⛅️ گاهِ صبح ⛅️
غرب ساختار و مناسبات اجتماعی را طوری طراحی کرده است که برای آزاد شدن و نجات یافتن از آن منجلاب، با سختی بسیار طاقتفرسایی مواجه شوید، و اگر هم توانستید نجات یابید، نتوانید کس دیگری را همانند خودتان نجات دهید.
غرب در پی آن است که خوب بودن را معادل کند با فشار بیرونی و تنهایی و انزوا؛ و بدینگونه همواره در تلاش است که هزینهی خوب بودن را برای شما شدیدا بالا نگه دارد؛ بهطوری که تصور کنید هزینهی خوب بودن بیش از فواید آن است.
مناسبات اجتماعی غرب در پی آن است که انسانهای خوب نتوانند با مردم زندگی کنند تا مبادا مردم از آنان تاثیر بپذیرند.
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
جنگ اقتصادی فقط 18 میلیارد دلار #دلار_جهانگیری و 60 تن طلا که به باد رفت!
جنگ اقتصادی فقط فروختن شرکتها و کارخانجات و... به ثمن بخس به رفقا (از هفت تپه تا مجتمع گوشت مغان)
جنگ اقتصادی فقط حقوقهای نجومی
جنگ اقتصادی فقط پول کرونا که 120 میلیارد تومنش خرج دانشگاه دخترت شد...
جنگ اقتصادی یعنی شما نشستید دارید پلو میخورید، ملت ایستادن دارن جر میخورن
جنگ اقتصادی یعنی بچه هاتون و شادومادا و پدر شادوماد و داداشیا و رفقا روز به روز پولدارتر میشن ملت فقیرتر
جنگ اقتصادی یعنی داراها از مالیات معافند ندارها مالیات میدن
جنگ اقتصادی یعنی خط فقر 10 میلیونی و حقوق سه میلیونی
جنگ اقتصادی یعنی خودم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین سه برابر شد!
جنگ اقتصادی یعنی ملت جیبشون پر پوله ریختن کالا خریدن پس گرون شد!
جنگ اقتصادی یعنی چند ماه حقوق کارگر پرداخت نشده!
جنگ اقتصادی یعنی از ما تشکر کنید حقوق کارمند رو به موقع پرداخت میکنیم!
جنگ اقتصادی یعنی از ما تشکر کنید که قحطی نیومده!
جنگ اقتصادی یعنی نخورید هم مشکلی پیش نمیاد
نمیدونم اینا جنگ اقتصادیه یا جنگ روانی اما
اینا رو نمیتونیم تحمل کنیم!
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یاد تو را؛
نام تو را؛
در کوچهها و خیابانها جاری میکنیم تا ظهور !..
#سردر_هر_خانه
#حجله_های_سلیمانی
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
قدیری ابیانه: 👈غربیها تا زمانیکه اقتدار ما را نبینند، تهدیدهایمان را جدی نمیگیرند.
متأسفانه به دلیل وادهیهای دولت در برابر غرب آنها هیچ گاه تهدید آقای روحانی و ظریف را جدی نمیگیرند چرا که تاکنون در برابر غربیها جز ضعف و ناتوانی و عجز از خود چیزی به نمایش نگذاشتند.
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ۱۶ نهاد امنیتی در آمریکا وجود داره، ولی هنوز نتونستن بفهمند این جنگ سایبری از کجا اومده!
🔹آمریکای ابرقدرت در ذهن غربگراها، همچون طبلیست توخالی
#افول_آمریکا
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
🔥حقایقی دربارهFATF که کمتر شنیدهاید(۱)
🔻یکی از مهمترین زوایای FATF(بنا به توصیه شماره ۲۹) که کمتر مورد توجه قرار می گیرد مسأله FIU یا «واحد اطلاعات مالی»است.
🔻وظیفه «واحد اطلاعات مالی» در کشورها این است که اطلاعات و تراکنش مالی را از طریق ارتباط با سیستم بانکی، بیمهای، مالیاتی و گمرکی تجمیع و مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد. سپس، نتایج این بررسی ها به سازمانهای ذیربط ارجاع میشود تا موارد مشکوک رسیدگی شود.
🔻در ایران این واحد از سال ۸۸ در وزارت اقتصاد و دارایی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم وجود دارد.
🔻اما چالش اساسی از اینجا آغاز می شود که در صورت پذیرش ضوابط FATF ، «واحد اطلاعات مالی» در ایران موظف می شود بنا به درخواست طرف های خارجی عضو، کلیه تراکنش مالی افراد مورد تقاضا را کشور درخواست کننده قرار دهد.
🔻به این ترتیب دشمنان ایران به راحتی می توانند ازطریق ردپای تراکنش، افرادی که نقش اساسی در دور زدن تحریم ها دارند شناسایی و بصورت فلج کننده تحریم کنند.
🔻بررسی فنی موضوع FIU در رسانه ها واقعا ضروری است.
ادامه دارد...
✍حمیدرضا ابراهیمی
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
🔴ما نفت فروختيم و فرانسه ادكلن!
✍️ قاسم خرمی
شركت لويي ويتون در سال گذشته 59 ميليارد دلار درآمد داشت اما ايران 20 ميليارد درآمد نفتی نداشت!
جهان سوم جاييست كه بهترين ذخاير ملي خودشان را به هزار بدبختي استخراج مي كنند و به نازل ترين قيمت ها در بازارهای جهانی مي فروشند
تازه اگر تحريم نباشند و خريداري وجود داشته باشد كه حاضر باشد در قبال تاراج اين منابع، لااقل پول آنرا نقد بدهد وگرنه مجبوريد كالاهاي بنجل چيني وارد كنيد ! با هزار منت!
ما واقعا از منطق و جهت اقتصاد جهان عقبيم و اين جهالت را در لفافه ای از حرفها و ادعای گزاف و پوچ پنهان مي كنيم.
در سال گذشته شركت لويي ويتون فرانسه از راه فروش عطر و ادكلن و كيف و كفش لوس به سلبريتي ها و ثروتمندان جهان 59 ميليارد دلار در آمد داشته
اما ما به عنوان يكي از توليد كنند گان بزرگ نفتي، لنگ فقط 5 ميليارد دلار وام صندوق بين الملل پول بودیم!
اقتصاد جهان در اختيار برندهاست ما هنوز درگیر اسم خیابانها هستیم.
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
50.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل قسمت دوم مستند «غیررسمی»
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
🔴غول دریایی ایران متولد شد / سردار ایرانی ترامپ را غافلگیر کرد
❌سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا: رونمایی از کشتی اقیانوسپیمای ایرانی برای «گودبای پارتی» ترامپ بود. این نفتکش به سفارش یک شرکت خارجی ساخته شده و قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.
💯دکتر محمد: غربیها معمولا هنگام ترک جایی، مهمانی خداحافظی یا گودبای پارتی میگیرند ما هم این مراسم را برای گودبای پارتی آقای ترامپ میگذاریم. این نفتکش در دوسال که شاهد فشارهای حداکثری و اوج تحریمها بودیم ساخته شده و با وجود فشارها به صورت تمام ایرانی با مهندسی و لایسانس ایرانی درشرکت صدرا تکمیل شده است.
💯فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به توان شرکت صدرا در ساخت شناورهای بزرگ و تعمیرات شناورها، تاکید کرد: ما توان داریم که هرشناوری با هر کاربری و ابعادی را چه رزمی، چه صیاد، چه فله بر و نفتکش بسازیم.
#توان_ایرانی
#قدرت_ایرانی
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور
🎯نفوذ رسانههای جمعی در مردم چگونه انجام میشود؟
✍️معصومه نصیری
▫️امروز عرصه، عرصه تنازع برای بقا از طریق نفوذ هر چه بیشتر در افکار عمومی است. در این میان صاحبان و مدیران کلان رسانههای جهان بهخوبی دریافتند برای تاثیرگذاری عمیقتر و ماندگارتر بر افکار عمومی باید آنها را در «خواب عدم هوشیاری» نگه دارند؛ یعنی چه؟ یعنی نباید هوشیاری مخاطب را تحریک کنند البته این موضوع در پوستهی ظاهری تلاش برای آگاهسازی انجام میشود.
▫️ملوین دفلورکه سالها درباره ارتباطات جمعی و شناخت آن فعالیت کرده است، معتقد است: تأثیرات و نفوذ رسانههای جمعی بر مردم را در سه سطح #شناختی، #عاطفی و #رفتاری باید طبقهبندی کرد. او بر این باور است که در جنگ رسانهای، دو بُعد بینش و گرایش مورد هدف قرار میگیرد اما درنهایت به کنش و رفتار مخاطب ختم میشود.
▫️با این تعریف باید گفت «ایجاد ابهام در مخاطب»، «برخورد اطلاعات متناقض»، «برجستهسازی اخبار»، «شکلدهی به نگرشها» و ... تاثیرات بینشی یا شناختی هستند. «ایجاد انفعال در افراد»، «افزایش نفوذپذیری»، «افزایش حس نگرانی»، «افزایش عدم امنیت اجتماعی» و... از تاثیرات گرایشی بوده و «ایجاد نگرشهای جدید»، «مبهم جلوه دادن شرایط»، «منفعل ساختن مخاطب» و... نیز از تاثیرات کنشی یا رفتاری قلمداد میشوند.
▫️امروز رسانهها با بزرگنمایی، کوچکسازی، تکرار و تعمیم و... هم به مخاطبان میگویند چگونه فکر کنند و هم میگویند به چه چیزی با چه عمقی و از چه زاویهای فکر کنند. رسانه این توان را دارد که ذهن شما را به دورترین نقطه از واقعیت برده یا یک فریب را پیش چشم واقعی جلوه دهد و شما توان انکار آن را نداشته باشید.
▫️از سوی دیگر امروز این جمله را نباید فراموش کرد که مخاطبان دیگر سرکوب نمیشوند بلکه سرگرم میشوند. پس سرگرمی یکی دیگر از روشهای رسانهها برای نفوذ در افکار عمومی برای انتقال معناست که با تصویرسازی رخ میدهد. تصاویر از آن جهت مهم هستند که مردم آنچه میبینند را باور میکنند پس تصاویر دستکاری شده یا صحنهسازی شده یا دارای جهت مشخص بر فکر مردم اثرمیگذارد.
▫️امروز نزاع میان رسانهها بر سر مهندسی توجه، تصاحب افکار و جهتدهی به ترجیحات و سلایق مردم جوامع برای تربیت شهروندانی یکدست و بیدردسر است. شهروندانی که رسانه و کارکرد آن را میشناسند و در عین حال دانش و مهارت مواجه با آن را (#سواد_رسانهای) کسب کردهاند، پیروزان واقعی این عرصه هستند. آنها فراگرفتهاند رسانه را مدیریت کنند و نه رسانه آنها را.
# سواد رسانهای و اطلاعاتی
#کانال_روشنگری_و_بصیرت
#قرارگاه_بسوی_ظهور