eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
810 دنبال‌کننده
401 عکس
162 ویدیو
417 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
خاطره جالب مصطفی امینی خواه از تندخوانی رهبر انقلاب در تاریخ ۱۰/۱۲/۹۷ : در صف نماز جمعه حرم مطهر رضوی (ع) نشسته بودم که حضرت آیت‌الله شیخ احمد عابدی در نزدیکی نشستند. پس از نماز، خدمتشان عرض کردم: «شنیده‌ام جنابعالی در تندخوانی ید طولایی دارید.» تواضع فرمودند. گفتم ممنون می‌شوم پاسخ بفرمایید. گفتند: «بیست سال پیش مقداری کارکردم.» پرسیدم در چه حد مهارت دارید؟ گفتند: «در دقیقه، ۱۲۰۰ کلمه می‌خوانم.» گفتم: «شنیده‌ام بحارالانوار را چند بار خوانده‌اید.»گفتند: «سه دور!» (هر دور، ۱۱۱ جلد است.) هر دور، سه ماه! گفتم: «شنیده‌ام حضرت آقا هم تندخوانی دارند.» گفتند: «بله؛ ایشان و مرحوم آیت‌الله خزعلی هم در همان مجموعه‌ای که ما تندخوانی آموختیم، آموزش دیدند.» اینجا که رسید، شیخ احمد عابدی با یک جمله مرا مبهوت کرد. گفتند: «ابتدایی که در تهران به مجموعه نصرت رفتم تا مهارت تندخوانی بیاموزم، تابلویی بر دیوار موسسه دیدم که نوشته بود: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مجموعه نصرت تندخوانی فراگرفته‌اند و در میان هنرجویان، رتبه اول رادارند.» خدا را شکر می‌کنم نعمت زندگانی مرا قرین دوره زعامت یکی از بندگان استثنایی و تکرار نشدنی‌اش قرارداد. مصطفی امینی خواه @talabegitaejtehad
ما بـاید راھِ فاطمه‌ی زهراۜ را برویـم باید بگذریم، ایثار کنیم، اطاعتـ خدا کنیم، ما هم باید ذکر خدا بگوییم ما هم باید محبت الهی را در دلمان روز بھ روز زیاد کنیم، مگر نمۍگوییم با ناتـوانی بھ مـسجد رفت، تا حقی را احقاق کند؟ باید در همه‌ی حالات تلاش کنیم، تا حق را احقاق کنیم. ما باید از کسـۍ نترسـیم مگر نمی‌گوییم کھ یک‌ تنـہ مقابل جامعہ‌ بـزرگ زَمان او ایستاد؟ • رهبرِ معظم انقلاب اسلامی ؛ حضرت آقا .
♨️استفاده نکات بلاغی متوقف بر تحقیق حقیق نحوی ۲ 💠گفته شد تا از منظر نحو ثابت نگردد قاعده زبانی مستنبط از دل زبان است،نه صرفا ذوق و سلیقه نحوی،استفاده بلاغی از عبارات ممکن نیست... 💠مثلا در باب افعال قلوب و دومفعولی،نظریه سد مسدّ مورد بحث نحاة بزرگ قرار گرفته است. 🔰در ظننت أنَّ زیدا قائمُ 💠گفته شده که انّ از ادات مصدری است و ما بعد آن در حکم مفرد، بنابر این وقتی این جمله تاویل رود و مفعول اول ظن قرار گیرد، پس تکلیف مفعول دوم چه می شود؟ 💠در پاسخ گفته اند: این جمله سدّ مسدّ دو مفعول شده است! 💠در تحلیل چنین جوابی باید دید که آیا این پاسخ نحوی ها اخبار از واقع زبان است؟ یا نه صرفا ذوق و سلیقه آنها می باشد؟ 💠روشن است در صورت اول استفاده بلاغی دارد؛زیرا بر خلاف اصل دو مفعول ذکر نشده پس حتما متکلم غرضی داشته و معنای ثانویه ای در کار است... 💠اما در صورت دوم نه، صرفا تحلیل از جانب نحوی است‌ نه مستند به زبان... ✅بعض از محققین معاصر فرموده اند: 💠در افعال قلوب آنچه ملاک است تعلق این افعال به نسبت است حال فرقی ندارد نسبت تام بوده و دو طرف نسبت به صورت مفعول اول و دوم آورده شده باشند ظننت زیدا قائما 💠یا نسبت ناقص بوده مثل ظننت قیامَ زید. 💠لذا اصرار بر اینکه حتما باب ظن دومفعولی است بدلیل کثرت استعمال دو مفعول،بی وجه است. ✅بنابر این چیزی بنام سدّ مسد نداریم و نباید در آیات سراغ چگونگی تقدیر مفعول دوم رفت و نکته بلاغی هم در کار نیست.... 💠در تعلیلات نحات باید توجه نمود کدام تعلیل دلیل است و اماره بر کشف نکات زبان و کدام تعلیل دلیل نیست و صرف تفریع بر قواعد غیر معتبر غیر عقلایی مثل کثیری از قیاس ها... ‼️نکته قابل توجه:از آنجا که تفریع بر این مطالب ثمره عملی در فهم آیات و روایت دارد،مثال های بالا را قطعی ندانید، تحقیق بیشتر لازم است... ↩️ادامه دارد ✍احمد مومیوند @alnokat
چامسکی تعبیر دقیقی درباره ژاپن دارد: منطقه‌ای از جهان سوم که از استعمار گریخت و صنعتی شد. این کتاب ثابت میکند چین نیز از نئولیبرالیسم گریخت و صنعتی شد. در "دولت و بازار" نشان داده‌ام که نئولیبرالیسم چگونه بعنوان ابزار استعمار عمل میکند. پیشرفت با نه به نئولیبرالیسم آغاز می‌شود... @syjebraily
🌿 ••[ وجیزه ]••
چامسکی تعبیر دقیقی درباره ژاپن دارد: منطقه‌ای از جهان سوم که از استعمار گریخت و صنعتی شد. این کتاب ث
برای دوستان عزیزی که فعالیت تبلیغی دارند ، خیلی پیش می آید که مردم درباره اقتصاد و مقایسه اقتصاد ایران با فلان کشور و.... می پرسند ، بد نیست اگر می خواهیم پاسخگو به این دست مسائل مردم باشیم به چنین کتاب هایی هم مراجعه داشته باشیم و بتوانیم بصورت ساده و روان به مردم توضیح بدهیم که چرا اقتصاد ایران به این حال و روز افتاده، البته و البته و البته هیچ وقت فراموش نمی کنیم که با خواندن چندین کتاب این گونه ایی هرگز اقتصاددان نمی شویم ، همان طور که مردم هم با خواندن چند کتاب مذهبی ، هرگز عالم دینی نخواهند شد.‌... @vajeazeh
OstadAbedi_VeladatHazrateZahra__14011020.mp3
5.46M
فایل صوتی | 🔊 بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها ✳️ حضرت زهرا سلام الله علیها حجت خداست بر حجج الهی 🔹 ویژگی های حضرت زهرا (س) 🔹 عصمت حضرت فاطمه (س) 🔹 آیات و روایات دال بر عصمت حضرت زهرا (س) 🔹 حضرت فاطمه(س) سمبل عفت و حیا 🔹 مصحف فاطمه به تقریر امیرالمومنین علیهما سلام است. 🔹 حدیثی از حضرت فاطمه زهرا علیها سلام درمورد همسایه ____________________ دارالقرآن علامه طباطبائی(ره)، سه شنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۱ 🆔 @ahmad_aabedi
HACIMAHMUDEF5836.pdf
5.85M
شرح برهان الدین بن کمال الدین بن حمید علی مقدمة شرح الرازي علی الشمسية و حواشي الميبدي و البوسنوي و سعد الدين علی مقدمة رسالة الشمسية
🌿 ••[ وجیزه ]••
چامسکی تعبیر دقیقی درباره ژاپن دارد: منطقه‌ای از جهان سوم که از استعمار گریخت و صنعتی شد. این کتاب ث
نئولیبرال‌ها نسخه گران‌سازی نان را پیچیده‌اند تا یک یورش دیگر به سفره مردم را تئوریزه کنند. این نسخه البته ابداع این جماعت نیست. قدمتی به عمر IMF دارد و از بس به شورش منجر شده، عبارت IMF Riots در وصف این اعتراضات ابداع شده است.
یکۍ از ابعاد پیشـرفت‌ اسـلامۍ، سبك‌ زندگی کردن، رفتاراجتماعۍ و شیوه‌‌ی زیستن است. سبك‌ زندگۍ یعنی شیوه و عادات‌زندگی و رفتار‌هایی هستند که بہ عادت یک‌ فرد یا جـامعھ تبدیل‌ شده است و از نظر معنوی هم هدف رسیدن به سعادت است که هردو نیازمند سبک‌ زندگی صحیح هستند. - هدف ملت ایران و انقلاب اسلامی، ایجاد یک تمدن نوین اسلامی است کہ دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزاری کہ همان بها هایۍ است کھ امروز بھ عنوان پیشرفـت کشور مطرح می‌کنیم مانند علم، صنعت و اقتدار نظامی. بخش‌ دیگـر، بخش حقیقی آن چیزهایی کھ متن زندگۍ ما را تشکیل می‌دهند مانند: خانواده‌، سبك‌ازدواج، نوع خوراک و پوشاک، الگوۍ مصرف، کسب و کار، رفتار ما با دیگران و جامعھ .. سبك‌زندگی بخش حقیقۍ و اصلي تمدن اسلامۍ است. [ء]. رهبر معَظم انقلـاب
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Thrillofpeace ❇️ کرسی های شیعه شناسی در غرب 🔹معضلات و چالش های پیش رو 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق | || | 🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
161029_001[1].mp3
16.88M
درس 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/10/18 جلسه اول قطب فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این فایل می شنوید: 🔸 مقدماتی کلی در مورد هدف نگارش کتاب نوآوری های ویژه در الهیات سایبر ———— 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلمی از جلسه استاد مروجی قزوینی یکی از سنتهای بسیار خوب حوزه همین جلسات گعده های علمیست متاسفانه این سنت خوب که باعث رشد و پختگی طلاب میشه ، خیلی کم شده آیت الله و آیت الله سید احمد و آیت الله سید احمد حسینی و استاد شیخ مسلم و استاد و استاد یزدی از جمله بزرگان قم هستند که بارها جلسات گعده علمی داشته اند و این سنت را حفظ کرده اند. همین گفت و گو ها و پرسش و پاسخ ها و نشستن و برخواستن ها با بزرگانه که طلبه رو رشد میده و الا تدریس در کلاس و... در دانشگاه ها هم وجود داره 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab