#آموزش_ورد
منبع کانال پژوهشگر
۱. معرفی دوره
https://eitaa.com/pajouheshgar/543
۲. آموزش چینش متن:
https://eitaa.com/pajouheshgar/544
۳. آموزش حاشیه صفحه:
https://eitaa.com/pajouheshgar/549
۴. آموزش نصب فونتها:
https://eitaa.com/pajouheshgar/550
۵. کار با فونتها:
https://eitaa.com/pajouheshgar/551
۶. تغییر زبان صفحه کلید:
https://eitaa.com/pajouheshgar/552
۷. پاراگراف:
https://eitaa.com/pajouheshgar/553
۸. علائم در ورد:
https://eitaa.com/pajouheshgar/554
۹. درستنویسی:
https://eitaa.com/pajouheshgar/555
۱۰. ایجاد پاورقی:
https://eitaa.com/pajouheshgar/556
۱۱. روش شمارهگذاری در پاورقی:
https://eitaa.com/pajouheshgar/557
۱۲. خط جداکننده پاورقی:
https://eitaa.com/pajouheshgar/558
۱۳. استفاده علائم در پاورقی:
https://eitaa.com/pajouheshgar/559
۱۴. ویرایش پاورقی:
https://eitaa.com/pajouheshgar/560
۱۵. بخش اول فهرستگیری:
https://eitaa.com/pajouheshgar/561
۱۶. بخش دوم فهرستگیری:
https://eitaa.com/pajouheshgar/562
۱۷. بخش سوم فهرستگیری:
https://eitaa.com/pajouheshgar/563
۱۸. بخش چهارم فهرستگیری:
https://eitaa.com/pajouheshgar/564
۱۹. بخش آخر فهرستگیری:
https://eitaa.com/pajouheshgar/565
۲۰. تمرین شماره یک:
https://eitaa.com/pajouheshgar/29
۲۱. تمرین شماره دو:
https://eitaa.com/pajouheshgar/36
۲۲. بخش اول Page و Section:
https://eitaa.com/pajouheshgar/566
۲۳. بخش دوم Page و Section:
https://eitaa.com/pajouheshgar/567
۲۴. تمرین شماره سه:
https://eitaa.com/pajouheshgar/
۲۵. بخش اول شمارهگذاری ساده:
https://eitaa.com/pajouheshgar/568
۲۶. بخش دوم شمارهگذاری ساده:
https://eitaa.com/pajouheshgar/569
۲۷. تمرین شماره چهار:
https://eitaa.com/pajouheshgar/
۲۸. بخش اول شمارهگذاری پیشرفته:
https://eitaa.com/pajouheshgar/570
۲۹. بخش دوم شمارهگذاری پیشرفته:
https://eitaa.com/pajouheshgar/571
۳۰. بخش آخر شمارهگذاری پیشرفته:
https://eitaa.com/pajouheshgar/572
۳۱. بخش اول اَشکال: ایجاد شکل
https://eitaa.com/pajouheshgar/573
۳۲. بخش دوم اَشکال: نوشتن داخل شکل
https://eitaa.com/pajouheshgar/574
۳۳. بخش سوم اَشکال: تغییرات ظاهری شکل
https://eitaa.com/pajouheshgar/575
۳۴. بخش چهارم اَشکال: گروهبندی شکلها
https://eitaa.com/pajouheshgar/576
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
💠#سوالپژوهشی
🔰 چند #منبع برای یک #مقاله معتبر علمی لازم است؟
🔸#پاسخ
در بسیاری از موارد نومحققین این سوال را مطرح می کنند که ما حداقل باید چند منبع را در قسمت رفرنس های مقاله ی خود بیاوریم و جوابی که معمولا از دیگران می شنوند این هست که خوب، این سوال رو از استادتون بپرسین چون در آخر آنها هستند که به شما نمره خواهند داد.
🔸به تجربه ثابت شده است تعداد مشخص شده ای برای این سوال وجود ندارد. بلکه نکتهی اصلی ای که باید به آن توجه شود این است که اصلا هدف ذکر منابع چیست؟ پاسخ مشخص این است که تعداد مقالات و منابعی که در بخش رفرنس ها آورده می شوند باید به اندازه ای باشند که هدف از ارائه ی بخش منابع در انتهای مقاله را برآورده سازد.
✳️ هدف از بخش منابع چیست؟
🔹ما در مقالات منابعی را که از آنها استفاده کرده ایم لیست می کنیم تا در برابر سوال ها و ابهام های خواننده دربارهی ایده ها و فرض ها و نکات مهمی که در مقاله ی خود بیان کرده ایم، مقاله ی خود را پشتیبانی کنیم. در حقیقت ما می گوییم که همانطور که فلان دانشمندان نیز در تحقیق خود به فلان نتیجه رسیده اند.... یعنی ما داریم به خواننده می گوییم که این فرض یا جمله ای که بیان کردم در حقیقت از پشتوانه ی علمی برخوردار است.
🔹لذا بهتر است به تعدادی که نیاز است منابع را ذکر کنیم تا به اندازه ی لازم جملات مهم مقاله ی خود را به پشتوانه های علمی محکم کنیم.
👈 یک راه بسیار خوب برای دانستن اینکه آیا با این مقالات و این تعداد رفرنس توانسته ایم پشتوانه لازم را ایجاد کنیم یا خیر این است که به سوالات زیر پاسخ دهید:
1️⃣ آیا در متن علمی من، نکات و جملات مهمی هستند که بدون پشتوانه ی علمی رها شده باشند؟
2️⃣ آیا بیش از حد به یک منبع تکیه نکرده ام؟ آیا برای تحکیم نکات اساسی تحقیقم از 2 یا 3 منبع استفاده کرده ام؟
3️⃣ اگر جملات بدون پشتوانه علمی ای در متن وجود دارد، آیا از منابع موجود می توانم برای آنها نیز استفاده کنم؟
4️⃣ اگر موضوع تحقیق من مسئله ای است که نظرات مخالفی درباره ی آن وجود دارد، آیا از هر دو جنبه ی موضوع منابعی را ذکر کرده ام؟
♦️یکی از مهارت های تحقیق و مقاله نویسی این است که ما بتوانیم خلاء های اطلاعاتی را در کار تحقیقی خود شناسایی کنیم.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 خدایا ما جز خوبی چیزی از او ندیدیم...
@Farsna
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایتی از یک گناه نابخشودنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلم
لو کان العلم (او الدین) معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس
دانشمند عرب ابن خلدون روند تاریخ را مصداق گفته پیغمبر میداند؛ او مینویسد: «از شگفتیهای که واقعیت دارد این است که بیشتر دانشوران ملت اسلام، خواه در علم شرعی و چه در دانشهای عقلی بجز در مواردی نادر غیر عرب اند و اگر کسانی از آنان یافت شوند از حیث نژاد عرب اند از لحاظ زبان و مهد تربیت و مشایخ استادان عجمی هستند. چنانکه صاحب صناعت نحو، سیبوبیه، و پس از او فارسی و دنبال آنان زجاج بود و همهٔ آنها از لحاظ نژاد ایرانی به شمار میرفتند. آنان زبان را در مهد تربیت آمیزش با عرب آموختند و آن را به صورت قوانین و فنی در آوردند که آیندگان از آن بهرهمند شوند؛ و همهٔ عالمان اصول فقه چنانکه میدانی و هم کلیه علمای علم کلام همچنین بیشتر مفسران ایرانی (پارسی) بودند و بجز پارسیان (ایرانیان) کسی به حفظ تدوین علم قیام نکرد و از این رو مصداق گفتار پیامبر (ص) پدید آمد که فرمود: «اگر دانش به گردن آسمان در آویزد قومی از مردم فارس بدان نایل میآیند و آن را به دست میآورند». اما علوم عقلی نیز در اسلام پدید نیامد مگر پس از عصری که دانشمندان و مؤلفان آنها متمیز دند و کلیه این دانشها به منزله صناعتی مستقر گردید و بالنتیجه به پارسیان اختصاص یافت و تازیان آنها را فرو گذاشتند و از ممارست در آنها منصرف شدند. مانند همه صنایع در این دانشها همچنان در شهر متداول بود تا روزگاری که تمدن و عمران در فارس و بلاد آن کشور مانند عراق و خراسان و ماوراءالنهر مستقر بود»
مقدمهی ابن خلدون، جلد ۲ص۱۱۴۸
@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلم لو کان العلم (او الدین) معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء
اثر پژوهش فناوری است و اثر فناوری رشد و بالندگی است.
*المجموعه العربيه ترفع أكثر من 60000 كتاباً نادراً باللغة العربية من المخطوطات التي تملكها وجعلتها كتبا الكترونية بالتعاون مع أكبر الجامعات الأمريكية ووفرتها مجانا.*
*هذا الكنز بين أيديكم الآن*
.
*dlib.nyu.edu/aco/*
14 جراحت.pdf
1.26M
#فاطمیه
تحقیقات استاد ضابطی درباره صدمات وجراحات وارده بر حضرت زهرا سلام الله علیها
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
با سلام و عرض احترام خدمت همراهان گرامی به دلیل اختلال اینترنتی قدری ارسال محتوا در کانال وارثین به سختی صورت میگیرد
چند روزی تحمل بفرمایید ان شاءالله مشکل منطقه ای که با آن مواجه هستیم برطرف خواهد شد
#شروع_دوره_تقریر_نویسی
عنوان: شروع دوره تقریرنویسی دیماه 1400
📆تاریخ برگزاری: 14 دیماه تا 28 دیماه
✍️نحوه شرکت: بصورت مجازی و آفلاین
🔗لینک شرکت:
http://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/
💢💢بزرگوارانی که در مهلت اعلام شده ثبت نام نکرده اند میتوانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان ، پورتال طلبگی، بخش پژوهش، صفحه ثبت نام ثبت نام نموده و فردای روز ثبت نام به سامانه مراجعه و در دوره شرکت نمایند.
♻️مخاطبین: طلاب گرامی پایه 10 و یا سال اول درس خارج
💢 اداره واحدهای آموزشی و ترویج مهارت های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان💢
ارتباط با آیدی پاسخگویی به سوالات دوره
@admin_taghrir
☎️ برای کسب اطلاع بیشتر با شماره 32008464 تماس بگیرید.
🔰کانال اطلاع رسانی دوره
🆔https://eitaa.com/barname_pajhoheshi
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh