eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
552 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
770 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠روشهای مورد نیاز برای مقاله 🔰پارافریز‌کردن یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌ها در دنیای نویسندگی است. این اصطلاح به معنای تغییر واژه‌ها و عبارات یک متن است. در نگاهی کلی‌تر، زمانی که می‌خواهید پارافریز یا بازنویسی انجام بدهید، باید ادراکتان از یک متن و مطلب را به زبان خود دربیاورید و بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا، شروع به نگارش آن کنید. 🔸تغییر دادن اقسام کلمات؛ یکی از راه‌هایی که در بازنویسی متن می‌توان انجام داد، تغییر اقسام کلمه است. یعنی می‌توانید کلمات موجود در یک متن را به شکل‌هایی متفاوت درآورید تا شائبه سرقت ادبی را از بین ببرید. تبدیل صفت‌ها به حالت قیدی یا اسمی و تغییراتی از این دست در فرایند پارافریز طبیعی است. 🔹تغییر ساختار جملات؛‌ تغییر در ساختار جملات هم از جمله کارهایی است که حتما به شما کمک می‌کند تا بازنویسی درستی داشته باشید. برای مثال، بدل‌کردن جمله‌ها از حالت مجهول به معلوم یا بالعکس به‌شدت سایه اتهام سرقت ادبی را از سر مقاله‌تان کم می‌کند. 🔸بازگوکردن جملات و عبارات با زبان و ادبیات خود؛ بهترین روش بازنویسی و پارافریز مقاله این است که متنی دیگر را بخوانید و برداشت‌های خودتان را از آن به زبان و ادبیات خود در مقاله‌تان بنویسید. این کار است که موجبات نگارش متنی دست‌اول را فراهم می‌کند و در آن رد پایی از سرقت و شباهت به متنی دیگر وجود نخواهد داشت. ✍🏻بازنویسی مقاله دارای فواید بسیار زیادی است. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، مشخص می‌شود که برای تحقیق و پژوهش‌تان از منابع مختلفی بهره برده‌اید و آنها را به‌خوبی درک کرده‌اید. حال به زبان خودتان، تصمیم به نگارش آنها گرفته‌اید. پارافریز باعث می‌شود تا در دام سرقت ادبی نیفتید و اعتبارتان بیهوده به‌خاطر تشابهاتی که ممکن است با متون دیگر چاپ‌شده داشته باشید، به خطر نیفتد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠آشنایی با روشهای استناد دهی 🔰حالت‌های کلی استناددهی: در بدنۀ علم و دانش امروزی، معمولاً هیچ پژوهشی به خودی خود شکل نمی‌گیرد و بر پایۀ مطالعات دیگران تدوین می‌شود. هنگام استفاده از مقالات و پایان‌نامه‌ها و به طور کلی آثار، نوشته‌ها و سخنان دیگران مشخص کردن منبع مورد استفاده امری ضروری است. استناد دادن در یک اثر پژوهشی علاوه بر اینکه نویسنده را از ارتکاب به سرقت علمی مصون می‌دارد و احترام به سایر آثار پژوهشی است، آن اثر را وارد ادبیات پژوهشی حوزۀ مربوط می‌کند. همچنین به خواننده نشان می‌دهد که نویسنده در موضوع مرتبط به اندازۀ کافی تحقیق و مطالعه داشته و باعث اعتبار اثر می‌شود. 🔸استناددهی سبک‌های مختلفی دارد که کم‌وبیش به یکدیگر شبیه‌اند. مهم این است که مطابق با استانداردی که مربوط به مجله یا حوزۀ مورد نظر ماست، نشانی منبع مورد استفاده‌مان را به خوبی در اختیار مخاطب قرار دهیم. اما استناددهی به هر شیوه‌ای که باشد غالباً به دو حالت قابل ارائه است: ▪️استناد اصلی: در استناد اصلی یا Primary Citation، نویسنده به منبع یا منابع مختلف و مرتبط مراجعه می‌کند و پس از مطالعۀ دقیق و دریافت اطلاعات صحیح، با استفاده از کلمات خود مفهوم دریافتی را بازنویسی می‌کند و به منبع یا منابع مورد استفاده داخل پرانتز استناد می‌دهد. مثال: ................ (William, 2014). ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠آشنایی با روشهای استناد دهی 🔰حالت‌های کلی استناددهی: در بدنۀ علم و دانش امروزی، معمولاً هیچ پژوهشی
💠دانستنی‌های استناددهی (2 از 4) استناد فرعی: استناد فرعی یا Secondary Citation هنگامی است که می‌خواهیم از مطلبی استفاده کنیم که خود نقل‌قول یا نقل‌به‌مضمونی از یک مطلب دیگر است. حالت ایده‌آلِ استناددهی، استناد اصلی است یعنی بهتر است به‌جای این که نقل‌قول‌ها و نقل به مضمون‌های دیگران را بیاوریم، به منابع اصلی مراجعه کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم. در استناد فرعی به دلایلی از جمله ذکر کردن برداشت و فهم یک شخص سوم از منبع اصلی، احتمال بروز خطا در استناددهی و ارتکاب به سرقت علمی، افزایش می‌یابد. اما گاهی مثلاً در صورت محدودیت دسترسی به منبع اصلی، ناچاریم به صورت نقل از نقل استناد بدهیم. همین که ارزشِ استناد اصلی از استناد فرعی بالاتر است، حاشیه‌هایی را به وجود آورده است. متأسفانه در موارد زیادی شاهد هستیم که پژوهشگران تازه‌کار و حتی کارآزموده، از مراجعه به منابع اصلی خودداری می‌کنند اما استناد را طوری درج می‌کنند که گویی به منبع اصلی مراجعه کرده‌اند. در این حالت، پژوهشگران با حذف حلقۀ استنادی ضمن این که خود را در معرض ریسک تکرار اشتباه‌های احتمالی نویسندۀ واسط قرار می‌دهند، مرتکب نوعی فریب‌کاری می‌شوند. در حال حاضر، حذف حلقۀ استنادی به طور گسترده‌ای در بخش پیشینۀ پژوهش از سوی دانشجویان و پژوهشگران تازه‌کار و بی‌حوصله رخ می‌دهد. 💥استناد دادن به شیوۀ فرعی به دو صورت زیر انجام می‌شود. به مثال زیر دقت کنید: 1- به اعتقاد رزنیک، سرقت علمی یک تخلف رو به رشد است (2013، نقل در (cited in) اسمیت، 2014). 2- اسمیت (2014) به نقل از رزنیک (2013)، سرقت علمی را تخلفی رو به رشد می‌داند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
💠دانستنی‌های استناددهی (3 از 4) کجا باید استناد بدهیم؟ به طور کلی باید گفت هنگام نگارش یک اثر، هرگاه از ایده‌ها، واژه‌ها و آثار دیگران استفاده می‌کنیم باید استناد بدهیم، مگر اینکه: 1- خودمان صاحب آن ایده و نظر باشیم و قبلاً آن ایده یا مطلب را در جایی دیگر منتشر نکرده باشیم؛ 2- آن ایده یا مطلب جزء اطلاعات عمومی(common knowledge) محسوب شود. اگر شک داریم آن مطلب یا ایده جزء دانش یا اطلاعات عمومی به حساب می‌آیم یا خیر، بهتر است استناد بدهیم (3،2). واضح است که هنگامی که مقاله، پایان‌نامه، کتاب، طرح تحقیقاتی، بروشور، بولتن، پوستر و بنر، وب‌سایت‌ و وبلاگ و به طور کلی هر نوع منبع نوشتاری چاپی و الکترونیکی را در تحقیقات و یا صحبت‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهیم، باید مشخصات و نشانی منبع را طوری ذکر کنیم که دیگران بتوانند به راحتی آن منبع دسترسی پیدا کنند. در این زمینه، ناگفته پیداست که دادن نشانی نادرست و ناقص (به هر دلیلی)، نوعی کوتاهی به شمار می‌رود و اعتبار سخنان و نوشته‌های ما را زیر سؤال می‌برد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
@ketab_gheseye-karbala.pdf
5.6M
قصه کربلا به ضمیمه داستان انتقام(قیام مختار) محقق ؛ حجه الاسلام نظری منفرد ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
عاشورا.pdf
835.9K
💠 🔶ماندگار تا ابد ▪️ مروری بر اهداف، نتایج و خصوصیات قیام عاشورا در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk