eitaa logo
کانال ܝ‌وܢܚ݅ܝ̇ߺܭَـــܝ‌ܨ و ܢ̣صــــیܝ‌ࡅ߳ߺߺܙ
1.2هزار دنبال‌کننده
38.6هزار عکس
28.8هزار ویدیو
255 فایل
🌴عرصه ی جنگ نرم، بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد. امام خامنه ای 🍒 🌴 قرارگاه بسوی ظهور 🌷یک لشکر سایبری آتش به اختیار 🌷میباشد. #کانال_روشنگری_و_بصیرت☫ 🇮🇷 #قرارگاه_بسوی_ظهور 🆔 @uphjnv @Sydmusavi @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ نژاد در یک اقدام عجیب با یک رسانه ضدّ انقلاب مصاحبه تصویری کرده است! که مجری این برنامه «گلناز اسفندیاری» خود از براندازان سلطنت طلب و ضد انقلاب مطرح است. موضوع راجع به مساله حصر، فیلترینگ تا کشته شدگان فتنه آبان ماه سال گذشته است!! ❌ مگر طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملّی کشور مصاحبه با رسانه های معاند برای سران و افراد دارای مسئولیت گذشته و حال ممنوع نیست؟ آن‌هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وقتی رهبرمعظم انقلاب می‌گوید به داروی آمریکا هم اعتماد نیست، دقیقا یعنی چه؟! ♦️هشدار بسیار مهم یک پژوهشگر به مردم جهان در مورد
🌙 گاهِ شب 🌙 آیا هدف رهبری محقق شد؟ 🔻 سؤال ۱: هدف رهبری از صدور مجوز مذاکره با آمریکا در موضوع هسته‌ای دقیقا چه بود؟ ❇️ پاسخ: افزایش و تقویت پشتوانه‌ی تجربی ملت ایران و لاغیر. ⬅️ «... از مذاکراتی هم که امروز در جریان است، ما ضرری نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد ...» (بیانات رهبری در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان - ۱۲ آبان ۹۲) 🔻 سؤال ۲: حال پس از گذشت ۷ سال از آغاز مذاکره با آمریکا (از ابتدای دولت یازدهم) و ۵ سال از حصول نتیجه‌ی این مذاکرات در قالب توافقی موسوم به «برجام»، آیا هدف رهبری محقق شده است یا خیر؟ ❇️ پاسخ: در اثبات تحقق هدف یادشده همین بس که در حال حاضر بسیاری از حامیان دیروز – و حتی در موارد نه چندان کمی امروز – برجام که تا پیش از علنی شدن فضاحت‌های این توافق، آن را به وسیله‌ای برای تسویه حساب سیاسی مبدل کرده بودند، امروز برای توجیه این خسارت محض، دربه‌در به دنبال شریک و هم پیاله‌ای می‌گردند که همه یا دست‌کم بخشی از خسارات مذاکره با آمریکا را به گردن او بیندازند و خود را تا سرحد ممکن مبرا نمایند.
✳️ از علی‌نژاد تا نصیری بانی کمپین مخالفت با حجاب اجباری گفت: هدف من و "كمپين نه به حجاب اجباری" از برداشتن روسری، فقط مبارزه باحجاب اجباری نيست، وقتی می‌گوييم حجاب اجباری نمی‌خواهيم يعنی رژیم جمهوری اسلامی را نمی‌خواهيم. سعی نكنيد هدف ما را فقط مقابله با حجاب اجباری نشان دهيد چون هدف ما براندازی جمهوری اسلامی است. قابل توجه آقای مهدی نصیری و باقی عزیزانی که بدون توجه به نسبت حجاب و حکومت دینی از قانونی شدن "بی‌حجابی" در تنها حکومت فقهی و شریعت محور دنیا حمایت می‌کنند! دکتر
یه آقایے بود که توی اخرین مداحیش گفت: [یعنی قسمت میشه منم شهید بشم تو سوریه؟] دقیقا بعد از اون مداحی رفت سوریه و شهید شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی : بازار مسکن را توانستیم کنترل کنیم! بازم خداروشکر که الحمدلله! وگرنه والا بخدا😐!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸پیش نیاز اولّیِ قطعی ما، ایجاد و است، برای وفاق همه باید تلاش کنند. معنای وفاق این است که نسبت به هم خوش بین باشید، "رُحماء بینهم" باشید، همدیگر را تحمّل کنید. در جهت ترسیم هدف‌های والا و برای رسیدن به آنها به یکدیگر کمک کنید و از ایجاد تشنّج، بد اخلاقی، درگیری، اهانت و متهّم کردن بپرهیزید. امروز به نظر من وظیفه ما این است. ۱۳۸۱/۳/۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴امام خمینی(ره):کسی که موجب نفوذ سیاسی اقتصادی دشمن در مملکت اسلامی شود، خائن است ♦️ اگر بعضی از رؤسای دول اسلامی یا بعضی از نمایندگان دو مجلس موجب سیاسی یا اقتصادی بیگانگان بر مملکت اسلامی گردند، به طوری که از این نفوذ بر اساس یا بر مملکت ولو در آینده ترس باشد، (این رئیس مملکت یا نماینده) است و فرضاً هم که متصدی شدن آن مقام برایش حقّ باشد از مقامش ـ هر مقامی باشد ـ منعزل می گردد. ♦️ بر امت اسلامی است که ولو با مقاومت منفی مانند ترک معاشرت و ترک معامله با او و روگردان شدن از او به هر وجهی که ممکن است او را نمایند و در اخراج او از تمام شؤون سیاسی و محروم نمودن او از حقوق اجتماعی، اهتمام ورزند. 📚 تحریرالوسیله امام(ره)، جلد۱، احکام دفاع از اسلام و قلمروی آن، مساله ۹
🔆 معیاری برای راستی‌آزمایی پایان تحریم‌های تسلیحاتی 🔹سال گذشته در چنین ایامی، وقتی کاملا روشن شد که اروپایی‌ها بنای انجام تعهدات خود در برجام و جبران تبعات خروج آمریکا را ندارند، حتی آقای روحانی نیز به این نتیجه رسید که دیگر برجام یک توافق چندجانبه نیست، بلکه یک تعهد یکجانبه از سوی ایران است. چه، برجام قرار بود مسئله فروش نفت و مبادلات بانکی ایران را حل کند، اما نه تنها این موارد حل نشد، بلکه به سبب پذیرش و اجرای یک سری تعهدات به انضمام برجام نظیر برنامه اقدام FATF، پس از خروج آمریکا شرایط تجارت خارجی ایران بدتر از دوره پیشابرجام شد. 🔹در چنین شرایطی، عقل سلیم حکم می‌کرد که تهران به حضور خود در برجام پایان دهد و جلوی خسارات بی‌سابقه آن به امنیت و منافع ملی را بگیرد. حتی آقای روحانی هم به این نتیجه رسیده بود که مزایای برجام دیگر برای ایران تمام شده است. اما رئیس دولت برجام، به یک نقطه دوخته بود و آن، پایان بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ بود. روحانی بیستم آبان ۹۸ گفت: "اگر برجام را نگه داریم سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و ما می‌توانیم به راحتی هم سلاح بخریم و هم بفروشیم". 🔹بدیهی بود که آمریکایی‌ها پیش از رسیدن این موعد، مکانیسم فاجعه‌بار پیش‌بینی شده در قطعنامه ۲۲۳۱ یعنی بازگشت خودکار تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را فعال کرده و اجازه نخواهند داد تهران حتی این یک بهره‌برداری ناچیز را از برجام داشته باشد. "ناچیز" از این جهت که تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت، مسئله حادی برای قدرت دفاعی ایران ایجاد نکرده بود که رفع آنها، دستاورد شاذی باشد. در هر صورت، حدود یک ماه پیش این اتفاق رخ داد و آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد. اما یک مسئله حقوقی در این میان رخ نمود: آیا واشنگتن که دیگر عضو برجام نیست، حق دارد مکانیسم پیش‌بینی شده در مواد ۱۱ و ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ را فعال کند؟ آمریکا بی‌توجه به تفاسیر متفاوت ایران و سایر اعضای شورای امنیت، با ثبت یک اعتراض نسبت به نقض فاحش برجام توسط ایران، فرآیند بازگشت تحریم‌ها را کلید زد. 🔹اینک نظام بین‌الملل با یک معمای حقوقی مواجه شده است: آیا تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران در ۳۰ شهریور بازخواهد گشت یا خیر؟ در سطح حقوقی، این معما ممکن است یا حل شود یا نشود. آنچه مسلم است اینکه آمریکا بلاتردید ادعا خواهد کرد تحریم‌ها بازگشته و ایران نیز طبیعتا چنین ادعایی را نخواهد پذیرفت. اما آنچه مهم است و باید مبنای تصمیم‌گیری ایران درباره سرنوشت برجام باشد، نه یک مجادله لفظی، که واقعیات علی‌الارض است. این واقعیت عبارتست از اینکه آیا ایران پس از ۲۷ مهر ۹۹ می‌تواند تجارت تسلیحات انجام دهد یا خیر؟ اگر ایران پس از این تاریخ، قراردادهای تسلیحاتی معتبری امضا و اجرا کرد، ادعای آمریکا باطل است و تحریم‌ها بازنگشته است؛ اما اگر از چنین قراردادهایی خبری نشد، حتی اگر آقای روحانی روز ۳۰ شهریور را جشن ملی نیز اعلام کند، برای یک فاجعه دیگر جشن گرفته است و به جای اعلام پیروزی، باید اقدام متقابل درخوری انجام دهد، که جز توقف اجرای تمام تعهدات برجامی نیست. در غیر اینصورت، یک پالس قوی به آمریکا مخابره می‌شود که هر بلایی سر ایران بیاورد، تهران حاضر نیست از برجام دست بکشد. 🔹فلسفه همراهی لفظی اروپایی‌ها با ایران در قضایای اخیر و رای ممتنع آنها به قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی نیز روشن است. می‌توان به جرئت از یک مصالحه میان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها سخن گفت. به نحوی که اروپایی‌ها با بازگشت اسمی تحریم‌ها مخالفت کنند، اما در عمل هیچ‌گونه تجارت تسلیحات توسط ایران انجام نشود. دستاورد این مخالفت‌های اسمی و زبانی نیز، تدوام حضور ایران در برجام باشد. همچنانکه پس از خروج آمریکا از برجام، با لفاظی و وعده و وعید توخالی، دولت آقای روحانی را در برجام حفظ کردند و پای کار معامله یک قطره نفت یا مبادله یک سنت پول نیامدند. 🔹حتی اگر بخواهیم سخن بیستم آبان ۹۸ آقای روحانی را ملاک قرار دهیم، یعنی با منطق خود این دولت به مسائل نگاه کنیم، آقای روحانی در صورتی که موفق نشود پس از ۱۸ اکتبر(۲۷ مهر) یک قرارداد تسلیحاتی معتبر امضا و اجرا کند، باید تمام تعهدات خود در برجام را به حالت تعلیق درآورد. در غیراینصورت، همه آنچه تاکنون از سوی مقامات دولتی گفته شده، با کمال پوزش جنبه خودفریبی ملی خواهد داشت. بدیهی است که در چنین شرایطی، مجلس باید برای جلوگیری از لطمات بیشتر به منافع ملی، به این خودفریبی پایان دهد. لذا راقم این سطور ضمن مخالفت با سخنانی نظیر "زودتر چکاندن ماشه"، پیشنهاد می‌کند مجلس دولت را مکلف کند حداکثر تا پایان آبان، یک قرارداد رسمی تجارت تسلیحات به امضا برساند. در غیر اینصورت، دولت مکلف شود در ساعت صفر ۹۹.۰۹.۰۱ تعهدات برجامی‌اش را تعلیق نماید.
‏﷽؛ ایران فیلتر کنه مخالف آزادیه ولی اگر فیلتر کنه عین آزادیه! 🔸 فیلتر دو پیام‌رسان در آمریکا وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد از روز یکشنبه تیک تاک و ویچت نه تنها از اپ استورهای آمریکایی حذف می شوند بلکه هیچ شرکت آمریکایی اجازه میزبانی از آنها را ندارد.
✳️ رئیسی، جهرمی و امنیت ملی ریاست قوه قضاییه متوجه شده‌اند که تا ولنگاری فعلی در فضای مجازی جمع نشود و این عرصه تابع قانون و حاکمیت نگردد، جنگ روانی شدید مثلث تیرانا، تل آویو و ریاض علیه دستگاه قضا ادامه خواهد یافت و هر روز یک ماجرای جدید برای تخریب قوه علم خواهد شد. یک روز افکاری و روز دیگر قطع انگشت کودکان و ...! و بدیهی است ادامه این روند، دستگاه قضا را در انجام وظایف روزانه هم با مشکل مواجه خواهد تا جایی که امثال مهناز افشار برای عدلیه تعیین تکلیف کنند! اگر قوه قضاییه سریعا تکلیف فضای مجازی ولنگار را تعیین نکند، تکلیفش به دست ولنگاران فضای مجازی روشن خواهد شد! دکتر
⭕️ نظر رهبری در مورد قانون حجاب: «کار حرام، بزرگ و کوچک ندارد و آنچه حرام شرعی است، نباید به صورت آشکار انجام شود، زیرا شارع اسلامی بر حکومت "تکلیف" کرده مانع انجام حرام علنی شود» 👤 علیرضا اکبری ()
🔴ایالت ویکتوریا استرالیا قانونی تصویب کرده که قربانی تجاوز حق مصاحبه و اعلام کردن تجربیات تجاوز در شبکه های اجتماعی را ندارد. اگر کسی در رسانه های استرالیا بگوید مورد تجاوز قرار گرفته تا چهارماه به زندان تعزیری محکوم خواهد شد. «حقوق بشر غربی را مشاهده کنید»
⭕️ ۴ نکته درباره بیانیه تروئیکای درباره ‌ 🔹 سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان امروز بیانیه‌ای پیرامون فعال‌سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا جهت بازگرداندن های شورای امنیت صادر کردند. ‌ 1️⃣ بلافاصله پس از انتشار این بیانیه که صرفا یک موضع‌گیری سیاسی نه یک اقدام عملی حقوقی با ضمانت اجرای واقعی بود، جریانات غرب‌گرا در داخل شروع به بزک کردن چهره کشورهای بدعهد و دو رو اروپایی کردند. تروئیکای اروپایی در حالی امروز اقدام را فاقد اثر قانونی می داند که خود این کشورها در ۲۴ دی ماه ۹۸ رسما مکانیسم ماشه را ذیل بند ۳۶ و ۳۷ برجام فعال کردند و خود پیشتاز این امر بودند تا اهرم فشاری باشد بر ایران جهت تن دادن به خواسته های غیرقانونی آنها در حوزه های و منطقه ای. 2️⃣ از سویی تروئیکای اروپایی در حالی مدعی اجرای کامل ۲۲۳۱ و برجام شده است، که طی چند سال گذشته به هیچکدام از تعهدات خود ذیل ضمیمه ۲ برجام که شامل تجارت طلا و فلزات گران‌بها، ، فروش نفت و محصولات ، بنادر و ، روابط بانکی و کارگزاری و ...است،  عمل نکرده است. اروپایی ها طی این سال ها تنها با دادن وعده های پوچ چون SPV ، و امثالهم ایران را بدون هیچگونه امتیازی در معطل نگه داشتند. اروپایی ها کانال بشردوستانه مالی موسوم به اینستکس که به مراتب از سازوکار در برابر غذای عراق شکست خورده در جنگ در دهه ۹۰ میلادی بدتر و تحقیرانه تر است را هم محقق نکردند. 3️⃣ از طرف دیگر بررسی ادبیات بیانیه های اخیر کشورهای اروپایی نشان می دهد آنها نیز به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند و البته معتقدند باید از روشی متفاوت از عمل کنند. طراحی اروپایی ها بر مدار حفظ ایران در برجام با نظارت های بی سابقه  است بدون آنکه خود به تعهدی پایبند باشند تا بلکه از طریق بتوانند زمینه مهار ایران و همچنین گسترش برجام به حوزه های موشکی و منطقه ای استفاده کنند.  کشورهای اروپایی به دنبال تمدید مدت دار تحریم های ایران هستند، از طرفی ظرفیت برجام در مهار ایران را می دانند و خروج ایران از برجام را به عنوان ضربه اساسی به پروژه مهار ایران می دانند. 4️⃣ همانطور که روشن است این دست از اظهارات و نمایشی اروپا در بیان غیرقانونی بودن اقدام در عمل هیچگونه کارکردی ندارد. امروز خود پیشتاز اعمال تحریم ها علیه ایران است و از طرق مختلف به دنبال فشار بر ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی است. 💢 اظهارات و نمایشی در بیان غیرقانونی بودن اقدام آمریکا در عمل هیچگونه کارکردی ندارد. امروز اروپا خود پیشتاز اعمال تحریم ها علیه ایران است و از طرق مختلف به دنبال فشار بر ایران و تمدید تحریم تسلیحاتی است. 💢 بنابراین از منظر راهبردی تفاوتی میان نیات آمریکایی ها و اروپایی ها علیه ایران وجود ندارد و اروپایی کاملا در چارچوب راهبرد فشار حداکثری آمریکا عمل کرده اند. اروپایی ها به دنبال یک راه میانه جهت مدید مدت دار تحریم تسلیحاتی ایران هستند، به گونه ای که برجام آسیب نبیند و از آن طرف تحریم های تسلیحاتی ایران نیز لغو نگردد. ✍
خط دشمن علیه حجاب؛ بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب 🔹من می خواهم مسئله‌ حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانه‌ها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه‌ حسّاس، نقطه‌ هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛ ♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون‌ ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایت‌های اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجه‌اش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. 🔹این‌ همه خرج، این‌ همه زحمت، این‌ همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجه‌اش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگونی پیدا کنند؛ بعضی‌شان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه‌ همه‌ی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجه‌ی کوچکِ حقیر. ♦️خب، تا اینجا مسئله‌ ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان‌ شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن‌ همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ 🔹در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه‌ زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌ جور است؟ ♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. 🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. ♦️امام قرص‌ و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب می کنید». 🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ خودش در مقابل نامحرم روسری‌ اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه‌ خودش است، کار شخصی می کند. ♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷
نخبه انقلابی؛ نه متحیّر و نه خود امام پندار ✍️ نخبه انقلابی و حزب اللهی را چگونه باید شناخت؟ او حتما اهل ژرف اندیشی و تشخیص و صاحب نظر است. و چون معتقد به اصولی است که آرمان های مطلوب اوست، منتقد و مصلح هم هست. ارزیابی دارد؛ بی آن که اسیر جو زدگی و مشهورات تزریقی "غیر" شود. نقد می کند، بی آن که مختصات میدان را گم کند و اسیر خطای محاسبه مطلوب دشمن شود. 🔹بیش از آن که منتقد باشد، برای تحقق آرمان ها عمل می کند و مجال می آفریند. اصالت نقدی و اصالت شبهه نیست؛ اگر چه اهل پرسش است. تردید و تشکیک قاعده مند را ابزار و مسیری می داند برای تقویت یقین و اقدام خالصانه؛ نه این که اصالت شبهه ای باشد، متوقف بماند و ترمز خود و دیگران شود. ♦️انسانی که شبهه پیدا کرده، حرکتش کُند می شود. باید به همدیگر کمک کرد و پاسخ شبهات را یافت؛ در عین حال، همواره باید "غیرت" مرزبندی با "غیر متخاصم" را پاس داشت. 🔹تا این جا، طبیعی و سازنده است. آسیب آنجاست که فرد، میل مفرط پیدا کند شبهه بیاندوزد و همان ابهام و پرسش را جای دانش و پاسخ منتشر کند؛ اما اهتمام یا سعه صدر لازم را برای یافتن پاسخ نداشته باشند. ♦️مانند انسانی که اصرار داشته باشد در کانون میکروب ها و ویروس ها غوطه ور شود و تن به آداب پرهیز و پوشش محافظ مناسب یا تقویت و واکسیناسیون ندهد. 🔹نخبه مومن، برای شناخت موقعیت و مقدورات و محدودیت های جبهه خودی سخت می کوشد. شرایط همیشه جامعه مومن انقلابی -جامعه دارای آرمان و روحیه پیگری آن- شرایط جنگ و مجاهدت است. یا در حال دفاع از موجودیت و داشته های خود است، یا در حال تهاجم به دشمنان فضیلت ها. ♦️بله وسط جنگ هم که باید به خط دشمن زد، رزمنده متحیّر و شبهه دار پیدا می شود. باید برای گشودن گره ذهن همدیگر کمک کرد؛ اصلا دین برای تعمیق فکر هاست. در عین حال که همین، از سرعت و اولویت مواجهه با دشمن باز می دارد و گاه، جنگ پیروز را مغلوبه می کند؛ مانند شبهه دار شدن خوارج وسط صفّین. 🔹نمونه رزمنده متحیر، حارث بن حوط که در جنگ جمل به امیر مومنان (ع) گفت "آیا گمان می کنی من اصحاب جمل (اصحاب پیامبر ص) را گمراه می پندارم؟ امام فرمود تو پیش پای خود را نگریستی و به بالایت نگاه نكردى؛ پس حیران ماندى. تو حقّ را نشناختى تا اهلش را بشناسى، و باطل را نشناختى تا پیروش را بشناسى". ♦️حارث با وجود این پاسخ، در حیرت خود ماند و از سپاه امام جدا شدو بعدها به خوارج پیوست: انقلابی نماهای بدون امامی که در عین دینداری، پیاده نظام سپاه اموی شدند. 🔹امیرمومنان (ع) درخطبه 87 نهج‌البلاغه و درباره «آنچه سبب هلاكت مى شود» فرمود «در شگفتم و چرا شگفت زده نباشم از خطاهاى فرقه هاى گوناگون كه هریك را در دین خود، حجّت و دلیلى دیگر است... یَعْمَلُونَ فِى الشُّبُهَاتِ وَ یَسِیرُونَ فِى الشَّهَوَاتِ... كَاَنَّ كُلَّ امْرِئٍ مِنْهُمْ إمامُ نَفْسِهِ. در شبهه عمل می‌کنند (باز نمی ایستند) و در مسیر امیال خود گام مى‌زنند. هر چه را بپسندند، معروف بدانند و هر چه را ناخوش دارند، منكر شمارند. در مسائل دشوار به خود پناه ببرند و در مبهمات به آراء خود تكیه کنند. »! ♦️سلوک نخبه حزب الهی و اهل تشخیص، در میدان جنگ چگونه است؟ آقای رحیم‌پور ازغدی از شب عملیات والفجر 8 نقل می‌کند که شهید مزرجی به شهید شوشتری گفت: ✅ «امشب اگر عراقی‌ها ما را نزنند، کوسه‌ ها می‌زنند. اگر هیچ کدام نزنند، لای سیم خاردار و تله‌ های انفجاری گیر می‌کنیم. با محاسبات مادی، امشب نمی‌ توانیم از آب رد بشویم. من امشب وارد آب می‌شوم تا به امام در جماران خبر بدهند که . دیگر مهم نیست آن طرف خط برسیم یا نرسیم. وظیفه ما وارد آب شدن است، بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آن‌ اش با خداست. خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف قلبش آرام است، آن طرف می‌ ترسد، توحیدش مشکل دارد». 🔹تهوّر، همان قدر ناپسند است که ترس. در جا زدن و انفعالِ از سر تحیّر، همان قدر ناپسند است که تاختن متهوّرانه و متحیّرانه، از سر ادعا اما فاقد راهنما. وقتی نقشه و فرمانده گم شد، شدت و سرعت حرکت، فقط بر میزان زاویه گرفتن از مسیر و مقصد می افزاید؛ یا رزمنده متحیّر را وادار می کند اشتباها به خطّ خودی بزند.
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری 🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس نگفته «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» خاص مردان است. 🔹انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین صحنه های حضور تعیین کننده زنان در عرصه های سیاسی اجتماعی بود. تعیین کننده یعنی اگر زنان در این عرصه ورود نمی کردند، انقلاب نمی توانست نماد حضور و مطالبه ی همه ی مردم ایران باشد. 🔹در طول انقلاب تا به امروز هم زنان همواره در بزنگاه ها بوده اند و همپای مردان در تکالیف اجتماعی و سیاسی خود ایفای نقش کرد‌اند. اما این بودن‌ها گاهی درست دیده و تحلیل نشده و عده ای عمدا در ندیدن واقعیات جامعه ایرانی زیاده روی میکنند و حضور زن را در این جامعه هیچ می ببینند و تحقیر و تهمت را نثار شرایطی کنند که برساخته ذهنشان را موجب شده. 🔹در ازای آن عده‌ای برای دفاع از واقعیت‌ها، از آن ور بوم افتادند و شروع کردند به تعریف جایگاه‌هایی که نه تناسبی با مختصات زنانه داشت نه اصلا به حضور زن وابسته بود. زنان راننده تریلی و مکانیک و موتورسوار... مربوط به آن دوره اند. 🔹برخی هم به تاسی از سخیف ترین بخش های فرهنگ بی دستاورد غربی حضور زنان را حضوری برای رنگارنگی و چشم نوازی عرصه های شهری تعریف کرده و آنان را اسیر تارهای عنکبوتی ساخته شده توسط تبلیغات مدلینگ های اینستاگرامی و ماهواره ای و شرکت های تولید و فروش لوازم آرایش و ایده های هر روزه ی جراحان و انستیتوهای زیبایی کرده‌. همینقدر تحقیرآمیز! 🔹در میان این تعریف‌های بافته شده با نخ مصنوعی حساسیت زا، عده ای البته راه خودشان را رفتند و در علم و هنر و ورزش و سیاست و فرهنگ و اقتصاد وامور خیریه... به جایگاه های خوبی رسیدند. اما خیلی اوقات خلاء ارائه الگوی کامل و امروزی شده و هویت ساز از زن مسلمان انقلابی مانع این شده که دختران ما بتوانند از ابتدای مسیر رشد، تصویر روشنی فراروی مسیر حرکت خود قرار دهند. مرز باریک بین نقش های همسری و مادری و خانه داری با حضور اجتماعی سیاسی و فرهنگی هم کار را سخت تر کرده و موجب افراط و تفریط ها می شود. حرف زدن درباره این مساله هم محدود است به تریبون ها و همایش ها و برنامه های مناسبتی و مقطعی. اگرچه خیلی ها در میان این همه تعریف متکثر و گاه متناقض راهشان را پیدا می کنند؛ اما ما نتوانسته ایم پشتوانه ای برای اعتماد به نفس حضور زنان در عرصه های جدیدی که جامعه به شدت به این حضور نیاز دارد را فراهم کنیم. 🔹القصه دو سالی هست قلمم را که تا قبل از آن فقط در پژوهش های تربیتی به راه بود، به عرصه مطالبه گری و گاه سیاسی آورده ام. بارها به طعن و مستقیم به من گفتند اینجا محیط زنانه نیست و برگرد سر همان پژوهشگری سابقت و دنبال دردسر نباش و... 🔹گاهی بحث کردم و گاهی هم واقعا دستم از استدلال خالی میشد. چون نمی توانستم نیاز به حضور زنان در این عرصه ها را برایشان دقیق تصویر کنم. 🔹حالا اما محکم می گویم فضای مطالبه گری امروز از جهاتی به انقلاب 57 شباهت دارد. در انقلاب اگر زنان حضور نداشتند، هیچ کس نمی توانست ادعا کند انقلاب خواست همه ی ملت است و دست انقلاب در دفاع از جمهوریتش خالی می ماند. امروز که رهبر انقلاب پرچم مطالبه گری را به دست جوانان انقلابی داده و تاکید کرده آن را زمین نگذارند تا بدست دیگران نیافتد، جبهه حق به حضور همه (اعم از زن و مرد) نیاز دارد که اگر ملک مطالبه گری و عدالتخواهی فقط به نام مردان سند خورد، چطور می توان ادعا کرد همه جامعه ی انقلابی پای کار آمده اند؟ 🔹قطعا این نکته با در نظر گرفتن ضرورت اولویت دادن به ایفای نقش های خاصی ست که اگر زن انجام ندهد، هیچ کس دیگر نیست که آن بار را به دوش بکشد. ایفای درست و دقیق و کامل نقش همسری، فرزند آوری و مادری که جایگزین ندارد. 🔻معتقدم آمدن ما زنان به این عرصه نه فقط برای افزودن سیاهه سپاه مطالبه گری که برای تقویت موتور محرک این جریان و پرکردن خلاء ها و اصلاح برخی افراط و تفریط ها ضروری ست و از این جهت بر این عرصه منت داریم. به این میدان آمده ایم و ان شاالله فقط با پیروزی یا شهادت خواهیم رفت. 📝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌بازی کثیف سلبریتی ها و دولت برای فشار حداکثری به مردم!!! 🔥از اعدام نوید افکاری تا قتل رمینا اشراقی تا بقیه اتفاقات فضای مجازی، یک هدف را دنبال می کنند!!! 🎥استاد پورآقایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همین تصویر دلیلی‌ست بر اینکه پشت هجمه‌های قصاص نوید افکاری چه کسانی هستند! ادای احترام مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین به نوید افکاری! قاتل چو قاتل بیند خوشش آید🤦‍♂
🔴 دزد معتبر و دزد ضعیف! 🔹هلاک پیشینیان شما از آنجا بود که دزد معتبر را رها می کردند و دزد ضعیف را مجازات می دادند. پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) – نهج الفصاحه، جلد 1، صفحه 345 🔸گرداندن جمعی از اراذل و اوباش و اشرار در شهر برای له کردن غرور و بی آبرو کردن آنها، مجازات پسندیده ای برای کسانی است که با قمه و چاقو به زنان و دختران و مردم بی گناه حمله ور شده و خیابان ها را ناامن می کنند. اما به نظر نمی رسد این اقدام باعث خوشحالی مردمی باشد که تا حالا ندیده اند که مفسدین اقتصادی را همینگونه در کوچه و بازار بچرخانند تا رسوایشان کنند! 🔹وقتی مردم می بینند کسی همچون فاضل خداداد اولین رکورددار فساد اقتصادی(123 میلیارد تومان) اعدام می شود اما مرتضی رفیق دوست برادر به حبس ابد و سپس بعد از سالها، حکم به 8 سال حبس تغییر می کند؛ وقتی خاوری یکی از متهمین فساد 3 هزار میلیاردی مثل آب خوردن از کشور فرار می کند و شبانه و بدون حضور مردم و دوربین ها اعدام می شود، چگونه خوشحال باشند؟ 🔸وقتی مردم نمی بینند که ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، دختر وزیر، داماد شریعتمداری، داماد شمخانی و امثال هدایتی و رعیت و سایر مفسدان اقتصادی در هر استان و شهر، در خیابان ها گردانده شده تا بی آبرو شوند، آیا از گرداندن چند شرور(که مجازات رسوایی حقشان است) خوشحال می شوند؟
Kashani-AzadFekri-13990626.mp3
19.44M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📋 گفتگوی مدرسه آزادفکری با 🖊 موضوع: امام حسین صلوات الله علیه و اتهام فتنه در جامعه اسلامی! 🔻آیا حرکت امام حسین منجر به تفرقه و دو قطبی در جامعه اسلامی نشد؟ 🔻لازم بودن حفظ نظام با اقدام امام حسین چگونه جمع می‌شود؟ 🔻دوگانه «تشیع مصلحت-تشیع حقیقت» که شریعتی آن را مطرح کرده، تا چه اندازه صحیح است؟ 🔻مرز تبعیت از حاکم اسلامی تا کجاست؟ چرا رفتار امام علی با خلیفه زمان خود با رفتار امام حسین در قبال یزید متفاوت است؟ 🔻آیا عدالتخواهی می‌تواند نامشروع باشد؟