الف- برنامه ریزی و سازماندهی مناسب در فضای مجازی:
1- خوب است سازمان و سایر مسئولان پشتیبانی کننده، بسیار قوی و سلسله وار عمل نمایند.
2- مدیر یا مدیران سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، باید شناخت کافی از جامعه هدف داشته باشند تا بتوانند در رابطه با تامین نیاز مخاطب برنامه ریزی مناسب را انجام دهند.
3- چگونگی استفاده از محتوای موجود و ارتباط با داده پرداز جهت تحلیل و پاسخگویی مشخص شود.
4- بهتر است فضاسازی مناسب برای مخاطب ایجاد شود و تعیین نوع محتوای ارسالی در سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، نیز بر همین اساس باشد.
5- با درنظر گرفتن نیاز محتوایی کاربران و خوانندگان مورد نظر، منبع تامین کننده و نویسنده سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، را مشخص نماییم.
6-سایر
ب-عوامل موفقیت در فضای مجازی بستگی دارد به:
1- استفاده از سایت های اختصاصی برای محتوای مرتبط از مزایای این اقدام آمایش و گسترش سرزمینی در فضای مجازی است که یکی از امرهای رهبر معظم انقلاب می باشد و از طرفی می تواند به سبک بودن سایت و کنترل بهتر آن کمک نماید. بطور مثال:
در قسمت ارتباط با جامعه هدف در سایت اصلی، او را به دامنه: injabepors.ir (اینجا بپرس) می بریم تا سئوال خود را مطرح نماید و سپس به او در دامنه: rahnamaeshoma.ir (راهنمای شما) پاسخ می دهیم.
لازم بذکر است که کاربر اصلا نیازی به تعویض دامنه ها ندارد و ما با لینک دادن به محتوای او، مسیر را در دسترس او قرار می دهیم. در اینجا شما یک عمل امنیتی را هم اجرا کرده اید و آن اینکه سئوال و پاسخ را از هم تفکیک نموده و در صورت هک، یا سئوال بی جواب دیده می شود و یا جوابی که معلوم نیست به کدام شخص و کدام سئوال مربوط است.
شاید پرسیده شود که آیا در جواب دادن نباید پرسش کننده را مخاطب قرار دهیم و حداقل جواب سلام او را بدهیم؟ جواب این است که می توانیم در پیش فرض سایت این اقدام را کدنویسی نماییم و حرمت جامعه هدف را حفظ کنیم.
2- دامنه کوتاه و نام مناسب برای سایت ها و صفحات دیگر مشابه بند یک.
3- انتخاب نام مناسب برای موضوعات و فهرست ها.
4- هماهنگی در مسیر اهداف و خدمت به جامعه هدف.
5- استفاده از سایر افراد مورد اعتماد که می توانند به معتبر بودن و موثق بودن اطلاعات سایت کمک کنند تا گامی مهم جهت کیفیت منابع و امکانات قابل ارائه برداشته شود.
6- هماهنگی با مسئولین محترم در راستای تامین نیاز جامعه هدف. این موضوع خیلی مهم است و بهتر است عمق پوشش جامع و کامل در مسیر ارائه خدمات هماهنگی رابط(ما) و مسئولین تحقق پذیرد تا به سهولت بتوانیم جامعه هدف را به خواسته خود برسانیم.
7- پوشش خدمات دیگر که می تواند برای جامعه هدف مفید باشد. مانند کلاس های مجازی که یا معاونت فناوری های دانش بنیان با بررسی و تحلیل کارشناسانه برگزار می نماید و یا بنابر درخواست و پیشنهاد جامعه هدف می باشد.
8- عدم شکاف در مسیر و موضوع از دیگر مواردی است که ارتباط با جامعه هدف را حفظ نموده و اعتماد آنان را جلب می نماید.
9-سایر
پ-نحوه استفاده از محتوای دریافتی ها و اقدام لازم:
1- یک تیم تشخیص و ارزیابی موضوع را بررسی نموده و صحت آن را گزارش می نماید.
2- مرجع صلاحیت دار گزارش را دریافت نموده و طبق اختیارات تعیین شده عمل می نماید. 3- نظر نهایی به مسئول محترم معاونت فناوری های دانش بنیان برای دستور و صلاحدید لازم، ارائه می شود.
4- با فرض تایید بند 3، مسئول ارسال مشخص می شود و انجام کار شروع می گردد.
5- مسئول پاسخگویی برای کلیه اقدامات تعیین می گردد. فرق مسئول ارسال با مسئول پاسخگویی به منظور عدم توقف در کار می باشد و از معطلی جامعه هدف در دریافت محتوا جلوگیری می نماید.
در این طرح، محتوای دریافتی به سلسله اقدامات و باورهای معنوی و مادی گفته می شود که اجرای آن قطعیت یافته و ما می توانیم با اعلام موجودیت آن به جامعه هدف قول ارائه آن را نیز بدهیم.
6-سایر
ت-کسب اعتبار و جایگاه سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط ،توسط:
1- قابل دفاع بودن هدف و انگیزه، ما باید در باور جامعه هدف قرار بگیریم و در اینصورت است که تعامل و همکاری و درک دو طرفه صورت می پذیرد.
2- معرفی و تحلیل مجموعه از مواردی است که جامعه هدف را در بهترین حالت شناخت قرار می دهد.
3- اقدام و توجه به موقع نهاد حمایت کننده که در حال حاضر همان سپاه می باشد می تواند نقش بسیار موثر در ارائه خدمات داشته و کاملا جامعه هدف را نسبت به وضعیت پیش رو خوشبین و امیدوار سازد. لازم بذکر است در طرح میثاق وابستگان حمایت کننده، با پشتیبانی کننده فرق می کند و هر کدام تعریف و جایگاه خود را دارا می باشد.
3- از طرف معاونت فناوری های دانش بنیان به جامعه هدف اثبات شود که تمامی نظرات ، پیشنهادات و درخواست های آنان بررسی و به مقامات مسئول منتقل می گردد و با دریافت پاسخ از مسئول محترم به اطلاع وابسته عزیز خواهد رسید.
4- استفاده از تخصص و تجربه یک اصل محسوب می شود لذا می بایست برای عزیزان وابسته که در زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اشتغالزایی، اختراع، خلاقیت، نوآوری و... دارای توانمندی هستند شرایطی فراهم شود تا ضمن ارتقاء فرد وابسته فعال و دارای خلاقیت، سازماندهی آنان در کارگروه های مرتبط با تخصص خودشان صورت پذیرد تا نسبت به انتقال دانش به دیگر عزیزان وابسته اقدام نمایند.
5- همخوانی روند سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، با شان و منزلت جامعه هدف
6- ارائه اطلاعات اطمینان بخش توسط کارشناس به جامعه هدف
7- ارجاع محتوای سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، به منابع معتبر
8- قابل بررسی بودن اطلاعات با سایر منابع
9- به روزرسانی سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، با اولويت هماهنگی با نیاز کاربران
10- ارائه امکانات و اختیارات کاربری به جامعه هدف
11- میزان حمایت و دادن سرویس به کاربرانی که مهمان محسوب می شوند
12- تقدیر از ناشران و نویسندگان
13- عملکرد مثبت مدیر یا مدیران
14-درخواست نظر از جامعه هدف نسبت به چگونگی ساختار و ارسال محتوا
15-ارتباط مستمر و دریافت محتوا از مسئولان کانون ها در سراسر کشور
16-سایر
ث-تداوم و ثبت اعتبار و جایگاه با انجام :
1- پیوستگی کار در سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط
2- ارتباط تنگاتنگ باداده پردازها
3- احترام متقابل به جامعه هدف به هر طریق ممکن و لازم
4- پاسخ گویی به مخالفین و منتقدین با صبر و متانت
5- پاسخگویی به مراجعه کنندگان به سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط
6- به باور رساندن مخاطب و با او بودن
7- عدم جبهه گیری و جانبداری خاص
8-سایر
ادامه دارد...
حرف های شخصی یک وابسته
ت-کسب اعتبار و جایگاه سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط ،توسط: 1- قابل دفاع بودن
در این قسمت در بند 15 آمده است: 15-ارتباط مستمر و دریافت محتوا از مسئولان کانون ها در سراسر کشور
ما خیلی خوش خیال بودیم و فکر می کردیم این عمل به راحتی صورت می پذیرد ولی نه تنها اکثر مسئولان کانون ها همکاری نکردند بلکه چند مورد نامه نگاری های خلاف واقع و اهانت بار و دارای افعال مجرمانه به صورت رسمی و دبیرخانه ای علیه بنده صادر کردند که حتما باید در نزد مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند. بدترین نامه از طرف شخص زینلی مسئول کانون استان مرکزی در دو صفحه A4 صادر و آن هم به صورت محرمانه صادر شده است که در داسرای نظامی در حال پیگیری است.
اما نکته حائز اهمیت در اینجاست که مسئولان کانون وابستگان هرگز و هرگز و هرگز از من توضیح نخواستند و با پایمال کردن حق دفاع برای بنده، بارکش گناه آنان نیز گردیدند. مسئول هماهنگ کننده کانون وابستگان به خود بنده گفت که بنده با مسئولان کانون ها رفیق هستم ولی نگفت که به چه دلیل باید بنده تاوان رفاقت این شخص با اشخاص نادان و هتاک صادر کننده نامه ها را بدهم.
من که روزی نام شراب را از کتاب می شستم / عاقبت زمانه کاتب دکان می فروشم کرد
به هر حال به نظر بنده اکثر مسئولان کانون ها و افراد شاغل در کانون وابستگان، یک خط مشی رفتاری بر مبنای تشخیص خودشان دارند و به وابسته به چشم ارباب رجوع نگاه می کنند. هر کدام که معترض به این ادعای بنده هستند ، می توانند از خود دفاع نمایند. البته اگر بنده را آدم حساب کنند، در این حدود یکسال و چند ماه که حساب نکردند. البته غافل بودند که بنده خود یک وابسته هستم و هیچگاه اسیر جمع های ملوک الطوایفی نمی شوم
حرف های شخصی یک وابسته
دفاع از حق از زبان شهید آوینی
اگر کسی پنداشته است که می توان سخن از حق گفت و مردم جهان را علیه حاکمیت جهانی کفر شوراند و سیر تاریخ را تغییر داد و در عین حال در ارامشی کامل از مکر شیطان و اذنابش در امان بود سخت در اشتباه است.
قلمرو حاکمیت شیطان ضعف و ترس انسانهاست و اگر می خواهی جهان را از کف او خارج کنی نباید بترسی.
بسم الله الرحمن الرحیم
لَقَدْ جِئْنَاكُمْ بِالْحَقِّ وَلَكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كَارِهُونَ
قطعا حقيقت را برايتان آورديم ليكن بيشتر شما حقيقت را خوش نداشتيد
سوره ۴۳: الزخرف آیه 78
حرف های شخصی یک وابسته-قسمت چهارم
ادامه شرح بخش هایی از طرح میثاق وابستگان
ج-انتشار و تداوم ارسال محتوا در سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، با رعایت:
1- اطلاعات جاری و روزآمد
2- نحوه روزآمدی
3- جامعيت روزآمدی و کاربردی تحقیقی
4- پاسخگویی به سئوال و نظر
5- استفاده ازمنابع همسو و نشریه ها - تعامل با نشریه ها می تواند اثرات مفیدی داشته باشد.
6- برپایی بحث ها و گفتگوهای اینترنتی
7- نقد و بررسی نشریه های مختلف - ارائه فایل های دانلود: نوشتاری، تصویری، صوتی
8-سایر
چ-طراحی سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، در راستای هدف:
1-شکل و صورت مناسب
2- سازماندهی واضح و خوب
3- طراحی متناسب با موضوع
4- کیفیت نوشتاری
5- فونت نوشتاری مطالب
6- تامین نظر و سلیقه مخاطب
7- رنگ های استفاده شده درصفحه ها
8- تبدیل سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، به قالب و زبان های مختلف
9- ویراستاری و عدم غلط املایی
10-سایر
ح- ساختار سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط، در راستای رسیدن به موفقیت:
1-صفحه های جالب و زيبا
2- ایجادحس ارتباط درخواننده
3- تنظیم محتوا هماهنگ با هدف و نیاز خوانندگان
4- نقشه سایت
5- استفاده از کلمات کلیدی
6- موتور جستجوی قوی
7- دسته بندی و فهرست موضوعات
8- استفاده از لینک های مطمئن و مناسب
9- دسترسی راحت به لینک ها
10- فعال بودن لینک ها
11-سایر
خ- رعایت مسایل فنی سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط،:
1- امکان دسترسی به سایت با استفاده از مرورگرها
2- سنگین نبودن صفحه ها
3- سرعت باز شدن سایت و صفحه ها
4- در دسترس بودن سایت برای کل جامعه هدف
5- نداشتن صفحه های طولانی
6- ساده و زیبا بودن صفحه ها
7- بهره گیری از تکنولوژی روز
8- بهره برداری از نظرات و پیشنهادات جامعه هدف
9-سایر
د- امکانات ویژه و فنی سایت ها، کانال ها، گروه ها و دیگر نرم افزارهای مرتبط،:
1-انجام درخواست بر مبنای امکان و توان
2-قابل استفاده برای افراد نابینا
3- خواندن صفحات برای افراد نابینا
4- در نظر گرفتن نیاز جانبازان و معلولین
5-سایر
ذ-حفظ امنیت و امانت با دسته بندی های:
1- غیر قابل دسترس بودن اطلاعات محرمانه
2- فقط مدیر یا مدیران می توانند
3- فقط مسئولان استانی برای قسمت های مختص به خود دسترسی دارند
4- دسترسی برای عموم جامعه هدف
5- بازرس و یا بازرسین
6- کنترل کننده و ویرایشگر محتوا
7-سایر
ر- محورهای کلی و اصلی:
1-محور ظاهری
2- محور محتوایی
3- محور مخاطب پذیری
4- محور فنی
5-سایر
انتشار بخش هایی از طرح میثاق وابستگان تا همینجا کافی است ولی حتما آن دسته از عزیزانی که در روزهای اول نگران نوع ارسال محتوا بودند، به گستردگی کار و برنامه ریزی تقریبا دقیق واقف شده اند ولی حیف که برای اجرا دچار موانع تخریبی شدیم و کار بر زمین ماند.
در قسمت بعدی وارد بحث اهمیت ورود به فضای مجازی و نقش آن در ارتقاء شرایط وابستگان و بهتر شدن رشد روزافزون وضعیت آنان در همه زمینه ها خواهم شد.
ادامه دارد...
مسئولان کانون نه تنها در این زمینه و خیلی از زمینه های دیگر با ما همکاری نکردند، بلکه اصلا این کارها را قبول ندارند و برای خود یک مسیر مستقل ترسیم نموده و به وابسته عزیز نگاه گذری دارند که اگر در مسیر او بود و دلشان خواست، چیزی به او بدهند و...
در کانون وابستگان اکثر مسئولان بر طبق سلیقه فردی عمل می کنند نه با ارزیابی شرایط موجود. حتی اکثر قوانین مصوب هم نادیده گرفته می شود. اگر به سه سئوال بنده توجه فرمایید، کمی راحت تر این ادعای بنده را تحلیل می فرمایید:
1-آیا می دانید در کانون وابستگان قسمتی به نام معاونت فرهنگی نداریم؟
2-آیا می دانید در کانون وابستگان قسمتی به نام روابط عمومی نداریم؟
3-آیا می دانید در کانون وابستگان اصلا ملاقات عمومی با مسئولان تعریف نشده است و حتی با پرداختن به موضوع و بر طبق نتیجه گیری، اصلا اعتقادی به این کار ندارند؟
اگر گذاشته بودند طرح ما در معاونت فناوری های دانش بنیان و اداره فضای مجازی اجرا شود، بسیاری از مشکلات وابستگان عزیز حل می شد ولی نمی دانم چرا اینها از آگاه سازی وابستگان ترس دارند.
کجای کار ما با منافع عده ای تعارض داشت که اینچنین شد؟
یکی از مدیران یک کانال که مدعی است مربوط به کانون وابستگان استان اصفهان می باشد، در تلاش است که تخلف خود را به هر طریق که شده موجه جلوه دهد و جالب است در این توجیهاتی که می نماید چیزی جز عذر بدتر از گناه ارائه نمی کند.
این شخص که مدعی در حال خدمت است، چنان از اصل قضایا دور است که بنده را خانم خطاب کرده است!؟
آیا کسی که اعا می کند به مدت شش سال (البته با تخلف) در فضای مجازی برای وابستگان کار می کند، مسئول فضای مجازی مرکز را نمی شناسد؟
یک نگاه به کانالی که اینها دارند بیندازیم، دویست و هشتاد نفر در آ هستند ولی کانالی که ما برای آنها به صورت رسمی و قانونی زده ایم و کانون وابستگان اصفهان در یک اقدام غیر شرعی و غیر قانونی اصلا پیامی در آن برای جامعه هدف نمی گذارد ، بیش از هشتصد نفر عضو دارد که در بی خبری بسر می برند و مسئولان کانون وابستگان استان اصفهان در حال توجیه می باشند. به چند پیام رد و بدل شده با ایشان توجه فرمایید و خود قضاوت کنید:
هدایت شده از یا مهدی
سلام سرکار خانم ظاهرا شما هم مثل ما چندنفر وابسته که از روی احساس وظیفه به دستور حضرت آقا آتش به اختیار و با امکانات شخصی شروع به کار فضای مجازی کردیم وطی شش سال گذشته تا کنون تمامی مشکلات وبی مهری های مسئولین را تحمل می کنیم تا بتوانیم دستور رهبری عزیز را اجرا کنیم، و خدا را شکر موفق شده ایم جایگاه و ضرورت نیاز فضای مجازی و کارایی و استفاده صحیح از این ابزار را تفهیم کنیم و بخش عمده نیاز های وابستگان را اطلاع رسانی کنیم،
هدایت شده از شفیق فکه، شبکه ایثار
بنده خانم نیستم و یک کلام به شما بگویم که شما خلاف دستور اداره فضای مجازی کانون وابستگان عمل کردید و شرعا و قانونا مسئول هستید. توجیه نکنید.
هدایت شده از شفیق فکه، شبکه ایثار
بنده یکسال است مسئول اداره فضای مجازی کانون وابستگان هستم و اختیار فضای مجازی با بنده بوده و در حال حاضر هم هست که در حال تحویل دادن هستم تا با امثال مسئول خود سر کانون وابستگان اصفهان برخورد نمایم. او و شما از دستورات سرپیچی کردید و باید پاسخگو باشید. این معضل خود محوری مانند سرطان در اکثر کانون ها ریشه دوانده و هر کسی به کار خودش مشغول است و اکثر وابستگان از حق و حقوق خود جا مانده اند. مسئول قبلی فضای مجازی کانون وابستگان کمکاری کرده است و جلوی شما را نگرفته است تا الان ادعا کنید که تکروی شما حدود شش سال سابقه دارد ، در حالی که یک جرم به قدمت شش ساله است. چرا؟
خود بنده به عنوان یک وابسته حلالتان نمی کنم. بنده سال 1392 وابسته شدم و تا پارسال که به کانون آمدم، نمی دانستم این دستگاه عریض و طویل وجود دارد! اگر کار امثال شما درست بوده است ، پس چرا بنده بیش از هفت از شناسایی حق و حقوق خودم محروم بوده ام.
جواب همان است که گفتم: هر کسی راه خودش را می رفته است که البته سر پل صراط باید جواب بدهد.
البته اصلا برای خودم نگفتم ولی نسبت به جامعه هدف احساس دین دارم
آری برادر توجیه نکنید. بنده به هر قیمتی جلوی این تکروی ها را خواهم گرفت و اگر نتوانستم حداقل وجدانم راحت است.
هدایت شده از شفیق فکه، شبکه ایثار
امیدوارم از صراحت کلام بنده نرنجیده باشید اما توقع دارم حقیقت را بپذیرید. چیزهایی در این یکسال دیده ام که می خواهم برای حضرت آقا بفرستم