حضور یا عدم حضور؟
🔹یک دیدگاهی در بین بعضی از مردم وجود داردکه می گوید با وجود مشکلات اقتصادی برای چه در راهپیمایی ۲۲بهمن شرکت کنیم؟
چه فایده ای دارد؟
مشکلی را حل می کند؟
تازه حضور ما باعث می شود که مسئولین فکر کنند،همه چیز خوب است و برای حل مشکلات کاری نکنند،اگر ما شرکت نکنیم و راهپیمایی کم رونق باشد،مسئولین به خودشان می آیند و برای مشکلات راه حلی پیدا می کنند!
⬅️ولی تجربه نشان داده عدم شرکت در راهپیمایی باعث بیشتر شدن مشکلات می شود،حتماً می پرسید چرا؟
🔸راهپیمایی ها یکی از راه های نشان دادن پشتوانه ی مردمی نظام است،دشمن وقتی ببیند پشتوانه ی مردمی نظام کم شده است،دست به اقداماتی برعلیه ما می زند،همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند👇
دشمنان از پشتوانه ی مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.
🔹به عنوان مثال⬇️
بیشترین تحریم ها در سال ۸۹بعد از فتنه،توسط اوباما بر علیه ایران اعمال شد،زیرا آمریکایی ها به این جمع بندی رسیده بودند که پشتوانه ی مردمی نظام کاهش پیدا کرده.
و یا خیلی از کارشناسان معتقد هستند، آشوب های آبان ماه که بعد از سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد،یکی از دلایل شهادت حاج قاسم بود.بدین صورت که آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که پشتوانه ی مردمی نظام از بین رفته و هر کاری انجام دهند،ایران قدرت پاسخگویی ندارد.
و...
حال انتخاب با خود ما مردم است:
✳️حضور پر شوری که نشان دهنده پشتوانه ی عظیم مردمی نظام است و دشمن را سرجایش می نشاند،
ویا عدم حضوری که دشمن را برای اقدامات بعدی جری تر می کند.
انتخاب کنیم...
#حماسه_حضور
#راهپیمایی_۲۲_بهمن
✍️#علی_اصغر_سمیعی
🌴کانال روشنگری و بصیرت
🆔 @uphjnv
چرا کسی از فیلم های ساخته نشده نمی گوید؟روزنامه هنرمند.pdf
1.52M
🔴در مقاله ای با عنوان «چرا کسی ازفیلم های ساخته نشده نمی گوید؟» در روزنامه هنرمند نوشتم:
«ژانر سیاه (ایران سیاه و ناامید) و ژانر زرد (عشقهای منفی) کل فضای سینما، حتی تلویزیون و تلویزیون خانگی را اشغال کرده است.
در این باب، نقد بسیار شده است. همه می دانند مافیای طرح ریزی و ساخت فیلم سینمایی در ایران، تمام هدف و همتش را در ارائه چهره ای سیاه، فقیر، عقب مانده، بی آینده، از ایران و جمهوری اسلامی گذاشته است. برخلاف هالیوود که «آمریکای قوی» هویت اصلی آن است...»
#محمد_عبدالهی
🌴کانال روشنگری و بصیرت
🆔 @uphjnv
قطعاً موج سازیهای غیرضروریِ رسانهای پیرامون آزمایشهای موشکی و ماهوارهای (باتوجه به ذات این آزمایشها) اشتباه محض میباشد و چه بسا میتواند خدایی ناکرده به مرور حس "ما نمیتوانیم" را به افکار عمومی القاء کند اما باید توجه داشت که اولاً این شکستها برای تمام غولهای امروزِ جهان وجود داشته، ثانیاً این عدم موفقیتها نباید باعث انتقام گیری سیاسی از یک فرد یا جناح خاص شود (حتی باوجود بیتدبیری محض در رسانهای کردنِ پیش دستانهی آنها با توجیهِ شفافیت و کمکاریهای چندین سالهی آنها) و ثالثاً دستیابی به ارتفاع بیش از ۵۴۰ کیلومتر و سرعت بیش از ۶۵۰۰ متر بر ثانیه (آنهم برای اولین بار در پرتابهای فضایی کشورمان) نمیتواند دستاورد کمی باشد؛ البته دلیل خوشحالیِ وافر رسانههای بیگانه و تمرکز بیش از اندازهشان بر عدم موفقیت #ماهواره_ظفر را باید برای تحت شعاع قرار دادنِ جدیدترین دستاورد موشکی کشورمان ( #رعد۵۰۰ ) جستجو کرد که گویا سبکتر، چابکتر و دارای برد بیشتری نسبت به موشکهای هم خانوادهی قبلی خود میباشد و میتواند امکانِ مانورپذیر کردنِ موشکها برای عبور از سپر موشکی را فراهم کند!
#مهدی_قاسم_زاده
🌴کانال روشنگری و بصیرت
🆔 @uphjnv
🔴چرا کسی ازفیلم های ساخته نشده نمی گوید؟
دردنامه ای برای سینمای ایران
✍🏻محمد عبدالهی
🔰جشنواره فیلم فجر درحال برگزاری است. طبق معمول منتقدان مشغول شکوه و شکایت از فیلم های سیاه روی پرده و سنجش میزان سیاهنمایی و سوژه و تم و فرم و کلیشه های هر فیلم. بی آنکه بگویند تعجبی ندارد از جماعتی که خود را «اسیر، میلیون ها اسیر» می دانند، چنین فیلم هایی تولید شود. ژانر سیاه (ایران سیاه و ناامید) و ژانر زرد (عشقهای منفی) کل فضای سینما، حتی تلویزیون و تلویزیون خانگی را اشغال کرده است.
🔰در این باب، نقد بسیار شده است. همه می دانند مافیای طرح ریزی و ساخت فیلم سینمایی در ایران، تمام هدف و همتش را در ارائه چهره ای سیاه، فقیر، عقب مانده، بی آینده، از ایران و جمهوری اسلامی گذاشته است. برخلاف هالیوود که «آمریکای قوی» هویت اصلی آن است و در عمل سربازانش به هنگام دستگیری خود را خیس می کنند و دارای بیشترین آمار افسردگی در جهان است. برخلاف بالیوود که «هند عاشق پیشه» هسته اصلی آن است و در عمل، کشورشان دارای بیشترین آمار تجاوز به عنف و ناامنی برای زنان است. برخلاف ترکیه که حتی در سینمای معروف به "خیانت" شان، محور هر فیلم «کار و تلاش» است و حتی خیانت آمیزترین فیلم هایش نیز تم کار و کارآفرینی دارد،زیباترین کشور جهان تصویر می شود و سینما نردبان گردشگری آن است. برخلاف کره که «خودکفایی و استقلال» در کانون سینما قرار دارد و مانیفست خوداتکایی مردمانش می شود.
🔰سینمای ایران مخلوطی شده از قتل، خیانت، اعتیاد، دزدی، فاحشه گری و.. با ژانر وحشت، ترس، یاس و.. به یک بهانه تکراری که بله! اینها واقعیات کشور ماست. بی آنکه کسی بگوید: چند درصد مردم این کشور اسلحه دارند که قتل بشود واقعیت و مسئله آنها؟!...
🔰بدتر از سوژه، پاسخ سینما به سوژه است. سینما به جای مکتب آموزش و انسان سازی، مکتب ضدانسان و ضدآموزش شده. پاسخ سینما به معضل بیکاری، رفتن به سمت اعتیاد و تباهی و شوگر ددی و شوگر مامی است. نه کارآفرینی، نه اشتغال خودبنیاد، نه خلاقیت و هنر. پاسخ سینما به معضل روزمرگی، خیانت است، نه عشق پاک و وفاداری! این آن سینمایی نیست که قرار است تراز انقلاب اسلامی باشد و برایش جشنواره فجر گرفته شود.
🔰اما نکته مهمتر از آن، فیلم های ساخته شده نیست. فیلم های ساخته نشده است. هیچکس این وسط نمی گوید فیلم های ساخته نشده ، فیلم های ممنوعه، فیلم های اجازه ساخت و حتی اجازه طرح داده نشده کدام هستند؟
🔰 می خواهم از خط قرمزهای سینمای ایران بگویم. برخلاف شارلاتانیسم مافیای سینما که برای ملت ما چنین القا کرده اند که خط قرمزهای این سینمای بی مایه، لباس تنگ و رنگ ماکسی بازیگران زن و صحنه بوسه و لمس سلبریتی هایی است که پشت صحنه پچ پچ می کنند و به خاطر "روابط" به روی صحنه آمده اند و... این یک دروغ و ظلم بزرگ درباره حقیقت سانسورهای سینماست. سانسور اصلی سینما اینجاست:
🔰سال هاست مافیای سینما و حتی تلویزیون، مافیای نفوذ کرده در وزارت ارشاد، خانه سینما و صداوسیما اجازه ساخت فیلمهای ژانر سفید و ژانر سبز را نمی دهد. سانسور اصلی در سینمای ایران، سانسور هر فیلمی است که در جهت سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی در دفاع از «مقاومت» و «ایران قوی» است. چه مقاومت ضداسرائیلی و چه مقاومت ضدآمریکایی. هر فیلمی که چهره ای زیبا، باشکوه، پیشرفته، پرتلاش، پرروحیه، از ایران و ایرانی نشان دهد، هرگز اجازه ساخت نمی یابد وگرنه همان بلایی سر سازندگانش می آید که بر سر «به وقت شام»، «گاندو» و «فصل 5 پایتخت» آمد. هجمه شدید رسانه ای و سیاسی و حتی تهدید شخصی بازیگران و عوامل.
🔰 هر فیلمی بخواهد درباره #اسرائیل و بازوهای #مقاومت در منطقه ساخته شود، با دستهای اختاپوسی این مافیا مواجه می شود و در همان نقطه اول بایکوت می شود.
🔰 حتی این مافیای گاهی ظاهرالصلاح چنان از همبستگی ملت های منطقه می هراسد که ترجیح می دهد باکس تعطیلات آخر هفته ایرانیان و سریال شب شان با فیلم آمریکایی و فرانسوی و کره ای پر شود، اما فیلم ترکی را فقط باید «جم تی وی» پخش کند. مبادا جامعه ایران از خلال بعضی روزنه ها در فیلم های ترکی بفهمد که دیگر جوامع مسلمان هم علقه های دینی و اخلاقی دارند. (حتی در ترکیه لائیک)
🔰این وضع سینما و تلویزیون ماست. اگر قرار است کارخانه انسان سازی شود، اگر قرار است با میلیاردها بودجه بیت المال، پشتوانه ای برای «ایران قوی» و منافع ملی سیاست های منطقه ای ما باشد، پس ژانر سیاه و ژانر زرد را تعطیل کنید، حداقل از بیت المال در حلقوم شان نریزید. و جنبش ساخت ژانر سفید و ژانر سبز به راه بیندازید. آنگاه خواهید دید یکی یکی نفوذی ها علنا روی آب خواهند آمد.
#محمد_عبدالهی
🌴کانال روشنگری و بصیرت
🆔 @uphjnv
شهاب حسینی در نشست خبری فیلم «شین»:
من در آمریکا در حال کار کردن و فیلمسازی هستم و فقط برای بیان ادبیات و فرهنگ کشورم قدم برمیدارم.
پ.ن : کسانی خود را فرزند کوروش میدانند و به جای سلام به یکدیگر درود میگویند؛چه قدمی برای فرهنگ ایران برداشتند؟
#دهه_فجر
#جشنواره_فیلم_فجر
#شهاب_حسینی
🌴کانال روشنگری و بصیرت
🆔 @uphjnv
°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اولین پرده از ارتباطات روحالله زم در مستند «پرسه در مه»
🔹 دوشنبه ۲۱ بهمن پس از خبر ۲۱ از شبکه یک سیما
🌴کانال روشنگری و بصیرت
🆔 @uphjnv