جای خود را به رفتارهای دیگری داده است؟ و در خصوص کلیه مباحث مطرح شده، گفتگو شد. 🟣 درنهایت ایشان اظهار داشتند انشاالله دانشگاه تا مهر ماه و ابتدای سال تحصیلی، به یک و برنامه مطلوب، برای حل مشکلات مربوط به حوزۀ عفاف و حجاب برسد. چراکه حضرت امام هم فرمودند دانشگاه مبدأ تغییرات است و باید به جامعه دهد. 🍃🌺🌺🌺🍃 🎙هرچند فایل صوتی حلقه اول نشست «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» تقدیم شده است؛ در عین حال 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه نیز جهت بهره برداری علاقه مندان تقدیم است: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/tSz8xyg7XKS4g6t @umefafgaraei
🔔مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار می نماید: 🔰کارگاه عملی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رسانه و مسائل فقهی و حقوقی 🔖اساتید دوره: 👤حجت الاسلام فلاح؛ فعال در حوزه رسانه 👤استاد محدث؛ فعال در عرصه حقوقی و اجتماعی و جزء فعالان ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح کشور 🌿🌿🌿🌿🌿 🔴مزیت این دوره: 🔶استفاده از شرکت کنندگان آموزش دیده در کارگروه عفاف و حجاب و امر به معروف 🔶اعطای گواهی دوره 🕗زمان برگزاری دوره: 👈دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه؛ ۲۶،۲۷ و ۲۸ تیرماه 👈ساعت ۸ الی ۹:۳۰ 🟣هزینه دوره: ۶۰۰.۰۰۰ ریال 🔲با تخفیف۵۰ درصد ویژه دین پژوهان مرکز علوم اسلامی دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال 🔵مهلت ثبت نام: ۲۵ تیرماه از طریق لینک ذیل👇 https://survey.porsline.ir/s/OlyG3Fq @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حریم خصوصی چیست؟ 🔍آیا خودرو وسیله و حریم‌ شخصی‌ محسوب می شود⁉ 🔍چرا برایش قانون گذاشته شده است⁉ 🔍چرا کشف حجاب در خودرو جرم است⁉ 🎙پاسخ از دکتر علی غلامی @umefafgaraei
📣 پنجمین نشست در سال 1402 🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 2⃣ 👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 28 تیر، ساعت 16:30 🎥پخش مستند ساعت 16:15 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
✅ جلسه هم اندیشی با موضوع «نگاهی روان شناسی به حجاب و چالش های آن» 🔹با ارائه: دکتر سیدمحسن اصغری نکاح؛ روانشناس و دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد 📅 چهارشنبه 28 تیر ⏰ ساعت 10 تا 12 📍مکان: سالن جرجانی دانشکده پرستاری و مامایی 💠 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد 💠 دفتر شورای بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد 💠دفتر فعالیتهای گفت و گو محور دانشگاه فردوسی مشهد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸 اکنون بیشتر دختران وجود دارند که پوشش آنها نیست... 🔹 این روسری که می پوشید، اصلاً روسری نیست! 🔸 از پوشیدن یک چادر، آن هم مطابق با مد، تعجب میکنم! 🔹 حضرت زینب (س) اینگونه نبود... 🔸 مورد نیاز ما اینگونه نیست! 🔹 ما باید از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بگیریم. 🎙شهید لبنانی احمد مشلب 🌹 @umefafgaraei