eitaa logo
کانال خبری والعصر
563 دنبال‌کننده
42.8هزار عکس
62هزار ویدیو
341 فایل
قسم به عصر ما، هنگامی که حضرت مهدی ظهور خواهد کرد. #والعصر 🇮🇷 به کانال خبری #والعصر بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/269156353Ccd257414da
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار حاجی‌زاده: وقتی از حادثه هواپیمای اوکراینی مطمئن شدم آرزوی مرگ کردم/ همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران: 🔹 حادثه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی علیه پایگاه آمریکایی شنیدم. زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم. در حال تکمیل ... https://tn.ai/2179562 @Tasnimnews
کانال خبری والعصر
🎥 سردار حاجی‌زاده: وقتی از حادثه هواپیمای اوکراینی مطمئن شدم آرزوی مرگ کردم/ همه مسئولیت این کار را
ببینید اعلام نادرست یک ماجرا، چطور باعث شرمندگی یک فرمانده انقلابی و شجاع شده است. اف بر مسئولین بی تدبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "در دفاع از افسر پشت سیستم رادار هواپیمای مسافری" ✍️ وحید اشتری 🔹پدافند در همه جای دنیا متکی بر تصمیم افسری است که پشت سیستم نشسته است. مطلقا فرصت هماهنگی با بالا وجود ندارد. عمده پهپاد‌هایی که میزنند و کف و سوت میزنیم هم افسر در لحظه تصمیم می‌گیرد. 🔹در موضوع هواپیمای مسافربری بحث اصلی نحوه اطلاع رسانی و اعتماد زدایی است نه خود اشتباه صورت گرفته که ناشی از آماده باش در شرایط جنگی با کفتاری بود که در همه‌جای دنیا سابقه ترور و غافل کشی و حمله شبانه و بمباران شیمیایی و زدن بیمارستان و مناطق مسکونی دارد. 🔹بیانیه صبح دادستان و رییس جمهور آدرس غلط است. به جای نقد مدیران سیاست‌گذار رسانه‌ای که آگاهانه تصمیم گرفتند حقیقت را کتمان کنند، نباید برخورد قاطع با خطای انسانی آنهم در چنین کارهای پر ریسکی باب شود. در جامعه‌ای که "سربازکشی" باب شد دیگر هیچ افسری حاضر نیست پشت چنین سیستمی بنشیند. 🔹این صحبت‌های آقای حاجی‌زاده برای ۴ سال پیش است. ببینید. به قدر کافی گویاست. 🔹پی‌نوشت: گرگ‌ها همینجوری برای دریدن ما صف کشیده‌اند. چوپانان دروغگو هوای ما گوسفندها را بیشتر داشته باشند./ کانال وحید اشتری 📌به «اندیشه مقاومت» بپیوندید http://eitaa.com/joinchat/2294677505C3e43612d07
سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران: 🔹 بررسی ها و ارزیابی این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضاییه بررسی می‌شود و همین ابتدای صحبت عرض کنم که ما گردنمان از مو باریک تر است. همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هر تصمیمی که مسئولان بگیرند مطیع آن هستیم. 🔹سامانه های پدافندی ما در بالاترین سطح آماده باش قرارداشتند و به این سامانه پدافندی از طریق شبکه یکپارچه اعلام شده بود که موشک های کروزی شلیک شده است و در مسیر است واین سامانه که درگیر شده، خود اپراتور این سامانه او اظهار کرده است که بارها اعلام کرده بودیم که فضای کشور باید از پرواز ها پاک شود ولی به لحاظ برخی ملاحظات این کار را نمی کنند و با شرایط جنگی این پرواز ها ادامه پیدا می کند و این سامانه در فاصله 19 کیلومتر مواجه می شود با هدفی که کروز تشخیص داده می شود. https://tn.ai/2179562 @Tasnimnews
🔴 اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی 🔹فرازی از اطلاعیه ستاد کل چنین بود: 🔸«پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته» 🔹امیدوارم به بهانه راضی کردن مردم، یک افسر نظامی جزء را بی‌دلیل محاکمه و مجازات نکنند. اگر فرض را بر صحت ادعای ستاد کل بگذاریم، احتمال اصلی این است که هدایت هواپیما، از طریق سیستم ACARS از دست خلبان خارج شده باشد. وقتی چنین اتفاقی بیافتد، از هواپیما می‌شود به عنوان یک موشک بزرگ، با حداقل ۳۰ تن سوخت قابل اشتعال، استفاده کرد؛ و هر جایی را با آن هدف قرار داد. 🔹در چنین شرایطی اثبات اینکه تصمیم مسئولین پدافند برای شلیک به هواپیما کار غلطی بوده، آسان نیست. مقصر اصلی، کسی که آن هواپیما را در چنین شرایطی هدف قرار داده، نیست. بلکه مقصر اصلی کسی است که اجازه پرواز هواپیما را در شرایط نیمه جنگی داده است. 🔹هک کردن و تحت اختیار گرفتن هواپیماهای مسافربری‌، از طریق ACARS، حداقل ۲۵ سال است که عملی شده است. شخصاً از ۵ سال پیش سعی کردم درباره خطر پرواز با هواپیماهای اروپایی و آمریکایی،‌ که چنین سیستمی دارند، اطلاع‌رسانی کنم. وقتی یک تهدید امنیتی به این سادگی و وضوح، برای ۲۵ سال در جلوی چشم همه مردم قرار دارد، قاعدتاً مسئولین نظامی و استراتژیست‌ها باید سال‌ها قبل برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌کردند. 🔹۹ ماه پیش هم گفته بودم: 🔸«زمانی که اختلافات بین کشورهای دنیا به حدی زیاد شود، که کار از تسویه حساب‌های پشت پرده بگذرد، احتمالاً شاهد سقوط تعداد زیادی از هواپیماهای مسافربری خواهیم بود. اگر چنین اتفاقی بیافتد، شاید مسافرت هوایی برای سال‌های زیادی غیر ممکن باشد» 🔹سازمان‌های اطلاعاتی، ارتش‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی متعددی مانند Serco، هستند که توان هک سیستم ACARS را دارند. بنابراین با اطمینان نمیشود انگشت اتهام را فقط به سمت یک کشور گرفت. 🔹روش اصلی پیدا کردن عامل این حادثه، روش معروف به Cui bono است. یعنی باید دید این کار منفعت چه کسی را تأمین میکند: 1️⃣ اگر مقامات شرکت Burisma در هواپیما بودند، متهم اصلی جناح چپ آمریکا است. 2️⃣ اگر شایعه حضور ۶ دانشمند هسته‌ای خارجی در این هواپیما، که به برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کردند، صحیح باشد، متهم همه کشورهایی هستند که دنبال زمین زدن صنعت هسته‌ای ایران هستند. 3️⃣ اگر هیچکدام از دو مورد فوق درست نباشند، ممکن است عربستان بخاطر تصفیه حساب خود با کانادا، و یا اخطار به ایران، سفارش این کار را به شرکتهای خصوصی داده باشد. 4️⃣ اینکه آمریکا بخواهد انتقام حمله به پایگاه‌های خود را بگیرد، نیز محتمل است. ✒️ مسعود شاکری، کانادا با حذف کامل دسترسی‌های الکترونیک آمریکا از جغرافیای سایبری ایران @jebheh
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺این ویدیو را حتما ببینید🔺 توضیحات مفیدی درباره شلیک به سمت هواپیمای اوکراینی داده #هواپیمای_اوکراینی #شجاعت_پذیرش_اشتباه #تحریف_انتقام_سخت
7.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از زبان فرمانده نیروی هوافضای سپاه @Farsna
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران: 🔹بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سالهای گذشته شاید از ابتدای انقلاب بی سابقه بود و احتمال درگیری بالا بود. 🔹نیروهای هر دو طرف در آماده باش صددرصد بودند بخصوص که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ۵۲ نقطه در ایران را می‌زنند. برای همین همه‌ی یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند. 🔹آنچه در بررسی‌های ما انجام شد شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود. 🔹در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی اولین سامانه‌های که در محدوده‌ی غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نحوه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از زبان فرمانده نیروی هوافضای سپاه @Farsna
فرمانده هوافضای سپاه (۲): 🔹در چندین مرحله بالاترین سطح آماده باش به همه‌ی شبکه تاکید می‌شود و همه سامانه‌های پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌بردند. 🔸در چندین مرحله به همه‌ی سامانه‌ها اعلام می‌شود که موشکهای کروزی به سمت کشور شلیک شده و آماده باشند. 🔹سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند یعنی فقط کافی است یک دکمه را شما فشار بدهید. 🔹او موظف بوده تماس بگیرد و تاییده بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است، منتها در آن شرایط گویا شبکه ارتباطی او با اختلال مواجه شده بود. 🔹او ده ثانیه فرصت داشته که تصمیم بگیرد که بزند و می‌توانسته نزند و در این شرایط این تصمیم بد را می‌گیرد. 🔸مصاحبه‌ای هم با این اپراتور انجام شده که پخش خواهد شد و او اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که آسمان کشور از پروازها متوقف شود یعنی اصطلاحاً «کلیر» شود. 🔹در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه مواجه می‌شود با هدفی در ۱۹ کیلومتری که «کروز» تشخیص داده می‌شود. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرمانده سازمان هوافضای سپاه: خطای صورت گرفته از سوی نیروهای تحت امر ما بوده و اگر قصوری گرفته از جانب عناصر ما است. 🔸سردار حاجی زاده: مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری براساس دانسته ها خودشان اصابت موشک به هواپیما را رد می کردند و هیچ قصوری متوجه آنها نیست. @irinn_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سردار حاجی‌زاده:بنا به پنهان‌کاری نداشتیم ♦️فرمانده نیروی هوایی سپاه:صبح چهارشنبه از حادثه مطلع شدم و حدسم این بود که هواپیمای خود را زدیم ♦️ستاد کل نیروهای مسلح درباره این حادثه، قرنطیه کرده بود (به لحاظ اطلاع رسانی) ♦️صبح جمعه همه مشخص شد. ♦️من در اولین ساعت هایی که مطلع شدم (صبح چهارشنبه) به مقامات بالاترم اطلاع دادم ♦️مقامات هواپیمایی کشوری تقصیر ندارند ما تقصیر داریم ♦️هواپیما در مسیر خود بوده است 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش