11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نه آفریقاست نه سرزمینی جنگ زده یا تحت تحریم
اینجا ویمبلی لندن است که بیش از 785 خانواده حدود دو ساعت و بیشتر در صفها میمانند تا تکه غذایی بگیرند و زنده بمانند
چرا پول مالیات مردم انگلیس بجای کمک به بهبود وضع مردم این کشور صرف پخش رایگان بی بی سی و ... برای ایرانیان می شود؟
1.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت ۲۰ اسفند سالروز ولادت حاجقاسم سلیمانی
خاطرهای شنیدنی از حجتالاسلام سرلک از علاقه و اخلاص حاج قاسم نسبت به خداوند
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴قابل توجه 24 میلیون ایرانی که به روحانی رای دادن‼️
🔺️ فقط دیگه نگید رئیس جمهور هیچ کارس😊
🔻سه ماه وقت هست مردم ایران تصمیم بگیرن، #لیبرال_های_غربگدا رو از کشور اخراج کنن.. یا نه بازم یه فردی از همین لیبرال ها بیاد و وضع ما همین باشه..
#درست_انتخاب_کنیم
#سرطان_اصلاحات
🔺مجلس مراقب باشد !
دولت تدبیر و امید در هفت سال اول زمامداری و در عرصه سیاست خارجی هرکاری که اراده کرد انجام داد و مجلس هم با مدیریت لاریجانی در همه موارد حتی برجامِ نافرجام ، راه را برای دولت هموار می کرد.
اما در سال آخر این دولت ، مجلس جدید تا حدودی توانسته است جلوی این سیاست های غلط اندر غلط بایستد.
حالا اما محمد جواد ظریف اعلام کرده که بزودی طرح اقدام سازنده و دقیق ایران را اعلام می کند.
امیدواریم نمایندگان مجلس در این ماه های پایانی دولت بسیار مراقب باشند بخصوص اینکه ارائه این طرح جدید ظریف در آستانه تعطیلات نوروزی و تعطیلی دوهفته ای مجلس و در نتیجه آزادی عمل بیشتر دولتی ها صورت می گیرد...
✍ #قاسم_اکبری
#فوری| شرط گذاری بلینکن برای آزادی اموال بلوکهشده ایران در کره جنوبی
🔹 خبرگزاری «یونهاپ» نوشت؛ وزیر خارجه آمریکا میگوید تا زمانی که تهران به توافق هستهای بازنگردد، اموال بلوکهشده ایران در کره جنوبی آزاد نمیشوند.
🔹 وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه با تکرار زیاده خواهی های کشورش درباره برجام گفت: «اگر ایران به تعهداتش بازگردد، ما هم همان کار را میکنیم. ما از آن (بازگشت به برجام) برای ساختن توافقی طولانیتر و قویتر استفاده میکنیم».
.
♻️ چرا لوایح FATF باید به مجلس برگردد
🔰 حمید رسایی: در روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس به درستی موضوع بازگرداندن لوایح FATF از مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس را مطرح کردهاند؛ پیشنهادی که آقای قالیباف با ارسال یک نامه به مجمع میتواند آن را محقق کند بویژه که تاکنون در مجمع تشخیص درباره لوایح FATF تصمیمی اتخاذ نشده است.
پس از طرح این موضوع، برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به تکاپو افتادند و این درخواست را غیر قانونی دانستهاند! از جمله آقای مجید انصاری، در این باره گفتهاند:
«از لحاظ حقوقی به هیچ وجه امکان برگرداندن این لوایح به مجلس وجود ندارد. فرآیند مجلس به طور کلی طی شده و تمام شده است. مثلا در مورد طرحها و لوایحی که در اواخر دوره یک مجلس تصویب میشود و برای اظهارنظر به شورای نگهبان میرود، مجلس نمیتواند بگوید که اگر شورای نگهبان اظهار نظر نکرد، اینها را برگردانید ما میخواهیم اصلاح کنیم.»
در پاسخ به استدلال آقای انصاری باید گفت که دقیقا به همین دلیل که فرایند بررسی و تصمیمگیری مجلس درباره لوایح FATF به صورت کامل طی نشده است، مجلس فعلی حق دارد استرداد این لوایح را مطالبه کند.
موضوع از این قرار است که شورای نگهبان در تاریخ ۱۸ مهرماه سال ۹۷ دو لایحه CFT و پالرمو را به دلیل رفع نشدن ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص «مغایرت با سیاستهای کلی نظام» عینا به مجلس بازگرداند تا این ایرادات برطرف شده و مجددا به شورا ارائه شود، اما رئیس مجلس یک روز بعد از این تاریخ، دو لایحه مذکور را با عنوان «اصرار مجلس» برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد.
پس از این اقدام غیرقانونی علی لاریجانی، جمعی از نمایندگان مجلس دهم طی نامهای به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشتند:
«اقدام اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی در ارسال لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمانیافته فراملی (موسوم به پالرمو)، مغایر اصل ۱۱۲ قانون اساسی، ماده ۲۰۲ قانون آئیننامه داخلی مجلس و نیز ماده ۲۵ آئیننامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و بدعتی است که ضمن لطمه به اعتبار مجلس شورای اسلامی تصمیمات فردی را جایگزین تصمیمات جمعی نمایندگان ملت می کند.
بر اساس اصل ۱۱۲ قانون اساسی و ماده ۲۰۲ قانون آئیننامه داخلی مجلس، پس از آنکه شورای نگهبان اصلاحات به عمل آمده در مصوبه مجلس را رافع ایرادات این شورا تشخیص ندهد، مصوبه باید مجدداً در کمیسیون مربوطه و نیز صحن علنی مجلس طرح گردد و در صورتی که نمایندگان مجلس بر مصوبه خود از باب مصلحت اصرار نمایند، موضوع جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال میگردد.
بنابراین رئیس مجلس نمیتواند برخلاف قانون و به نیابت از کمیسیون ذیربط و صحن علنی مجلس به تنهایی بر مصوبه قبلی مجلس اصرار نماید.
علاوه برآن ریاست مجلس در نامه ارسالی خود به مجمع، به مصوبه مورخ ۹۷/۷/۳ مجلس استناد کرده است که اولاً این مصوبه، در راستای اِعمال اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان – نه اصرار جهت ارجاع به مجمع تشخیص – بوده است ثانیاً تاریخ آن مقدم بر اظهارنظر مورخ ۹۷/۷/۱۸ شورای نگهبان میباشد و علیالاصول نمیتواند تأمینکننده تشریفات قانونیِ ارسال به مجمع به حساب آید.»
در همان ایام، مطالبه این نمایندگان از علی لاریجانی ارجاع لوایح مربوطه و طی تشریفات قانونی در مجلس بود، مطالبهای که البته عبور لاریجانی از آن بدیهی بود. اما حالا که مجلس، مجلس انقلابی است و علی لاریجانی بر کرسی ریاست تکیه نداده، چرا نباید رییس مجلس فعلی، اجرای قانون را مطالبه کند؟
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی
eitaa.com/rasaee
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ خیانت دو صدایی
روحانی با ماست یا با آقا گرگه؟!
راهبرد کل در برابر کل یا جزء در برابر جزء که آقای روحانی از ان سخن گفته، علاوه بر اینکه برخلاف سیاست و راهبرد قطعی اعلام شده ج.ا.ایران از طرف رهبر انقلاب است، در شورای عالی امنیت ملی هم رد شده!
این برای چندمین بار است که پس از اعلام موضع صریح رهبر انقلاب که باعث تضعیف سیاستهای جبهه استکبار در برابر ملت ایران میشود، روحانی با اتخاذ موضعی دیگر، به کمک سیاست اعمال فشار غربیها علیه ملت ایران میرود! چرا؟
آیا اصرار روحانی روی این موضوع، مصداق همان #دوصدایی نیست که شهید سلیمانی آن را #خیانت نامید؟
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی
eitaa.com/rasaee