eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
848 دنبال‌کننده
401 عکس
161 ویدیو
419 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
51.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥خاطراتی جالب از مرحوم آیت الله 🎤 بخش دوم از گفتگو حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی با طلاب حوزه مروی 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
4_288249037784613327.mp3
23.87M
@allah4all ✳️ دوره آموزشی 🔹 (بخش دوم) 🔶 استاد 🔺برای دسترسی به سایر جلسات به کانال مراجعه نمائید. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
💢 جلوی ویروس شبهه را تنها با فلسفه الهی می‌شود گرفت 🔸 حوزه‌های علمیه، اگر خدای ناکرده محققانه و عالمانه حرکت نکنند، نه تنها ملت انبیا را حفظ نخواهند کرد، که نحله خواهند آورد. تنها مرکزی که از جعل نحله جلوگیری می‌کند و به دفاع از ملت برمی‌خیزد، حوزه علمیه‌ای است که مسلح به سلاح برهان عقلی و دلیل نقلی معتبر باشد. علامه : با انقلاب اسلامی ایران به رهبری رحمة اللّه علیه، ضرورت آشنایی با بسیاری از علوم اسلامی که فلسفه نیز از آن‌هاست، آشکار شد. به عنوان نمونه می‌توان چنین اشاره نمود که دفتر تبلیغات اسلامی کتابی را ترجمه کرده بود و نسخه‌ای از آن را برای ما فرستاد، تا پاسخ داده شود. گفتند: از این اثر ۵۰ نسخه برای خواص فرستاده شده تا پاسخ دهند. اگر این کتاب منتشر بشود و پاسخی به آن داده نشود، شما شرعاً مسئولید. من آن کتاب را خواندم و دیدم که از صدر تا ساقه پر از شبهه نسبت به دین است. بعضی از کارهای حوزوی‌ام را تعطیل کردم و دوستان خصوصی را برای تبیین براهین اثبات خدا و ردّ این کتاب دعوت کردم. طولی نکشید که معلوم شد که بازار، نه تنها از این کتاب پر شده، که چند کتابِ شبهه دیگر نیز تدوین شده و به بازار آمده است. دفتر محترم تبلیغات احتمال نمی‌داد که شبهات موجود در کتاب مزبور به این زودی فراگیر شود. در حالی که دشمن در کمین بوده و هست. و ده‌ها کتاب دیگر که پر از شبهه درباره دین است، به بازار عرضه شد. این ها منتظر بودند جنگ تمام شود و امام ارتحال کند تا تهاجم فرهنگی و مذهبی خود را شروع کنند. مستحضرید که نمی‌شود دین را با صِرفِ دستورالعمل و اخلاق نگه داشت؛ زیرا شبهه یک ویروس است. با اخلاق نمی‌شود جلوی ویروس را گرفت. جلوی ویروس شبهه را تنها با فلسفه می‌شود گرفت. فلسفه، هم قدرت جذب دارد، هم قدرت دفع. خطر این شبهه‌ها و ویروس‌ها پیدایش نحله است. بیان مطلب این است که شما ملل و نحل ابن حزم را که می‌بینید، دو جلد است. ملل و نحل شهرستانی هم دو جلد است. یک بخش ملل و یک بخش نحل. ملل را انبیا آورده‌اند و نحل را شبهه‌افکنان، در برابر انبیا آورده‌اند. پاره‌ای از نحله‌ها، علمی است و صبغه نظر دارد. خیلی از این ها سابقه مذهبی دارد. حوزه‌های علمیه، اگر خدای ناکرده محققانه و عالمانه حرکت نکنند، نه تنها ملت انبیا را حفظ نخواهند کرد، که نحله خواهند آورد. تنها مرکزی که از جعل نحله جلوگیری می‌کند و به دفاع از ملت برمی‌خیزد، حوزه علمیه‌ای است که مسلح به سلاح برهان عقلی و دلیل نقلی معتبر باشد. ♦️ حوزه علمیه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ کاربرد رسانه در قرن ۲۱... اگر سواد برخورد با این پدیده را نداشته باشید، حتماً فریب خواهید خورد @vajeazeh
رون سان - Ron Sun - متخصص علوم شناختي است.
رون سان در كتاب شناخت و تعامل چندعاملي، به نقاط تقاطع علوم شناختي و علوم اجتماعي پرداخته است. البته تمركز كتاب بر مدل‌سازي شناختي و شبيه‌سازي پديده‌هاي اجتماعي است. اين كتاب مجموعه مقالاتي از متخصصان مختلف است. Cognition and Multi-Agent Interaction _ From Cognitive Modeling to Social Simulation (2005) اين كتاب چهار بخش دارد: 1️⃣ بخش اول كوتاه است و مقدمۀ كتاب است، نوشتۀ Ron Sun 2️⃣ بخش دوم: مروری بر معماری های شناختی (شامل 3 مقاله و حدود 70 صفحه) 3️⃣ بخش سوم: مدل سازی و شبیه سازی فرآیندهای شناختی و اجتماعی (شامل 10 مقاله و حدود 290 صفحه) 4️⃣ بخش چهارم: يك سمپوزيوم (شامل 5 مقاله و حدود 40 صفحه)
🌿 ••[ وجیزه ]••
#علوم_اجتماعی_شناختی #علوم_شناختی #معرفی_كتاب رون سان در كتاب شناخت و تعامل چندعاملي، به نقاط تقاطع
معرفی کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی کتابی نوشته رن سارن با ترجمه حامد ذاکری است. درباره کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی این کتاب تلاش دارد تا فصل مشترک میان علوم شناختی و علوم اجتماعی را مشخص کند و در پی یافتن نقاط مشترک میان مدل‌سازی شناختی فردی و مدل‌سازی تقابل چندعاملی است. در چند سال اخیر، در این دو حوزه مددرسان، یعنی مدل‌سازی شناختی فردی (به‎ویژه معماری‌ شناختی) و مدل‌سازی تقابل چندعاملی (شامل مدل‌سازی اجتماعی و در سطحی گسترده‌تر مجموعه‌های چند‌عاملی)، رشد شگفت‌انگیزی مشاهده شده است. هرچند ممکن است فصل مشترک میان این دو حوزه، پیشرفت و توسعه مناسبی‌ نداشته باشد. دو حوزه یادشده، مبانی ذهنی اساسی بسیاری با خود به همراه دارند که می‌توانند همکاری اثرگذاری میان مدل‌سازی شناختی فردی و مدل‌سازی تقابل چندعاملی ایجاد کنند و موجب درک بهتر شناخت فردی و فرایندهای اجتماعی شوند. ممکن است حوزه شناختی مورد مطالعه در علوم اجتماعی و شناختی از همان ابتدا مشخص باشد که ما بنای کار را بر این اساس می‌نهیم. رُن سان، استاد حوزه علوم شناختی انجمن «پلی‌تکنیک رنسیلایر» و پژوهشگر شناخته‌شده‌ای در این حوزه است. وی طرح‌های پژوهشی خود را برمبنای ذهن بشر پایه‌ریزی می‌کند و به‌تازگی مقاله‌ای با عنوان «دوگانگی ذهن» که در آن به کاوش فصل مشترک شناخت ضمنی و شناخت صریح پرداخته را منتشر کرده است. همچنین او دستیار سردبیر نشریه «پژوهش سیستم‌های شناختی» است و بر پژوهش شناختی یکپارچه تمرکز دارد. خواندن کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های معماری و علوم اجتماعی بخشی از کتاب معماری های شناختی با رویکرد اجتماعی اِی‌سی‌تی-آر یک معماری‌ یکپارچه شناختی است که در طول سی سال گذشته در دانشگاه کارنگی ملون توسعه‌ یافته و در یک مقیاس دقیق، صدها پدیده مربوط به روان‌شناسی شناختی و ادبیات عوامل انسانی در آن محاسبه شده است. آخرین نسخه این معماری، اِی‌سی‌تی-آر۰/۵ است که یک معماری ماژولار است و از واحدهای تعاملی برای حافظه توصیفی، سیستم‌های ادراکی مانند واحدهای تصویری یا آوایی و سیستم‌های حرکتی مانند واحدهای دستی و گفتاری تشکیل شده است که همه این‌ موارد از طریق یک سیستم تولید مرکزی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند. این دیدگاه قیاسی از شناخت، بازتاب‌دهنده محدودیت‌های کاربردی و پیشرفت‌های اخیر در علم عصب‌شناسی با توجه به بومی‌سازی کاربردهای مغز است. اِی‌سی‌تی-آر همچنین یک سیستم ترکیبی دوگانه است که یک سطح نمادین قابل کنترل که موجب تشخیص ساده کاربردهای شناختی پیچیده می‌شود را با یک سطح زیرنمادین که خودش را با ساختار نموداری محیط هماهنگ می‌کند تا ویژگی‌های طبقه‌بندی‌شده شناخت مانند تطبیق، نیرومندی و اتفاقی بودن را فراهم آورد وفق می‌دهد. بخش مرکزی معماری اِی‌سی‌تی-آر‌، یک واحد تولیدی است. تولید می‌تواند با محتوای هر ترکیبی از حافظه‌های میانی، از جمله هدف که زمینه بحث و انگیزه‌های کنونی را در بر می‌گیرد؛ حافظه میانی بازیافت‌شده که آخرین مجموعه کُنده‌ای بازیافت‌شده از حافظه توصیفی را در بر می‌گیرد؛ حافظه‌های میانی بصری و شنوایی که اطلاعات حسگر کنونی را در بر می‌گیرد و حافظه میانی دستی که وضعیت کنونی واحد حرکتی را در بر می‌گیرد (مانند راه رفتن، شلیک کردن و...) انطباق پیدا کند. تولیدی که بالاترین میزان تطبیق را دارد انتخاب می‌شود تا تغییری در یک یا تعداد بیشتری از حافظه‌های میانی ایجاد کند که در عوض موجب روی دادن یک عمل در واحد(های) هم‌زمان می‌شود. این مسئله می‌تواند یک عمل خارجی (مانند حرکت) یا یک عمل داخلی (مانند درخواست اطلاعات از حافظه) باشد. بازیافت از حافظه که با یک تولید شروع می‌شود، مدلی را برای انطباق در حافظه توصیفی مشخص می‌سازد. @vajeazeh
✴️ کرسی علمی ترویجی مقایسه تطبیقی میان نهاد طلاق در اسلام و دنیای مدرن 🎙 با حضور: 📅 یکشنبه 23 بهمن ماه، ساعت 10 🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ⬇️ حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/nezamha _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔@meftahandishe_com
کلام پژوهی شیعه در غرب ق 5-.mp3
36.93M
⬅️سلسله نشست های علمی کلام پژوهی شیعه در غرب سیر تاریخی و وضعیت کنونی ◾️نشست پنجم : شیعه پژوهی غربیان در نیمه نخست قرن بیستم 🎙ارائه دهنده :دکتر محمد جاودان 📒دبیر علمی : دکتر اصغر رمضانی 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
📚 📒زوال ماتریالیسم باهتمام کونز و بیلر توسط آکسفورد در سال2010 و 460 صفحه بچاپ رسیده است. 📕کتاب دارای4 بخش اصلی‌ست. بخش اول باعنوان «استدلال‌هایی با موضوع » حاوی 6مقاله است که با استناد به ، کوربینی، قیود فرگه‌ای، فروپاشی محتوای و... سعی در نشان‌دادن ناکارآمدی نسخه‌های مطرح در حل مسائل آگاهی دارد. 📙بخش دوم تحت عنوان «استدلال‌هایی با موضوع وحدت و هویت» شامل3 مقاله است که با استفاده از ترکیب‌ناپذیری فاعلان تجربه‌ها، ، استمرار موجودات خودآگاه و ... بدنبال تشریح قوت برخی نسخه‌های دوگانه‌انگارند. 📗بخش سوم باعنوان «، ، و معرفت» از 5مقاله تشکیل شده که استدلال برج درباره محتوا، همبسته‌های علی، استدلال درباره علیت ذهنی (علیه جاگون کیم)، نوظهوریافته (در مقابل غیرتقلیل‌گرا)، امکان معرفت ریاضیاتی و متافیزیکی و ... را مبنای بحث قرار داده‌اند. 📘بخش چهارم نیز باعنوان «جایگزین‌های مادی‌انگاری» سعی در پشتیبانی از برخی دیدگاه‌های جایگزین درباره ذهن دارد؛ مثل « حداقلی» (برای تبیین آگاهی)، «ماتریالیسم دوئالیستی» (برای تبیین اتصال ذهن- بدن)، « لیبرال» (برای گریز از طبیعی‌گرایی دیکته‌شده از سوی علم)، «دوئالیسم غیردکارتی» (برای حل مشکل علیت ذهنی) و ... . 📓نویسندگان مقالات را آکادمیسین‌هایی مانند تایلر برج، چارلز سیورت، تیموتی اُکانر، تری هورگان، استفان وایت، ویلیام هسکر و... شکل می‌دهند. @PhilMind