💠 شگرد رسانه ای اکثریت پنداری
🔹رسانههای خبری ماهوارهای و اینترنتی ازجمله ابزارهای مصادره مردم است.
🔹 رسانهها همان حس «ما زیاد هستیم» و حتی «ما بیشتر هستیم» یا بهعبارتی «خود اکثریت پنداری» را با دروازهبانی هدفمند اخبار برای مخاطبان خود رقم میزنند.
🔹 یک رسانه حرفهای برای ایجاد چنین حسی حتی نیاز به دروغپردازی و پخش تصاویر تکراری و قدیمی ندارد. تنها با تاکید بر «بخشی» از حقیقت و مسکوت گذاشتن باقی آن -که به آن چهارچوببندی گفته میشود- احساس در اکثریت بودن به مخاطبان منتقل خواهد شد.
🔹 عموم مردم از انزوا منزجر هستند و احساس همراه بودن با دیگران، یکی از مویدات ذهنی است که برای باورهای فرد در نظر گرفته میشود.
🔹 از آنجا که مشاهده پیامهایی که باورهای فرد را رد میکند، احساسی منفی برای فرد به ارمغان میآورد، عموم مردم بین لذت و آزار، لذت را انتخاب و به مشاهده برنامههایی که باورهای قبلیشان را تایید میکند، عادت میکنند.
شبکههای اجتماعی این فرآیند را بهصورت افراطیتر درآوردهاند.
🔹اگر قبلا این افراد بودند که بهخاطر احساسات مثبت و منفی خود به انتخابگری میان رسانهها دست میزدند، حالا شبکههای اجتماعی بهوسیله پویش رفتارهای دقیق مخاطب خود (کدام پستها را مشاهده کرد، کدام را رد کرد، روی کدام مکث کرد و...) از ابتدا تلاش میکند تا آنچه را او میپسندد، نمایش داده و از نمایش آنچه او را آزار میدهد، اجتناب کنند.
🔹اتفاقی که درنهایت میافتد، افتادن مخاطبان در «حباب فیلتر» یا «اتاق پژواک» است. مخاطب هرسو که مینگرد اطلاعات و پیامهایی موید ایده خود میبیند (شاید بهندرت پیامهای مخالف هم مشاهده کند) و در چنین حالتی بهراحتی تصور میکند که افراد مشابه او بسیار زیاد هستند.
#سواد_فضای_مجازی
#سوادرسانه
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا
⭕️اختلال تصویری که در نیمه خبر دیشب بوجود آمد، حتما از منظر فنی قابل تامل و بررسی جدی است
🔹(نوع تصویر پخش شده، زمان دقیق پخش آن در میانه کدام خبر و کدام ثانیه که دقیقا مناسب با تصویر باشد و نیمه کاره گذاشتن آن مطلب در رسانه ملی، سکوت و گذر از آن به شکلی کاملا ناشیانه توسط مجری محترم، و حتی عدم اعلام مشکل پیش آمد که محتوای سخن رهبری را نیمه کار گذاشت و سردرگمی رسانه در مواجهه با چنین رفتارهایی و ... )
🔹اما از منظر رفتارشناسی سازمانی و اینکه چندبار تکرار شده است، حتما قابل پیگیری و مطالبه اجتماعی است و
نباید از آثار بسیار منفی آن در روان اجتماعی جامعه غافل شد.
🔹علاوه بر آن نمایش و پخش برخی از شعارهای هتاکانه نسبت به ارکان مذهب و انقلاب و یا برخی از تصاویری که لجام گسیختگی دشمن در رفتار اجتماعی را به عیان نشان میدهد و یا برخی تعرضات و وحشی گری های کف میدان نسبت به مقدسات همچون نام و یاد اهل بیت و امام و رهبری و یا برخی رفتارهای داعشی منش نسبت به جوانان غیور این ملت که دل هر بیننده ای را ریش می کند نشان از نبود نوعی راهبرد دقیق در ارائه محتواست
🔹البته یک طرف این نمایش، اطلاع رسانی است ولی از منظر دیگر، خدشه به موضوعات قابل احترام ماست که آن هم از طریق رسانه رسمی بازنشر میشود
🔹لزومی ندارد که برای تهییج افکار عمومی یا نشان دادن عمق خباثت و رذالت دشمن، کارها یا گفتارهای سخیف آنها هم به وضوح نشان داده شود
🔹این کار موجب میشود از میان قشر مذهبی و انقلابی که رسانه ملی مرجع اخبار آنهاست، سلب اعتماد عمومی صورت گیرد و القای نا اعتمادی شود برای اینکه معلوم نیست چه از آنتن رسانه پخش میشود غیر از اینکه حرف یا کار غلط دشمن را در رسانه رسمی نباید ضریب داد
🔹مواجهه با کار هنری غلط، نیاز به فکر و قالب هنری درست دارد و صداوسیما باید چابک تر، حرفه ای تر، هنری تر، متعهد تر و انقلابی تر شود و این کار در بستر وسیع انقلاب اسلامی قابل تحقق است
#صداوسیما
#رسانه_ملی
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | اقلیم کردستان پیام حملات #سپاه را گرفت
🍃🌹🍃
🔻«ناظم دباغ» نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفتوگویی اعلام کرده است که مقرهای گروههای کُرد مخالف ایران در اقیلم تخلیه خواهد شد.
🔸به گفته «دباغ»، حکومت اقلیم برای جلوگیری از حملات مجدد سپاه به دنبال متوقف کردن این گروهکهای مسلح است.
🔺دباغ تاکید کرده است که «هیچ یک از مسئولان حکومت اقلیم با گروههای کُرد مخالف جمهوری اسلامی رابطه ندارند و دیدارها و حضور آنها در مقرهای این گروهها برای مذاکره، ابلاغ پیام و محدود کردن آن بخش از فعالیتهای آنهاست»
#روشنگری | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
🆔 http://eitaa.com/meyarpb
نگاهی به مصرف کالای فرهنگی دهه هشتادیها
🔻 سرخوردگیهای دهه شصتی باعث شده که آنها نسل دهه هشتادیها را منتقم ببینند اما این نسلی است که تا حدودی خودش از همان ابتدا بدون چشمانداز خاصی به میدان اجتماع هل داده شد و طبیعتا رویایی مشخصی نداشت که رسیدن به آن سر خورده شود.
🔻از کســانی که ســریال های خارجــی می بیننــد ســوال شــده کــه «کدامیک از ایــن ســریالها بیشــتر مــورد علاقــه شــما هسـتند؟ (بـه ترتیـب تـا دو اولویـت نـام ببریـد)» سـریال گیمآفترونـز در هـردو اولویـت، بـا 46 درصـد و 20 درصـد در میـان مخاطبـان سـریال های خارجـی بیشـترین بیننـده را دارد. در اولویت اول، سـریالهای ترکیـهای بـا 17.6 درصـد، فـرار از زنـدان بـا 6 درصـد، برکینـگبـد بـا 6.5 درصـد، فضیلـت خانـم بـا 3.9 درصـد، وایکینگهـا بـا 2.2 درصـد و واکینـگدد بـا 2 درصـد پـس ازسـریال گیمآفترونـز بیشـترین مخاطـب را داشت.
🔻از کسانی که از دستگاههای شنیداری استفاده میکنند سوال شده «ازدستگاههای شنیداری، معمـولا چـه برنامههایـی را گـوش میکنیـد؟» مطابق این پیمایش باکاهش سـن، شـنیدن موسـیقی و بـا افزایـش سـن شـنیدن قـرآن و نواهـای مذهبـی، سـخنرانی، جـوک و برنامههای سـرگرمی، قصه و داسـتان، افزایـش مییابد. در بین سنین 15 تا 25 سال، به میزان 87 درصد موسیقی گوش میدهند. درمورد سبک موسیقی مورد علاقه هم افراد بین سنین 15 تا 25 سال، بیشتر علاقهمند به سبک موسیقی پاپ ایرانی هستند.
🔻همچنین از این افراد پرســیده شــده «از دســتگاههای دیــداری، معمــولا چــه برنامههایــی را تماشــا میکنیــد؟» بـاکاهـش سـن، دیـدن برنامههـای موسـیقی و شـو، برنامههـای آموزشـی و فیلمهـای سـینمایی افزایـش پیـدا می کنـد و بـا افزایـش سـن، دیـدن برنامههـای مذهبـی و مسـتند افزایـش مییابــد. افراد بین سنین 15 تا 25 سال، به میزان 78 درصد فیلم سینمایی و سریال میبینند و 12.5 درصد موسیقی و شو تماشا میکنند. در ردههای بعدی برنامه های آموزشی با 5.6 درصد و مستند 1.4 درصد، کارتون 1.1 درصد، برنامههای مذهبی 1 درصد تماشا میکنند.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔲 پایان مدارا و فوریّت مجازات؛ متهمان اصلی جنایت سازمان یافته
👤 محمد ایمانی
🔹با شکست فتنه پیچیده اخیر، همه آن چیزی که در چند خیابان باقی ماند، شرارت و جنایت محض و ایجاد ارعاب و ناامنی بود. عدم همراهی مطلق مردم، موجب وحشی تر شدن اوباش و اشرار شد.
♦️اما درست در همین شرایط، برخی مدعیان اصلاح طلبی، ضمن تحریفگری، نام اعتراض و اعتراضات را بر تحرکات کوری می گذارند که مورد نفرت و انزجار مردم است. علت این رفتار خباثت آلود چیست؟
🔹افراطیون مدعی اصلاحات، با رسانه ها و بیانیه ها و مواضع خود، شریک جرم رسانه های مزدور بیگانه در تدارک آشوب بودند و حالا که در حال نابودی است، در آتش آن می دمند؛ چرا که مرگ فتنه را (با همه سرمایه گذاری های انجام شده برای آن) میخی بر تابوت خویش می دانند.
♦️هر آنچه از صبر و خویشتنداری برای روشن شدن واقعیت ها، رو شدن دست اشرار و جدا شدن صف مردم از ویرانی طلبان لازم بود، ظرف چند هفته گذشته در پیش گرفته شد و متاسفانه هزینه گزاف آن را مردم و نظام، با تقدیم جان های گرامی و خسارت های هنگفت پرداختند.
🔹تروریست های سازمان یافته با وجود درماندگی و ناکامی، ماموریتی جز تخریب اموال عمومی و آتش زدن سطل های آشغال، ایجاد راهبندان و مزاحمت برای رفت و آمد مردم در معابر پر ترافیک، حمله به بازار و مغازه ها، ارعاب برای تعطیلی مراکز علمی و تحصیلی، و ارتکاب قساوت آمیز انواع جنایت ها ندارند.
♦️بنابراین پس از این، هیچ اغماضی در مقابل این شرارت سازمان یافته مجاز نیست. باید معرکه گیری و شرارت را به همان تنها زبانی که اشرار جنایتکار می فهمند، برای شان پر هزینه کرد. هیچ دلیلی ندارد که مردم و نظام خسارت ببینند، اما مجرمان جنایتکار تصور کنند ارتکاب شرارت، همچنان برای آنها بی هزینه خواهد بود.
🔹مراجع امنیتی و قضایی در کنار برخورد کاملا قاطع و کوبنده با "مباشران جنایت" (اشرار کف خیابان)، باید سراغ رسانه ها و سیاست بازانی بروند که با تحریف و تهییج و تحریک، "مسبّبان"جنایت و شرارت اخیر بودند؛ و مجازات های عبرت آموز علیه آنها اعمال کنند. تا اینجای کار هم، تاخیر و کوتاهی زیادی صورت گرفته است.
♦️مسئولیت همه جراحات و خسارت هایی که به مردم، کسب و کار ها، و کادر انتظامی و امنیتی و بسیج وارد شده، بر عهده سیاسیون و نشریات و کانال های مذکور است.
🔹این حلقه، مجرمان سابقه دار محسوب می شوند و دیگر نباید برای چندمین بار مورد اغماض و غفلت قرار بگیرند. تعقیب و مجازات این عناصر مجرم، برای صیانت از جان و مال و ناموس مردم، و اقتدار و امنیت کشور، فوریّت دارد.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💢هشتگبازی اینفلوئنسرها بعضی وقتها خیلی گران تمام میشود...
🔹چند سال پیش برادرِ این شهید(سلمان امیر احمدی) برای نهی از منکر شهید شده بود.
🔹پدرش هم دو سال پیش بر اثر کرونا فوت شد و خودش را هم اینطور در محله فلاح ظالمانه و به دور از مروت شهید کردند.
🔴هشتگبازی اینفلوئنسرهای توییتر بعضی وقتها خیلی گران تمام میشود،خصوصا برای این دوطفل معصوم...
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا
⭕️ چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟
▪️ چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور»
🔻 کم کم یکی دو نفر دیگر هم با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور»
با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!»
🔻 چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد.
لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق»
چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و...
▪️ چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند، احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراهی کنند، ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند.
لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند.
▪️ نظریه «مارپیچ سکوت» همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا در این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون جماعت برانداز که سواد و منطق درست و حسابی ندارد، فقط توهم اش زیاد است و اتفاقا باید همین توهم اش را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع.
🔻 این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود میبرند و زحمت ما میدارند...
👤 امیرحسین ثابتی
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✂️ #لوح | قیچی اختلاف افکنی
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: «شیعهی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبهی یک قیچی هستند... استکبار میخواهد خطوط فاصل در دنیای اسلام را پُررنگ کند با جنگ #شیعه و #سنی، جنگ عرب و عجم، گاهی جنگ شیعه - شیعه و جنگ سنّی ـ سنّی... یک خطّ فاصل، خطّ فاصل برجسته است و آن مقابلهی بین دنیای اسلام و دنیای کفر و استکبار است؛ بقیّه خطوط فاصل باید کمرنگ بشود.» ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ و ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹به نام ایران، عشق و نوشتیم...
🔸نماهنگ «برای ایران»
🎙 با صدای مهدی نوروزی
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⁉️ چه رابطهای میان اغتشاشات ایران و تحولات منطقهای و بینالمللی وجود دارد؟
🔴 دکتر حسن محمدمیرزائی مدیر مرکز مطالعات آمریکا و کارشناس مسائل غرب آسیا در یک یادداشت اختصاصی به دنبال این مسئله است که نشان دهد اعتراضات و یا به بیان دقیقتر #اغتشاشات این روزهای کشورمان بیش از آنکه مسئلهای داخلی ناشی از فوت خانم #مهسا_امینی باشد یک پروژه حساب شده فراملی است که لازم است به ابعاد بینالمللی این مسئله با دقت بیشتری نگریسته شود.
🔻 در واقع اگر به این مسئله به عنوان یک موضوع صرفاً داخلی نگاه کنیم به خطا رفتهایم و آنچه از شواهد و قراین بر میآید این است که این حوادث بیش از آن که یک مسئله داخلی باشد یک #پروژه_بینالمللی است.
❇️ ناظر به این مسئله لازم است نکاتی مد نظر قرار گیرد که از طریق لینک زیر قابل مطالعه میباشد:
http://ascenter.ir/?p=7829
-------------------
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ از عینک یک نوجوان به قضیه نگاه کنیم!
🔻 واکاوی نقش سرکوبهای جنسی در ظهور نسل هنجارشکن
1. «میل عظیم» تعبیری است که خدا با آن «غریزه جنسی» را در قرآن توصیف میکند (نساء/27) و بلافاصله پس از آن میفرماید انسان (در اینباره) ضعیف آفریده شده است! (نساء/28) این غریزه چنان قدرتی دارد که خدا به خاطر آن حکم عدم همبستری با همسر در ماه مبارک رمضان را نسخ میکند و به پارسایان و روزهداران! جامعه اسلامی میگوید که خالق جهان میداند که شما (تاب این حکم را ندارید و) خیانت میکنید پس خدا شما را در اینباره عفو کرد (بقره/187) و از این دستور کوتاه آمد.
2. در سنت اسلامی، برای مهار این میل عظیم، از یک سو احکامی در حوزه حیا، عفت و حجاب وضع شده است که به کاهش حداکثری تحریک جنسی در جامعه بیانجامد و از سوی دیگر چارچوبهای حلال برای ارضای این نیاز به صورت حداکثری ایجاد و تجویز شده است. چارچوبهایی که حالا کمتر کسی حتی جرئت به زبان آوردن آنها را دارد تا مگر متهم و محکوم به شهوترانی نشود!
3. جوامع غربی نسخه دیگری برای غریزه جنسی دارند. آنها هم تنوع و شدت تحریک جنسی در سطح جامعه را بالا میبرند و هم ساختارهایی عموما خارج از چارچوبهای تعریفشده دینی برای ارضای این نیاز فراهم کردهاند و البته با این نظام جنسی جامعه را کنترل میکنند و نام آن را پورنوکراسی گذاشتهاند.
4. در این میان جمهوری اسلامی راهبرد تحریک حداکثری و ارضای حداقلی را در عمل اجرا میکند. راهبردی که پیش از این توسط کلیسای قرون وسطی تجربه شده و نتیجه آن طغیان مردم علیه نهاد دین و شکلگیری نهضتهای پروتستانتیزم و در نهایت سکولاریته شدن جامعه اروپایی بود.
5. نسل امروز نوجوان ایرانی، از زمانی که چشم باز کرده با انواع تحریکهای جنسی پنهان و آشکار روبهرو بوده که از اینستاگرام و سینما تا مهمانی و خیابان گسترش داشته است. از طرف دیگر، هنجارهای جامعه دائما او را از اعلام و افشای این نیاز پرهیز داده چه برسد به ارضای آن! او حتی آینده خود برای یک ازدواج موفق را با توجه به وضعیت ازدواج و طلاق در جامعه از همین حالا از دست رفته میداند.
6. خدایی که برای نوجوان امروزی تصویر شده، خدایی است که با شهوت جنسی که خودش خالقش بوده مخالف است! جمهوری اسلامی از نظر او حکومتی زورگوست که با نیازهای اولیه طبیعی او مبارزه میکند. نهادها و اشخاص گوناگون آنها را بیهویت، بیادب و شهوتپرست میخوانند و دائما به تقوای الهی ارجاع میدهند. تقوایی که در واقع همان رهبانیت مسیحی است که شهید مطهری آن را حرام میدانست.
7. این نسل کم کم رفتارهای اعتراضی خود را برای احیای حق مسلمش که ارضای نیاز جنسیاش است در همان چارچوبهای محدودی که در اختیار دارد شروع میکند: استفاده از ادبیات چالهمیدانی و زیرنافی، گوش دادن به موسیقیهای مستهجن و جنسی ساسیها و تتلوها، رقصیدن و جلوه گری در لایوها و پستهای اینستاگرامی، ارتباطهای ناهنجار و ناایمن با جنس مخالف در فضای حقیقی و مجازی و هر اتفاق به ظاهر کوچک دیگری که بتواند به نوعی برونداد اعتراضی جنسی او باشد. نشانههایی ظاهرا تاسفبرانگیز از وضع فعلی نوجوان ما که همچنان نادیده انگاشته میشوند.
8. و حالا از نگاه او جمهوری اسلامی دختری از دختران این مملکت را به خاطر وضع حجابش در مقر پلیس کشته است. از زاویه نگاه او این یعنی اعلام جنگ! نوجوان ما صحنه را آماده اعتراض میبیند و با خشونتبارترین و مستهجنترین شکلی که میتواند به صحنه میآید و با تمام ناپختگی اعتراض میکند. دشمنان این مرز و بوم هم خوشحال از این وضعیت، از آب گلآلود ماهی میگیرند.
9. او حاضر به گفتوگو نیست. چون میداند که در این مسیر «پسر دخترهای مدرسهای شهوتران هنجارشکن» آنها هستند و اول و آخرش محکوم. او فیلسوف یا ادیب نیست و نمیتواند خواسته به حقش را در قالب کلمات مودبانه و اندیشمندانه بیان کند. او فقط میداند که این وضع را نمیخواهد و با همه وجودش این را بیان میکند.
10. این اعتراض هم، با قوت قهری حکومت فروکش میکند و نوجوان ما باز هم به خانه برخواهد گشت. اما این نسل همیشه نوجوان باقی نمیماند. آنها روز به روز قدرت بیشتری خواهند گرفت و اگر از حالا فکری به حال سیاستگذاری امر جنسی در جمهوری اسلامی نکنیم باید منتظر فردایی سیاهتر باشیم. هر چه سرکوب بیشتر، طغیان بزرگتر...
محمد جواد نوروزی اقبالی
#نسل_ضد
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید حال دلتون خوب بشه از این دهه هشتادیا
دبیرستانی در تهران.
همه به اعتراض به اغتشاشات چادر پوشیدن
[ #زمانه: آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند ]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔺اگر تحلیل راهبردے میخوانید
🔻اگر سرخط تحلیلے میخواهید
🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🆔 | http://t.me/joinchat/AAAAAEOsJgWAqXvCnsxz-w
🆔 | https://chat.whatsapp.com/GcQucTH3sYE8vhPt3e4E6F
🆔 | @zamanehh
#ایتا #تلگرام #واتساپ #سروش #روبیکا