eitaa logo
کانال خبری والعصر
948 دنبال‌کننده
48هزار عکس
70.2هزار ویدیو
367 فایل
قسم به عصر ما، هنگامی که حضرت مهدی ظهور خواهد کرد. #والعصر 🇮🇷 به کانال خبری #والعصر بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/269156353Ccd257414da
مشاهده در ایتا
دانلود
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جزئیات حمله تروریستی به دادگستری زاهدان
▪️آخرین نسخه آمرامسکی قاتل آخرین جنگنده‌های اوکراین بقایای موشک نشان می‌دهد که روسیه شروع به استفاده از نسخه جدیدی از موشک هوا به هوای اصلی خود با هدایت راداری، R-77M کرده است. این موشک که معادل روسی AIM-120 آمریکایی است، R-77 که به آن آمرامسکی نیز گفته می‌شود در مقابل اهداف سریع و چابک مانند جنگنده‌های اوکراینی بسیار کارآمد است. به همین دلیل در اوکراین به طور گسترده‌ای استفاده شده است. تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که R-77M نسخه‌ای به شدت تغییر یافته از R-77 است که با کیت هدایت جدید، سیستم پیشرانه و بالچه‌های دمی تجهیز شده است. ادعا می‌شود که معادل آخرین نسخه‌های AIM-120 است. همچنین ادعا شده که این موشک قادر به رهگیری سایر موشک‌های هوا به هوا است، چیزی که تنها به IRIS-T نسبت داده شده است. @armyir
🔻 مجازات‌های سنگین برای یک جمله نقد! 🔴 چرا لایحه پیشنهادی دولت، رسانه‌ها را به خاموشی می‌کشاند؟ 🔺نقدوبررسی «لایحه مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» 🔹باتوسعه فضای مجازی، خلاء قانونی و ابهام در مواجهه با «اخبار جعلی و محتوای خلاف واقع»، همواره چالشی جدی در عرصه رسانه و مطبوعات ایران بوده. تجربه شخصی اینجانب با بیش از 30 پرونده قضایی به اتهام « به قصد تشویش اذهان» گواه آن است که قوانین مطبوعات و ساختار فعلی، عملاً به جای حمایت، ابزاری برای محدودسازی نقد و روزنامه‌نگاری انتقادی تبدیل شده‌اند. 🔸متأسفانه ارکان «قانون مطبوعات»، «دادسرای رسانه»، «دادگاه مطبوعات یا کیفری یک در استان‌ها» و «هیئت منصفه» ناکارآمدی خود را دربحث بررسی اتهامات و جرم‌های رسانه‌ای، به اثبات رسانده‌اند و مسئولان، بجای تحمل و مدارا با نقد، اغلب مسیر قضایی را انتخاب کرده‌اند؛ و این بستر ناکارآمد حالا قرار است با لایحه‌ای جدید با عنوان «لایحه مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع در فضای مجازی»، دامنه خودرا تا قلب فضای مجازی گسترش دهد! 🔹اشکال اساسی اول این لایحه، تعریف گسترده، موسع و مبهم جرم است. درحالی که قوانین کارآمد باید با تعاریف شفاف، ملاک و مرزهای دقیق، مصادیق نقض و حدود مجازات را مشخص کنند، لایحه حاضر تعبیر «محتوای خلاف واقع» را به‌گونه‌ای ارائه داده که هرگونه تحلیل، طنز، افشاگری و حتی نقد سازنده می‌تواند در شمول آن قرار گیرد. تجربه سال‌های گذشته نشان داده در نبودِ تعریف روشنِ سه رکن «معنوی»، «مادی» و «قانونی» جرم، دست نهادهای قضایی و قضات عملاً برای تفسیر سلیقه‌ای باز خواهد بود و سایه تهدید دائمی بر سر رسانه‌ها و فعالان مستقل گسترده می‌شود. 🔸از سوی دیگر، حق دفاع و دادخواهی شفاف برای اصحاب رسانه تضعیف شده و مرجع داوری تقریباً همیشه به دستگاه قضایی یا نهادهای اجرایی منتسب است. یعنی خود دادستان بعنوان مدعی العموم هم شاکی است هم قاضی!!! حتی اگر بازپرس یا دادستان یا قاضی یا مدیری دچار خطا شود، همانند گذشته، سازوکاری مطمئن و مستقل برای احقاق حق یا پیگیری خطا وجود ندارد. بنابراین، بیم آن می‌رود که روند دادرسی به ابزاری برای فیلترینگ، سانسور انتقادها و حذف منتقدان بدل شود، بی‌آنکه روزنامه‌نگار یا مدیر رسانه‌ای امکان دفاعی موثر و بی‌طرفانه داشته باشد! 🔻اما چندنکته در بررسی ماده‌به‌ماده: - مواد ۱ و ۲: ارائه تعاریف، در ظاهر گام مثبتی است اما تعریف بسیار کلی و بدون مرز «خلاف واقع» دست قضات و ناظران را بیش‌ازحد باز می‌گذارد. این امر، زمینه‌ساز تفسیر موسع و حتی حذف انتقادات جدی یا تحلیل‌های تخصصی خواهد شد. - ماده ۳: گرچه تصریح شده «انتشار آزاد محتوا با رعایت قوانین و موازین اسلامی» مجاز است، اما همین قیود مبهم و تعریف‌نشده، عملاً سقف آزادی بیان را تا حد زیادی تقلیل می‌دهد. مثلاً «نشر اکاذیب» در قوانین فعلی نظام اسلامی، بسیار مبهم و غیرشفاف است! - مواد ۴ و ۵: مسئولیت‌گذاری سنگین بر مدیران سکوها و درگاه‌های نشر، آن‌ها را ناخواسته به بازوی سانسور و حذف سریع محتوا بدل می‌کند. آنها برای اینکه دچار مشکل نشوند سریع دست به حذف انتقادها می‌کنند. حذف یا تعلیق بدون پروسه عادلانه، می‌تواند به حذف شتاب‌زده محتوا حتی بر اساس گزارش‌های نادرست منجر شود. - ماده ۶: تمرکز تمام ساز‌وکارها و مجوزها در وزارت ارشاد، بدون پیش‌بینی نهاد مستقل راستی‌آزمایی، تضاد با اصول حکمرانی خوب و رسانه مستقل را تشدید می‌کند. - مواد ۷ تا ۹: ضمانت اجراهای تنبیهی سنگین، از تذکر و تعلیق تا ارجاع قضایی و محدودیت‌های جدی، در حالی اعمال می‌شود که حقی شفاف برای توضیح یا دفاع مؤثر برای افراد یا مدیران در نظر گرفته نشده است. - مواد ۱۰ تا ۱۷: شدت مجازات‌ها به نحو چشمگیری بالاست و از جزای نقدی تا حبس و حتی محرومیت‌های شغلی و ضبط اموال را نیز شامل می‌شود؛ مجازات‌هایی که بدون معیارهای شفاف، اختیار وسیعی را به دستگاه قضا داده و نسبت «جرم و مجازات» در بسیاری موارد نامتناسب است. مثلاً در این لایحه، مشخص نمی شود که چرا به یک رسانه اگر جرم مرتکب شود یک سال حبس و به دیگری دوسال حبس یا مجازات دیگر می‌دهند. یعنی ملاک و معیار مشخصی برای این مسئله وجود ندارد! چون قانون کلی است و این امر به سلیقه قاضی انجام می شود و اینگونه حق اصحاب رسانه ضایع خواهد شد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔻تکمیلی 🔹در جمع‌بندی باید گفت، لایحه‌ای که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی تدوین شده، در عمل نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت. نه فقط حمایت مؤثر از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و رسانه‌های رسمی پدید نمی‌آورد، بلکه به محدودسازی بیشتر آزادی بیان و افزایش خودسانسوری خواهد انجامید. بار اصلی نظارت بر عهده پلتفرم‌ها نهاده می‌شود و پلتفرم ها، برای دوری از مشکلات قانونی برای خودشان، ناگزیر محتوا را زودتر و فراتر از دستور حذف خواهند کرد؛ این یعنی عقب‌گرد رسانه‌ای و دور شدن از شفافیت و مسئولیت‌پذیری. 🔸موفقیت قانونگذاری در این حوزه، بدون تعیین معیارهای دقیق برای «خلاف واقع»، امکان دفاع مستقل و شفاف، و ایجاد نهادی بی‌طرف برای بررسی و داوری، ممکن نیست. تعریف جرم، مصداق و جرایم مرتبط باید دقیق و بدون امکان تفسیر شخصی باشد و سازوکارهای دفاع و شفافیت در فرایند رسیدگی باید مورد تاکید مضاعف قرار گیرد. 🔹اگر قرار است لایحه «مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع در فضای مجازی» راهگشای شفافیت و مبارزه با اخبار جعلی باشد، باید با عینیت، دقت و حمایت از حقوق رسانه‌ها و جامعه گره بخورد، نه با افزایش محدوده جرم‌انگاری و سلب آزادی بیان! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت تکان‌دهنده یک افسر آمریکایی از غزه/ قتل غیرنظامیان با گلوله‌های تانک و خمپاره! «آنتونی آگولا» افسر بازنشسته آمریکایی: 🔹شاهد بودم که نیروهای ارتش اسرائیل به سمت جمعیت فلسطینی‌ها شلیک می‌کردند. شاهد شلیک گلوله اصلی تانک مرکاوا به سمت جمعیت بودم که باعث شد یک خودروی غیر نظامی که صرفاً در حال فرار از محل بود، منهدم شود. شاهد شلیک خمپاره به سمت جمعیت برای کنترل آن‌ها بودم. 🔹بدون شک، من شاهد جنایات جنگی بودم. بدون تردید، شلیک گلوله‌های توپخانه، خمپاره و گلوله‌های تانک به سمت غیرنظامیان غیرمسلح توسط ارتش اسرائیل، جنایت جنگی است.
2.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ایام که ماجرای ‎ داغ است، یادآوری بیانیه تاریخی وزارت امور خارجه در واکنش به این برنامه نیز خالی از لطف نیست. نه تنها ماجرا را تکذیب نکردند، بلکه به آن افتخار هم کردند: «اینکه در میانه راه یک موسسه مطالعاتی پیشنهادهایی را برای پایین آمدن مذاکره کنندگان آمریکایی از مواضع خود مطرح نماید و آنها هم قبول نمایند، اتفاقا نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است». irna.ir/news/82801543/‎ @syjebraily
445.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏اولین تصاویر منتشر شده از داخل ساختمان دادگستری زاهدان بعد از حمله تروریستی جیش‌الظلم در این فیلم، تصویری از یکی از تروریست‌هایی که به هلاکت رسیده هم دیده می‌شود.
3.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم دیگری از لحظه حمله به دادگستری زاهدان
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکن ویرانی ، طلب آقای ✅ در فرهنگ سیاسی ایرانیان، ی موهوم، نماد فلاکت دیپلماتیک یک ملت اسیر در چنگ یک جناح سیاسی فاسد غرب‌زده است، که به دلیل داشتن آتو در دست کفار آمریکایی اسراییلی، مجبور به کرنش مستمر در برابر غرب هستند. 🔸 آیندگان که مدل را در دانشگاه‌ها تدریس می کنند، به بلاهت کسانی که به دولت فرانچسکویی ها رای دادند تا به توصیه های فرانچسکو در مذاکرات، تحریم ها برداشته شود، می خندند.
اتفاقات زاهدان و شهادت جمعی از هموطنانمان و همچنین تحرکات گروهک نجس پژاک که قطع به یقین سر منشأش رژیم صهیونیستی است باید با پاسخ کوبنده از طرف ایران مواجه شود و بخش قابل توجهی از این پاسخ در سرزمین های اشغالی باید باشد پاسخ اسرائیل به ما در قضیه طوفان الاقصی که یک حرکت خودجوش فلسطینی بود حمله به کنسولگری ما و شهادت جمعی از فرماندهانمان بود و پلکانی این تخاصم را تا جنگ ۱۲ روزه ادامه داد و امروز هم می‌بینید که به چه صورت در حال انجام است اسرائیل و آمریکا تصمیم خود را گرفته‌‌اند ما نیز باید تصمیم خود را بگیریم @jdale_ahsan
امیلی شریدر خبرنگار اسرائیلی حاضر در تجمع سلطنت‌طلبان در مونیخ