eitaa logo
کانال ܝ‌وܢܚ݅ܝ̇ߺܭَـــܝ‌ܨ و ܢ̣صــــیܝ‌ࡅ߳ߺߺܙ
1.1هزار دنبال‌کننده
40.2هزار عکس
30.7هزار ویدیو
257 فایل
🌴عرصه ی جنگ نرم، بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد. امام خامنه ای 🍒 🌴 قرارگاه بسوی ظهور 🌷یک لشکر سایبری آتش به اختیار 🌷میباشد. #کانال_روشنگری_و_بصیرت☫ 🇮🇷 #قرارگاه_بسوی_ظهور 🆔 @uphjnv @Sydmusavi @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
💎این‌ نگرش‌ بر این‌ باور است‌ که‌: «ائمه‌ی‌ هدی‌ (علیهم‌ صلواه‌ الله‌) هر کدام ‌تکلیفی‌ آسمانی‌ داشتند که‌ به‌ مقتضای‌ زمان‌ آنان‌ بود.» [۱۴] 🔵 "هر یک‌ از ائمه‌، نظربه‌ کتاب‌ ممهور که‌ جبرئیل‌ از آسمان‌ آورد، مکلف‌ به‌ تکلیف‌ خاصی‌ بودند و در وقت‌ امامت‌، آن‌ مهر را باز کرده‌ و به‌ آن‌ عمل‌ می‌نمودند." [۱۵] 🔆 این‌ دیدگاه‌ معتقد است‌ همه‌ چیز مطابق‌ خواست‌ امام‌ انجام‌ می‌شود. «برگی‌از درخت‌ نیفتد، مگر آنکه‌ با اجازه‌ امام‌ زمان‌ (عج‌ ) است‌ و در آن‌ وقت‌ امام‌زمانی‌ نبود، مگر حضرت‌ حسین‌(ع‌).» [۱۶]
📍"مردن‌ هر کس‌ را باید امام‌ (هر) زمان‌اجازه‌ دهد و مردن‌ خودش‌ را هم‌ خودش‌ باید اجازه‌ دهد." [۱۷[ 🏴 حتی‌ شهید‌ شدن‌ امام‌ حسین(ع)‌ توسط شمر بن‌ ذی‌ الجوشن‌، بدون‌ اجازه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) ممکن‌نبود، حضرت‌ با این‌ استدلال‌ که‌ خدا کشته‌ شدن‌ من‌ را از قبل‌ مقرر داشته است‌، درخواست‌ کمک‌ فرشتگان‌ و قبائل‌ جن‌ را چه‌ در مسیر مدینه‌ به‌ مکه‌ و چه‌ در روزعاشورا نپذیرفت‌. [۱۸] 🔴 امام‌ در جریان‌ حادثه‌ کربلا رفتارهای‌ معجزه‌ آمیز بسیاری‌ دارد. او شب‌ عاشورا با زدن‌ تبری‌ بر زمین‌ باعث‌ شد از زمین‌ آب‌ فوران‌ کند. [۱۹] صبح‌ عاشورا با نفرین‌ خود سه‌ نفر از دشمنان‌ را درجا به‌ هلاکت‌ رساند. [۲۰] او تنها در لحظات‌ آخرکه‌ به‌ دشمن‌ حمله‌ کرد ۱۹۵۰ نفر از کفار را به‌ تیغ‌ در گذراند. [۲۱]
🏴 حتی‌ در یک‌ نگاه‌ غیر مشهور، امام‌ حسین(ع)‌ در کربلا شهید‌ نشد، بلکه‌ دشمن‌ شخصی‌ شبیه‌ او را به‌ نام‌ «حنظله‌ بن‌ اسعد» که‌ شبیه‌ او بود را کشت‌ و خدا آن‌ حضرت‌ را به‌ آسمان‌ برد. [۲۳] 💎 در این‌ نگرش‌، امام‌ شخصیتی‌ کاملا استثنایی‌ دارد، بطوریکه‌ نه‌ کسی‌ می‌تواند مثل‌ او باشد و نه‌ مثل‌ او عمل‌ کند و از ایشان‌ الگو بگیرد.
⚫️ آنان‌ در پاسخ‌ به‌ این‌ سؤال‌ که‌ بر اساس‌ این‌ تفسیر، فایده‌ی‌ شهادت‌ حسین‌ بن‌ علی(ع)‌ چه‌ بوده‌است‌؛ می‌گویند: «شهادت‌ آن‌ مظلوم‌ کفاره‌ی‌ گناهان‌ و معاصی‌ عاصیان‌ امت ‌است‌ از گذشته‌ و آینده‌. و چه‌ منفعت‌ و فایده‌ از این‌ بیشتر و عظیم‌تر» [۲۴] 💎 "شهادت ‌ابی‌ عبدالله‌ لطف‌ است‌ بر شیعیان‌. ایشان‌ متحمل‌ بار گناهان‌ شیعیان‌ خویش‌گردیدند، لذا مبتلا به‌ این‌ بلاها بودند تا مایه‌ی‌ نجات‌ شیعیان‌ گردیدند… شهادت‌آن‌ جناب‌ مایه‌ی‌ نجات‌ شیعیان‌ و دوستان‌ است‌ از درکات‌ و هلکات‌ و ورطات‌ وعقبات‌ روز قیامت‌ و بضاعت‌ خلاص‌ و نجات‌ از آلودگی‌های‌ گناهان‌ است‌."
◼️ این‌ نگرش،‌ به‌ استناد روایاتی‌ با این‌ مضامین‌ که: «آنان‌ آگاهند که‌ چه‌ زمانی‌می‌میرند.» یا «هر امامی‌ که‌ نداند چه‌ چیز به‌ او می‌رسد و سرانجامش‌ به‌ کجا می‌رسد، او حجت‌ خدا بر خلق‌ نیست‌» [۲۲] 🔻معتقد است‌ امام‌ حسین‌(ع‌) بنا بر علم ‌لدنی‌ خویش‌ از قبل‌، حتی‌ جزئی‌ترین‌ حوادثی‌ را که‌ برای‌ او اتفاق‌ می‌افتاد و تکالیفی‌ که‌ در مقابل‌ این‌ حوادث‌ داشت را می‌داند. او مسیری‌ را که‌ از قبل‌ برایش‌مشخص‌ شده‌ است‌ به ‌طور دقیق‌ و همانگونه‌ که‌ باید دنبال‌ می‌کند.
🔴 علاوه‌ بر این‌، در عصر حاضر، ثمره‌ شهادت‌ آن‌ حضرت‌ را باید در عزاداری‌ها دید. «به‌ سبب‌ ماتم‌ داری‌ بر آن‌ جناب‌ و بکاء و صرف‌ اموال‌ و سایر خدمات‌ در اقامه‌ی‌ عزای‌ آن‌ حضرت‌» [۲۵] ثواب‌ به‌ شیعیان‌ می‌رسد. هزاران‌ نفر در اثر زیارت‌امام‌ حسین‌(ع‌) آمرزیده‌ می‌شوند و با لعنت‌ به‌ قاتلین‌ وی‌ به‌ بهشت‌ می‌روند، براثر گریه‌ به‌ مصیبت‌ او گناهانشان‌ بخشیده‌ می‌شوند و بیماریهای‌ جسمانی‌ و روحانی‌ شفا می‌یابند.
✍🏼 جمـع بنــدے : ⚡️خداوند در قرآن دو شخصیت را به عنوان اسوه برای ما معرفی می‌کند؛ یکی پیامبر اسلام(ص) و دیگری ابراهیم خلیل(ع) ⚡️اسوه با اسطوره فرق می‌کند. بیشتر پرداخت ما نسبت به کربلا وجه اسطوره‌ای پیدا کرده است و نه اسوه‌ای؛ ⚡️وجه اسطوره‌ای آن است که حقیقت تاریخی را با افسانه درآمیزیم و شخصیتی مطرح کنیم که قابل «شدن» نیست، یعنی نمی‌شود به او نزدیک و همچون او شد و فقط ویترینی و قشنگ است.
⚡️اسطوره فرا انسان است، اما اسوه، انسانِ فراتر است، که می‌شود رفتار و سلوک او را دریافت کرد و به آن سیره خود را آراست. ⚡️در کربلا مشاهده می‌کنیم که حضرت اباعبدالله(ع) خود را اسوه معرفی می‌کند و می‌فرماید: «لکم فیه اسوه» من برای شما اسوه هستم. ⚡️واژه «من» به معنای فقط شخص حضرت نیست ، بلکه کل مجموعه حرکت اباعبدالله برای ما اسوه است. اصحاب ایشان،‌ جریان‌های پس از کربلا و ترجمان ارزش‌ها و عظمت این رخداد برای ما اسوه هستند.
⚡️همه آدم‌ها با هر سن،‌ نژاد و رنگ می‌توانند اسوه خود را در کربلا پیدا کنند. ⚡️ترکیب عجیبی در کربلا داریم، که در هیچ یک از جنگ‌های اسلام دیده نشده است؛ آفریقایی، آسیایی، ایرانی، اروپایی در نهضت امام حسین(ع) هست و به شهادت رسیده‌اند. قصه بسیار شگفت است؛ هیچ عنصری در کربلا زائد نیست، هر کس را که امام با خود همراه کرده است، نقشی دارد که این نقش را یا در کربلا و یا پس از آن ایفا می‌کند و همه با همان انضباطی که امام تعیین کرد، به وظایف و نقش خود عمل کردند. ⚡️مدیریت پس از کربلا هم به عهده امام حسین(ع) بود؛ ایشان در آخرین لحظات برای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و بچه‌هایی که بودند نقش‌ها و وظایف را تعیین و تبیین کردند.
⚡️در کربلا ابهام وجود ندارد و البته جز این هم انتظار نمی‌رود چون امام مصباح و سفینه است و باید همه چیز را مشخص کند. ⚡️در یک بررسی فقط در یک حرکت ۲۴ روزه امام حسین(ع) از مکه به کربلا ۵۳۷ عبرت استخراج شده است. با اینکه این نهضت کوتاه است می‌شود برای فرهنگ امام حسین(ع) دانشگاه ترسیم کرد.
⚡️امام حسین در آغاز حرکت خود ۱۸ جمله دارد، که دقیقاً پیام‌های یک حرکت مثبت و سازنده را ترسیم می‌کند. از اینها می‌توان استفاده کرد. 💎 حسین(ع) بین ما ناشناخته مانده است. امام حسین(ع) ۱۹ هزار و ۹۹۹ روز در این دنیا زندگی کرد و ما فقط یک روز عاشورا را می‌دانیم، آن یک روز را هم خوب نمی‌شناسیم. سعی کنیم از وجه اسطوره ای به وجهه اسوه ایِ حضرت بپردازیم ...
📝 پی نوشت ها : [۱] نگاه شود به العواصم من القواصم قاضی ابوبکر محمد بن عبد الله بن عربی، منهاج السنة، ابن تیمیه، البدایة و النهایة، ابن کثیر(متوفی۷۷۴) [۲] حمید عنایت‌، اندیشه‌ سیاسی‌ در اسلام‌، بهاء الدین‌ خرمشاهی‌، انتشارات‌ خوارزمی‌، چ‌۲، ۱۳۶۵،ص‌۳۱۶-۳۱۴ [۳] اندیشه‌ سیاسی‌ در اسلام‌، ص‌۳۲۴ [۴] محمد بن‌ جعفر قمی‌، کامل‌ الزیارات‌، مکتبه‌ الصدوق‌، چ‌اول‌، ۱۳۷۵، ص‌۱۰۶-۸۲ [۵] کامل‌ الزیارات‌، ص‌۱۱۵-۱۰۶ [۶] اینجا «اسطوره‌» به‌ معنای‌ حوادث‌ غیر قابل‌ تبیین‌ عقلی‌ است‌ نه‌ امور بی‌پایه‌ و خرافی‌. [۷] دوستی و دشمنی در هر نهاد/ زاختلاف روز میثاق اوفتاد/ و آنکه جنس هم نبودند از نخست/ این زمان در دشمنی هستند جست. ملا حسین کاشفی، روضة الشهداء، دفتر نشر نوید اسلام، ۱۳۸۲، ص۲۶۳-۲۶۴ [۸] محمد تقی‌ بروجردی‌، کتاب‌ الاسرار شهادت‌، مؤسسه‌ی‌ مطبوعاتی‌ افتخاریان‌، چاپ‌ سوم‌، بی‌تا،ص‌۴۶۱ [۹] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۱، ص‌۲۲-۱۹ [۱۰] بحارالانوار، ج‌۱۰، ص‌۱۵۶ [۱۱] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۶۰٫ [۱۲] محمدتقی‌ سپهر، ناسخ‌ التواریخ‌، انتشارات‌ اسلامیه‌، چاپ‌ دوم‌، ۱۳۶۳، ج‌۱، ص‌۱۲، ۱۳و۳۱ [۱۳] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۱، ص‌۲۷-۲۶ [۱۴] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۴۶ [۱۵] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۵۳ [۱۶] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۴۶ [۱۷] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۶۵ [۱۸] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۱۹-۱۷ و۲۲۹ [۱۹] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۲۱۶ [۲۰] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۲۲۷-۲۲۶ [۲۱] ناسخ‌ التواریخ‌، ج‌۲، ص‌۳۷۴ [۲۲] محمد تقی‌ مصباح‌ یزدی‌، راهنماشناسی‌، مرکز مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، ۱۳۶۷، ص‌۴۸۲ [۲۳] شیخ طوسی: المفوضه شکوا فی قتل الحسین(ع) کما شک الغلاه فی موت علی(ع). تلخیص الشافی ۴: ۱۹۸ . مرحوم‌ مجلسی‌ در بحار الانوار این‌ دیدگاه‌ را در ضمن‌ روایتی‌ نقل‌ کرده‌ است‌ که‌ مورد انکار امام ‌رضا(ع‌) قرار گرفته‌ است‌. ج‌۴۴، ص‌۲۷۱، ح‌۴ [۲۴] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۶۴ [۲۵] کتاب‌ الاسرار شهادت‌، ص‌۴۵۲ 🆔 @AndishkadehFCT