🔸 بازگشایی مشکوک
🔹 در حالی که فقط یک ماه مانده به پایان سال تحصیلی، مدارس بازگشایی میشود.
آن هم به صورت ضربتی و با ظرفیت کامل، و پیگیری جدی دولتی.
🔹 بعد از دو سال تعطیلی تقریبی، و عادت کردن بچهها به استراحت مطلق! در منزل، و رخوت و تنبلی،
آیا بازگشایی همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و سختیهای روزه، کمی مشکوک نیست؟
آن هم با پروتکلهای کرونایی، که سختیهای مدرسه را دوچندان میکند؟
🔹 آیا برای نامطلوب کردن روزه و ماه مبارک در نظر بچهها (خصوصاً روزهاولیها)، راهی بهتر از این پیدا میشد؟
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
چرا ستاد کرونا بر خلاف رویه سابق خود، تصمیم به بازگشایی جدی مدارس و دانشگاهها گرفت؟
🔹 مدرسه بهترین مکان، برای اقناع بچهها، در جهت دریافت واکسن کرونا است.
طفلهای معصومی که بنا به گفتههای خود مسئولان وزارت بهداشت، تا پیش از واکسیناسیون تقریبا هیچ فوتی (بدون بیماری زمینهای) نداشتند،
اما متأسفانه بعد از واکسیناسیون، گزارش فوتیها در ایشان زیاد شدهاست.
🔹 دانشگاه هم ابزار خوبی برای فشار واکسنی است.
خوابگاهها، سهدوز،
و دانشگاهها هم دو یا سهدوز واکسن را شرط ورود گذاشتهاند.
🔹 این یعنی سیاست اقناع،
یعنی تصمیم کاملاً علمی ستاد کرونا،
یعنی عزم جزم و هماهنگی فوقالعاده عجیب و باورنکردنی مسئولان، برای اجرای یک برنامه در سطح ملی،
که در طول تاریخ جمهوری اسلامی، فقط در مسئله تحدید نسل سابقه دارد!
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
برای پاشیدن اسپری فلفل، به صورت چند خانم، دستور ویژه پیگیری از سوی شخص رییسجمهور صادر میشود.
اما برای قتلعام میلیونها جوان و نوجوان ایرانی، در «قتلگاه» فضای مجازی،
و با وجود دستور مستقیم امام خامنهای به رییسجمهور، برای پیگیری قضیه،
هیچ تحرکی از سوی رییسجمهور اتفاق نمیافتد.
چون در هر دوی این قضایا، تصمیمسازی برای دولت، در رسانههایی اتفاق میافتد، که از «رها» بودن فضای مجازی ارتزاق میکنند.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔸 به افتخار قاری محترم، کف بزنید!
🔹 «کفزدن» برای تشویق، از جمله رفتارهای وارداتی، و بیمعنی غربی،
و از سنخ «یک دقیقه سکوت» برای اموات است.
با کفزدن، چه نوع تشویقی انجام میشود و چه چیزی عاید تشویقشونده میشود؟
🔹 حالا اگر در اسلام گفتهبودند برای تشویق، کف بزنید،
همه روشنفکرنماها فریاد سر دادهبودند، که این چه رفتار مسخرهای است؟!
دستها را مداوم به هم بکوبیم که چه بشود؟!
🔹 مثل یک دقیقه سکوت، به جای یک فاتحه
حتی یک دعای دوکلمهای «خدا بیامرزد» هم یک آوردهای برای میت دارد،
اما از یک دقیقه سکوت، چه چیزی نصیب آن بنده محتاج میشود؟!
🔹 این شبها یک جشن قرآنی از شبکه قرآن پخش میشود
و البته به صورت زنده از برج میلاد تهران!
در فواصل برنامه، و برای تشویق و مشایعت قاریان و اجراکنندههای برنامههای مختلف (مثل گروه تواشیح)،
مجری برنامه، (که از مجریان معروف شبکه قرآن است)،
چپ و راست، حضار را به دستزدن دعوت میکند،
و برای تشویق، «اصلا» از صلوات خبری نیست!
🔹 این در حالی است که در برنامههای قرآنی و مذهبی، استفاده از صلوات، برای تشویق شرکتکنندگان، یک امر کاملاً عرفی و رایج است،
و استفاده از کف زدن، برای تشویقِ (مثلا) گروه تواشیح یا گروه همخوانی، که آیاتی از قرآن را تلاوت کردهاست،
یک خلاف عرف واضح، و یک خطشکنی عجیب و غریب است.
🔹 کفزدن، صرفاً یک رفتار قراردادی و فاقد خروجی حقیقی است، اما صلوات یک تشویق و جایزه پربرکت و حقیقی است.
🔹 یکی از کارکردهای چنین برنامههایی میتواند فرهنگسازی در جهت الگوهای رفتاری (مانند جایگزینی صلوات به جای کفزدن) باشد،
نهاینکه حتی همان فرهنگ صحیح رایج را هم خراب کند.
🔹 شاید هم مجری محترم، شأن مکان (برج میلاد) را رعایت میکند!
البته گفتهاند «شرف المکان بالمکین»
ولی ظاهراً اینجا شأن مکان بر شرف مکین چربیدهاست.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔹 در ایام نوجوانی، پایگاه مسجد محلهمان، برای ما که تازه عضو بسیج شدهبودیم، یک دوره کلاسهای مختلف نظامی و عقیدتی دائر کردهبود.
خدا بیامرزد روحانی جوانی که آن روزها به ما درس عقیدتی میگفت،
یکی از مباحثی که مطرح میکرد، درباره سلوک و رفتار اجتماعی بسیجی بود،
و نام آن را «زیّ بسیجی» گذاشتهبود.
🔹 یک مثالی که میزد این بود که شما فرض کنید یک جوان بسیجی، مقداری تخمه دستش بگیرد، سر کوچه بایستد، و با دوستانش صحبت کند و تخمه بشکند.
آیا این رفتار در شأن یک بسیجی است؟
یادم هست که پاسخ این سؤال، برای همه ما، روشن،
و منفی بود.
اما به نظر میرسد اگر امروز این سوال در جمع بسیجیان مطرح شود، بعید است که پاسخش روشن باشد
🔹 در سالهای گذشته، جریان فعال مذهبی، بعضاً برای نزدیک شدن به توده مردم، و بعضاً تحت فشار عرفهای جامعه،
نوع خاصی از سلوک اجتماعی را در پیش گرفته، که خط قرمز و خلاف شأنی برای رفتارهای او باقی نگذاشتهاست.
از نوع تفریحات،
و مواجهه با فیلم و سریال و سینما، و پارک و فضاهای عمومی، و موسیقیهای محیطی و تلویزیونی،
تا وقتتلفکردنهای مختلف، مثل تماشای فوتبال، و بازیهای رایانهای،
یا توجیه حضور در شبکههای فاسد و غیراخلاقی مجازی مثل اینستاگرام، و..
عملاً چیزی برای سبک رفتار اجتماعی بسیجی باقی نگذاشته،
و بسیجی در میان سیل عرفهای وارداتی و تحمیلی، غرق شدهاست.
🔹 در این فضا، آیا اصلا میشود گفت «کف زدن» در شأن بسیجی نیست؟!
و آیا اصلا نوبت به طرح چنین مباحثی میرسد؟
و الّا شما تصور کنید فلان عالم سنگین و رنگین مذهبی را
که با نیممتر ریش و نیممتر عمامه (همراه با حرکات ریتمیک خفیف)، کف میزند!
ولو در مجلس مولودیخوانی اهلبیت علیهمالسلام باشد!
اصلاً شدنی است؟ آیا در شأن اوست؟
اگر در شأنش نیست، چرا نیست؟
و اگر در شأن او نیست، آیا در شأن بسیجی هست؟
🔹 البته در پاسخ به این سوالات، مهم این است که شأن بسیجی را از کجا بگیریم،
و اصلا بسیجی را چگونه تعریف کنیم،
خطشکن و پیشرو
یا طفیلی و دنبالهرو
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
هدایت شده از حسین زمانی میقان
15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعد از مدتها تلاش علمی و عملی برای اولین بار در ایران کالای خواب ارگانیک (پشمی) با روش صنعتی به تولید انبوه رسید...
مزایای فراوان #پشم این نعمت و هدیه طبیعت از جمله طبع گرم آن اثرات خیرهکنندهای در سلامت انسان، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها دارد...
محققان جوان ایرانی مجموعه ژینورا با زحمات شبانهروزی و مشورت با طبیبان و پزشکان متعددی اقدام به تولید کالای خواب ارگانیک نمودهاند که تمامی واژههای "کالای ایرانی" و "تولید ملی" برازنده آن است.
کالای خواب ارگانیک #میقان نیازی به تبلیغ ندارد اما حمایت از کالای تمام ایرانی و همت کارگرانِ ایرانیاش در سال حمایت از تولید دانشبنیان و کارآفرین کمترین کاریست که میتوانیم انجام دهیم✋
#میقان اولین کالای خواب ارگانیک ایران را به دیگران معرفی کنیم🇮🇷
والعادیات
بعد از مدتها تلاش علمی و عملی برای اولین بار در ایران کالای خواب ارگانیک (پشمی) با روش صنعتی به تول
از انقلابیهای بازاری حمایت کنید
باید قوی شویم!
@valaadiyat