eitaa logo
کانال خبری والعصر
564 دنبال‌کننده
42.5هزار عکس
61.7هزار ویدیو
341 فایل
قسم به عصر ما، هنگامی که حضرت مهدی ظهور خواهد کرد. #والعصر 🇮🇷 به کانال خبری #والعصر بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/269156353Ccd257414da
مشاهده در ایتا
دانلود
📎🔹 نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای عصبانیت مدعیان اصلاحات از گزاره «بانیان وضع موجود» 🔸 سرویس سیاسی- روزنامه آرمان ملی در مطلبی با عنوان «برچسب بانيان وضع موجود!» نوشت: « متأسفانه برچسب بانيان وضع موجود چندي‌است در دايره لغات ادبيات برخي اصولگرايان مشاهده مي‌شود اما هنوز متوجه نيستند گزاره بانيان وضع موجود، گزاره‌اي براي زدن دولت قبل و همچنين اصلاح‌طلبان نيست بلکه گزاره‌اي براي تخريب ساختار مديريتي موجود است. براي مثال وقتي همه اقدام و عمل‌ها در زمينه سياست‌هاي خرد و کلان با مشورت‌پذيري نهادهاي بالادستي صورت پذيرفته است پس گزاره بانيان وضع موجود در اصل تهاجم به سياست‌هاي کلان است. رئيس‌جمهور در قانون اساسي به عنوان دومين مقام رسمي مملکت تعريف شده است قاعدتا دومين مقام رسمي مملکت از حوزه اختيارات وسيعي برخوردار است اما متأسفانه دولت‌هاي مختلف هنوز اين قدرت اجرايي را باور ندارند. متأسفانه پس از انقلاب اسلامي ادبيات مسئوليت‌پذيري نزد برخي مسئولان به دليل تعارفات کلامي ادبياتِ گم‌شده است بر همين اساس نتايج همه اقدام‌ها و عمل‌‌هايي که منافع عمومي را تامين نمي‌کند در نهايت به غير تفويض مي‌شود.» این در حالی است که بر همگان آشکار شده است وضع کنونی کشور ماحصل 8 سال سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و گره زدن همه چیز به برجام است. مدعیان اصلاحات یا همان «بانیان وضع موجود» می‌گویند رئیس‌جمهور اختیار نداشته! و این مغالطه‌ای بیش نیست. آیا مصوبه ارز 4200 تومانی که 18 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور را بر باد داد یا نساختن مسکن مهر، چاپ پول بدون پشتوانه، استقراض بی‌حد و مرز از بانک مرکزی، حجم گسترده اختلاس و فساد در شرکت‌های دولتی، رهاشدگی بازار ارز و سکه و... خارج از حیطه اختیارات دولت روحانی بود؟ معرفی و تبلیغ برای یک ماده روان¬گردان روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره دیروز خود به تبلیغ برای یک ماده روان گردان پرداخت. رپورتاژی که این روزنامه برای یک ماده روانگردان خطرناک و قوی رفته است با عنوان «بلای ماشروم» منتشر شده اما در جای جای این گزارش آنچه دیده می‌شود جذابیت آفرینی و ایجاد وسوسه در مخاطب برای امتحان کردن آن است... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/248095
♦️ اینفوگرافی | وسایل مورد نیاز سفر اربعین‌ ✅ @Rajanews
♦️ اینفوگرافی | وسایل مورد نیاز سفر اربعین‌
🔻صدور «برگه گذر موقت» برای زائران اربعین سخنگوی فراجا: 🔹برای اینکه هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافقی با طرف عراقی، قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود. 🔹این برگ گذر موقت فقط برای یکبار است و فرآیند صدورش متفاوت است. 🔹شهروندان عزیز فاقد گذرنامه باید به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده یا درخواست صدور گذرنامه بدهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» می‌کنند که تنها هزینه صدور آن هزینه پست است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مارا دریاب که سخت محتاج نگاه توایم... 👤 زیبای «بازم دلم تنگه» با نوای کربلایی سیدرضا تقدیم نگاهتان ◾ 📥 دانلود با کیفیت بالا ☑️ کانال مداحی اهل‌بیت‌مدیا 🆔 @AhleBeytMedia 🌐 Www.AhleBeytMedia.ir
🔻حجاب الزامی در دولت اسلامی: معقولیّت مواجهۀ قانونی با اقلّیّتِ محض 🖋 مهدی جمشیدی ۱. مسئولیّت دینیِ حاکمیّت، منحصر به موارد «سلبی» و «حقوقی» نیست و نباید تصوّر کرد که دین از طریق «ممنوعیّت» و «مقابله»، نهادینه و درونی می‌شود، امّا سخن دربارۀ «کفایت مطلق و انحصاریِ سازوکارهای سلبی» نیست، بلکه بحث بر سر این است که چنانچه اقلّیّتی خواستند «فضای عمومیِ جامعه» را با ولنگاری و بی‌بندوباری در پوشش، مسموم و آلوده کنند، دولت اسلامی نباید به آنها چنین مجالی بدهد. اینکه باید مواجهۀ حقوقی باید «فرعی/ جنبی/ ثانوی/ متأخّر/ اقلّی» باشد، سخن دین است و انکارناپذیر، امّا مسأله این است که کسانی از اساس با هر نوع مواجهۀ قانونی و سخت مخالف هستند. دربارۀ همۀ ارزش‌های اسلامی می‌توان با این توجیه، هر گونه «بازدارندگیِ قهری» را نفی کرد. بنابراین، مسألۀ ما عبارت است از اثبات کارآمدی و مشروعیّت روش‌های حقوقی و سخت به عنوان «روش ثانوی»، نه «روش اوّلی». ۲. شاید گفته شود که اگر در سنّت، مجازاتی برای بی‌حجابی در نظر گرفته نشده است، دولت اسلامی در زمانۀ کنونی هم مجاز به تعیین مجازات نیست. بنابراین، لحاظ‌کردن مجازات برای بی‌حجابی در عرصۀ عمومی، مأخد اسلامی ندارد و ساختۀ نظام جمهوری اسلامی هست. اهل تحقیق گفته‌اند که در سنّت، چنین مجازاتی وجود ندارد، امّا منابع دین ما، فقط سنّت نیست، بلکه اختیارات حاکم اسلامی دربارۀ وضع احکام حکومتی مبتنی بر مصالح جامعۀ اسلامی را نیز باید در نظر گرفت. بر فرض که شرع دربارۀ یک مسألۀ اجتماعی، حکم نداشته باشد، همیشه به «عرف» ارجاع داده نمی‌شود، بلکه ولیّ‌فقیه بر اساس «مصالح»، تصمیم می‌گیرد و وجود مصلحت، نافی حکم اباحه است. «احکام حکومتی» در کنار احکام اوّلیّه و احکام ثانویّه، جزو احکام شرعی و مقدس هست. اگر «حکومت اسلامی» باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و اگر «کشف حجاب در عرصۀ عمومی»، حرام اجتماعی هست، روشن است که باید «الزام قانونی» و «مجازات رسمی» برای آن وجود داشته باشد. روشن است که اگر مصلحت، جنبۀ اجتماعی داشته باشد، حاکم اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن، بی‌طرف و منفعل باشد، بلکه به سبب وجوه اجتماعی و عام، باید جانب مصالح عمومی و جمعی را بگیرد و آزادی‌های فردی را محدود کند. فلسفۀ حجاب اسلامی نیز، حفظ «عفت» هست و چنانچه ولی‌ّ‌فقیه احساس کند که دشمنان اسلام از این طریق در پی زدودن عفت و حیا و پاکدامنی و اخلاق از جامعۀ اسلامی هستند، به‌حتم باید امکان‌های حکومتی را در جهت حفظ قوام و کیان جامعۀ اسلامی، به‌‎کار بگیرد. در عمل هم مشاهده می‌کنیم که کشف حجاب، پیش‌درآمدی بر ارتباطات نامشروع و سم‌پاشیِ ضدّفرهنگی در جامعه و راه‌اندازی موج اباحی‌گری و ولنگاری در جامعه هست. اگر به واقع در مسائل سیاسی و اجتماعی، تابع نظر ولیّ‌فقیه هستیم، تکلیف روشن است: هم امام خمینی و هم آیت‌الله خامنه‌ای، هر دو به الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ حکومتی حکم کرده‌اند. و روشن است که هر الزام حکومتی، جنبۀ قانونی دارد و قانون نیز با مجازات متخلف، گره خورده است. ۳. مخالفان حجاب الزامی، مخالفان «عقل سلیم» هستند، نه‌فقط مخالف «منطق دینی». عقل می‌گوید که «عفاف» بدون «حجاب»، ممکن نیست و «جامعۀ برهنه»، به‌طور ضروری، «جامعۀ فاسد» نیز هست. در جایی‌که دلیل قطعیِ عقلی وجود دارد، حکم شرع، ارشادی است و عقل در تلقّی شیعی، حجیّت ذاتی دارد. انسان به‌طور طبعی می‌فهمد برهنگی، معارض با عفت است. در اینجا، شرع به کمک این درک اجمالی می‌آید و حد را تعیین می‌کند. پس اصل حجاب، فطری است و حد آن شرعی. ۴. دیگریِ محجبه‌ها در جامعۀ ایران - یعنی بی‌حجاب‌ها - آنقدر اندک هستند که قدرت ایجاد «شکاف اجتماعی» ندارند. تصویرسازی مبالغه‌آمیز از این «اقلّیّتِ محض»، شرط واقع‌گرایی و صداقت علمی نیست، امّا اینان آنها را بخش عمده‌ای از جامعه معرفی می‌کنند و سپس «دوقطبی‌شدن جامعه» را ملامت می‌کنند؛ حال‌آن‌که اینان کمّیّتی ندارند که قطب به‌شمار بیایند. نمی‌توان با روایت، تصویر برهنه از زنان ایران ارائه داد. اکثریّت مطلقِ زنان ایران، عفیف و پاک و محجبه هستند. آری، بعضی از اینها «کم‌حجاب» و «شُل‌حجاب» هستند، امّا نه با «اسلام»، سرِ ستیز و ناساگاری دارند و نه با «انقلاب». فقط‌وفقط، عدّۀ بسیار کمی، لجوج و مغرض و بیماردل هستند و باید با آنها از طریق الزام و اجبار قانونی، مواجه شد. در این میان، اگر «خواص جامعه»، جانب دین پیامبر را بگیرند - نه اینکه در میانه بنشینند و بی‌طرف باشند - نه‌فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجاب‌ها، وادار به تغییر پوشش خواهند شد. مسألۀ اصلی، سوگیریِ تشدیدکنندۀ طیفی از خواص است که انگیزه‌ها و اندیشه‌های لیبرالی دارند و به اسلام از دریچۀ لیبرالیسم می‌نگرند. 📎 منتشرشده در: http://shabestan.ir/detail/News/1207558 https://iict.ac.ir/2022/08/hejaab/
7244898748.mp3
960.5K
اربا اربا پاره پاره کردنت اربا اربا خاک و خون کفنت😭😭 کربلـایـے سیــد علـے مومنـے🎤
7244901174.mp3
1.99M
ولوله ولوله ولوله چی میشه قافله😭😭 کربلـایـے سیــد علـے مومنـے🎤?
💠 فاصله مسیرهای تردد زائران در عراق 🔸برای آشنایی مسافران اربعین 🔺 مرز مهران 🔹مهران تا کوت : 82 کیلومتر 🔹مهران تا دیوانیه : 227 کیلومتر 🔹مهران تا حله : 238 کیلومتر 🔹مهران تا بغداد : 255 کیلومتر 🔹مهران تا نجف : 303 کیلومتر 🔹مهران تاکربلا: 279 کیلومتر 🔹 مهران تاکاظمین : 283 کیلومتر 🔹مهران تاسامراء : 444 کیلومتر 🔹مهران تاسیدمحمد: 409 کیلومتر 🔹مهران تا دوطفلان مسلم : 272 کیلومتر 🔺 مرز خسروی 🔹خسروی تا کوت: 341 کیلومتر 🔹خسروی تا دیوانیه : 395 کیلومتر 🔹خسروی تا حله: 305 کیلومتر 🔹 خسروی تا بغداد : 190کیلومتر 🔹خسروی تا نجف : 380 کیلومتر 🔹خسروی تا خانقین: 10 کیلومتر 🔹خسروی تامقدادیه: 102 کیلومتر 🔹خسروی تا بعقوبه : 130 کیلومتر 🔹خسروی تاکربلا: 315 کیلومتر 🔹خسروی تاکاظمین : 203 کیلومتر 🔹خسروی تاسامراء: 326 کیلومتر 🔹خسروی تاسیدمحمد:291 کیلومتر 🔹خسروی تا دوطفلان مسلم: 281 کیلومتر 🔺 مرز شلمچه 🔹شلمچه تا بصره: 20 کیلومتر 🔹شلمچه تا نجف 460 کیلومتر 🔹شلمچه تا کربلاء 549 کیلومتر 🔹شلمچه تا کاظمین دارای دو مسیر 575 و 621 کیلومتر 🔺 فاصله نجف تا سایر شهرها 🔹نجف تا کربلا: 78 کیلومتر 🔹نجف تا بغداد: 161 کیلومتر 🔹نجف تا بصره: 467 کیلومتر 🔹نجف تا حله : 61 کیلومتر 🔹نجف تا رمادی :271 کیلومتر 🔹نجف تا بعقوبه : 227 کیلومتر 🔹نجف تا دیوانیه : 75 کیلومتر 🔹نجف تا کاظمین: 180 کیلومتر 🔹نجف تا سامراء: 287 کیلومتر 🔹نجف تا سیدمحمد: 249 کیلومتر 🔹 نجف تا دوطفلان مسلم: 116 کیلومتر 🔺 فاصله کربلا تا سایر شهرها 🔹کربلا تا بغداد: 108 کیلومتر 🔹کربلا تا کوت :197 کیلومتر 🔹کربلا تا حله :42 کیلومتر 🔹کربلا تا رمادی: 218 کیلومتر 🔹 کربلا تا بعقوبه : 184 کیلومتر 🔹کربلا تا دیوانیه :144 کیلومتر 🔹کربلا تا بصره: 524 کیلومتر 🔹کربلا تا کاظمین : 115 کیلومتر 🔹کربلا تا سامراء: 220 کیلومتر 🔹کربلا تا سیدمحمد:184 کیلومتر 🔹کربلا تا دو طفلان مسلم: 38 کیلومتر 🔹سامراء تابغداد: 110 کیلومتر 🔹سامراء تا سیدمحمد: 53 کیلومتر ‏ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺تصاویری از قدرت پهپادی ایران به بهانه آغاز رزمایش مشترک پهپادی ارتش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفت‌وگوی دادستان تهران با زورگیر اتوبان هاشمی‌رفسنجانی و شاکیان آن @Farsna