🔸 پیراهن عثمان
🔹 درگذشت آزاده نامداری، بهانهای شد برای حمله به صداوسیما،
و چراغ اول را هم آقامیری، آخوند اسلام رحمانی آمریکایی روشن کرد،
و البته بعد از او هم امثال جناب ضرغامی با نمایش تاسف برانگیز خود، این چراغ را روشن نگه داشتند.
🔹 این بزرگوار که ژست روشنفکر، و فاز مخالف نظارت و فیلتر گرفته، و برای آزادی بیان روضه میخواند، ظاهراً حافظه مردم را در حد مرغ پخته فرض کردهاست،
▪️ و انگار نه انگار که خود ایشان بود که یکی از بزرگترین فیلترها و دیکتاتوریهای رسانهای را در ایام برجام، بر رسانه ملی حاکم کرد،
و رسماً بخشنامه کرد که هیچ منتقدی حق صحبت و اظهارنظر بر علیه برجام ندارد، و تلویزیون را به تریبونی یک طرفه برای دولت و طرفداران برجام تبدیل کرد.
🔹 از این جناب که بگذریم، ظاهراً قرار ضدانقلاب بر این بوده که تمام کاسه کوزههای فوت این مرحوم را بر سر رسانه ملی بشکنند،
و با این استدلال که تقصیر رسانه ملی بود که با اخراج ایشان، زمینه افسردگیاش را فراهم کرد،
به صداوسیما بتازند.
▪️ در حالی که سالها از خروج آن مرحوم از صداوسیما میگذرد،
و اصلا آن بنده خدا، بعد از صداوسیما، زندگی جدیدی را با ورود در یک خانواده کاملاً سیاسی، و انواع حضورها و اظهارنظرها در سایر رسانهها در پیش گرفته بود.
🔹 اتفاقاً اگر نقدی هم در این قضیه به صداوسیما وارد باشد، این است که چرا صداوسیما به سادگی، به هر کسی اجازه بزرگ شدن و میلیونی دیده شدن میدهد،
و بعد از آن هم برای فردای میلیونی آن آدم، هیچ برنامهای ندارد.
▪️ این اولین بار نیست که کسی در تلویزیون به سرعت رشد میکند، و بعد از رشد دچار آفتهای مختلف میشود.
اما مسئولان رسانه ملی ظاهراً هیچ برنامهای برای اصلاح و رفع آسیب از این روال تکراری ندارند،
▪️ بلکه حتی خود صداوسیما هم به مناسبتهای مختلف، با دعوت و تقدیر از این سنخ آدمها، و دادن تریبونهای مختلف، به آنها رسمیت و توهم بزرگ بودن میدهد،
و مسیر را برای لغزشهای آنها مهیا میکند.
▪️ مثالهای این قضیه بسیارند،
از ریحانه پارسا که یک شبه توسط تلویزیون بزرگ شد، تا فردوسیپوری که به مرور زمان، جلوی چشم مدیران رسانه ملی، سال به سال گردنکلفت تر و به همان نسبت طغیانگرتر میشد.
🔹 به هر حال به نظر میرسد این هماهنگی ضدانقلاب در تخریب رسانه ملی، خصوصاً با توجه نزدیک بودن به انتخابات ریاستجمهوری، میتواند معنادارتر شود.
بیاعتبار کردن صداوسیما میتواند باعث کاهش مرجعیت این رسانه در ایام انتخابات، و رجوع بیشتر مردم به پیامرسانهای مجازی شود،
و آنجا هم که معلوم است زمین بازی در دست کدام جریان است.
🔹 اما گذشته از همه اینها، یک مسئله دیگر در این قضیه جلب توجه میکرد، و آن تاکید و یکدستی رسانههای جریان مقابل نظام، در اعلام خبر «خودکشی» این مرحوم، در همان لحظات اول انتشار خبر درگذشت ایشان بود.
▪️ در حالی که تا چند ساعت پس از انتشار خبر، هنوز حتی در خصوص انتساب جسد به خانم نامداری تردیدهایی جدی وجود داشت، چه رسد به علت فوت.
▪️ این مسئله زمانی بیشتر به چشم میآید که یادآور شویم این رسانهها همانهایی هستند که از کاه، کوه میسازند،
و از خبر لگد زدن یک مگس به ناخن یک اصلاحطلب یا فمنیست! در ایران، بمبهای خبری در رابطه با جنایات جمهوری اسلامی خلق میکنند.
🔹 و البته سوالهای دیگری که به طور طبیعی و در اولین برخورد، به ذهن آدم خطور میکند، اما ظاهراً برخی رسانهها نخواستند به ذهن و قلمشان بیاید..
▪️ چرا همسر خانم نامداری، بدون ایشان به مسافرت چندروزه رفته بودهاست؟ و حتی فرزند دختر ایشان هم پیش ایشان نبودهاند؟
▪️ آیا لازم بوده که در زمانی خاص، هیچ کس کنار ایشان نباشد؟!
▪️ چرا با وجود اینکه یکی دو روز از ایشان هیچ اطلاعی در دست نبوده، همسر ایشان پیگیری جدی و موثری انجام ندادهاست، و فقط مادر ایشان پیگیر شدهاند؟
🔹 گذشته از این که واقعیت ماجرا چه میتواند باشد، قطعاً انتساب خانواده همسر خانم نامداری به اصلاحطلبان و محمد خاتمی، میتواند دلیل مهمی برای چشم بستن رسانههای ضدنظام، بر روی برخی تردیدها باشد.
ماجرای هفتتیر کشی جناب نجفی را به خاطر دارید؟
@valaadiyat
#پیراهن_عثمان
🔸 باز هم سال حمایت از تولید
🔹 برای چندمین سال پیاپی، امسال نیز حضرت آقا شعار سال را با صبغه حمایت از تولید ملی نامگذاری کردند.
ایشان علاوه بر اینکه در این جهت برای دولت وظایفی در نظر گرفتند، بخشی از مسئولیت را به عهده مردم دانستند.
قطعاً قسمت عمدهای از مسئولیت مردم، به نوع خریدهای ایشان برمیگردد.
🔹 با وجود تأکیدهای چند ساله حضرت آقا، و حتی وجود حکم شرعی برای این مسئله، آنچه در این سالها در جامعه مذهبی دیده میشود، متاسفانه تعهد چندانی را به این خواست حضرت آقا نشان نمیدهد.
▪️ خصوصاً در خانوادههای جوان، تلاقی حس بهترخواهی، با آزادی مالی، وقتی چارچوب محدودکنندهای هم برای آن وجود ندارد، منجر به خرید از نامهای تجاری مطرح بعضاً آلمانی و ژاپنی و کرهای و حتی آمریکایی در وسایل شخصی و خانگی (و خصوصاً وسایل آشپزخانه و برقی) میشود.
در این خصوص توجه به چند نکته ضروری به نظر میرسد؛
🔹 ۱. بدون شک، اولویت در هر خریدی باید با کالای ایرانی باشد، و فقط اگر نمونه ایرانی نبود، میتوان به سراغ کالای خارجی رفت.
متأسفانه عدهای با این توجیه که فلان جنس خارجی کیفیت بالاتر یا فلان برتری را بر کالای ایرانی دارد، کالای خارجی را انتخاب میکنند.
▪️ اگر یک کالای ایرانی، تمام استانداردهای مد نظر ما را داشت، و در تمام زمینهها هم از برندهای خارجی برتر بود،
و با این وجود ما کالای خارجی را انتخاب کنیم که یا مجنون هستیم یا یک وطن فروش خائن!
سخن بر سر این است که با وجود امتیاز پایینتر برخی کالاهای ایرانی، آنها را بر کالاهای خارجی ترجیح دهیم.
🔹 ۲. برای عدهای خرید کالای ایرانی، فقط یک ترجیح پیش آمدی، و موجب مسرت است!، نه یک واجب شرعی و عقلانی
و تعصبی بر خرید کالای ایرانی ندارند،
یعنی از میان گزینههای در دسترس، کالای مورد نظر خود را انتخاب میکنند، حالا اگر آن کالا ایرانی هم بود، چه بهتر!
▪️ در حالی که گاهی کالای ایرانی متناسب با سلیقه و نیاز ما وجود دارد، اما برای پیدا کردن آن، لازم است وقت بگذاریم و به دنبالش بگردیم، و این کار خودش نوعی جهاد است،
اما متأسفانه عدهای حوصله این جهاد را ندارند.
🔹 ۳. در خریدهای خود اولویتبندی اعتقادی داشتهباشیم.
در میان شرکتهای داخلی، از شرکتهایی خرید کنیم که در مصادیق مختلف، یا با نظام و انقلاب همراه هستند و یا حداقل در مقابل نظام نیستند.
و شرکتهایی که متعلق به جریانات معاند انقلاب هستند، یا مثلاً حتی از تبلیغات مبتذل استفاده میکنند را از لیست خرید خود حذف کنیم.
▪️ همینطور وقتی به دلیل نبود نوعی خاص از کالای ایرانی، یا هر دلیل دیگری، مجبور به خرید از نمونه خارجی شدیم، حداقلهای غیرت را رعایت کنیم، و از شرکتهای متعلق به کشورهای متخاصم با ایران و شرکتهای صهیونیستی خرید نکنیم.
امروز خصوصاً در وسایل برقی شخصی و خانگی (مانند تلفن همراه، تبلت، و وسایل آشپزخانه)، بسیاری از شرکتهای آمریکایی، آلمانی، و نوکران آمریکا نظیر کرهجنوبی و ژاپن، در حال جولان در بازار ایران هستند،
▪️ و بعد از خوشخدمتی های کشورهایی مانند کرهجنوبی و ژاپن برای آمریکا، و همراهی کامل و علنی با جنگ اقتصادی علیه مردم ایران، واقعاً جای تعجب بسیار دارد که حتی قشر مذهبی هم برای خرید از محصولات این کشورها و شرکتهایی نظیر سامسونگ و اَپل، هیچ حساسیتی ندارند.
🔹 ۴. حمایت از کالای ایرانی، فقط شامل کالاهای فیزیکی نیست، و کالای مجازی هم نوعی کالاست!
خصوصاً کالاهایی چون پیامرسانها و شبکههای اجتماعی مجازی، به لحاظ ماهیت و مخاطب محور بودن، برای بهبود عملکرد و توسعه خدمات، به شدت به تعداد کاربران وابسته هستند.
و اگر به آنها اقبال نکنیم، (خصوصاً با کارشکنیهای این دولت) عملا اجازه بهبود و رقابت با نمونههای خارجی و صهیونیستی، و یا حتی ادامه حیات را از آنها میگیریم.
علاوه بر این با توجه به استراتژیک بودن این کالاها، رجوع به نمونه ایرانی در آنها، بسیار حیاتی به نظر میرسد.
▪️ بدون شک دستکاری در ذائقه، فرهنگ و سیاست جامعه، جزء جداییناپذیر محصولات خارجی، خصوصاً محصولات فرهنگی و پیامرسانهای مجازی است.
@valaadiyat
#باز_هم_سال_حمایت_از_تولید
سال گذشته مسئولین راجع به کرونا هشدار دادند و مردم در ایّام عید کاملاً ملاحظه کردند. امسال من احساس میکنم که خطر از سال گذشته بیشتر است؛ امسال هم بایستی همه رعایت کنند. هر چه ستاد ملّی کرونا گفت [باید رعایت شود]؛ اگر سفر را ممنوع کردند، [مردم] سفر نروند؛ هر چه را لازم دانستند انجام بدهند. بنده که مثل سال گذشته قطعاً سفر نخواهم رفت؛ و هر چه ستاد ملّی در این زمینه بگوید [رعایت میکنم]. ۹۹/۱۲/۱۵
🔸 رسیدن به خیر!
این روزها ظاهراً کرونا در حال اوجگیری دوباره در کشور است.
🔹 در آخرین روزهای سال قبل، حضرت آقا در صحبتهایشان در روز درختکاری درباره تعطیلات نوروز فرمودند که من امسال نیز مانند سال قبل، قطعاً سفر نخواهم رفت.
هرچند ایشان مثل روال یک سال گذشته، مردم را بار دیگر به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا موظف دانستند،
اما تأکید ایشان بر اینکه امسال هم مانند سال قبل، سفر نخواهند رفت، قطعاً پیام و معنای ویژهای داشت.
🔹 ۱. به نظر میرسد ایشان با این سخن، خواستند متدینین را به این مسئله دعوت کنند که به تبعیت از سیره ایشان، (حتی با وجود قانونی بودن برخی از مسافرتها) امسال نیز از رفتن به سفر اجتناب کنند.
🔹 ۲. تجربه یک سال گذشته ثابت کردهاست که علیرغم سختگیری های یکجانبه ستاد ملی کرونا بر روی برنامههای مذهبی، جامعه مذهبی چندین برابر نسبت به سایر اقشار، به رعایت ضوابط و پروتکلها اهتمام داشتهاست،
اما شواهد نشان میدهد که در تعطیلات اخیر، متأسفانه بخش قابل توجهی از مذهبیون نیز، مانند عموم مردم کشور، نه تنها به سفر رفتهاند،
بلکه برخی قواعد اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا نظیر محدودیتهای زمانی و جغرافیایی را نیز رعایت نکردهاند.
🔹 ۳. دولت و ستاد ملی کرونا نشان دادهاند که متأسفانه فقط درباره مراسم و برنامههای مذهبی اعمال محدودیت و ممنوعیت، و نسخهپیچی میکنند،
و به قول استاد شیخ حسین انصاریان، سفر به مراکز فساد آزاد و سفر به عتبات و زیارتگاهها ممنوع است،
و به عبارتی سنگها را بستهاند و سگها را گشودهاند!
🔹 ۴. هرچند ستاد ملی کرونا با تصمیمهای غیرعلمی و مغرضانه بیآبرو شده، اما هیچ دلیلی برای تخطی از مصوبات آن که در حکم قانون، و بنا به فرموده حضرت آقا تبعیت از آن واجب است، وجود ندارد.
چه در مورد سفر، و چه در مورد دیگر مصوبات
▪️ حضرت آقا در یک صحبت دیگر فرمودند که ایشان وقتی افراد بدون ماسک را میبینند، نسبت به پرستاران و کادر درمان احساس شرمندگی میکنند.
سخن بسیار سنگینی است!
با این وجود، متاسفانه بخشی از جامعه مذهبی با توجیهات مختلف، به سفر در ایام نوروز و تخطی از برخی مصوبات قانونی مبادرت کردند.
▪️ توجیهاتی مانند زیارتی یا کوتاه مدت بودن سفرها،
سفر با رعایت موارد بهداشتی،
سفر برای تجدید قوا در جهت انجام مفیدتر و بهتر فعالیتهای کاری،
مصونیت از بیماری، به علت استفاده از داروی امام کاظم علیهالسلام،
یا توجیهات مشابه دیگر
🔹 ۵. تعهد به رعایت پروتکلها یک مسئله است، و مطالبه نسبت به منطقی و کارشناسانه شدن تصمیمات، و اعتراض به جهتگیریهای مغرضانه ستاد ملی کرونا، مسئله دیگری است.
باید همزمان با رعایت پروتکلها به عنوان یک وظیفه شرعی، از هر ابزاری برای فشار بر ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده کرد،
خصوصاً این روزها که دولت روی رنگ قرمز کشور در ایام انتخابات، حساب ویژهای باز کردهاست.
@valaadiyat
#رسیدن_به_خیر