eitaa logo
کانال ܝ‌وܢܚ݅ܝ̇ߺܭَـــܝ‌ܨ و ܢ̣صــــیܝ‌ࡅ߳ߺߺܙ
1.1هزار دنبال‌کننده
40.1هزار عکس
30.5هزار ویدیو
257 فایل
🌴عرصه ی جنگ نرم، بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد. امام خامنه ای 🍒 🌴 قرارگاه بسوی ظهور 🌷یک لشکر سایبری آتش به اختیار 🌷میباشد. #کانال_روشنگری_و_بصیرت☫ 🇮🇷 #قرارگاه_بسوی_ظهور 🆔 @uphjnv @Sydmusavi @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 ♨️سوال: ✅علت احیای فاطمیه چیست و چه سودی برای ما دارد؟ ✍ پاسخ: ✅ قطعاً تمام آثار و برکاتی که در رابطه با برپایی مجالس عزادرای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وجود دارد، در برپایی مجالس عزای سیدة النساء العالمین حضرت زهرای اطهر(س) نیز وجود دارد. ما با شرکت در این مراسمات یا برگزاری آنها، خود را به اهل بیت پیامبر (ص) نزدیک تر می کنیم، مناقب و کمالات آنها را بیشتر می شناسیم و وظیفه خود در محبت اهل بیت (علیهم السلام) را انجام می دهیم: «قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى[شوری/۲۳] بگو: «من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم درخواست نمىكنم جز دوستداشتن نزدیكانم [اهل بیتم]» این مجالس، مجالسی است که معارف دینی را نشر می دهد، و انسان را در پیمودن مسیر الهی کمک می کند. خصوصا که تضرع و گریه در مصائب اهل بیت، پلیدی های دل را می شوید و اثر گناهان در ایجاد قساوت را رفع می کند. و حضور در این مراسمات، خود نشانه ای از تقوا است: «مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ[حج/۳۲] هر كس شعائر الهى را بزرگ دارد، این كار نشانه تقواى دلهاست.» همچنین باید به اثر عظیم این مجالس، در تبلیغ حق توجه داشت. تمام مصائبی که حضرت زهرا(س) تحمل نمودند، در جهت احیای مسیر صحیح توحید بود. مسیری که بعد از پیامبر(ص) عده ای آن را به انحراف کشاندند. اما حضرت زهرا(س) با ایستادگی خود، و نثار جانش، کوشید تا چراغی در تاریخ روشن کند که تمام جویندگان حقیقت، آن را بیابند. از همین رو می بینیم که باطل پیشگان، چقدر از برپایی این مراسمات خشمگین می شوند و سعی در بی رونق کردن آن می کنند و در این راه از انواع ترفندها مثل شبهه پراکنی و ... استفاده می کنند. آنها سعی می کنند چراغ مسیر هدایت را خاموش کنند، تا کفر و نفاق مسیر انحراف پوشیده ماند، اما خدای متعال اراده کرده است که نور حقیقت همه جا را فراگیرد: «یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ[توبه/۳۲] آنها مىخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند ولى خدا جز این نمى خواهد كه نور خود را كامل كند، هر چند كافران ناخشنود باشند.» حضرت آیت الله وحید خراسانی در رابطه با بزرگداشت ایام فاطمیه می فرماید: از آنجا که رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) ... واسطه تربیت تکوینیه و تشریعیه رب العالمین نسبت به ماست، و بر هر مسلمانى ... حق حیات ابد دارد، به مقتضاى ادراک عقل به وجوب شکر منعم، و حکم شرع به لزوم مودّت ذى القربى: (قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُربى) و این که فاطمه احبّ و اَقرب خلق به رسول خداست، وظیفه ما این است که در این مصیبت کبرى که ناموس خدا و بضعه خاتم انبیاء و کفو سید اوصیا و مادر ائمه هدى نیمه شب غریبانه دفن شد، و قبر او که گنجینه اسرار خداست مخفى مانْد، بپا خیزیم و آن چه در توان داریم، در تعظیم شعائر روز شهادت او انجام دهیم، چون شهادت آن حضرت سند احقاق حق اوّل المظلومین است «وَ لَمْ أَرَ مِثْلَهُ حَقًّا أُضِیعا».
﷽ / فرهنگ اندوه! ❌ شبهه متاسفم که در فرهنگی بزرگ شدم که مردمش تصور میکنند با اندوه، به خدا نزدیکترند... ✅ پاسخ ♦️ نمی‌دانم نویسنده در کدام جامعه بزرگ شده است که این چنین تأسفش برانگیخته شده است، اما من که چنین جامعه‌ای را نمی‌شناسم! ♦️ اگر منظور نویسنده وجود آئین هایی مانند محرم، شب های قدر و ... در دین اسلام است، باید دانست که اندوه با گریه متفاوت است و به اصطلاح گریه اعم از اندوه است. ❇️ گریه انواعی دارد: گریه از روی درد، از روی ذوق و شادمانی، گریه از روی عشق و محبت، گریه ی به خاطر فراق و هجران و نیز گریه به خاطر اندوه. البته هر کدام از این انواع تقسیمات دیگری نیز دارند 👈 واضح است: گریه‌ای که مثلا از روی عشق باشد نه تنها اندوه زا نیست، بلکه نشاط آفرین و بهجت زاست. ♦️ احساس سبک باری و نشاطی که پس از مناجات عاشقانه با خدا یا با ائمه اطهار ع ایجاد می شود، تجربه ای است که هرکس یک بار مزه ی آن را چشیده باشد، مشتاق تکرار آن شده است. ♦️ در عزاداری‌های در محرم و عاشورا دیده می شود، در اثر نشاط زاید الوصف ایجاد شده برای سینه زنان و گریه کنندگان امام حسین ع، ناخودآگاه گعده هایی پر از خنده و قهقهه پس از جلسه شکل می گیرد که حتی گاه چندان تناسبی با حرمت جلسه هم ندارد... ✅ یادآوری می‌شود: از منظر پیشوایان دین، مومن واقعی کسی است که حتی اگر اندوهگین باشد، باید چهره اش، پرنشاط و شادمان باشد. (نهج البلاغه، حکمت، 333)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام: اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ‌عَلی‌اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃
🔻امام جمعه قم: ● دشمن به دنبال تبدیل آشیانه آل محمد(ص) به دنیای مدرن غربی است ● برجام نتوانسته مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند / مقام‌ معظم‌ رهبری تصریح داشتند که تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی مردم است و جریاناتی منابع کشور را می‌بلعند و با دلال بازی مانع پیشرفت کشور شده و در تقویت تولید داخلی کارشکنی می‌کنند. مسئولان بدانند که آمار دادن دردی از معیشت مردم دوا نمی‌کند.
🚨 حتی در استفاده از سگ های پیت بول برای نگهبانی هم ممنوع شده، برای نگهداری از این نوع که وحشی ترین گونه های سگ است با دهان بند ممکن است.. 🔺️اینجا هم یه عده احمق سگ های خود را حتی بدون در پارک رها میکنند تا بچه مردم را لت و پار کنند.. اینها فرهنگ غلط غرب را هم رو سفید کرده اند! چند نکته مهم درباره قوانین نگهداری سگ در کشورهای مختلف: " بیت بول " سگی است که در تصویر مشاهده می کنید (همان سگی که به بهار خانم ۱۰ ساله حمله و استخوان لگنش را خُرد کرد) در آمریکا بدون پوز بند آوردنش بیرون جرم حساب میشه. توی خیلی از کشورها سگ های شکاری و وحشی استفاده‌شون توی کوچه و خیابان و مکان‌های عمومی ممنوعه⛔️ توی و آمریکا موقعی که سگت رو می‌بری پارک هم باید حواست بهش باشه و ‌اش رو باز نکنی و هم فضولاتشو جمع کنی و اگر سگ رو رها کنی توی پارک بین ۱۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو جریمه میشی اونایی که توی آلمان سگ دارن باید مالیات سگ بدن حتی مهم تر از همه در قانون داریم اگر سگی خطرناک باشه، توسط دولت محلی کشته میشه اینم لینک قوانین سگ در آمریکا www.animallaw.info/topic/state-dangerous-dog-laws حالا اینجا چندتا بچه خرپوله عیاش سگ به اون وحشی‌‌ای رو ول کردن توی پارک بچه معصوم رو تکه تکه کرده بعد قانون نداریم که مجازاتشون کنیم.😐 📢 📌
⁉️ متن شبهه : 👇👇👇 آنانکه نمی اندیشند... ۱-آنانکه مدیریت منابع آب نمیدانند، نماز باران میخوانند ۲-آنانکه اهل تلاش نیستند، دعا میکنند ۳-آنانکه هیچکاری را درست و اصولی انجام نمیدهند، به نذر و نیاز متوسل میشوند ۴-آنانکه عرضه ی گرفتن حقشان را از ستمگر زورگو ندارند، به خدا واگذارش میکنند ۵-آنانکه ضعیفند و به توانایی های خود ایمان ندارند، بخدا توکل میکنند ۶-آنانکه با رفتارهای احمقانه جان خود و اطرافیانشان را بخطر می اندازند، صدقه میدهند تا شاید بلا رفع شود ۷-آنانکه در این دنیا زنان را ستم میکنند و آنان را کنیز خود میپندارند، مشتاقانه به امید سکس با حوریان بهشتی نشسته اند ۸-آنانکه علم حسابرسی و حسابگری نمیدانند، همه چیز را کار تقدیر و سرنوشت میدانند ۹-آنانکه ناتوانند از اینکه نفس هوسهای خود را قربانی کنند، گوسفند بیگناه را قربانی میکنند (متن خلاصه شده) ✅ݐـاســخ شبهه در پست بعدی.......👇👇👇
✅ پاسخ شبهه ی بالا........☝️☝️☝️👇👇👇 در شبهه همیشه حق و باطل به هم ممزوج است و اصلا شبهه را شبهه مینامند چون شبیه حق است. نڪته/1🔻 همه این جملات مقداری از حق را دارند اما نه همه حق را و باطلی در خود پنهان دارند. حق این مطالب در آنجاست که اگر کسی تلاش نکند و صرفا دعا کند و توسل و...، قطعا غیر معقول و غلط است. اما باطلش: اگر دنیا را منحصر در عالم ماده بدانیم و علل را فقط مادی بدانیم دیگر نماز باران و دعا و توسل و... بی معنی است. اما اگر کمی عمیق تر بیندیشیم متوجه خواهیم شد که علل، منحصر در علتهای مادی نیست و علل غیر مادی نیز در عالم جریان دارد و ضمنا همه علل مادی هم شناخته نشده است. •امروز تاثیر دعا در صحت بیمار حتی به صورت تجربی هم قابل آزمون است، باید هم تلاش کرد و هم واقع بینانه خداوند و وجود عوامل غیر مادی را در عالم فهمید. آنانکه عالم را منحصر در ماده میدانند، در توهم به سر میبرند و کودکانه می اندیشند، عالم را باید خیلی عمیق تر دید مگر میشود ماده بذات خود قائم باشد. نڪته/2🔻 جواب هر بند را جدا باید داد اما با توجه به نڪته اول ،پاسخ های بسیار مختصری ارائه میگردد. غالب جملات بین مدیریت درست حیات دنیوی با امور معنوی تضاد ایجاد نموده است. طبق این نوشته، رعایت قانون جهت حفظ جان و صدقه دادن منافات دارد یا مدیریت درست اقتصادی با نذر و توسل منافات دارد در حالی که دقیقا این حرف باطل است. توجه به امور معنوی به معنای نفی تلاش و کوشش نیست، آنچه دین میگوید توام بودن این دو باهم هست نه تفکیک آنها ۱) آیا دعا کردن با مدریت و صرفه جویی منافاتی دارد؟ ۲) آیا بدون تلاش هم دعایی مستجاب میشود؟ ۳) آیا اشکالی دارد که کاری را درست انجام دهیم و نتیجه اش را توکل کنیم و نذر دهیم؟ شاید ناقد فکر میکند هر کاری که انجام میدهد درست است و نتیجه اش قطعا همان میشود که میخواهد! ۴) امام علی(ع) در بخشی از خطبه ۲۹نهج البلاغه به یک اصل بسیار مهم در زندگى انسان ها اشاره کرده، مى فرماید: «افراد ضعیف و ناتوان، هرگز نمیتوانند ستم را از خود دور کنند و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید. ۵) آیا حتی برگی بدون اذن خداوند به زمین می افتد؟گویا پروردگار عالم در هیچ جای زندگی ناقد حضور ندارد! ۶) خداوند انسان را از نعمت عقل برخوردار فرموده، گاهی امور در اختیار انسان نیست و صدقه منافاتی با عقل ندارد، شاید ناقد فکر میکند وظیفه صدقه تنها رفع بلاست! ۷) اگر چنین افراد احمقی سراغ دارید، به آنها بگویید چنین امیدی نداشته باشند. ۸) آیا خبر دارید که تقدیرت کجاست؟ میدانید کی و کجا مرگ شما فرا میرسد؟ مگر حسابرسی نمیدانی!؟ ۹) آیا قربانی کردن اسماعیل ذبیح الله نمودی از تسلیم مطلق در برابر پروردگار یکتا نبود؟ راههای تهذیب نفس علما را مرور کنید. قربانی کردن نفس و نابودی آن باهم تفاوت بسیار دارد. ۱۰) گاهی خطای برخی افراد به دین نسبت داده میشود که این هم غلط است. ۱۱) کسانی که بت پرست و گوساله پرست شدند هم همین طرز فکرشان بود! ۱۲) پاکترین مال، مال کسی است که خمس میدهد تا مالش در راه دین و کمک به فقرا خرج شود! شاید فکر میکند کسی که دزدی میکند مالش پاک است و نیاز به دادن خمس ندارد. ۱۳) احتمالا این شخص وقتی بیمار میشود نزد دکتر که سالها عمر خود را صرف تحصیل علم کرده نمیرود و با شعور و تشخیص خودش درمان میشود! ۱۴) ناقد فکر میکند تنها کارهای یدی نیاز به تلاش دارد و شرافتمندانه است، حتما معلمین و مهندسین و... را هم بی شرافت میداند؟ ۱۵) احمقهایی که فکر میکنند با امثال داعش هم میشود مذاکره کرد. این جماعت با دزد ناموسشان هم مذاکره میکنند! ۱۶) اگر منظور از سعادت همان لذتهای شکم به پایین است، باید گفت که مدعی آن غرب است نه اسلام، اگر اسلام صحیح شناخته شود و از آن برای منافع فردی استفاده نشود موجب شکوفایی و رشد خواهد بود. ۱۷) آیا همه دانشمندانِ غیرمسلمان بی خدا هستند؟ آیا هیچ دانشمند موحدی وجود ندارد؟! غالب فیزیک دانان کلاسیک چون کپلر، گالیله، نیوتن، آرستد، امپر، مایکل، فارادی، هانری، ماکسول، تمامی این دانشمندان فیزیک را راهی برای دیدن آثار خداوند در طبیعت قانون مند میدانستند. ۱۸) کجای دنیا تنها با دادن وعده بهشت اداره میشود،مگر میشود بدون مجازات حق را به حقدار داد؟ جهالت تا چه حد!!! ۱۹) مگر بهشت برین شما که همان دنیای غرب هست توانسته با بی حجابی جلوی چشمان هرزه تان را بگیرد، مگر نه این است که تاثیر این گرایش، جامعه غرب را به انحطاط کشانیده؟! ازدواج باجنس موافق و حیوانات نمونه های کوچکیست از چشمان بوالهوس که سیری ندارد! 🔻آنانڪه نمی اندیشند ...
🔹آه از اين شعله... 🔹 عالمى سوخته از آتش آهِ من و توست اين در سوخته تا حشر گواهِ من و توست غربتم را همه ديدند و تماشا کردند بی‌پناهی فقط انگار پناهِ من و توست کوچه آن روز پر از ديده‌ی نامحرم بود همه‌ی روضه نهان بين نگاهِ من و توست صورت نیلی تو از نفس انداخت مرا گرچه زهرای من اين اول راهِ من و توست آه از اين شعله که خاموش نگردد ديگر آه از آن روز که بر نی سر ماهِ من و توست
یادمان باشد #دعای_ناخدای_انقلاب است که کشتی انقلاب ازطوفان حوادث و فتنه ها عبور میکند. #خــدایــا به حق #پهلوی_شکسته_حضرت_زهرا ناخدای با خدای #کشتی_انقلاب را حفظ بفرما... #آمیـــــن
🔴نمونه ای از توانمندی دستگاه محاسباتی و تحلیلی آمریکا به اذعان مسئولین این کشور 📗در بخشی از کتاب Burn Before Reading آمده است: ☑️رئیس سیا علت ناکامی اطلاعاتی سازمان خود را در پیش بینی سقوط شاه اینگونه توصیف می کند: گروه اطلاعاتی ما در ایران بسیار محدود بود و ما به اطلاعات کافی دسترسی نداشتیم. چون شاه دوست قابل اعتماد ما بود و ما در مورد او به طور جدی و بادقت جاسوسی نمی کردیم. به همین دلیل قبل از سقوط شاه، عوامل زیادی در ایران نداشتیم و بعد از انقلاب هم طبیعتا قادر به جلب افراد قابل اطمینان نبودیم. در کل، کوتاهی ما در کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر از اوضاع ایران به کارتر لطمه زد. ما متوجه نشده بودیم که پایه های سیاسی حکومت شاه تا چه حد متزلزل است. ما از درک آیت الله خمینی رهبر انقلاب و میزان نفوذ او عاجز بودیم. چیزی درباره گروگان گیری و اهداف آن نمی دانستیم و بالاخره از محل دقیق گروگان ها در سفارت و نحوه رفتار ایرانیان با آنهابی اطلاع بودیم. بی اطلاعی ما در مورد موقعیت شاه تا آنجا بود که کارتر در دسامبر 1977 در سفر خود به ایران، شاه را جزیره ثبات در منطقه ای ناآرام خواند. ما هم در سیا غیر از این فکر نمی کردیم. هشت ماه بعد از تظاهرات متعدد در تهران، دفتر برآوردهای ملی، پیش نویس برآوردی درباره اوضاع ایران را برای من ارسال داشت و ادعا کرد که شاه برای ده سال دیگر دوام خواهد آورد. حکومت شاه به سرعت رو به زوال بود. او فقط پنج ماه بعد از آنکه سازمان سیا پیش بینی کرده بود که او تا ده سال دیگر دوام خواهد آورد، ایران را ترک کرد و خود را تبعید نمود ☑️رئیس سیا می افزاید: در اواخر سال 1978، وقتی شاه هنوز در قدرت بود، کارتر طی یادداشتی به رئیس سیا اعتراض کرد که از کیفیت اطلاعاتی که در مورد ایران و خاورمیانه دریافت می کند راضی نیست و این سیلی محکمی به صورت سیا بود
💢 چرا با وجود حضرت علي(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟ در پیام قبلی اسناد تاریخی و موقعیت حضور حضرت زهرا(س) در نزدیکی خانه ذکر شد. ✅حضرت صديقه شكي نداشت كه جمعيت بدون اذن داخل منزل نخواهند شد؛ چون نص قرآن است كه بدون اجازه وارد خانه كسي نشويد: اي افرادي كه ايمان آورده ايد! در خانه هايي غير از خانه خود وارد نشويد تا اجازه بگيريد و بر اهل آن خانه سلام كنيد اين براي شما بهتر است شايد متذكّر شويد! و اگر كسي را در آن نيافتيد، وارد نشويد تا به شما اجازه داده شود و اگر گفته شد: «بازگرديد!» بازگرديد اين براي شما پاكيزه تر است و خداوند به آنچه انجام مي دهيد آگاه است!. ✅ خانه فاطمه، برتر از خانه پيامبران: و از طرفي خانه انبياء احترام ويژه اي دارد كه كسي حق ورود بدون اجازه ندارد: اي افرادي كه ايمان آورده ايد! در خانه هاي پيامبر داخل نشويد مگر به شما داده شود. و شكي نيست كه خانه حضرت صديقه طاهره خانه پيغمبر محسوب مي شود همانطوري كه در تفاسير متعدد اهل سنت ذيل آيه شريفه: در خانه هايي كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت ] آن ها رفعت يابد و نامش در آن ها ياد شود. در آن [خانه ] ها هر بامداد و شامگاه او را نيايش مي كنند. سيوطي و ديگران از قول ابوبكر از نبي مكرم (ص) نقل كرده اند كه خانه علي و زهرا عليهما السلام از با فضيلت ترين خانه هاي انبياء محسوب مي شود: رسول خدا (ص) اين آيه را تلاوت فرمود، شخصي پرسيد: اين كدام خانه ها است؟ فرمود: خانه هاي پيامبران. ابوبكر پرسيد: آيا خانه علي و فاطمه هم از همان خانه ها است؟ فرمود: بلي، از بر ترين آن است. 📚الدر المنثور، ج 6، ص 203، ✅ افزون بر اين تصور اين بود كه با توجه به موقعيت حضرت زهرا (سلام الله عليها) و احترام رسول اكرم صلي الله عليه وآله مردم با ديدن حضرت صديقه خجالت بكشند و متعرض نشوند همچنان كه عدّه اي با شنيدن صداي حضرت صديقه برگشتند. همراه عده اي به طرف خانه فاطمه آمد و در را كوبيد، فاطمه با شنيدن سر وصداي جمعيت با صداي بلند و همراه گريه فرياد زد: اي رسول خدا چه مصيبت هايي پس از تو از پسر خطاب و پسر ابوقحافه مي بينيم. گروهي با شنيدن گريه فاطمه دلشان به درد آمد و با گريه آنجا را ترك كردند؛ اما عمر با گروهي ديگر باقي ماندند. 📚الامامه والسياسة، ج 1، ص 16، بنابراين حضرت صديقه طاهره، هنگام هجوم، با ديدن عمر و همراهانش در را بست و نزديك دَر ايستاده بود و احتمال نمي داد كه با وجود آن حضرت متعرض خانه شوند و اين بي شرمي مهاجمان بود كه حرمت خانه و اهل آن را رعايت نكردند