eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
552 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
770 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📕کتاب جذاب ؟! 🍃 چاشنی جذابیت مهم‌ترین عاملی است که با آن می‌توان از کسالت‌‌بارترین کارها هیجان‌‌انگیزترین اتفاقات را ساخت. کتاب‌هایی را انتخاب کنید که دغدغۀ خواندنِ آن‌ها را دارید. موضوعِ کتاب‌ها را بپسندید و با آن ارتباط بگیرید. قرار نیست که کتاب، مانند معلم به شما موضوعی را آموزش دهد. این شیوه از کتاب خواندن، جدا از فوایدی که دارد، قرار است اوقات فراغتتان را پر کند. بنابراین لازم است کتابی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. 🍃 پژوهش‌ها می‌گویند که کتاب خواندن اگر با لذت بردن همراه شود، اضطراب و تنش و تپش قلب را کمتر می‌کند. همچنین گفته‌اند که این فعالیت، سه برابر بیشتر از پیاده‌روی و هفت برابر بیشتر از بازی‌های کامپیوتری باعث کاهش استرس می‌شوند. پژوهشگران «خواندن برای لذت‌ بردن» را فرآیندی خلاق و فعالانه می‌دانند. آن‌ها معتقدند که در قرن ۲۱، به‌خصوص نوجوانانی که در مرحله‌ی ورود به بزرگسالی هستند، بیش از هر زمانِ دیگری در تاریخِ زندگی انسان‌ها، نیاز دارند که بخوانند و بنویسند. کودکانی که از خواندن لذت می‌برند، بهتر از باقی دانش‌آموزان می‌توانند درس‌هایشان را بفهمند و آن‌ها را ارائه دهند. به علاوه‌، کودکانِ بین ده تا شانزده سالی که کتاب خواندن را به‌عنوان فعالیتی برای لذت‌ بردن می‌دانند، از واژه‌ها بهتر استفاده می‌کنند و آن‌ها را بهتر ادا می‌کنند؛ و حتی در درسی مانند ریاضی هم پیشرفت چشمگیرتری دارند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج)
🔸دسترسی به مسدود شد ❌«به آگاهی می‌رساند که به استناد ماده هشت آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از یکم دی ماه 1399 دسترسی به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران () شدنی نیست.» 🔰داستان از این قرار است که پیش از این، موسسات مختلف آموزش عالی، پایان نامه های خود را به ایرانداک می دادند و ایرانداک آنها را در گنج می گذاشت و دانشجویان با عضویت و البته مجانا می توانستند تمام متن پایان نامه درخواستی مرتبط با کار خود را دریافت کنند. انتشار پایان نامه ها در گنج، دو مزیت داشت: یکی آن که از محتوای آنچه می خواستند استفاده می کردند، دیگر این که پایان نامه ها در مرئی و منظر همه بود و امکان تقلب وجود نداشت. در حال حاضر، این تنها موسسات صاحب پایان نامه هستند که می توانند متن کامل را انتشار بدهند. بدین ترتیب اگر همه موسسات آموزش عالی، همه پایان نامه های خود را در سامانه ها مستقل خود انتشار بدهند؛ و در این زمینه مشکلی نباشد، به دلیل تعدد مراکز، باز هم استفاده از محتوای آنها و نیز کنترل امر تقلب دشوار خواهد بود و متقاضیان باید همگی به این دانشگاه و آن دانشگاه و وبسایت های مختلف، مراجعه کنند. بماند که بسیاری از موسسات و دانشگاهها این کار را نکرده و زیرساخت های لازم را هم ندارند. اکنون باز رویه جاری به عقب برگشته، و همه پایان نامه ها در موسسات پنهان خواهد ماند، و از دریچه های مخفی در بازار آزاد فروخته و کسی هم متوجه آن نخواهد شد، چون دیگر گنجی در کار نیست که دست کم بیشتر آنها قابل استفاده عمومی و رایگان باشد. در این مورد، حقوق دانشگاهها با حقوق عمومی و نشر آزاد علم در تعارض افتاده و تا اینجا، به ضرر علم پیش رفته است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
طلاب معزز با توجه به اشتباهات مکرر پژوهشی در محتوا و در قالب تحقیق اعزه پیشنهاد میشه قبل از ارسال فایل تحقیق برای مسئول پژوهش حتما این دو فایل صوتی رو گوش بدین لینک های بالا لینک دو جلسه روش تحقیق است که در کانال پژوهشی مدرسه ارسال شده است حتما گوش بدین و براساس مطالب گفته شده تحقیق رو ارائه کنید
برای مطالعه بیشتر درباره روش تحقیق می توانید متن مجموعه جلسات روش تحقیق را که در کانال ارائه شده است مطالعه کنید لینک جلسه اول https://eitaa.com/valiasrk/2612
عرضه رایگان کتاب، دانلود رایگان نرم افزار کتابخوان، اجرای کتابخانه در وب و اندروید و ویندوز www.hamrahnoor.ir www.noorsoft.org پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟🔵(بخش اول) در اینجا به چند نمونه از تعاریف و دسته بندی ویژگی های میان رشته ای اشاره می شود: 1- واژه Interdisciplinary (ميان رشته‌اي) شامل دو بخش مي‌شود: Inter (ميان) و disciplinary (رشته‌اي). disciplinary به معناي "ارتباط با زمينه خاصي از موضوع مطالعه" است. بنابراين Interdisciplinary ارتباط بين دو يا چند زمينه مطالعه است. 2- سه وجه مهم پيشوند Inter را مي‌توان اين گونه خلاصه کرد: · فضاي رقابتي بين رشته‌هاي علمي؛ · تلفيق ديدگاه‌ها در مطالعه يك موضوع خاص؛ · فربه شدن علم با دستاوردهاي جديد بر اثر تلفيق ديدگاه‌ها. 3- ميان رشته اي بودن، هستي مطالعات ميان رشته اي است، که از طريق تحقيقي که شامل دو يا چند حوزه دانش مي باشد، روشن مي شود. 4- مطالعه ميان رشته‌اي يك فرايند تلفيقي است که ايده‌ها، اطلاعات، روش ها، ابزار، مفاهيم و نظريه‌هاي دو يا چند رشته علمي را ترکيب و مرتبط مي‌سازد. درست برخلاف رشته‌هاي علمي كه اعتقاد بر اين است که هر کدام از آنها نظريه‌ها، مفاهيم، روش ها و... خودش را دارد، در مطالعات ميان رشته‌اي اين قانون تغيير پيدا كرده است. در ميان رشته‌اي‌ها، امکان ترکيب مفاهيم و نظريه‌ها از رشته‌هاي علمي مختلف وجود دارد. مطالعات ميان رشته‌اي‌ها برحسب خاستگاه، ويژگي، موقعيت و سطح پيشرفتشان از رشته‌هاي علمي متفاوت هستند. 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @valiasrk                                            
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟ 🔵«بخش دوم» 5- مطالعه ميان رشته‌اي به مثابه گونه‌اي خاص، به تعامل علمي، ارتباط و همکاري آگاهانه و روشمند ميان دانشمندان و متخصصان رشته‌هاي مختلف علمي اطلاق مي‌شود. در مطالعه ميان رشته‌اي، متخصصان رشته‌ها و حوزه‌هاي مختلف علمي، هدفمندانه به مرزهاي معرفتي و روشي يکديگر ورود پيدا مي‌کنند تا با توجه به ضرورت ها و نيازهاي جديد به گسترش جغرافياي معرفتي جديد، ايجاد ساختارهاي آکادميک جديد، و دستيابي به شيوه‌ها و ابزارهايي براي شناخت و فهم و حل مساله‌اي برسند. به قول رولاند (1387)، در مطالعه ميان رشته‌اي، افراد فعاليتهاي خود را با يکديگر هماهنگ و از طريق همان ديوارهايي که آنها را از يکديگر جدا مي‌سازند به تعامل با يکديگر مي‌پردازند. 6- وحدت و انسجام، بخشي از فرايند مطالعه ميان رشته‌اي است که در تلاش براي اصلاح ديدگاه‌هاي رشته‌اي متضاد است. در نتيجه وحدت و انسجام، فرايندي به طور كامل جديد، متمايز، و برتر از قلمرو هر رشته علمي است كه سبب فربه‌تر شدن علوم مي‌شود. اين نتيجه وحدت و انسجام مي‌تواند براي شکل دادن به سياستهاي جديد، طراحي سؤالات جديد، ايجاد توليدات جديد و ارتقاي راه‌هاي جديد تحقيق استفاده شود. 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟ 🔵«بخش سوم» 7- مطالعات ميان رشته‌اي نيز ويژگيهاي خاص خودشان را دارند. 5 ويژگي مطالعات ميان رشته‌اي بر اساس گفتة کلين و نول (1996) عبارتند از: - ابزاری برای حل مشکلات پيچيده - متصل شدن به ديدگاه‌هاي رشته‌اي - تلاش به سوي تلفيق ديدگاه‌هاي چند گانه از طريق ساختن ديدگاه جامع تر - داشتن هدف براي ساختن ديدگاه جامع تر، جواب دادن به سئوالات، حل مسائل پيچيده يا به دست آوردن درک بيشتر - نتايجي در تصحيح و تکميل كردن محدوديتهاي رشته‌‌هاي علمي. 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟ 🔵«بخش چهارم» 8- همچنين مي‌توان به اهداف خاصي براي مطالعات ميان‌رشته‌اي اشاره كرد: - رشد توانايي براي تحليل و ارزيابي اطلاعات پيچيده از طیف گسترده ای از منابع انتشاراتي، رسانه‌اي، الکترونيکي و انساني؛ - يادگيري طرح دادن و تحقيق کردن هم به صورت مستقل و هم به صورت مشترك؛ - توانا شدن براي استفاده از تکنولوژيهاي جديد تحقيق به صورت مناسب و تاثيرگذار؛ - استفاده از تحقيق و روشهاي تحقيق رشته‌هاي مختلف براي شناخت مسائل و جستجو راه حل هايي فراتر از هدف رشته واحد؛ - توسعه توانايي براي ديدن موضوعها از منظرهاي مختلف براي به چالش کشيدن فرضيه‌ها و عمق‌بخشيدن به فهم؛ - استفاده از مهارتهاي تفکر خلاق و انتقادي سطح بالا براي ترکيب روش‌شناسي هاي نگرش هاي مختلف از رشته‌هاي علمي گوناگون براي اعمال راه حل‌هاي ابداعي؛ - به کار بردن مهارت هاي ميان رشته‌اي و دانش براي زمينه‌هاي جديد، تکاليف واقعي و بنابراین توسعه درک عمیقی از فرصت های فردی و حرفه ای موجود و بلقوه؛ - استفاده از فعاليت هاي ميان رشته‌اي براي برانگيختن، آگاهي دادن، نظم دادن و ارزيابي کردن فرايند تفکر و بنابراين ياد گرفتن چگونگي ياد گرفتن؛ 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
عرضه رایگان کتاب، دانلود رایگان نرم افزار کتابخوان، اجرای کتابخانه در وب و اندروید و ویندوز www.hamrahnoor.ir www.noorsoft.org پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk