3⃣🚨 مرجع تقلیدی که پناه فتنه گران شده!
حجت الاسلام #حاج_احمد_پناهیان
🔹 أَرَادُوا بِذَلِکَ رِضْوَانَکَ. زائران امام حسین(ع) به زیارت کربلا میروند تا دشمنان اهلبیت را عصبانی کنند و به این وسیله #رضایت_خدا را جلب کنند. صریح تر از این امام صادق(ع) نمیتواند سخن بگوید! آنهم در زمانیکه دشمنان اهلبیت قدرت و حکومت دارند. برخی علما و مراجع این #روحیه امام صادق(ع) را نداشته و ندارند.
🔸 مرجع تقلیدی که به بهانه دخالت نکردن در سیاست در سالهای #دوم_خرداد در برابر #اهانت به امام حسین(ع) و اهلبیت حتی خدا واکنشی نشان نمیداد، الان از قم به تهران میرود و در جلسه ای که سران فتنه حضور دارند شرکت میکند و با آنها صحبت میکند. این حرکت سیاسی نیست؟! شما در دفاع از انقلاب و ولایت چنین اقدامی انجام نداده اید. کمی از این عنایتی که نسبت به این متهمین دارید، نسبت به شهدا و رزمندگان و مظلومین منطقه هم داشته باشید! #سران_فتنه از شما استفاده میکنند تا از #تیغ_نظام خود را در امان بدارند. کسانیکه در حرم پشت سر این مرجع تقلید نماز میخوانند از ایشان بپرسند با چه توجیهی به این جلسه رفته اند؟ کیست که پرونده سران فتنه و این متهمین را نداند؟
🔹 ما موظفیم دشمن را عصبانی کنیم، نه #امیدوار! اگر بنا باشد زیارت اربعین برویم اما دشمن را عصبانی نکنیم، چه بهره ای از این زیارت می بریم؟ مگر در زیارت عاشورا نمیخوانیم :انی إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ، وَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ ، وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ. محبت امام حسین(ع) برای تقرب به خداست، و این تقرب در اثر جلب رضایت خدا حاصل میشود.
هدایت شده از کانال نکته های زندگی
🌹🌻🌻🌹
✅ گاه،
«سـکوت»،
«بهترین حرف»،
💦🍀💦
✳️ و «نبودن»،
«بهترین حضور» است.!
🍀💐💐🍀
🔴تحلیلی از «امیر دبیریمهر» درباره «نظریه دولت - ملت علیه دولت - ملت» / قسمت اول
🔺مشکلات ایران امروز از منظر جامعهشناسی سیاسی
🔹آنچه قسمت اول آن را میخوانید تحلیلی است مقدماتی درباره یک نظریه درباب ریشهیابی مشکلات کنونی ایران از منظر جامعهشناسی سیاسی که به قلم دکتر امیر دبیریمهر نگاشته شده است. وی معتقد است که «اتحاد مقدس دولت – ملت علیه ائتلاف شوم دولت – ملت»، جنگ و ستیزی دوجانبه را در کشور پدید آورده است که برنده آن آینده ایران را رقم میزند.
🔹مشکلات و مسایل و گرفتاریهایی که ایرانیان در این روزها با آن درگیر هستند و زندگی روزمره آنها را تحتالشعاع قرار داده و کشور را در آستانه بحران (بر بحران تاکید دارم زیرا بحران مشکل حادی است که برای رفع آ ن راهحلی عملی بکارگرفته نشود) و چشمانداز آینده جامعه و کشور را در ابهام قرارداده است و تقریبا همه این سوال را مطرح میکنند که چه خواهد شد؟ چه کسانی مسبب این وضعیت آشفته اقتصادی هستند؟ افزایش قیمتها و تورم و گاهی کمیابیها تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ چرا نهادها و دستگاههای ذیربط واکنش بازدارنده موثری نشان نمیدهند؟ اقشار مستضعف و به روایتی آسیبپذیر که بالغ بر 13 میلیون نفر هستند، چه وضعیتی پیدا خواهند کرد؟ آیا این وضعیت ناپایدار به افزایش بیکاری و مهاجرتها و نارضایتیهای اجتماعی منجر نخواهد شد؟ در حال حاضر 6 میلیون نفر از جمعیت فعال کشور بیکار هستند.
🔹در کشوری که هر نفر بهجای 4 نفر دیگر کار میکند و متکفل کسب درآمد آنهاست، آیا در این وضعیت متزلزل دشمنان آشکار ایران و جمهوری اسلامی بیکار خواهند نشست؟ و طرح و دسیسهای برای نمک به زخمها پاشیدن نخواهند داشت؟ آیا بحران اقتصادی به دیگر حوزهها سرایت نخواهد کرد؟ مشروعیت و اعتبار نظام سیاسی را تحتالشعاع قرار نخواهد داد؟ تابآوری جامعه در قبال این وضعیت چه میزان است؟ و تا چه بازه زمانی امکان تحمل این شرایط را خواهد داشت؟ آیا در این وضعیت دستگاهی مسئولیت تولید و پمپاژ امید در جامعه را دارد؟
🔹بدیهی است تحریمهای امریکایی و تنشهای سیاست خارجی، نقش موضعی و تحریک کننده در قبال بحرانهای پیشآمده دارد و وضعیت موجود؛ برآمده از بسیاری اشکالات و ناسازواریهای ساختاری است که در درازنای تاریخ انباشته شده است و ما ایرانیان امروز میراثدار آن هستیم و البته با رفتارها و تصمیمها و سبک زندگیمان آنها را تحکیم و تثبیت میکنیم و به عبارت دیگر مشکلات کنونی جدیدالولاده و مستحدثه و یکشبه نیستند.
🔹در خصوص علل بروز این مشکلات و مسایل ساختاری مانند شکاف دولت – ملت، نظام بانکی و بیمهای ناکارآمد؛ بوروکراسی عقب مانده و فاسد، قانونگریزی و قانونشکنی، پایین بودن بهرهوری، اسراف و اتلاف در مصرف منابع انرژی، غلبه روابط عشیرهای و قبیلهای بر روابط شهروندی، ترجیح روابط بر ضوابط، تخریب محیط زیست و نابودی منابع پایداری طبیعی، فقر و حاشیهنشینی، بیکاری پایدار و مزمن، پدیده نوکیسگی و تازه به دوران رسیدگی، نظام آموزشی حافظهمحور و مدرکگرا و مهارتگریز، ترجیح قدرت بر اقتدار در نهادهای حاکمیتی، وضعیت سینوسی مشروعیت سیاسی و و فراز و فرود شکننده آن، استمرار گفتمان امنیتی و اقتدارگرا در نهادهای حکومتی و در حاشیه بودن گفتمان توسعهگرا و رفاهی، کاهش سرمایههای اجتماعی و ارزشهای ملی، تضعیف شریعتمداری و معنویتگرایی و ترویج سکولاریسم و لاادریگری برخلاف تبلیغات رسمی و... تا کنون نظریهپردازیهای متفاوتی صورت گرفته است که در یک دستهبندی کلان به دو گروه قابل تقسیم هستند.
🔹دسته اول نظریهها سعی میکنند با تعیین کننده و مقصر دانستن دولت و حکومت در بروز و استمرار مشکلات جامعه ایرانی، مردم و جامعه را تافته جدابافته دانسته و تک تک ایرانیان را از بروز این وضعیت مبرا کنند و همه کاسه و کوزهها را بر سر دولت و حکومتها از گذشته تا امروز بشکنند. این نظریهها که اغلب سیاسی هستند علتالعلل مشکلات را فقدان دموکراسی، دولت توسعهمدار و کارامد یا وجود حکومت دینی و مستبد و ایدئولوژیک میدانند.
🔹این نظریهها هرچند بخشی از واقعیت را بیان و هویدا میکنند اما همه واقعیت را پنهان کرده و با رویکرد تک بعدی بر تضاد دولت – ملت میافزایند. مهمترین نتیجه و پیامد این نظریهها تشدید بدبینی مردم به حکومت و دولت و افزایش فزاینده انتظارات مردم از حاکمیت و در نهایت شیوع نارضایتی از حکمرانی است.
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❥✺﷽ ✺❥ 🔸استاد رحیم پور در خصوص ماجرای تجمع فیضیه سکوت خود را شکست...
جنجال سازان می خواهند زبان انتقادی طلاب و دانشجویان را در «مبارزه با فساد و دفاع از محرومین» خاموش کنند
https://eitaa.com/uphjnv
هدایت شده از " ازانقلاب اسلامی تاانقلاب منجی "
حكايت سفر اربعين
محمّد حسين كريمي پور
هميشه براي من زيارت، در بستري از آرامش و حضور قلب معنا داشت. من اصالتا يك حواس پرت معنويم. بايد صد چيز جمع شود كه اين روح بازيگوش و نادان، لحظه اي بر واقعيت حضور فيزيكي در حرم معصوم ع تمركز كند. حالا از پس آن، حالك حضوري ايجاد شود يا نشود، با خداست! لذا ترجيحم آنست كه خلوت ترين روزها را براي سفر زيارتي برگزينم. اينست كه از بيخ و بن مشتري زيارت شلوغ اربعين نبوده ام. خودمانيم، تصور دهها كيلومتر راهپيمايي هم براي آدم شل و ولي مثل من هميشه دشوار بود. اما از خلال خبرها، عكس ها و كليپ هاي اربعين، عطري قديمي و آشنا به مشام مي رسيد و چيزي را در درونت بيدار مي كرد. فضولي بر تنبلي غلبه كرد و چند سال پيش، دل به دريا زدم. راستش زغال خوب هم بي تاثير نبود. رفيقي دارم به شفافي بلور و به شيريني عسل كه مثل هرسال، عازم بود و مرا هم دعوت كرد. خلاف عادتش اصرار هم كرد. خدا ازين رفقاي باقلوا بشما هم بدهد. زندگي را مفرح مي كنند.
القصه، گفتم هرچه باداباد، خودم بايد اين سفر را تجربه مي كردم. از قضا اين تجربه آنقدر شيرين بود كه دو بار ديگر هم تكرار شد. اين براي آدمي به بي حالي و تنبلي من، خودش يك جور ركوردست.
زيارت پياده اربعين، سنت شيعي ريشه داريست. در پگاه دوران پسا كربلا، اين زيارت برگزيدگان بود اما چيزي نگذشت كه عدد مشتاقان رو به ازدياد نهاد. اين ميراث قويم، هم در دوران عباسي و هم در زمانه بعث با مجازات قتل و قطع عضو روبرو شد. ولي هيچگاه متوقف نشد.
اما تاريخ، هيچگاه آنرا در وسعت و تنوع قوميتي امروز، به ياد ندارد. پياده روي اربعين حالا از نظر تعداد مومنين شركت كننده، بزرگترين اتفاق مذهبي جهان است. شيعيان از عراق و ايران و پاكستان و هند و خليج فارس و لبنان و آذربايجان مي آيند. اما تو از آمريكا و روسيه و چين و تركيه و مالزي و اندونزي و تايلند و فرانسه و انگليس و نروژ و آلمان و بلژيك و تونس و نيجريه و همه جاي عالم آنها را مي بيني. در بين الحرمين دسته تقريبا ده نفره اي از جوانان ١٤ تا ٢٥ ساله را ديدم. رفقايي كه از شيكاگو آمده بودند.
در جريان زيارت متعارف، گاهي با رعايت مقدمات و آداب، حال خوش زيارت معصوم ع لحظاتي در حرم حاصلت مي شود. از ديد من، يك فرق بزرگ اربعين آنست كه طي چند روز، در بيابان و شهر و خيابان، بي رعايت ترتيب و آداب، به كرات در معرض خنكاي نسيمي از همان جنسي. كهنه شرابيست جاري در هوا كه حتي قاسيه القلوب بي ذوقي چون من هم ،از سكر و مستي آن بي نصيب نمي ماند. در اربعين، گويا حائر حسيني متسع مي شود و بركات خاصسش تا دهها كيلومتر دورتر، زايران را در امواجي لطيف و روحاني فرو مي كشد.
مي گويند اربعين، پروژه حكومت ايرانست. اينطور نبود. موكب هاي پر خرج و پر بوق حكومتي در مقابل درياي مواكب با صفاي عشاير فقير و روستاييان كريم و هيات هاي مذهبي مردم عراق و ايران و لبنان و كويت ، كمرنگ، كم فروغ و بي مزه بود. ميليونها انسان شريف، تمام سال دينار دينار براي اين واقعه جمع مي كنند. يك ماه تمام از زندگيشان را وا مي نهند و خود، تك تك اتاقهاي خانه و داراييشان را سخاوتمندانه وقف اين واقعه حسيني مي كنند. عوض مي شوند. عراقيهاي نه چندان خوش اخلاق، رويايي ترين ميزبانان دنيا مي شوند. تا جايي كه گاهي زاير حس مي كند شاهيست كه تازه كشف شده. چقدر خرج مي كنند؟ نمي دانم! اما بي ترديد، از بغداد تا بصره، در نيمه جنوبي عراق شيعي، اين بزرگترين روند سرمايه گزاري ساليانه مردم است. سرمايه گزاري بي منت در سهام آسمان!
مي گويند اربعين قدرت نمايي سياسي شيعيان سياهپوش در قبال حج سنيان سفيد پوشست! سلفي ها ميگويند و مع الاسف بعضي روشنفكران خودمان هم تكرار مي كنند. در جريان سفر اربعين، من يكبار حتي از يك نفر، چيزي كه بوي چنين آرماني دهد نشنيده و نديده ام.
در واقعه اربعين، ميليون ها آدم بياد امام حسين ع و همراهان رنج ديده اش جمع مي شوند. ظلم، نخوت، بي عدالتي، بيرحمي، فساد و پادشاهي را نفي مي كنند. مهر مي ورزند و مهر مي بينند. با پيام انساني و بلند آل الله ع ، همدلي مي كنند. خوبي، مهرباني و معاضدت را لمس مي كنند. ياد مي گيرند اگر آدمتر و رئوفتر باشي، حتي بيابانهاي قفر وادي النجف مي تواند جايي شود كه دلت هوايش را بكند. ياد مي گيرند اگر نيت ها صاف باشد، مردمي فقير مي توانند جمعيتي ده برابر خود را بخوبي تمشيت و تيمار و مديريت كنند. لمس مي كنند قدرت جماعت و شكوه امت را .
سفر اربعين سر تا پا عطر حسين ع دارد.
تجريه فريديست. يكبار امتحانش كن.
مبارك باد نيكويي.
ميارك باد صفاي روح.
مبارك باد نام حسين ع.
⭕️ جاخالی دادنِ ژنرال ها
تا دیروز اصلاح طلب ها ازین دولت اعلام برائت می کردند. این روزها خود دولتی ها هم از خودشان تبری جسته و جاخالی می دهند. رسم اخلاق نیست؛ ولی فارغ از این، باید بایستید و جواب دهید.
اگر کاره ای نبودید و نیستید، سالها صدارت و وزارت تان خلاف شرع مسلم بوده و گناه تان مضاعف است.
✅اسحاق #جهانگیری: تا این لحظه اجازه برکناری منشی ام را هم نداشتم.
✅محمد #شریعتمداری: من که دیگر نیستم. هیچ جای دیگر هم مرا به کار نگیرید.
✅#سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی: من کاره ای نبودم واگرنه اصلاح می کردم.
✅مسعود #نیلی، مشاور ارشد رئیس جمهور: در نظام تصمیمگیری دولت حضور ندارم و اتفاقات اقتصادی امسال ربطی به من ندارد.
✅نمایندگان مجلس: #کرباسیان وزیر اقتصادی (سابق) در پاسخ به انتقادات می گوید من اختیاری ندارم. بانک مرکزی راسا اقدام می کند.
✅حسام الدین #آشنا هم همه مسئولیت های دولتی خودش را از پروفایل توئیترش حذف کرد.
✅محمدباقر #نوبخت: به رییسجمهور اعلام کردهام آمادگی دارم از همه مسئولیتهای دولتی کنار بروم.
✅عباس #آخوندی: با این سطح از تفاوت دیدگاه با رئیس جمهور، از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست.
✍محسن مهدیان
هدایت شده از سلام بر سید الشهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❥✺﷽ ✺❥ 🚨 چرا این صحبتهای #امام_خمینی_ره رو پخش نمیکنند⁉️
🔔اگر #مردم از نظام مایوس شوند نه روحانیت نه #اسلام نمیتواندجلویشان را بگیرد‼️
ببینید 🎬 و منتشر کنید📢
https://eitaa.com/uphjnv
هدایت شده از سلام بر سید الشهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❥✺﷽ ✺❥
بخشی از سخنرانی سردار سلیمانی درباره راهپیمایی اربعین ، که برای اولین بار صفحه رسمی ایشان در اینستاگرام منتشر کرده است
http://eitaa.com/joinchat/81461261C5afe34d2bb
📹 ببینید| تلگراف تسلیت حضرت آیتالله خامنهای به حضرت امام خمینی در پی رحلت آیتالله شهید سیّد مصطفی خمینی
📣 در چهل و یکمین سالگرد رحلت آیتالله شهید سیّد مصطفی خمینی فرزند ارشد حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر تلگراف تسلیت حضرت آیتالله خامنهای به امام راحل را که در آبانماه ۱۳۵۶ ارسال شده است، منتشر میکند.
👈 حضرت آیتالله العظمی آقای خمینی، متّع الله المسلمین بطول بقائه
نجف، عراق. انا لله و انا الیه راجعون.
خداوند حکیم دشوارترین محن و بلیاتی را که بر اولیای خود مقدر فرموده است، بر آن قلب واسع نازل فرمود. این نیز یک شباهت دیگر به حسین بن علی علیهالسلام. اینجانب تأثّرات خود را، با یاد حلم و صبر و توکل آن روح بزرگ، تسلّا میبخشم و پایداری آن وجود برکتخیز را مسئلت میکنم.
خیابان خاکی، کوچه فروغ، کوچه فریدون، پلاک ۱۴، سیدعلی خامنهای