💠#مقاله_نویسی
🔰#تدوین_ساختار_مقاله
🔻#متن_اصلي
در متن اصلی مقاله که بعد از مقدمه می¬آید، محقق با توجه به لیست سؤالات طبقه¬بندی شده، پاسخ آنها را در قالب بندهای به هم پیوسته می¬آورد و هر چند بند را در ذیل یک عنوان فرعی قرار می¬دهد.
تمام بندها و تمام عناوین فرعی باید در کل، یک مجموعة یکپارچه و هماهنگ را به وجود آورند.
مهارت در بندچینی و رعایت الگوهای مختلف ساختاری برای بند، در این مرحله بسیار ضروری است؛
اما در عین حال، در هنگام پیش-نویس برخی محققان به علت عدم زبدگی نمی¬توانند به تمام اصول و قواعد محتوایی توجه کنند؛ تنها در هنگام بازبینی است که می¬توان انتظام و نسق نهایی را صورت داد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقاله_نویسی
🔰#تدوین_ساختار_مقاله
🔻#متن_اصلي
مقاله کلیات ندارد و فصل بندی نیز نمی شود. در مقاله به جای «کلیات» از تعبیر «مقدمه» استفاده میشود. همچنین مرسوم نیست اجزای مقاله را بخش بندی و فصل بندی کنند.
این نکته را نیز در ساختاربندی مقاله باید بدانیم که مقاله فهرست ندارد. معمولا کلمات کلیدی که در ذیل چکیده ذکر می شوند، می¬توانند کار فهرست را برای مقاله انجام دهند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقاله_نویسی
🔰#تدوین_ساختار_مقاله
🔻#متن_اصلي
❇️ویژگیهای متن مطلوب در مقاله
یک متن خوب در مقاله این شرایط را باید داشته باشد:
1️⃣هر مدعا به صورت مستند یا مستدل مطرح شود.
2️⃣از مواد و مصالح سالم و معتبر برای بیان اندیشه ها استفاده شود.
3️⃣بین تمام عناوین، پیوستگی و ارتباط منطقی وجود داشته باشد.
4️⃣در ذیل هر عنوان، از آن (عنوان) خارج نشود.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقاله_نویسی
🔰#تدوین_ساختار_مقاله
🔻#متن_اصلي
❇️ویژگیهای متن مطلوب در مقاله
5️⃣در خلاصه گویی و بسط مطالب، جنبه اعتدال را با توجه به فهم مخاطب رعایت کند.
6️⃣به جای استناد فراوان و افراطی، سعی کند خلاقیت و نوآوری داشته باشد.
7️⃣محقق، ابعاد مهم مسئله را فراموش نکند و سعی کند از همه آنها بحث کند.
8️⃣در سراسر مقاله، از پاسخ به سؤال اصلی منحرف نشود و مباحث به اندازه عنوان باشند؛ نه کمتر و نه بیشتر.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقاله_نویسی
🔰#تدوین_ساختار_مقاله
🔻#متن_اصلي
❇️ویژگی های متن مطلوب در مقاله
9️⃣زبان مقاله باید با زبان معیار و ساده است و با زبان علمی و رسمی و به کمک اصطلاحات فنی رشته مربوط، نوشته می شود. این زبان گفتاری و محاوره ای نیست. نویسنده با استدلال و به دور از زبان شخصی، اطلاعات و محتوا را به رساترین حالت منتقل می¬کند. در مقاله، از زبان شعر، خطابه، پند و وعظ و توصیه استفاده نمی شود و تعارف و تمجید در آن جایی ندارد.
🔟در مقاله سعی کنید با ارزش ترین مطالب را با روش زیبا و متناسب با حوصله مخاطب بیاورید و کوتاه سخن بگویید. اگر توانستید طنزهای مناسبی به کار ببرید و با زیبایی های سخن، مباحث علمی و جدی را به خواننده منتقل کنید، امری پسندیده است
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
845344.mp3
3.64M
🎙 #صوتی
🔰 عالمی که برای نوشتن یک کتاب ۱۰ هزار جلد کتاب مطالعه کرد.
🎤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین #عالی
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠 #ویراستاری
🔰اقسام جمله از لحاظ معني
1. جمله ي خبري يا اخباري: جمله اي است كه در آن مطلبي به صورت خبر مثبت يا منفي بيان گردد:
مثال:
هوا گرم است. او نامه را نوشته بود.
2. جمله ي پرسشي يا استفهامي: اگر به وسيله ي جمله اي درباره امري پرسش شود يا يكي از اركان جمله مورد پرسش قرار گيردآن جمله راجمله ي پرسشي مي گويند:
مثال:
آيا او آمده است ؟ حال شما چطور است؟
تذكر: گاهي كلمه اي كه دلالت بر استفهامي بودن جمله دارد ،در جمله ذكر نشده است واز آهنگ جمله مي توان پرسشي بودن آن را دريافت .مثل : او رفته است ؟
3. جمله ي امري: جمله اي كه در آن مفهوم فرمان ،دستور ،خواهش،توصيه،نهي وباز داشتن وجود داشته باشد :
مثال:
عصباني نشويد. از اينجا برو . به خانه ي او برويد.
4. جمله ي تعجبي وعاطفي: جمله اي كه با آن، يكي از عواطف و احساسات انساني از قبيل تحسين ، شگفتي، تعجّب، آرزو، و افسوس ،ناراحتي ،درد بيان شود، .
مثال:
شما چقدر خوش ذوق هستيد!
چه روز خوبي!
آخ از اين درد كشنده !
5-جمله ي التزامي : به جمله اي مي گويند كه معمولاً فعل آن داراي وجه التزامي باشد ودر موارد گوناگوني به كار رود.از قبيل:
- ترديد مثل: شايد او بيايد.
ممكن است كه او بيايد.
- شرط: هر گاه او آمده باشد.
چنانچه بخوابد.
- خواهش وتمنا: كاش آمده باشد.
اميدوارم كه كمكش كنم.
- توصيه وسفارش: بروي ها !
عرض مي شود كه ....
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، در نشست علمی «تلقیح مصنوعی» که روز چهارشنبه 6 اسفند 1399 در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، به تفصیل به یکی از فروعات فقه پزشکی یعنی بحث «تلقیح مصنوعی» پرداختند.
فیلم کامل این جلسه را می توانید در آدرس زیر ملاحظه کنید:
http://fazellankarani.com/persian/news/23784
متن این جلسه را می توانید در آدرس زیر ملاحظه کنید:
http://fazellankarani.com/persian/scientificconference/23534/
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#اطلاعیه_نشست
#فقه؛_هدایت_و_حیات
پیرو بحثهای دکتر عبدالکریم سروش با عنوان «دین و قدرت» و طرح شبهاتی علیه برخی از معارف دینی و احکام فقهی، معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در صدد برگزاری سلسلهنشستهایی در پاسخ به شبهات مطرح شده پیرامون «فقه» میباشد.
حضرت آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی نیز در نقدی با عنوان «فقه؛ هدایت و حیات» به بررسی و نقد شبهات دکتر سروش علیه فقه، فقاهت و فقیهان پرداخته است.
محورهای اصلی این نقد از قرار ذیل است:
الف) نکاتی در مورد علم فقه
1. معالفارق بودن قیاس فقه با علوم بشری
2. نسبت فقه با تاریخ، اخلاق، فلسفه و علم تفسیر متن
2ـ1. نسبت فقه و علم تاریخ:
2ـ2. نسبت فقه و علم اخلاق:
2ـ3. نسبت فقه با فلسفه:
2ـ4. نسبت فقه و علم تفسير متون (هرمنوتيک):
3. غنای حُکمی و برنامهای فقه
4. نسبت فقه با مقوله «حق و حقوق»
5. فقه و حل و فصل مسائل اجتماعی
6. فقه و مسئله تبعیض بین انسانها
7. فقه؛ مصرفکنندگی و وابستگی!
8. نسبت فقه و دین؛ عَرَضی یا ذاتی؟
9. احکام فقهی؛ دائمی یا موقت؟
10. جامعه فقهی؛ جامعهای عبوس و ریاکار یا جامعهای اخلاقی؟
11.فقه؛ از ادعای «کهنگی و تاریخمندی» تا واقعِ «جاودانگی و جهانشمولی»
12. ارجاع مردم به فقه، و نهی از مراجعه به فقیه خاص با نظر شخصی!
13. معجونی از بیاطلاعی، مغالطه و کینه در هجوم به فقه و فقها
14. فقه و فقها مرزبانان حریم دین و نبوت
ب) دلیل قرآنی حکم ارتداد
ج) فلسفه تشریع و ادلّة قرآنی جهاد ابتدایی...
👆ادامه پست قبل:
〽️متن اصلی و تفصیلي این نقد و بررسی در پايگاه اطلاعرساني حضرت آيت الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنكراني(دام ظله) به تارنماي: www.fazellankarani.com در دسترس علاقمندان میباشد.
لینک دسترسی به متن اصلی:
🌐http://fazellankarani.com/persian/news/23785/
🌐https://eitaa.com/pajuheshmarkazfeqhi
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk