╔════🌿🌹══╗
❁﷽❁
💠 شهید رجایی:
🔹 #معلمی شغل نیست؛ #معلمی عشق است.
🔸 اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن
🔹 و اگر عشق توست مبارکت باد.
🌹 سالروز #شهادت_استاد_مطهری و #هفته_معلم گرامی باد.
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر انقلاب: میخواهند با اجرای سند ۲۰۳۰ برای آمریکا و انگلیس، سرباز و رعیت درست کنند
🔮نشر مجدد:
🔆متن شبهه
مقام معلم :
۱_ آلمان: سه گروه نباید پشت چراغ قرمز بمانند؛ آمبولانس، آتش نشانی ، معلمان.
۲_ فرانسه: ثروتمندان در محدوده ی شهرک فرهنگیان خانه می خرند تا به همسایگی با آنها افتخار کنند.
۳_ سوئد: فرزند اولم پزشک است اما بچه دومم فکر بهتری دارد. او می خواهد معلم شود.
۴_ آلمان:مِرْکِل خطاب به پزشکان معترض؛
شما توقع نداشته باشید که حقوق شما از حقوق معلمانی که شما را تربیت کردند بیشتر باشد.
۵_ انگلیس: این بچه نابغه است. او توان معلمی را دارد.
ایران : حقوق تابستان معلمان اشکال شرعی دارد
🔆 پاسخ به شایعه:
1⃣ ضمن ارج نهادن به جایگاه رفیع معلمان و تعظیم در برابر تمام تلاشها و زحمات ایشان در جهت تعلیم و تربیت نسلها، این مطلب تنها در پی راستی آزمایی شبهه فوق می باشد.
@GhararGahShayeat
2⃣ جمله فوق به نقل از خانم مرکل و جملات دیگر در هیچ منبع معتبری یافت نشده و ساخته ذهن نویسنده است.
@GhararGahShayeat
3⃣ نه تنها در آلمان بلکه در سایر کشورهای دنیا نیز پزشکان و مهندسان حقوق بالاتری از معلمان دارند و معلمی جزو شغلهای پردرامد نیست. وضعیت حقوق و مزایا و معیشت معلمان، نه فقط در کشور ما، که در بسیاری کشورهای دنیا یکی از مسائل مورد مناقشه به حساب میآید.
http://www.odl-iran.com/news/205-1392-07-04-15-15-48.html
@GhararGahShayeat
http://www.afkarnews.ir/vdchzknxm23nxkd.tft2.html
http://uni-assist.ir/pages/%D8%B4%D8%BA%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%20%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%DA%A9%D8%A7%D8%B1.html
@GhararGahShayeat
4⃣ مقایسه حقوق و مزایای معلمان کشورمان با همتایان خارجیشان نشان از تفاوت چشمگیر در این زمینه دارد. ولی این حال و روز معلمان مدارس دولتی است که در استخدام رسمی آموزش و پرورش هستند. معلمان مدارس غیردولتی بر اساس میزان کیفیت و سابقه خود و نیز کیفیت مدرسه حقوق دریافت میکنند. علاوه بر اینکه برخی از کارشناسان عقیده دارند که باید دستمزد این قشر از جامعه با دیگر اقشار مقایسه شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920217000779
http://www.khabaronline.ir/detail/7475/society/education
@GhararGahShayeat
5⃣ استفتاء درباره حرمت حقوق تابستان معلمان تکذيب شده است. علمای عظام چنين حکمي را مردود و به دور از عدالت و انصاف برشمرده اند. و علاوه بر آن عدم پرداخت حقوق معلمان يا پرداخت با تأخير را داراي مشکل شرعي دانستند.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
خط حزبالله بهمناسبت روز معلم، تعدادی از درسهای فراوان و بیشمار رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان مؤمن و انقلابی را مرور کرده است.
👇👇🌹🌹 ده نکته معلمی
1⃣در جوانی خودتان را بسازید
2⃣اسلام کامل را بخواهیم نه دین حداقلی را
3⃣خوب درس بخوانید و کار کنید
4⃣روحیه انقلابی را حفظ کنید
5⃣تاریخ را جدی بگیرید و مطالعه کنید
6⃣شکست نهضت در صورت کنارهگیری حزباللهیها
7⃣آرمانها را مدام تکرار و مطالبه کنید
. یادآوری آرمانها و طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای مدیریتی؛ که در مواردی هم متأسّفانه بیتأثیر نبوده. اینجا یک لشکری از جوانهای مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها. ۷/۳/۹۷
8⃣با قرآن و نهجالبلاغه انس پیدا کنید
در آن دوران طاغوت، من در مشهد جلسات تفسیر و درس قرآن داشتم؛ به جوانانی که میآمدند، میگفتم که هر کدام از شماها یک نسخهی قرآن در جیب بغلتان داشته باشید؛ اگر در جایی منتظر کاری میایستید و فراغتی پیدا میکنید - یک دقیقه، دو دقیقه، پنج دقیقه، نیم ساعت - قرآن را باز کنید و به تلاوت آن مشغول شوید، تا با این کتاب انس پیدا کنید. ۳/۱۱/۷۰ نهجالبلاغه هم کتاب تدوین شدهی انقلاب اسلامی است و آئیننامهی این انقلاب میتوان به حسابش آورد. ۱۳/۲/۵۹ جوانان عزیز! با نهجالبلاغه اُنس پیدا کنید. نهجالبلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبّر است. در جلساتتان، با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین صلواتاللهوسلامهعلیه انس پیدا کنید. ۱/۹/۷۸
9⃣از جوانان میخواهم که ورزش کنند
0⃣1⃣شانه زیر بار مسئولیتهای دشوار بدهید
جوانها باید شانهشان را زیر بار مسئولیتهای دشوارِ کوچک و بزرگ بدهند؛ علاج مشکلات کشور این است. ما در گام دوّم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم . ۱/۱/۹۸
#شرح_یکی_از_فرازهای_بلند_مناجات_شعبانیه
#به_بیان_مرحوم_آیت_الله_سعادت_پرور
«إِلَهِی هَبْ لِی کَمَالَ الِانْقِطَاعِ إِلَیْکَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیَاءِ نَظَرِهَا إِلَیْکَ، حَتَّى تَخِرَقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ، فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِیرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِک»
مناجات شعبانیه از ناحیه ی امیرالمؤمنین- علیه السّلام- صادر شده و سایر معصومین- علیهم السّلام- نیز آن را قرائت مى کرده اند، لذا نباید کلمات آن را سطحى و عامیانه به حساب آورد. فراز فوق از یکى از بخش هاى حساس این دعاست و باید به جمله جمله آن، دقّت بیشترى بشود.
توجه به معناى «کمال انقطاع»
شایسته است توجّه شود چرا فرموده شده: «کَمالَ الْإِنْقِطاعِ إِلَیْکَ.» و فرموده نشده: «هَبْ لِىَ الْإِنْقِطاعَ إِلَیْکَ.» معلوم مىشود انقطاع و کمال انقطاع، فرق دارد. به خصوص وقتى آن را امیرالمؤمنین- علیه السّلام- بفرماید؛ چرا که آن بزرگوار از نظر ظاهرى و باطنى منقطع به او سبحانه مى باشد و گویا کمال انقطاع تمام را از نظر باطنى تقاضا مى فرماید که همان: «إِنَّ لِى مَعَ اللَّهِ وَقْتٌ» نقل شده از رسول اللَّه- صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم- باشد.
معناى دقیق انقطاع و آثار شهودى آن
ثالثاً: براى انقطاع، احتمالاتى را مى توان در نظر گرفت: انقطاع از عالم طبیعى عنصرى، انقطاع از استقلال دادن به خود و متعلّقات خود، انقطاع از توجّه به کمالات خدادادى.
( ۱ )
شاید بتوان با توضیحى که داده خواهد شد، جمله هاى بیانات فوق و بخشهاى آتیه آن را حلّ نمود و آن این است که براى بشر عادى، به طور عموم، دو گونه تعلّق و توجّه در عالم عنصرى وجود دارد: یکى برونى و دیگرى درونى. توجّهات برونى همان است که عالم عنصرى اقتضاى آن را مى کند: خوردن، خوابیدن، ازدواج، دلبستگى به فرزند و غیره. و توجهات درونى، همان بستگى و تعلّق داشتن قلب است به امور ظاهرى و از کم و زیادى و تحوّلات آنها ناراحت شدن و یا به لذّت بردن از آنها بستگى پیدا نمودن.
ناچار این دو را نمى توان از اقتضاى عالم طبع جدا کرد؛ ولى آن کس که مى خواهد به کمال انسانیّت راه پیدا کند، ناچار است از توجّه نداشتن و تجافى از این تعلّقات و انقطاع داشتن از آنها، تا حجاب هایى که قلب را مستور ساخته (از این که کار خود را که توجّه به حضرت حقّ سبحانه است انجام دهد)، برطرف گرداند. این جاست که قلب (که همان حقیقت انسان است)، در کمال انقطاع، به رؤیت حضرت حقّ سبحانه نایل و صاحب ضیاء شده و تقاضایش که فرموده شده: «وَ أَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِیاءِ نَظَرِها إِلَیْکَ»، به مرحله اجابت قرین گشته و مى تواند با آن ضیاء، حجاب هاى نورانى را (که عبارتند از شهود تجلّیات و کمالات الهى) از دیده دل بزداید و با شهود ذات الهى، تجلّیاتش را در عینیّت با ذات او مشاهده نماید که فرموده شده: «حَتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ» این که ابصار و بینایى هاى متعدد و حجاب هاى نور قلوب فرموده شده، شاید به اعتبار همان مشاهدات کمالات و اسماء و تجلّیات الهى باشد. این جاست که پس از خرق شدن حجاب هاى نور (به بیانى که گفته شد)، شخص سالک به معدن عظمت الهى راه پیدا خواهد کرد (به بیانى که گذشت)؛ لذا فرموده شده: «فَتَصِلَ إِلى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ» و فرموده شده: «وَ تَصِیرَ أَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِکَ.»
مىتوان گفت مراد از جمله فوق: «فَتَصِلَ ...» و: «وَ تَصِیرَ ...» شهود فناى در ذات الهى فعلًا و صفتاً و ذاتاً باشد. این جاست که تمکّن سالک در منزلت فناء، سبب شهود منزلت بقاء و جمع (به اصطلاح) مى گردد که در بخش آتیه تقاضاى آن شده است:
«إِلهِى! وَ اجْعَلْنِى مِمَّنْ نادَیْتَهُ فَأَجابَکَ، وَ لا حَظْتَهُ فَصَعِقَ لِجَلالِکَ فَناجَیْتَهُ سِرّاً وَ عَمِلَ لَکَ جَهْراً.»[1]
(معبودا، مرا هم شمارِ کسانى ساز که آنان را خواندى و پاسخت دادند و به آنان نگریستى و در برابر شکوه تو مدهوش گشتند.)
( ۲ )
10.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معلم_دانش_استراتژی
📚معلم همه بچه های انقلاب در دو دهه اخیر
معلمی راه و شغل انبیاست،
معلم هدایت گر جامعه به سمت الله است.
13980211_27095_16k.mp3
5.7M
بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان.
چهارشنبه ۱۳۹۸/۲/۱۱
✔️ در این سخنرانی مطالب بسیار مهمی پیرامون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند۲۰۳۰ مطرح شد.
5aafab5dc925fc3851c0520c_7835868837091851098.mp3
842.8K
🇮🇷 به مناسبت روز جمهوری اسلامی
🎧بشنویم...
🎤استاد رحیم پور ازغدی تبیین می کند:
⛔️ تعارض جمهوریت و اسلامیت حرف مفت است!
#جمهوری_اسلامی #قانون_اساسی
سلام شب بخیر خداقوت
لطفا لینک زیر را تبلیغ نمایید
این لینک را دنبال کنید تا به گروه من در WhatsApp ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/Id9kOT5dnKoBZKNOAKHiw9