eitaa logo
کانال ܝ‌وܢܚ݅ܝ̇ߺܭَـــܝ‌ܨ و ܢ̣صــــیܝ‌ࡅ߳ߺߺܙ
1.2هزار دنبال‌کننده
38.6هزار عکس
28.8هزار ویدیو
255 فایل
🌴عرصه ی جنگ نرم، بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد. امام خامنه ای 🍒 🌴 قرارگاه بسوی ظهور 🌷یک لشکر سایبری آتش به اختیار 🌷میباشد. #کانال_روشنگری_و_بصیرت☫ 🇮🇷 #قرارگاه_بسوی_ظهور 🆔 @uphjnv @Sydmusavi @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️در کربلا ابهام وجود ندارد و البته جز این هم انتظار نمی‌رود چون امام مصباح و سفینه است و باید همه چیز را مشخص کند. ⚡️در یک بررسی فقط در یک حرکت ۲۴ روزه امام حسین(ع) از مکه به کربلا ۵۳۷ عبرت استخراج شده است. با اینکه این نهضت کوتاه است می‌شود برای فرهنگ امام حسین(ع) دانشگاه ترسیم کرد.
⚡️امام حسین در آغاز حرکت خود ۱۸ جمله دارد، که دقیقاً پیام‌های یک حرکت مثبت و سازنده را ترسیم می‌کند. از اینها می‌توان استفاده کرد. 💎 حسین(ع) بین ما ناشناخته مانده است. امام حسین(ع) ۱۹ هزار و ۹۹۹ روز در این دنیا زندگی کرد و ما فقط یک روز عاشورا را می‌دانیم، آن یک روز را هم خوب نمی‌شناسیم. سعی کنیم از وجه اسطوره ای به وجهه اسوه ایِ حضرت بپردازیم ...
📝 پی نوشت ها : [۱] نگاه شود به العواصم من القواصم قاضی ابوبکر محمد بن عبد الله بن عربی، منهاج السنة، ابن تیمیه، البدایة و النهایة، ابن کثیر(متوفی۷۷۴) [۲] حمید عنایت‌، اندیشه‌ سیاسی‌ در اسلام‌، بهاء الدین‌ خرمشاهی‌، انتشارات‌ خوارزمی‌، چ‌۲، ۱۳۶۵،ص‌۳۱۶-۳۱۴ [۳] اندیشه‌ سیاسی‌ در اسلام‌، ص‌۳۲۴ [۴] محمد بن‌ جعفر قمی‌، کامل‌ الزیارات‌، مکتبه‌ الصدوق‌، چ‌اول‌، ۱۳۷۵، ص‌۱۰۶-۸۲ [۵] کامل‌ الزیارات‌، ص‌۱۱۵-۱۰۶ [۶] اینجا «اسطوره‌» به‌ معنای‌ حوادث‌ غیر قابل‌ تبیین‌ عقلی‌ است‌ نه‌ امور بی‌پایه‌ و خرافی‌. [۷] دوستی و دشمنی در هر نهاد/ زاختلاف روز میثاق اوفتاد/ و آنکه جنس هم نبودند از نخست/ این زمان در دشمنی هستند جست. ملا حسین کاشفی، روضة الشهداء، دفتر نشر نوید اسلام، ۱۳۸۲، ص۲۶۳-۲۶۴ [۸] محمد تقی‌ بروجردی‌، کتاب‌ الاسرار شهادت‌، مؤسسه‌ی‌ مطبوعاتی‌ افتخاریان‌، چاپ‌ سوم‌، بی‌تا،ص‌۴۶۱ [۹] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۱، ص‌۲۲-۱۹ [۱۰] بحارالانوار، ج‌۱۰، ص‌۱۵۶ [۱۱] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۶۰٫ [۱۲] محمدتقی‌ سپهر، ناسخ‌ التواریخ‌، انتشارات‌ اسلامیه‌، چاپ‌ دوم‌، ۱۳۶۳، ج‌۱، ص‌۱۲، ۱۳و۳۱ [۱۳] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۱، ص‌۲۷-۲۶ [۱۴] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۴۶ [۱۵] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۵۳ [۱۶] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۴۶ [۱۷] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۶۵ [۱۸] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۱۹-۱۷ و۲۲۹ [۱۹] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۲۱۶ [۲۰] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۲۲۷-۲۲۶ [۲۱] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۳۷۴ [۲۲] محمد تقی‌ مصباح‌ یزدی‌، راهنماشناسی‌، مرکز مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، ۱۳۶۷، ص‌۴۸۲ [۲۳] شیخ طوسی: المفوضه شکوا فی قتل الحسین(ع) کما شک الغلاه فی موت علی(ع). تلخیص الشافی ۴: ۱۹۸ . مرحوم‌ مجلسی‌ در بحار الانوار این‌ دیدگاه‌ را در ضمن‌ روایتی‌ نقل‌ کرده‌ است‌ که‌ مورد انکار امام ‌رضا(ع‌) قرار گرفته‌ است‌. ج‌۴۴، ص‌۲۷۱، ح‌۴ [۲۴] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۶۴ [۲۵] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۵۲ 🆔 @AndishkadehFCT
animation.gif
1.1M
🕋🏴🕋🏴🕋🏴🕋🏴🕋🏴🕋🏴 جنـــــاب "استــادسیــد" بسیـــــار عــــــالی اجــرتــون بـــا سالار شهیدان حسین مظلوم(علیه السلام)
animation.gif
124.5K
🕋🏴🕋🏴🕋🕋 از همـراهی همـه کاربران وادمین ها ومدیران گروه هـــای ولایــی که در هماهنگی واجرای کنفـــرانس ما را همراهی نمودند بسیار سپاسگزاریم ..
🕋🕋🏴🕋🕋🏴🕋🕋🏴🕋 التماس دعای فرج یا علی پایان کنفرانس 🕋 🕋🏴🕋🕋
هدایت شده از 🇮🇷گروه روشنگری و بصیرت 🇮🇷
چهار اشتباه رایج در روایت وقایع عاشورا از نگاه استاد مطهری: استاد شهید مرتضی مطهری، در کتاب "حماسه حسینی- جلد یک " ، "چهار اشتباه بسیار رایج " در "راویت وقایع عاشورا " را چنین بیان می‌فرمایند: 👈 اشتباه اول: اوج عزاداری امام حسین(ع) ده روز اول ماه محرم الحرام است. بین سخنرانان و مداحان، مشهور است که هر شب را، به یکی از شهدای کربلا اختصاص دهند؛ مثلاً شب سوم ، برای حضرت رقیه و شب هفتم را ، برای حضرت علی اصغر(ع) سوگواری می‌کنند و تاسوعا را نیز به حضرت عباس(ع) اختصاص می‌دهند. همین قرار داد بین مداحان و منبری‌ها باعث شده است که عده ای گمان کنند، حضرت رقیه، در روز سوم محرم، به شهادت رسیده است و از همه بدتر اینکه گمان می‌کنند حضرت ابالفضل(ع)، در روز تاسوعا به شهادت رسیده است. ✅ اما حقیقت این است که "تمام شهدای کربلا در روز عاشورا " به شهادت رسیده اند و حضرات ابوالفضل، علی اکبر و علی اصغر همه قبل از امام حسین(ع) و در روز عاشورا در پیکار با سپاه "عمر بن سعد" کشته شده اند. حضرت رقیه(س) نیز پس از شهادت پدرش، در شام از دنیا رفته است. 👈 اشتباه دوم: باور عمومی این است که حضرت حسین بن علی(ع) و اهل بیت و اصحابش سه شبانه روز آب ننوشیدند و سپس تشنه کام به مقابله با دشمن رفته اند. ✅ اما حقیقت این است که عمر بن سعد، سه روز قبل از عاشورا ، شخصی بنام "عمرو بن حجاج" را با پانصد سوار فرستاد تا کنار شریعه(رودخانه) فرود آیند و میان یاران حسین و آب فاصله اندازند. اما این به این معنی نیست که هیچ ذخیره آبی در خیمه ها نبوده است! 🔹 در "کتاب ارشاد " نوشته شیخ مفید(ره) آمده است: « در شب عاشورا زینب(س)، دست بر گریبان برده و بیهوش بر زمین افتاد. حسین(ع) برخاسته آب بر روی خواهر پاشید و...» این "نقل معتبر" نشان می‌دهد که تا شب عاشورا ، هنوز آب در خیمه ها بوده و اصل "تشنه کامی" به روز عاشورا، گرمی هوا و شدت مبارزه مربوط است. 🔸 شیخ عباس قمی(ره) در کتاب "منتهی الامال " می‌گوید: «شب عاشورا ، امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) را با سی سوار و بیست پیاده فرستاد که چند مشک آب آورند و اهل بیت و اصحاب خود را فرمود که از این آب بیاشامید، آخر توشه شماست و وضو بسازید و غسل کنید.» 👈 اشتباه سوم: یکی از معروف‌ترین تحریف‌ها "ماجرای حضرت لیلا ، مادر حضرت علی اکبر(ع)" است و چه روضه ها که در این زمینه خوانده نمی‌شود. در روضه ها ذکر می‌شود که حضرت علی اکبر قبل از رفتن به میدان، با مادرش چه نجواهایی می‌کرد، یا اینکه حضرت لیلا در خیمه ها رفته و در آنجا دعا کرده که خداوند حضرت علی اکبر را سالم برگرداند که متأسفانه این موضوع محور بعضی تعزیه ها نیز شده است. ✅ اما حقیقت این است که ؛ اصلاً لیلایی در کربلا نبوده است؛ (البته لیلا مادر حضرت علی اکبر(ع) هست)؛ اما حتی یک مورخ هم به حضور آن حضرت در کربلا و روز عاشورا گواهی نمی‌دهد. 👈 اشتباه چهارم: مطلب بعدی مربوط به "حضرت علی اکبر(ع)" این است که آن حضرت قبل از رفتن به معرکه جنگ ، از پدر رخصت خواست و آن حضرت اذن میدان نداده اند و مثلاً فرموده اند که تو هنوز جوانی و حیف است که از دست بروی و چه اشعار و تعزیه ها که پیرامون آن نساخته ایم؛ ✅ اما حقیقت این است که تمام مورخین نوشته اند، هر کس از امام حسین(ع)، اذن(اجازه) میدان می‌خواست، اگر می‌شد، حضرت برایشان عذری می‌آورد ولی در مورد جناب علی اکبر گفته اند: «فاستأذن اباه،فأذن له» یعنی تا اجازه خواست ، گفت برو. حماسه_حسینی : جلد۱ استاد مطهری
هدایت شده از 🇮🇷گروه روشنگری و بصیرت 🇮🇷
🔆متن شبهه: چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ امام حسین(ع) برای دین مردم قیام کرد یا برای حکومت؟! علت قیام چه بود؟ چرا حضرت سیدالشهدا قیام کرد؟ و چرا واقعه قتل عام 72 تن از بهترین فرزندان و یاران رسول خدا(ص) رخ داد؟! 🔆پاسخ شبهه: برخی ممکن است یکی از جوابهای زیر را به این سوال بدهند: 🔮امام حسین(ع) بخاطر کوفیان قیام کرد. (این نظر معتقدست معاذالله حضرت سیدالشهدا، ظرفیت پیروان خود را درست محاسبه نکرده بود.(اشتباه محاسباتی!!)) 🔮امام حسین(ع) صرفا برای به دست گرفتن قدرت و سلطنت و بدست گرفتن حکومت بر مسلمین علیه یزید شورید. 🔮امام حسین(ع) قیام کرد که به وصال خداوند برسد! و خداوند او را برای شهادت برگزیده بود و اختیاری نبود! (غیرارادی بودن قیام و تفسیر عاشقانه) 🔮 امام حسین(ع) از قبل می دانست که شهید میشود و از سوی جدشان دستور مستقیم داشت که به سوی کربلا حرکت کند! (مثلا نوعی خودکشی سیاسی) 🔮امام حسین(ع) برای بهشت رفتن شیعیان کشته شد. هر کاری خواستی در طول سال بکن، با گریه 10 روز محرم، پاک می شود. (رویکرد مسیحی) 🔆 اما پاسخ:👇 امام حسین(ع) به طور مشخص به دو علت زیر قیام کردند: 1⃣ امربعروف و نهی از منکر: مبارزه با و ستم دستگاه حاکم (یزید) و اعتراض به رویکرد ضداسلامی حکومت یزید. بیعت نکردن با حکومت فاسد و غیرمشروع و نشان دادن انحراف در اسلام. خطبه امام حسین(ع) در منا در همین مورد است تا به جامعه اعلام کند با حاکم مسلمین که علنا خلاف عمل میکند، نباید سازش کرد. حضرت سیدالشهدا(ع) در این مرحله موفق شد صدای اعتراض به ظلم و انحراف در سیره پیامبر(ص) را نه تنها به مردم آن زمان که به مردم همه زمانها اعلام کند. فریاد نشدن و و با حکام جور را برای همیشه در جهان طنین انداز کرد تا همه بدانند برای جلوگیری از انحراف در اسلام و حکومت طاغوت تا پای جان باید ایستاد. و همرنگ ظالمان نشد. عدم بیعت امام زمینه رشد فکری و قیام های بعدی را نه تنها در بین مردم زمان که تا همیشه تاریخ، ایجاد کرد. دقیقا این ویژگی قیام امام حسین(ع) است که مسیحی و سنی و هر آزاده ای در جهان را مجذوب ایشان می کند. 2⃣ تشکیل اجرا کننده اسلام (در صورت مهیا شدن شرایط) (نه رسیدن به قدرت و سلطنت و امارت!!) امام در این مرحله موفق نشد... و از همین رو، شیعه، "منتظر" است تا با قیام آخرین امام، انتقام خون ایشان گرفته شود و حکومت اسلامی در سراسر جهان برپا شود. اینکه چرا قیام ایشان به "تشکیل حکومت" که هدف دوم بود نرسید، علل و عوامل مختلفی دارد. از جمله: 1. خواب آلودگی و تدریجی جامعه اسلامی از اسلام ناب عصر رسول الله(ص) به مرور زمان و فراموش شدن و غفلت جامعه اسلامی از آموزه های قرآنی. سرگرم شدن جامعه به امور دنیوی و فراموش کردن سلوک پیامبر. و سست عهدی کوفیان، بعنوان مهمترین شهر اسلامی در آن زمان، معلول همین وضعیت بود. آنها به عبیدالله بن زیاد، شمشیر دادند و سکه گرفتند. (و دنیا را بر دین برگزیدند) 🔸حضرت اباعبدالله فرمود: باید خونمان را به صورت این خواب زده ها بپاشیم تا بیدار شوند. 2. و بیرحمی حکومت اموی تا آنجا که برای خون عزیزترین فرزند رسول خدا هم ارزشی قائل نبودند و به هر شیوه ای مایل بودند ایشان را به قتل برسانند. علت خروج امام حسین با خانواده شان از مدینه و رفتن به مکه (حرم امن خدا) هم همین موضوع بود. چون به حاکم مدینه فرمان داده شده بود، یا از (ع) بیعت بگیرد و یا او را به قتل برساند. اما وقتی جان امام در مکه هم در خطر بود، تصمیم به خروج از مکه و حرکت به سمت گرفتند. 3. این نکته ناگفته نماند، امام حسین(ع) به شهادت خویش علم داشتند و راه شهادت را برگزیدند. با این حال نه امام حسین(ع) نه امیرالمومنین(ع) و نه پیامبر(ص) و نه هیچکدام از اهلبیت در زندگی‌ سیاسی خویش از دانش استفاده نمی‌‌کردند و پیشگامی و اسوه بودن آنها مبتنی‌ بر وضع موجود و ارزیابی ظاهری بوده است.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🌹 🌳 🇮🇷 📕 🌴 💦 🌹 برخی از زيبائيهاي کربلا: 🌹 زيباترين خواهش يک زن { همراه کردن زهير با امام حسين (عليه السلام) توسط همسرش} 🌹 زيبا ترين بازگشت { توبه حر و الحاق به سپاه امام حسين (عليه السلام)} 🌹 زيباترين وفا داري { نخوردن آب در شط فرات ابالفضل (عليه السلام) } 🌹 زيبا ترين جنگ { نبرد حضرت علي اکبر (عليه السلام) با دشمن} 🌹 زيبا ترين واکنش { پرتاب کردن سر و هب توسط مادرش به طرف دشمن} 🌹 زيبا ترين پاسخ {احلي من العسل جناب قاسم ابن الحسن(عليه السلام)} 🌹 زيبا ترين هديه {تقديم عون و محمد به امام حسين (عليه السلام) توسط مادرشان حضرت زينب (سلام الله عليها)} 🌹 زيبا ترين نماز { نماز ظهر عاشورا در زير باران تير} 🌹 زيبا ترين جانثاري { حائل قرار دادن دستها ، توسط عبدالله ابن حسن (عليه السلام) و دفاع از عمو } 🌹 زيبا ترين سخنراني { سخنراني امام سجاد (عليه السلام) و حضرت زينب (سلام الله عليها) در کاخ ظلم } 🌹 و از همه زيبايي ها زيباتر جمله « ما رأيتُ الا جميلاً » که حضرت زينب (سلام الله عليها) حيدر وار بيان کرد. وقتی که یزید با کنایه از ایشان پرسید:خب , چه دیدی؟ و خانم جواب دادند: غیر از زیبایی چیزی ندیدم
هدایت شده از 🇮🇷گروه روشنگری و بصیرت 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷گروه روشنگری و بصیرت 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا امام خامنه اي؟ به کار بردن واژه «امام» برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و معمار نظام مقدس جمهوری اسلامی از سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب، بین دو واژه زیبای خمینی و امام، پیوندی برقرار کرده بود که پس از پیروزی انقلاب، با اشاره به یکی از این دو واژه، خود به خود دیگری در اذهان متبادر می‌شد. هر چند در همان ابتدای انقلاب عده ای از کج اندیشان مغرض یا ساده لوحان جاهل، برای ایجاد سوال در این راستا، می‌گفتند مگر ما بیش از 12 امام داریم! اما جامعه اسلامی و انقلابی ایران با عشق و علاقه و از سر اعتقاد و به صورت حقیقی، کلمه امام را برای آن عزیز سفر کرده به کار برد و در تمامی نوشته ها، خطابه‌ها و رسانه‌ها از ایشان با عنوان «حضرت امام خمینی» یاد می‌شد. به کار بردن این عنوان برای خمینی عزیز، ریشه در اعتقادات دینی، آموزه‌های اسلامی و نظریه سیاسی شیعه دارد. نظریه سیاسی شیعه مبتنی بر اندیشه «امت و امامت» است. در واقع در یک جامعه اسلامی که حکومت آن دینی و اسلامی باشد، پیشوا و رهبر جامعه را امام گویند. سوال این است که چرا در نظام جمهوری اسلامی که دارای یک نظام دینی، اسلامی و با محوریت ولایت فقیه است، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، واژه «امام» برای خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به کار برده نشد؟ آیا برای به کار نبردن این واژه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجیه عقلانی، دینی و عرفی وجود دارد؟ شاید عده ای قلیل حساب شده مانع از به کار بردن این واژه برای مقام معظم رهبری در سال 1368 شده باشند و دیگران نیز با این تصور که شاید تکرار این واژه برای دیگری از عظمت حضرت امام خمینی(ره) بکاهد، آن عده قلیل را تبعیت کردند، اما امروز باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که در سال 1368 و پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، پس از اعلام نام «خامنه ای عزیز» از سوی خبرگان رهبری، دچار اشتباهی بزرگ شدیم و آن اشتباه این بود که از ایشان با عنوان «امام» یاد نکردیم. پس از گذشت دو دهه، افرادی از بزرگان به این اشتباه امت و به ویژه نخبگان این امت اعتراف کردند. پس از فتنه سال 88 یکی از مراجع عظام تقلید، یعنی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، با صراحت اعلام کرد که اشتباه کردیم و باید از همان اول از ایشان با عنوان «امام خامنه ای» یاد ” سوال این است که چرا در نظام جمهوری اسلامی که دارای یک نظام دینی، اسلامی و با محوریت ولایت فقیه است، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، واژه «امام» برای خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به کار برده نشد؟ " می‌کردیم. اکنون مدتی است که در جامعه، بین مردم، مسئولان و در برخی از رسانه ها، به این مهم توجه می‌شود و از رهبر انقلاب اسلامی و ولی فقیه حاکم با عنوان «امام خامنه ای» یاد می‌گردد. باید اهتمام ویژه ای داشت و اشتباهی را که در گذشته به هر دلیلی مرتکب شدیم، جبران نماییم. صدا و سیما باید در این مسیر به رسالت رسانه ای خود به عنوان رسانه ملی که نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد، عمل نماید. ائمه جمعه سراسر کشور و دیگر صاحبان تریبون و قلم باید بسیج گردند. وظیفه خود بدانیم که اولاً از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادای حق جایگاهش، با عنوان «امام خامنه ای» یاد کنیم و ثانیاً دلیل به کار بردن این عنوان را برای مردم تبیین نماییم. هر چند مردم ما به خوبی می‌فهمند که خامنه ای امام است، به همان دلایلی که خمینی امام بود، اما این فهم و اعتقاد مردم، ضرورت تبیین را مرتفع نمی‌سازد. امام یعنی راهنما، پیشوا، رهبر و کسی که باید به او اقتدا کرد و از او تبعیت نمود. پیش نماز را از این جهت امام جماعت گویند که مردم در اقامه نماز کاملاً از او تبعیت می‌کنند. در نظام سیاسی اسلام، مردم در حکم «امت» و رهبر یا حاکم جامعه در حکم «امام» است. یعنی نظام سیاسی اسلام، نظام «امت و امامت» است. این نظام ریشه در اصول اعتقادی و جهان بینی توحیدی دارد. در اندیشه توحیدی، حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداوند است و خداوند نیز انسان را حاکم بر سرنوشت خویش قرار داده است. حاکمیت خداوند بر دو نوع تکوینی و تشریعی است. بر اساس اعتقاد به حاکمیت تکوینی خداوند، هیچ موجودی، از ذرات بی مقدار و بی جان گرفته تا پیچیده ترین پدیده‌های جاندار آفرینش، از حوزه قدرت و قلمرو علم خداوند خارج نیست «لا یعزب عنه مثقال ذره فی السموات و لا فی الارض» ( سبا، آیه 3) این خداوند حکیم که هم خالق جهان است و هم رب و پرورش دهنده و هدایت کننده موجودات، انسان را موجودی مختار و با اراده آفریده و او را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته و در عین حال، راه سعادت و درست زندگی کردن را با فرستادن انبیا و کتب آسمانی به او ن
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
📝 @Efshagari_1 (مهدی اسلامی) اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم جمیعا و رحمة الله و برکاته ☘ رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا صل الله علی الباکین علی الحسین علیه السلام درود خدا بر گریه کنندگان بر ابا عبدالله علیه السلام و سلام بر دردانه عالم وجود حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفدا ⭕️ موضوع ؛‌ فرهنگ عاشورا ، فرهنگ روشن ساز ✍ برای عیارسنجی هر چیزی سنگ محکی وجود دارد تا میزان خلوص و عیار آن مشخص شود. در بُعد فردی ، معیارهایی وجود دارد که انسان می تواند با آن خودش را محک بزند. و دربُعد اجتماعی هم معیارهایی هست که سنگ محک آنجامعه ، عیارش را مشخص میکند ❇️ این سنگ محک چی میتونه باشه؟ 👈 در بعد فردی و اجتماعی می تواند یک سری ارزش ها و ضد ارزش ها باشد که مشخص کند آن جامعه چگونه جامعه ای هست ❇️ اگر ما به دنبال ایجاد جامعه مهدوی باشیم به یک سری معیارها نیاز داریم که جمع آن معیارها فرهنگ آن جامعه را تشکیل می دهند. وقتی ما به دنبال جامعه متعالی مهدوی هستیم باید برای اون جامعه یک فرهنگ متعالی هم تعریف کنید و به عبارتی ، جامعه مون رو با یک فرهنگ به دیگران معرفی کنیم. و چه فرهنگی بالاتر از فرهنگ عاشورایی ✍ ابعادش قبلا عرض شد. این بار نیز بحث را گونه دیگری ادامه میدیم. به طور مثال در کارگاه تراشکاری و یا ریخته گری معمولا شابلون ها و قالب هایی وجود دارد که وقتی دستگاهی را جلوی استاد کار میگذارند شابلونی استفاده میکند و با آن دستگاه برش میده و هر چه که بیرون از شابلون زده باشد را حذف میکند و یا در کارگاه قالب سازی مواد مذاب داخل قالب ریخته میشه و بعد اضافات آن را با ابزارهایی ازش جدا میکنند و صیقل داده میشه فرهنگ عاشورا هم دقیقا عین همون شابلون و قالب عمل می کند یعنی فرهنگ عاشورا میزان کننده و درست کننده جامعه مهدوی است. ❇️ خداوند در قران می فرماید؛ وقتی شما تقوا پیشه میکنید به شما فرقان (نیروی تشخیص حق از باطل) عطا می کنم . ☘ سوره انفال شماره آیه : ۲۹👇 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَانًا وَ يُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ۗ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ اى کسانى که ایمان آورده اید، اگر از خدا پروا دارید، براى شما (نیروى) تشخیص (حق از باطل) قرار مى دهد؛ وگناهانتان را از شما مى زداید؛ و شما را مى آمرزد؛ و خدا داراى بخشش بزرگ است. ❇️ یکی از ابزارهای فرقان برای تشخیص خوبی و بدی (فرهنگ عاشورا) ست. هر جا فرهنگ عاشورا اجرا شود همه چیز روشنایی پیدا میکند. مثال امروزی👇 ❇️ الان نگاه میکنید و می بینید که در جامعه شبهاتی ایجاد میکنند در مورد بحث ماجرای کربلا و عاشورا. اصلا اینکه این شبهات چی هستند موضوع بحث ما نیست ، فقط ببینید این شبهات از سمت چه کسانی و چه طیف هایی ایجاد می شود. آن وقت راحت مواضع سیاسیشان مشخص می شود. آن وقت راحت تا حرف میزنند می فهمید بقیه حرفهاشان هم باطل است. ⛔️ مثلا الان شبهاتی که در مورد نذری و کمک به فقرا واربعین است دقیقا از سمت چه کسانی در جامعه رواج پیدا می کند. ادامه ... 🔃 لطفا رسانه باشید... ╔═••⚬🇮🇷⚬••═══╗ @Efshagari_1 ╚═══••⚬⚖⚬••═╝
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
📝 @Efshagari_1 ﷽ ادامه ✍ جالب اینجاست که وقتی شخص دارد این شبهات را در جامعه رواج میدهد ، خط و ربطش کاملا مشخص می شود ، دقیقا معلوم می شود که به کجا وصل است. ❇️ ️همانطور که در شب های قبل گفتم در فرهنگ عاشورا نفوذ معنا ندارد فلذا وقتی شابلون فرهنگ عاشورا را روی تمام قضایا میگذارید نفودی ها نمایان می شوند. میشه به طور یقین گفت که فرهنگ عاشورا فرهنگی است که نمایان گر و روشنگر مسیر در زمان فتنه است. چرا؟ ❇️ چون شاخصه اولش ولایت پذیری است بدون چون و چراست‌. (ولایت پذیری محض). بنابراین هر کس مطیع امر ولی اش باشد در فتنه گمراه نمی شود. مثلا الان همه دنیا بگن که امریکا حق است. اگر ابی عبدالله علیه السلام بودند موضعشون در مقابل آمریکا چه بود؟ اگر ابی عبدالله علیه السلام می فرمودن از امریکا هیچ خیری برای ما حاصل نمیشه ، آیا قبول نمیکردیم ؟ ❇️ درسته که وقتی در پازل فرهنگ عاشورا قرار میگیری خیلی ها مردود میشن و اصلا میشه گفت این غربال آخرالزمانی دقیقا فیلترش فرهنگ عاشوراست و خیلی ها نمیتونن این را درک کنند ، فلذا شما تنها میشی. همانطور که در کربلا خیلی ها ریزش کردن به همین دلیل تعداد یاران مخلص ابی عبدالله علیه السلام کم شد. ولی این تعدادِ کم پیروزی به دست آورد که ۱۴۰۰ ساله اسمشان و پرچمشان بالاست و تا قیام قیامت جاودانه اند. ✍ کما اینکه بنده حتی قبول ندارم که ابی عبدالله تو کربلا حتی شکست نفراتی خورد. به تعداد کشته های آن ها توجه کنید. به کیفیت کشته هاشان نگاه کنید. می بینید که همین قاسم ابن الحسن علیه السلام که امشب شبش بود یک بچه ۱۳ ساله ۴ تا بچه ازرق شامی را به درک واصل می کند و بعد خود ازرق شامی که در تاریخ داریم به اندازه هزار مرد پیاده می ارزید را تحقیر میکند. ❇️ ببینید ۷۲ نفر تو کربلا چند نفر رو کشتن؟ به همین دلیل بنده حتی نتیجه جنگ در کربلا رو پیروزی ابی عبدالله علیه السلام میدانم.خیلی ها شاید با این حرف من موافق نباشند. 👈 وقتی فرهنگ عاشورایی را در سیاست خارجی ما بگذارید چه اتفاقی می افت؟‌ فرهنگ عاشورا آیا فرهنگ سازش بود؟ فرهنگ مذاکره بود؟ فرهنگ ذلت بود یا فرهنگ عزت ؟ ادامه ... 🔃 لطفا رسانه باشید... ╔═••⚬🇮🇷⚬••═══╗ @Efshagari_1 ╚═══••⚬⚖⚬••═╝
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
📝 @Efshagari_1 ﷽ ادامه ❇️ حضرت فرمود؛ کسی مثل من با کسی مثل یزید ملعون بیعت نمی کند نفرمود من بیعت نمیکنم ، فرمود مثل من بیعت نمی کند 👈 این یک فرمول است ... ❇️ اگر نگاهت نگاه امام حسینی باشد هی چوقت با کسی مثل یزید بیعت نخواهی کرد. اگر فرهنگ عاشورایی داشته باشی حتی اگر اسیر باشی ، گرسنه باشی ، تشنه باشی ، جلوی دشمن دست دراز نمیکنی هیچ جای واقعه عاشورا نداریم که حتی اسرا تو مسیر از دشمن چیزی خواسته باشند ✍ در جامعه ای که فرهنگ عاشورایی داره با امکانات کم می سازند و غر نمی زنند و دست به سمت دشمن دراز نمی کنند. چون در جامعه حسینی ذلت معنا ندارد. اصلا شعار ابی عبدالله علیه السلام هیهات من الذله است. ⛔️ شعار جامعه مهدوی هم هیهات من الذله است ❇️ تازه می فهمیم ؛ وقتی اربعین می شود فرهنگ عاشورایی تجلی پیدا می کند، چرا دشمن تمام زور رسانه ایش رو می گذارد تا این حرکت را بزند.‌چون می داند اگر این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند ، دیگه این جامعه زیر یوق اینها نخواهد رفت. 👈 اینجاست که امام خمینی رحمت الله علیه می فرماید؛ (محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است) یعنی ضمانت بقای اسلام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشوراست ❇️ من به دشمن حق میدم که اینها رو بزند ، نذری را بزند ، پیرهن مشکی را بزند ، چادر رو بزند ، شبهه بندازد. چون میداند اگر اینها در جامعه مهدوی ایجاد بشه جایی برای عرض اندام اینها نخواهد ماند و اگر شابلون امام حسین علیه السلام روی اینها قرار بگیره مانند چیز حقیری از بدنه جامعه و حتی دنیا کنده خواهند شد 👌فرهنگ عاشورا فرهنگ عشقه ، فرهنگ دلدادگی و ایثاره، فرهنگ و نماد زیبایی مطلقه. بنابراین دردانه عالم وجود در هنگام ظهور خودش و جامعه خودش را با سر تیتر جد غریبش به عالم معرفی میکند و در اخر اگر خواستید از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کنید خودتان را با پازل فرهنگ عاشورایی مطابق کنید. نمونه بارزش شهید محسن حججی، آنقدر تطابق پیدا کرد که حتی نحوه شهادتش هم شبیه اربابش شد ❇️ یه حرف دلی و تمام؛ اینکه رفیق الان که داریم وسط فتنه دست و پا میزنیم اگر خواستی که غربال نشی خودتو بنداز تو دامن ابی عبدالله علیه السلام. میدانم و میدانی که اتفاقات سختی پیش روی ماست، شاید سرّ اینکه ابی عبدالله با محرمش آمده پیشواز ما برای این است که نمی خواهد پای ما در فتنه اکبر بلغزد. اصلا محرمش را آورده تا دست من و تو رو بگیرد. 👈 یادته فتنه ۸۸ چه کسی فتنه را جمع کرد؟ همان هم الان آمده وسط. تایم زمانی که خود این ملعون ها برای فشار بر روی ما در نظر گرفتن نگاه کن ببین چه تایمی است. اما خدا بلده چطور پازلش را بچیند. اول محرم و صفرش را انداخت جلو و آخرش با ایام مادر ما که ایام فاطمیه است تموم و بساط اینها جمع خواهد شد. ان شاءالله ☘ از امام صادق علیه السلام نقل است که فرمود: من اراد الله بعبد خیرا ، قذف فی قلبه حب الحسین علیه السلام، هر گاه خداوند اراده کند که برای انسان کل خیرش را ، حب حسین را در قلبش قرار میدهد. پایان 🔃 لطفا رسانه باشید... ╔═••⚬🇮🇷⚬••═══╗ @Efshagari_1 ╚═══••⚬⚖⚬••═╝
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز ... (۱) ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز ... (۲) ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز ... (۳) ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز ... (۴) ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز ... (۵) ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز ... (۶) ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
هدایت شده از اسرار چهل ساله نظام
#کنفرانس ⭕️ موضوع؛ فرهنگ عاشورا، فرهنگ روشن ساز .. (۷) پایان ✍مهدی اسلامی 🌐 @Efshagari_1 ﷽
⚫️وقایع روز هفتم ماه محرم سال 61 ♨️ در روز هفتم محرم عبید اللّه بن زیاد ضمن نامه ای به عمر بن سعد از وی خواست تا با سپاهیان خود بین امام حسین علیه السلام و یاران، و آب فرات فاصله ایجاد كرده و اجازه نوشیدن آب به آنها ندهد. 🔰عمر بن سعد نیز بدون فاصله "عمرو بن حجاج" را با 500 سوار در كنار شریعه فرات مستقر كرد و مانع دسترسی امام حسین علیه السلام و یارانش به آب شدند. 🌀در این روز مردی به نام "عبداللّه بن حصین ازدی" ـ كه از قبیله "بجیله" بود ـ فریاد برآورد: ای حسین! این آب را دیگر بسان رنگ آسمانی نخواهی دید! به خدا سوگند كه قطرهای از آن را نخواهی آشامید، تا از عطش جان دهی! 🌹امام علیه السلام فرمودند: خدایا! او را از تشنگی بكش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار نده. 🔶حمید بن مسلم (خبرنگار کربلا) ميگوید: به خدا سوگند كه پس از این گفتگو به دیدار او رفتم در حالی كه بیمار بود. ♦️ قسم به آن خدایی كه جز او پروردگاری نیست، دیدم كه عبداللّه بن حصین آنقدر آب ميآشامید تا شكمش بالا ميآمد و آن را بالا ميآورد و باز فریاد ميزد: العطش! باز آب ميخورد، ولی سیراب نميشد. چنین بود تا به هلاكت 🔥رسید. ✍ادامه دارد... *کانال امام زمانی ام* 🆔 @Emamzamaniam313 🔥🍂🍁🔥🍁🍂🔥🍁🍂🔥🍁🍂🔥 📘الانساب الاشراف،ج3،ص180 📙ارشاد شیخ مفید،ج2،ص86