eitaa logo
والعادیات
143 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
102 ویدیو
3 فایل
حرف‌هایی هست که گفته نمی‌شود و کم‌کم حرف‌های دیگرانی جایگزین می‌شود که صدای بلندتری دارند، رسانه دارند، پول، قدرت، و البته وقاحت وآنقدر می‌گویند که جای خوب و بد برای‌مان عوض می‌شود و ما میلیمتربه‌میلیمتر، کیلومترها عوض می‌شویم، بی‌آنکه بفهمیم @salam3one3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 چرا بچه‌های ما ساسی مانکن می‌بینند؟ 🔹 آهنگ جدید و غیراخلاقی ساسی مانکن، همان‌طور که برای کودکان و نوجوانان هدف‌گذاری شده‌بود، (بر اساس برخی گزارش‌ها) بیش از همه توسط همین گروه سنی دیده شده‌است. 🔹 اما چرا بچه‌های ما این آهنگ‌ها را می‌بینند؟ کافی است نگاهی به سبد آهنگ مصرفی خانواده‌های ایرانی بیندازید تا متوجه شوید که اتفاق عجیبی نیفتاده ما فرض می‌کنیم که این بچه‌ها تا پیش از مجازی شدن آموزش‌ها، خودشان به طور مستقیم با فضای مجازی، موسیقی‌ها و گروه‌های زیرزمینی، و یا ماهواره‌ای، ارتباطی نداشته‌اند اما ▪️ وقتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، موسیقی‌هایی پخش می‌کند که هیچ فرقی با نمونه‌های آن طرف آبی! ندارد، و بلکه عمدتا از آنها تندتر هستند، ▪️ وقتی نه فقط در عروسی‌ها و پارتی‌ها، بلکه در رسانه ملی، آهنگ‌هایی پخش می‌شود که به هیچ وجه نمی‌توان محتوا و اشعار آن را به چیزی غیر از یک دوست از جنس مخالف تطبیق داد، ▪️ وقتی در برنامه‌های تلویزیونی هروقت صحبت از فرهنگ اقوام ایرانی می‌شود، فقط موسیقی و رقص پخش می‌شود، در حالی که بنا به نظر حضرت آقا، هر نوع رقصی (به احتیاط واجب) حرام است، و هیچ فرقی بین محلی و غیرمحلی آن نیست، ▪️ وقتی بی‌شمار برنامه و مسابقات پربیننده تلویزیونی از شب کوک و بسرا و عصر جدید و خندوانه و.. وجود دارند که رسما ترویج موسیقی (آن هم از نوع غیرقابل توجیه آن) را می‌کنند، در حالی که حضرت آقا به صراحت می‌فرمایند که ترویج موسیقی حرام است، ▪️ وقتی موسیقی تمام شبانه روز ما و سرتاپای تلویزیون را قبضه کرده‌است، از خانه و داخل ماشین و محل کار و.. و تمام برنامه‌های تلویزیونی از سریال و فیلم و تبلیغات و جُنگ‌های تلویزیونی، در اول و وسط و آخر برنامه‌شان، باربط و بی‌ربط، انواع آهنگ‌های احساسی و عاشقانه را پخش می‌کنند، ▪️ وقتی حتی در شب‌های ولادت و اعیاد مذهبی و انقلابی هم، آهنگ‌های تند و ریتمیک، به عنوان محفل شاد کن!، بعضا با حرکات ریتمیک و موزون! مهمان تلویزیون هستند، 🔹 دیگر چه انتظاری از کودک و نوجوانی است که در این فضا ذائقه اش با ماده مخدر و اعتیادآور موسیقی شکل داده شده، و از طرف دیگر در فضای مجازی بی‌در و پیکر، رها شده تا به اقتضای سن و کنجکاوی‌اش، و نبود نظارت خانواده‌ها، و البته خیانت دولت، به هر فضاحتکده ای سر بزند. 🔹 ما قبل از اینکه دروازه این فضاحتکده مجازی را به روی بچه‌هایمان باز کنیم، ▪️ با موسیقی‌های مبتذل، و آمیخته با رقص و اطوارها، ذائقه آنها را متناسب با آن فضاحتکده شکل داده‌ایم، ▪️ با فیلم‌ها و سریال‌ها و جُنگ‌های تلویزیونی و غیرتلویزیونی، که در آنها محرم و نامحرمی وجود ندارد، و همه در ارتباط با نامحرم راحت هستند، غیرت و حیا را از آنها گرفته‌ایم، ▪️ و با حضور خود در تمام این مراحل، به هر آنچه او دیده و شنیده، در نظر او وجاهت داده‌ایم، 🔹 و کودک و نوجوان ما راه دیگری جز پذیرش این ذائقه ندارد، ذائقه‌ای که هم جذاب، هیجان‌انگیز، و اغواگر است، و هم موجه و خالی از عیب! 🔹 متأسفانه خانواده‌ها، حتی خانواده‌های مذهبی، هیچ ابایی از نشستن خانوادگی پای موسیقی‌های تلویزیونی ندارند، و عموما فکر می‌کنند هر نوع مواظبت از کودک در این فضاها، مصداق افراط، و باعث گرایش بیشتر فرزندان به موسیقی و رفتارهای غیرشرعی است. 🔹 در حالی که لااقل این روزها، خصوصاً با وجود غلبه کمّی و توزیعی کلیپ‌ها و موسیقی‌هایی که ریتم تند و غیرشرعی دارند، دیگر کسی نمی‌تواند انکار کند که رها کردن کودکان و نوجوانان پای رسانه‌ها، حتی رسانه‌های رسمی، باعث گرایش آنها به انحراف و سقوط در منجلاب موسیقی‌ها و فیلم‌های غیراخلاقیِ رایج خواهد‌شد. @valaadiyat ؟
21.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این هم حسن ختام! ببینید چگونه در شب میلاد امیرالمومنین علیه‌السلام، یک مشت رقاص و شُومن تلویزیون را تسخیر کرده‌اند، و به ریش من و شما هم می‌خندند
🔸 از اینستاگرام تا دولت انقلابی 🔹 در مواجهه با ساسی مانکن ها، مشکل ما با لیبرال‌هایی امثال آذری جهرمی و روحانی نیست، آنها واداده و دلداده غرب هستند، تکلیف آنها، و تکلیف ما در قبال آنها معلوم است. 🔹 مشکل ما با جماعت مذهبی و بعضا به ظاهر انقلابی است، که وقت برجام و FATF، در صف اول پیکار با غرب و غرب زده ها هستند، و گلو پاره می‌کنند و هرروز ده‌ها پست و مطلب می‌گذارند، اما وقت نبرد با همان جماعت لیبرال، در حوزه فرهنگ، و مبارزه با رفتارها و فرهنگی که در عمل به صدور برجام ها منتهی می‌شود، و درست وسط جنگ با ابزارهای ترویج آن فرهنگ، ژست روشنفکری می‌گیرند، صف خودی را خالی می‌کنند، و صف مقابل را رونق می‌دهند، و جاده صاف کن و توجیه‌گر آنان می‌شوند، و برای فضاحت کده هایی چون تلگرام و اینستاگرام سینه چاک می‌کنند، و عملاً در جبهه غرب‌گداها و لیبرال‌ها و ضدانقلاب می‌ایستند، شخصیت‌هایی از این دست، در میان چهره‌های انقلابی، و مدیران ارشد کشور، خصوصاً رسانه‌ای ها، بسیار زیادند. 🔹 کاش برای یک بار هم که شده می‌فهمیدند که آن نگاه سیاسی و دولت انقلابی که به دنبالش هستند و هر روز و هر شب و در هر جمع و محفلی از آن دم می‌زنند و برای تحققش می‌گویند و می‌نویسند و نقد و روشنگری می‌کنند، با وجود امثال اینستاگرام هیچ گاه محقق نخواهد شد. 🔹 کاش می‌فهمیدند که این چند میلیون کودک و نوجوانی که پای امثال ساسی مانکن ها می‌نشینند، در انتخابات فردا و فرداها هیچ‌گاه به دولت و مجلس انقلابی رای نخواهند داد. 🔹 کاش می‌فهمیدند که میلیون‌ها کودک و نوجوان و جوان بیگانه با مفاهیمی چون غیرت و حیا، و از آن وحشتناک‌تر میلیون‌ها مریض جنسی، در آینده چه فاجعه اجتماعی بزرگی را برای کشور رقم خواهند زد. 🔹 کاش این جماعتی که افق‌های دوردست را برای اهداف انقلابی خود هدف گرفته‌اند، این فاصله کوتاه میان اینستاگرام تا دولت غرب‌پرست و ضدانقلاب را می‌دیدند. 🔹 کاش خطر اقرب من حبل الورید این فضاحت را در خانه‌هایشان و در کمین فرزندانشان حس می‌کردند، خصوصا با مجازی شدن مدارس، و جنایتی که در نتیجه رها کردن میلیون‌ها کودک و نوجوان در این قتلگاه مجازی، هم‌اکنون به صورت کاملاً مویرگی و هدفمند در کشور ما در جریان است. @valaadiyat
وقتی که یک اثر هنری و یک نوشته و یک عکس، یک تأثیر ویرانگر اخلاقی دارد، این قابل پاسخگویی نیست جلوِ این کار فرهنگی را باید گرفت این آن ممیّزی واجب است که در جنجال علیه ممیّزی و سانسور نباید هدف را گم کرد
🔸 ممیزی واجب 🔹 «من در ذهن خودم، کار فرهنگی منفی را - یعنی آن چیزی که از نظر ما و با معیار ما بد است - به سه نوع تقسیم می‌کنم: 1⃣ یک نوع، آن نوشته یا کتابی است که یک منطق یا سخنی را ارائه می‌دهد که از نظر ما آن سخن غلط است. یک فکر است، یک پیشنهاد است، یک نظر است، در هر زمینه‌ای ممکن است؛ لیکن فقط آن صاحبِ نظر مخالف، در فکر این است که نظر مخالف خودش را مطرح کند و هیچ انگیزه‌ای دنبال آن نیست. ▪️ طرح چنین فکر مخالف و غلطی - از نظر ما - در جامعه، مفید است؛ بودنش از نبودنش بهتر است؛ [...] نتیجه این می‌شود که مطلب رشد پیدا می‌کند، پرورش پیدا می‌کند، ذهن‌ها قوی می‌شود و سخن و علم پیش می‌رود. 2⃣ نوع دوم کار که غلط است، این است که انگیزه آن صرفاً ارائه یک سخن علمی یا یک نظر فلسفی یا اجتماعی یا سیاسی نیست؛ بلکه جزئی از چارچوب یک طرح براندازی است. نشر این هم مضرّ است. ▪️ [...] ممکن است صاحب آن اندیشه، مطلقاً نداند که چه کار می‌کند! این به معنای آن نیست که خود او هم در آن طرح براندازی یا خرابکاری شریک است؛ نه، گاهی اصلاً او هیچ سهمی ندارد، اما دشمن از او استفاده می‌کند. 3⃣ نوع سوم، آن کار فرهنگی‌ای است که اثرش آنی است و قابل پاسخگویی نیست. مثل این‌که در جامعه‌ای بیایند عکسهای مستهجن جنسی را به شکل وسیعی در میان جوانان پخش کنند! شما چطور می‌خواهید این را جواب دهید!؟ اصلاً قابل جواب دادن است!؟ این اصلاً قابل جواب دادن نیست. وقتی که یک اثر هنری و یک نوشته و یک عکس، یک تأثیر ویرانگر اخلاقی دارد، این قابل پاسخگویی نیست. جلوِ این کار فرهنگی را باید گرفت؛ ▪️ این آن ممیّزی واجب است که در جنجال علیه ممیّزی و سانسور نباید هدف را گم کرد. [...] این هیچ ربطی ندارد به این‌که ما با فکر آزاد موافقیم یا مخالفیم. ▪️ طبیعی است که ما با آزادی‌هایی مخالفیم؛ مگر کسی شک دارد؟ ما با بعضی از آزادی‌ها مخالفیم. ما با آزادی‌های جنسی مخالفیم؛ ما با آزادی گناه مخالفیم و این کاری است که مردم را به این طرف سوق می‌دهد.» امام خامنه‌ای ۲۸ اردیبهشت ۷۸ 🔹 به نظر شما مطالب و فضای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی مجازی امثال اینستاگرام، در کدام دسته‌ها می‌گنجند؟ 🔹 «ممیزی واجب» که حضرت آقا می‌فرمایند یعنی چه؟ 🔹 بزرگوارانی که می‌گویند دشمن و امثال ساسی مانکن از این فضا استفاده می‌کند، ما هم استفاده می‌کنیم و «جواب مناسب می‌دهیم»، و کار فرهنگی می‌کنیم، نظرشان راجع به این فرمایش حضرت آقا چیست؟ @valaadiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا باز هم مخاطبان، خندوانه را به جمع خانوادگی خود راه می‌دهند؟