eitaa logo
کانال خبری والعصر
947 دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
70.2هزار ویدیو
367 فایل
قسم به عصر ما، هنگامی که حضرت مهدی ظهور خواهد کرد. #والعصر 🇮🇷 به کانال خبری #والعصر بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/269156353Ccd257414da
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 توییت کاربران توییتر ✍ هویج ۲/۵میلیارددلاری اروپا برای پذیرش چماق اجاره زنگزور به شرکتی آمریکایی: 💬 اروپا با وعده برداشتن ویزا برای ارامنه، سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، حمل‌ونقل و تقویت رسانه‌های حامی خود و افزایش تاب‌آوری، کریدور زنگزور را با هم‌دستی آمریکا عملیاتی می‌کند تا محاصره ایران تکمیل شود! ⁉️ بیداریم؟ 👤 احسان موحدیان
⭕️ ابهامات و شبهات در تصمیمات وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی درباره واردات گوشت / لزوم ورود مجلس و پاسخگو کردن وزیر جهاد درخصوص بی‌نظمی‌ها در واردات گوشت قرمز 🔹در شرایطی که ایران درگیر وضعیت جنگی است و تأمین مواد غذایی، به‌ویژه گوشت، به یکی از اولویت‌های حیاتی کشور تبدیل شده، اقدامات اخیر وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در ایجاد محدودیت برای واردات گوشت از برزیل - تأمین‌کننده‌ای سنتی و قابل اعتماد - سؤالات و نگرانی‌های جدی به وجود آورده است. این تصمیمات که ظاهراً بدون در نظر گرفتن نیازهای فوری کشور در زمان بحران اتخاذ شده‌اند، این شائبه را تقویت می‌کنند که ممکن است منافع پنهان یا دست‌های پشت پرده در این تغییرات نقش داشته باشند. 🔹برزیل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت در جهان، سال‌هاست که شریک اصلی ایران در تأمین گوشت بوده است. این کشور با برخورداری از زیرساخت‌های پیشرفته، رعایت استانداردهای بهداشتی بین‌المللی و همکاری طولانی‌مدت با ایران، منبعی قابل اعتماد به شمار می‌رود. با این حال، وزارت جهاد کشاورزی اخیراً مبدأ سفارش‌های گوشت منجمد را از برزیل به کشورهایی مانند پاکستان، مغولستان یا هند تغییر داده است. این تغییر در حالی رخ می‌دهد که کشور بیش از هر زمان دیگری به ثبات در تأمین مواد غذایی نیاز دارد و هرگونه اختلال می‌تواند امنیت غذایی را به مخاطره بیندازد. چندی پیش سازمان دامپزشکی در اقدامی عجیب و بی سابقه کلیه کشتارگاه های تولیدکننده گوشت برای ایران را بدون دلیل منطقی و بدون اعلام قبلی به یکباره از لیست مجاز خود خارج کرد. 🔹وزارت جهاد کشاورزی این تصمیم را به دلایلی مانند نگرانی‌های بهداشتی یا تأخیر در تولید و حمل‌ونقل از برزیل نسبت داده است، اما این توضیحات به نظر کافی و قانع‌کننده نمی‌رسند. برزیل با سابقه طولانی و استانداردهای بالای خود، توانایی پاسخگویی به نیازهای ایران را دارد. این تغییر ناگهانی در شرایط جنگی می‌تواند خطراتی برای کیفیت و قیمت گوشت وارداتی ایجاد کند و فشار بیشتری بر مردم تحمیل نماید. 🔹معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد در اقدام عجیب دیگری، ثبت سفارش گوشت منجمد را برای شرکت هایی که سابقه واردات نداشته اند، ممنوع کرد. این در حالی است که بر خلاف سالهای گذشته، شرکت ها برای دریافت ارز مرکز مبادله می بایست اول کالا را وارد قلمرو گمرکی نموده و پس از اظهار کالا در صف تخصیص ارز قرار بگیرند. این یعنی دولت بدون اینکه نیاز باشد راستی آزمایی خاصی در خصوص اهلیت شرکت ها صورت دهد، می تواند از ورود کالا به کشور مطمئن گردد. سازمان دامپزشکی نیز با تصمیمات غیرمنتظره خود به این ابهامات دامن زده است: 🔹تغییر شیوه نظارت: در سال‌های اخیر، نظارت بر کشتارگاه‌های برزیلی از اعزام ناظران مقیم به نظارت ممیزی تغییر کرده است. این تغییر که به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها انجام شده، تردیدهایی درباره کیفیت نظارت و اطمینان از سلامت گوشت وارداتی به وجود آورده است. این تصمیمات ناگهانی بدون توضیحات روشن، گمانه‌زنی‌هایی درباره تلاش برای تغییر مسیر واردات به نفع گروه‌های خاص را تقویت می‌کند. 🔹یکی از سؤالات اساسی این است که آیا این تغییرات با هدف سودجویی برخی افراد یا گروه‌ها انجام می‌شود؟ گزارش‌هایی از فعالیت گروه‌های مافیایی یا افراد بانفوذ در حوزه واردات گوشت وجود دارد که ممکن است با هدایت واردات به سمت کشورهای خاص، به دنبال کسب سودهای کلان باشند. این گروه‌ها می‌توانند با نفوذ خود، گوشت با کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتر را وارد بازار کنند؛ اقدامی که نه‌تنها به ضرر مصرف‌کنندگان است، بلکه در شرایط جنگی می‌تواند بحران‌های اقتصادی و اجتماعی را تشدید کند. نیاز به شفافیت و مسئولیت‌پذیری 🔹در شرایط حساس کنونی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی باید با دقت و مسئولیت بیشتری عمل کنند. تأمین گوشت از منابعی مطمئن و باکیفیت باید در اولویت قرار گیرد. تغییر مبدأ واردات و سیاست‌های نظارتی بدون ارائه دلایل روشن و مستدل، اعتماد عمومی به این نهادها را تضعیف می‌کند. این نهادها موظف‌اند دلایل تصمیمات خود را به‌صورت شفاف اعلام کنند و با نظارت دقیق بر کیفیت و قیمت گوشت وارداتی از کشورهای جدید، از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری کنند. در غیر این صورت، شبهه سودجویی از شرایط بحرانی کشور قوت می‌گیرد و می‌تواند تبعات سنگینی برای امنیت غذایی و ثبات اقتصادی به همراه داشته باشد. ‼️پیش بینی می شود با تغییر فصل و کاهش ذخایر راهبردی پشتیبانی امور دام و همچنین موانعی که وزارت جهاد کشاورزی در واردات گوشت قرمز ایجاد کرده طی دو ماه آینده کشور با افزایش قیمت جدی در گوشت قرمز مورد نیاز خانوار مواجه شود. از نمایندگان محترم مجلس تقاضا می شود با ورود به موقع به این موضوع از فشار بیشتر به معیشت مردم جلوگیری کنند.
🔰 بازتولید پروژه ضد امنیتی گورباچفیزاسیون 🔹 از خاتمی در ۱۳۸۰ 🔸 تا پزشکیان در ۱۴۰۳ ➖ متن کامل را در ۱٠ پست بخوانید 👇 🔻 سازمان سیا در آمریکا، پس از جنگ جهانی دوم، و در ابتدای جنگ سرد در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰، برنامه دراز مدت فروپاشی شوروی را در سه پرده ارائه کرد: ۱/۱٠
1⃣ وضعیت آلفا وضعیت شکاف فزاینده: 🔹 این وضعیت، با انقلاب شوروی آغاز شد که موسوم به لنینیسم بود. مبتنی بر لنینیسم، بین کمونیسم شوروی و کپیتالیسم آمریکا، هیچ قرابتی وجود ندارد و تقابل اجتناب‌ناپذیر است و یکی از این دو از بین می رود. ۲/۱٠
2⃣ وضعیت میو وضعیت شکاف موازی: 🔹 این وضعیت، به فشار بر شوروی برای رسیدن به همزیستی مسالمت‌آمیز با آمریکا تأکید داشت، و بالاخره در دهه‌ی ۱۹۶۰ با روی کارآمدن خروشچف، آغاز شد. مبتنی بر خروشچفیسم، کمونیسم شوروی و کپیتالیسم آمریکا، می توانند به جای تخاصم، با هم تقابل داشته باشند، و هر یک بدون حذف دیگری، با همدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند. ۳/۱٠
3⃣ وضعیت امگا وضعیت شکاف کاهنده: 🔹 این وضعیت به فشار بر شوروی، برای منتفی کردن تقابل او با ایدئولوژی کپیتالیسم آمریکا، و پذیرش قواعد آن ایدئولوژی در شوروی، به جای ایدئولوژی کمونیسم بود. گورباچف از ۱۹۸۵ در مسکو با دو طرح اصلاح طلبانه‌ی پرسترویکا و گلاسنوست، عملاً اعلام کرد که بین شوروی و آمریکا می توان از تقابل اجتناب کرد و قواعد ایدئولوژی کپیتالیسم آمریکا را پذیرفت. پنج سال بعد، در ۱۹۹۰، گروهی در مسکو کودتا کردند و مقابله با آن، به فروپاشی شوروی منجر شد. ۴/۱٠
🔰 گورباچفیسم در ایران 🔹 اصلاح طلبان به تبع برنامه‌ی سازمان سیا علیه انقلاب اسلامی، در ابتدای دولت دوم خاتمی در ۱۳۸۰ رسماً وارد فاز گورباچفیزاسیون دولت ایران شدند و خاتمی را گورباچف ایران خواندند، و مدعی شدند که دولت اصلاحات می تواند ( امام ) خامنه‌ای را حذف و اسلامیت نظام را کنار بزند و ایران را به دوران قبل از انقلاب اسلامی برگردانده، و آمریکا را بر ایران مسلط کند. 🔹 با کشف توطئه ضد امنیتی خاتمیست ها، سپاه پاسداران که مبتنی بر اصل ۱۵۰ قانون اساسی، وظیفه پاسداری از انقلاب را دارد، به مقابله با این تهدید نرم پرداخت، و پروژه گورباچفیزاسیون را تا ۱۳۸۳ خنثی کرد. ۵/۱٠
🔰 دنگیسم در ایران 🔹 با شکست گورباچفیسم در ایران، سازمان سیا پلان ب را آغاز کرد: دنگیزاسیون ایران. 🔹 سازمان سیا، قبل از فروپاشی شوروی با طی روند شکاف های آلفا، میو، و امگا، این مدل را برای چین طراحی کرد و با دقت اجرا نمود. 🔻 دوره مائو، از نظر سازمان سیا، وضعیت آلفا بود، و مائوئیسم ضد کپیتالیسم آمریکا محسوب می شد و شکاف بین این دو کشور فزاینده بود.(پیوست ۱) 🔻 دوره‌ی چوئن لای، با هدایت سازمان سیا، به وضعیت میو ختم شد که در آن، شکاف بین چین و آمریکا موازی گردید. (پیوست ۲) 🔻 چوئن لای بستر را آماده کرد برای دنگ ژیائوپینگ، تا او وضعیت امگا را رقم بزند و در دهه‌ی ۱۹۷۰ شکاف بین چین و آمریکا را کاهش دهد، یعنی بیست سال قبل فروپاشی شوروی. (پیوست ۳) ۶/۱٠
🔰 با برملا شدن خیانت محمد خاتمی در گورباچفیزاسیون ایران با مدل اجرایی سازمان سیا در شوروی، این سازمان، پلان ب یعنی اجرای مدل خود در چین موسوم به دنگیسم را برای دنگیزاسیون ایران آغاز کرد. 🔹 مانیفست این توطئه در سال ۱۳۸۳ در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نگاشته شد: چین نو؛ اصلاحات دنگ ژیائوپینگ. حسن روحانی، رئیس وقت آن مرکز، در مقدمه‌ی کتاب نوشت: آیا مدل اصلاحات چین در ایران قابل اجراست؟ 🔹 حسن روحانی، روند دنگیزاسیون چینی، موسوم به «سیاست درهای باز» را در پوشش مذاکرات برجام اجرا کرد، تا نقش همزمان گورباچف - دنگ ژیائوپینگ را در نسبت ایران و آمریکا اجرا کند، و برای توجیه مذاکرات خود، از وصل کردن حل مشکل آب خوردن مردم به مذاکره با آمریکا، تا مدل مذاکرات شمر و عوامل یزید با یاران امام حسین (ع) فکت آورد، اما نظام جمهوری اسلامی که از مذاکرات پنهانی او با عوامل اسراییل در فرانسه آگاه شد، نسبت به نیت حسن روحانی محتاط شد و مبحث ممانعت از «نفوذ» به گفتمان عمومی تبدیل گشت. 🔹 گورباچفیزاسیون محمد خاتمی، و دنگیزاسیون حسن روحانی شکست خورد، چون بخش قدرت نرم سپاه پاسداران، بر فعالیت‌های سازمان سیا در اجرای انقلاب های مخملی اشراف اطلاعاتی کامل داشت و قسم خورده اجرای قانون اساسی در پاسداری از انقلاب اسلامی بود. ۷/۱٠