eitaa logo
کانال خبری والعصر
560 دنبال‌کننده
43.1هزار عکس
62.4هزار ویدیو
341 فایل
قسم به عصر ما، هنگامی که حضرت مهدی ظهور خواهد کرد. #والعصر 🇮🇷 به کانال خبری #والعصر بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/269156353Ccd257414da
مشاهده در ایتا
دانلود
تیتر یک معنادار سایت رهبر انقلاب: خط خوارج امروز هم هست این سایت در بخشی از بازخوانی سخنرانی شب قدر سال ۵۸ رهبر انقلاب آورده است: ...ابن‌ملجم یکى از خوارج است و چند ویژگى دارد: اوّلاً بظاهر مسلمان است، آن هم مسلمان بسیار متعبّدى که قرآن را هم از بَر و بخوبى میخوانَد و خیلى هم در اسلامِ خود متعصّب و پایبند است؛ ویژگى دومّش این است که هیچ کس را قبول ندارد، حتّى على را! على را هم مسلمان نمیداند! او معتقد است که على سازش‌کار است... آیا انگیزه‌ى واقعى او هم دفاع از اسلام است؟ تردید باید داشت، امّا ظاهراً به نام اسلام بزرگ‌ترینِ مسلمانها را متّهم به سازش‌کارى میکند، متّهم به ارتجاع میکند؛ چون على را مرتجع میداند، پس خود مدّعىِ ترقّى‌خواهى و انقلابیگری است. خوارج نهروان یک چنین گره مشکل و معضلى بودند در زمان على، و این خط همیشه باقى است و امروز هم هست. در تمام دورانهاى صدر اوّل اسلام تا قرن دوّم و سوّم که ردّ پاى خوارج پیدا است، آنها را با همین چهره، با همین نما، مى‌بینیم؛ با ادّعاى اسلام، با متّهم کردن فرزندان راستین اسلام، با دشمنى کردن با مغزها و لُبهاى اسلام و قرآن...
بسته‌شدن آسمان ترکیه بر روی هواپیما‌های روسیه 🔹وزیر خارجه ترکیه از بسته‌شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی و غیرنظامی روسیه که به سوریه نیرو می‌فرستند خبر داد. @TasnimNews
ترور دو روحانی اهل سنت چند روز بعد ترور دو روحانی شیعه چند روز بعد حمله به مسجد اهل سنت کمی بعدتر حمله به مسجد شیعیان دو روز پیش حمله به مسجد شیعیان دیروز حمله به مسجد اهل سنت آنچه در آن سو و این سویِ مرزهای شرقی ایران میگذرد، تلاش هایی در جهت دمیدن به یک جنگ مذهبی را به ذهن تداعی میکند. @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥روس ها مجددا تسلیحات ناشناخته با اثرات انفجاری غیر معمول رو وارد درگیری ها کردن
7.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 عمروعاص خطاب به معاویه: علی همچون کندن پوست تر شاخه درخت، همه اموال ما را پس می‌گیرد 🔹️ رحیم‌پور ازغدی: (ع) خطاب به مردم فرمود جلوی حاکمان و مسئولانی که سبک زندگی‌شان است و با مردم ارتباط ندارند و هستند بایستید و یقه آنها را بگیرید.
🔴وزارت دفاع روسیه از هدف قرار دادن یک ایستگاه لجستیکی در فرودگاه نظامی نزدیک اودسا، جایی که گروه بزرگی از سلاح‌های غربی در آن نگهداری میشد، خبر داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه شما UR-77 را در غوطه شرقی دمشق یادتان هست... قدرت انفجار آن در جوبر، زملکا، عربین، دوما و.... تروریست‌های چندملیتی وابسته به القاعده و داعش را بیچاره کرده بود. این سلاح که نوع پرتابی و عملا مدرن بمب بنگال به شمار می‌رود قدرت انفجاری بالایی دارد و با استفاده از یک شاسی تی۷۲ پرتاب می‌شود. روس‌ها از این پرتابه در درگیری با اوکراینی‌ها جهت انهدام ساختمان‌های استفاده می‌کنند.... @syriankhabar
🔰 پاسداری از این انقلاب فقط روی دوش پاسداران با کد پرسنلی نیست.اون اشخاصی که ارزش‌های انقلاب رو فهمیدن به یاری انقلاب میان؛انقلاب براشون محل پاسداری ارزش‌هاست،نه بزر‌گ شدن با چنگ زدن به هر مفهومی. اصلاح؛اصول،عدالت و ... این‌ها برای خیلی‌ها کلمه است،ببین پاسدار انقلاب هستی یا نه ✍ پوریا فاضل
20.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 حتماً ببینید/ تحلیلی بر تحولات منطقه ⁉️ نقشه راه آمریکایی ها در اختلاف افکنی بین ایران و افغانستان چیست؟ آیا باید منتظر شکل گیری داعش جدید در افغانستان بود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی جدید از فائزه هاشمی و اهانت به امام حسین (ع) که حقیقتا برای بهایی ها هم این مرحله قفله! آقای دادستان لا اقل ما رو بازداشت و محاکمه کنید بدونیم هستید‼️ آخه اینهمه سکوت طبیعی نیست‼️ ✍ قصد انتشار کفریات این موجود پلشت رو نداشتم اما یک نکته ای ذهنم رو حسابی مشغول کرد. فائزه هاشمی یک شبه و به تنهایی به این درجه از گمراهی و شرارت نرسید . وقتی هاشمی رفسنجانی در خاطراتش مینویسد در عاشورا و تاسوعای سال ۷۱ با خانواده میرفتن سد لتیان تفریح ،باید انقلابیون به فکر فرو میرفتن که اینها دیگر چه دین و مذهبی دارند در روزی که حتی ارمنی ها هم برای امام حسین عزادارند ،چرا هاشمی رفسنجانی و خانواده اش به تفریح میروند و با افتخار هم در کتاب خاطراتش ماجرا را مینویسد؟ اینها در ۴۰ سال گذشته در انقلاب ما و در راس نظام دینی ما چکار میکردند؟
🔴از تویوپت تا لکسوس! سال ۱۹۳۹ میلادی، ژاپن دو شرکت خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد را از خاک خود بیرون کرد تا صنعت خودروی ملی ایجاد کند. ژاپنی‌ها می دانستند که هیچ کشوری از نظر صنعتی به هیچ جایی نمی‌رسد مگر اینکه یک صنعت خودروی پیشرفته داشته باشد. و می‌دانستند که تا خودروساز خارجی در کشورشان حضور دارد، خبری از صنعت خودروی ملی نخواهد بود. پس از شانزده سال حمایت تمام قد دولتی و صرف هزینه‌های سنگین، شرکت تویودا (تویوتای فعلی) سال ۱۹۵۵ خودروی تویوپت را تولید کرد. این خودرو اما تبدیل به نماد سرخوردگی صنعتی مردم ژاپن شد. به آمریکا صادر شد اما آمریکایی ها آن را عودت دادند. ۲۵ سال گذشت و صنعت خودروی ژاپن به جایی نرسید. کار به جایی رسید که منتقدان صنعت خودروی ملی، خواهان بازگشت خودروسازان خارجی شدند. اما این گفتمان نتوانست غالب شود و گفتمان تولید ملی همچنان به مسیر طاقت فرسای خود ادامه داد.  اگر امروز می بینیم که شرکت تویوتا برند نخست خودروسازی جهان است، باید بدانیم این موفقیت نه از طریق مشارکت با فورد و جنرال موتورز به دست آمده و نه یک شبه حاصل شده است. تویوتا مسیری طولانی برای رسیدن به این نقطه پیموده است. خودروسازی در کشور ما به همان مرضی دچار است که زمانی خودروسازی ژاپن گرفتار بود. آنها فورد زده بودند، ما پژو زده‌ایم! آنها از شر بیگانه خلاص شدند و ۶۰ سال بعد لکسوس را تاسیس کردند. یک تصور غلط درباره صنعت خودروی ایران وجود دارد و آن اینکه "خودروسازان ما تحت حمایت شدید دولت هستند". این گزاره از اساس اشتباه است و آن را باید به این شکل اصلاح کرد: "خودروسازان فرانسوی و مشخصا پژو-سیتروئن و رنو تحت حمایت شدید دولت ایران هستند". امتیازات متعددی چون انحصار و... که تصور می‌شود برای خودروسازان ایرانی وجود داشته، در واقع برای خودروسازان فرانسوی بوده است. خودروسازان ما خودرو نساخته‌اند. خودروی فرانسوی را برای فرانسوی‌ها سر هم کرده و به ایرانی‌ها فروخته‌اند. یکی دو سال پیش برای بازدید از خط تولید یک شرکت خودروسازی رفته بودم. مسئول یکی از خطوط مونتاژ می‌گفت قطعات ما در گمرک گیر کرده است. گفتم چرا؟ گفت چون روی تمام قطعات وارداتی، آرم یک قطعه‌ساز داخلی حک شده و گمرک می‌گوید این چجور کالای داخلی است که دارد وارد می‌شود؟! مشکل دیگر صنعت خودروی ما، همین مافیای قطعه‌سازی است که در واقع واردکننده قطعات و مونتاژ کار است، اما خود را تولیدکننده جا زده است. در یک کلام، ما خودروسازی نداریم، در یک سطح مونتاژ قطعات داریم، در سطحی دیگر، مونتاژ خودرو.# این مسئله نه در سطح ایران خودرو و سایپا قابل حل است، نه حتی در سطح وزارت صمت. مسئله، یک مسئله ملی است و بسیج همه ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعت دفاعی(سرریز فناوری‌های تحصیل شده در صنایع دفاع) و... را می‌طلبد و این اقدام فرابخشی، صرفا با فرماندهی شخص رئیس‌جمهور ممکن است. ما اگر از شر مونتاژکاری خلاص شویم و عزم تولید کنیم، یقین بدانیم در مدتی بسیار کوتاه‌تر مسیر پیشرفت این صنعت را خواهیم پیمود. جایی که ما امروز قرار داریم، به قله بسیار نزدیک تر از جایی است که ژاپن در آن روزها قرار داشت. پیشرفت، صبر و تلاش و هزینه و مجاهدت می‌خواهد. با مصرف کردن خودروی خارجی از محل صادرات نفت یا با مونتاژ پژو و رنو ما هرگز طعم شیرین پیشرفت را نخواهیم چشید. لیبرال‌های ایرانی که مخالف تولید داخلی‌اند، از پیشرفت فقط خوشگذرانی با پول نفت و تولید بیگانه را می‌فهمند. ما همچون ژاپن که فورد و جنرال موتورز را بیرون کرد، پژو و رنو را بیرون نکردیم. به ما وعده خودروساز شدن با مشارکت خارجی را دادند، اما وابسته و عقب‌مانده نگه‌مان داشتند. الحمدلله که با تحریم‌ها فرانسوی‌ها از ایران رفتند. کاش صبر و اراده‌ای که در مسئولان و مردم ژاپن بود... برای پیمودن مسیر پیشرفت در مردم و مسئولان ما هم به وجود آید. آیا روزی می‌رسد که امثال مهندس آرین به مدیریت خودروسازی ما منصوب شوند و ظرفیت‌های مالی، دانش بنیان و دانشگاهی کشور موظف شوند در خدمت این صنعت راهبردی قرار گیرند تا خودروی پیشرفته ایرانی تولید شود؟ مردم ما هم دلسوزند، هم صبور، هم فهیم. اگر این عزم را در مسئولان کشور ببینند، اگر بسیج ظرفیت‌ها و اراده‌ها را ببینند، اگر پیش روی آنها چشم‌انداز دقیقی ترسیم شده و زمان‌بندی مشخصی پیش چشم‌شان باشد، شک نکنیم برای پیشرفت خودروسازی ایران از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. دکتر سید یاسر جبرائیلی