eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
552 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
770 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب اثبات السیاده تألیف مرحوم آیه الله محمد رحیم بروجردی‌ تحقیق پژوهشگر ارجمند حجه الاسلام شیخ جعفر اسلامی در فایل صوتی ذیل معرفی این کتاب فاخر توسط محقق کتاب ارائه شده است
همزمان با هفته هلال احمر، انتشارات حوزه علمیه خراسان برگزار می‌کند، 🔰سخنرانان: 💠جناب حجت‌الاسلام والمسلمين علي خياط « مدير حوزه علميه خراسان» 💠جناب آيت الله عبدالحسين معزّي « نماينده ولي فقيه در جمعت هلال احمر كشور» 📆زمان: دوشنبه 22 اردیبهشت ⏰ ساعت 9صبح 🕌مکان: تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی •┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
مسعود دیانی.pdf
1.12M
♨️مجموعه یادداشت‌های مرحوم حجت الاسلام مسعود دیانی، دین پژوه و مجری برنامه سوره، که پس از تحمل بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت. 💠 مسعود دیانی تمام دوران درمان و همچنین رنج بیماری مهلک سرطان را از ابتدا تا آخرین روزهای عمرش را، در کانال شخصی خود روایت کرده بود که نوشتار پیش‌رو، گردآوری تمام این یادداشت‌ها است. 🔸 این مجموعه نوشتار، از جهات مختلف حائز اهمیت است. روایتی از رنج‌های یک بیمار مبتلا به سرطان، نیازهای روحی و جسمی این بیماران، اخلاق پزشکی و نحوه تعامل کادر درمان، تجارت پُرسود سرطان و مطالب بسیار دیگری که با قلمی زیبا و روان از ایشان به یادگار مانده است.
14.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ شبهه هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... حجاب هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسیو...
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد استاد حجه الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره توئیت اخیر محسن برهانی گفت: امروز باید این روحیه(غیرتمندی) تکثیر شود، ما قائل به گفتگو هستیم ولی توهین به شهید غیرت آزادی بیان و گفتگو نیست. ایشان ادامه دادند: آن احمق توئیت میزند که این (شهید) نفله است. اگر کسی دختر خودت را از دست ارازل و اوباش نجات میداد به او میگفتی نفله؟! تو ادعا میکنی طلبگی میکنی؟ خاک تو سرت با این دانشی که داری. استاد خسروپناه در ادامه گفتند: کسی که به شهید، نفله می گوید به غیرت و شرف یک ملت توهین کرده است و باید این فرد به اشد مجازات برسد تا کسی جرأت نکند به مقدسات توهین کند.
سلام علیکم الحمد الله کتاب عناوین جرم و تخلف و مجازات آنها در ۱۰۲۰ صفحه در قطع وزیری چاپ شد. عزیزانی که خواهان خرید کتاب هستند مبلغ چهارصد و نود و پنج هزار تومان به شماره کارت زیر واریز کنند: ۶۰۳۷۹۹۱۷۸۰۸۸۰۵۴۲ بانک ملی به نام رسول رسا (قیمت کتاب پانصد و پنجاه هزار تومان است که با ده درصد تخفیف می شود ۴۹۵۰۰۰ تومان). بعد از واریز مبلغ، عکس رسید را در ایتا برای بنده در شخصی بفرستید ارسال رایگان به سراسر کشور بعد از فرستادن رسید، نشانی دقیق را با کد پستی و شماره همراه به شخصی بنده بفرستید. شماره همراه: 09150405119 در تدوین این کتاب استاد معزز حجه الاسلام سید مصطفی حسنی نیز مشارکت داشته‌اند.
به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام منتخبی از زندگی این امام همام تقدیم همراهان گرامی می‌شود👇🏼👇🏼
بخش اول امام جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب(ع)كه كنيه ايشان ابو عبد اللّه است، امام ششم از ائمه اثنى عشر و معصوم هشتم در نظر شيعه اماميه است . درباره تاريخ ولادت و وفات و عمر حضرت صادق(ع)شايد اصح و اتقن روايات گفته شيخ مفيد در ارشاد باشد: تولد آن حضرت در مدينه در سال 83 و وفات ايشان در شوال سال 148 هجرى و مدفن ايشان در بقيع در كنار پدر و جد بزرگوار و عم بزرگش امام حسن(ع)مى‏باشد.مادر آن حضرت ام فروه دختر قاسم بن محمد بن ابى بكر بود.روايات و نصوصى كه دلالت بر امامت آن حضرت دارد بسيار است. لقب آن حضرت صادق بود زيرا هرگز جز سخن درست نفرمود.رسول الله(ص)درباره او خبر داد كه«كلمه حق و پيك صدق است».منصور عباسى هميشه او را با اين لقب مى‌‏ناميد. او را فاضل و طاهر و صابر نيز مى‏خواندند ولى اشهر القاب او كه تاريخ ثبت كرده است همان صادق است. امام صادق(ع)حدود 12 سال در كنار جدش امام زين العابدين(ع)و 19 سال بعد از رحلت آن حضرت با پدرش امام محمد باقر(ع)به سر برد و بعد از پدر بزرگوارش مدت 34 سال امامت مسلمانان را عهده‏دار بود.آن حضرت ده فرزند داشت به ترتيب ذيل: 1)اسماعيل، 2)عبد الله، 3)ام فروه كه مادر ايشان فاطمه دختر حسين بن على بن حسين عليهماالسلام بود، 4)امام موسى كاظم(ع)، 5)اسحاق، 6)محمد، 7)عباس، 8)على، 9)اسماء، 10)فاطمه، كه از مادران مختلف بودند. اسماعيل بزرگترين اولاد حضرت صادق(ع)بود و حضرت او را بسيار دوست مى‏داشت تا آنجا كه بعضى گمان مى‏بردند او پس از پدرش امام شيعيان خواهد بود. اما اسماعيل در زمان حيات پدر از دنيا رفت و مردم جنازه او را از عريض(موضعى در مدينه)تا بقيع حمل كردند.پس از وفات حضرت صادق(ع)جمعى همچنان اسماعيل را امام دانستند و فرقه اسماعيليه از همين جا منشعب شد. ادامه دارد...
بخش دوم فقه شيعه اماميه كه به فقه جعفرى مشهور است منسوب به حضرت صادق(ع) است زيرا قسمت عمده احكام فقه اسلامى بر طبق مذهب شيعه اماميه از آن حضرت است و آن اندازه كه از آن حضرت نقل شده است از هيچيك از اهل بيت عليهم‏السلام نقل نگرديده است.اصحاب حديث اسامى راويان ثقه را كه از او روايت كرده‏اند به 4000 شخص بالغ دانسته‌‏اند. در نيمه اول قرن دوم هجرى فقهاى طراز اولى مانند ابو حنيفه و امام مالك بن انس و اوزاعى و محدثان بزرگى مانند سفيان ثورى و شعبة بن الحجاج و سليمان بن مهران اعمش ظهور كردند. در اين دوره است كه فقه اسلامى به معنى امروزى آن تولد يافته و رو به رشد نهاده است و نيز اين دوره عصر شكوفايى حديث و ظهور مسائل و مباحث كلامى مهم در بصره و كوفه بوده است. حضرت صادق(ع)در اين دوره در محيط مدينه كه محل ظهور تابعين و محدثان و راويان و فقهاى بزرگ بود رشد كرد اما منبع علم او در فقه نه«تابعان»و نه«محدثان»و نه«فقها»ى آن عصر بودند، بلكه او تنها از يك طريق كه اعلا و اوثق و اتقن طرق بود نقل مى‌‏كرد و آن همان از طريق پدرش امام محمد باقر(ع)و او از پدرش على بن الحسين(ع)و او از پدرش حسين بن على(ع)و او از پدرش على بن ابى طالب(ع)و او هم از حضرت رسول(ص)بود. اين طريق عالى در صورتى است كه ما با اهل سنت مماشات كنيم و به زبان و اصطلاح ايشان سخن بگوييم و گر نه بر طبق مبانى اعتقادى شيعه اماميه علوم ائمه اثنى عشر(ع)علم لدنى و از جانب خداست و اين ائمه بزرگوار در مواردى كه روايتى از آباء طاهرين خود نداشته باشند، خود منبع فياض مستقيم احكام الهى هستند و حاجتى به«حدثنا»و نظائر آن ندارند. همين نكته است كه اهل سنت از آن غفلت دارند و چون مى‏‌بينند بعضى از امامان معصوم احاديث را از طريقى كه معروف ايشان است روايت نكرده‌‏اند آنها را در عداد«علما»قرار نداده‏‌ا‌ند و ندانسته‏‌اند كه اين زحمات ايشان در راه نقد رجال حديث و تأليف كتبى درباره راويان حفاظ و ثقات و غيره كه سرانجام هم به نتايج چندان مثبتى نمى‏‌رسد براى بدست آوردن احاديثى است كه سلسله روات آن همه ثقه و عادل و حافظ باشند و اين حكم به تصديق همه بزرگان ايشان درباره ائمه شيعه(ع)صادق است و بنابر اين روايتى كه سند آن منحصرا اين امامان باشد اعلا و اوثق روايات است، تا چه رسد به اينكه خود ايشان به جاى«سند»مستند و اصل باشند. معهذا اهل سنت و جماعت در برترى علمى و روحانى حضرت صادق(ع) متفقند، چنانكه امام ابو حنيفه گفته است: «جعفر بن محمد افقه اهل زمان بود.» رئیس مذهب مالكیه درباره امام صادق علیه السلام گفته است: «هيچ چشمى نديده و هيچ گوشى نشنيده و در خاطر هيچكس خطور نكرده كه در فضل و علم و ورع و عبادت، كسى بر جعفر بن محمد مقدم باشد.» ابن خلكان در وفيات الاعيان آورده است: «مقام فضل جعفر بن محمد مشهورتر از آن است كه حاجت به شرح و بيان باشد.» ابن حجر هيثمى در الصواعق المحرقة نوشته است: «جعفر بن محمد در سراسر جهان اسلام به علم و حكمت مشهور بود و مسلمانان علم را از وى آموخته و نقل كرده‌‏اند.»و نيز گفته‌‏اند كه وى هنوز نوجوان بود كه علما و محدثين و مفسرين عصر از محضرش كسب فيض مى‌‏كردند. ادامه دارد...
بخش سوم حضرت صادق(ع)كه در ميان ائمه(ع) از عمر نسبتاً طولانى برخوردار بوده است در عصر خود مرجع دينى شيعيان و معتقدان به اهل‌البیت بوده است.خود آن حضرت درآشفته بازار حديث و مدعيان علم و دين و فقه، ابواب علم را بر روى دوستان و معتقدان خود گشود و فقه اهل‌بیت را به جهانيان شناساند.ذهبى در سير اعلام النبلاء(ج 6/257)مى‌‏گويد: از عمرو بن ابى المقدام روايت شده است كه(مى‏گويد)هرگاه به جعفر بن محمد(ع)نگاه مى‌‏كردى درمی‌یافتی كه او از نسل پيامبران است.او را ديدم كه در«جمره»ايستاده بود و مى‌‏گفت: «از من بپرسيد، از من بپرسيد»و نيز از صالح بن ابى الاسود روایت‌شده است كه گفت: شنيدم كه جعفر بن محمد مى‏گفت: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد از من بپرسيد، زيرا كسى پس از من به‌مانند حديث من شما را حديث نخواهد كرد.اين فرمايش حضرت صادق(ع)مؤيد گفته ماست، زيرا حديث او از طريقى بود كه هیچ‌یک از محدثان ديگر آن طريق را نداشتند.
بخش چهارم در مقایسه با فقه سایر مذاهب اسلامی «فقه جعفرى»چون بر مبناى علم مستقيم و مستند به منبع وحى است مخالف قياس است.ولى ابو حنيفه كه معاصر آن حضرت بود چنانكه مشهور است بيشتر احاديث مشهور ميان معاصران خود را قبول نداشت و ناچار بود كه در بسيارى از موارد به جهت فقدان دليل نقلى دست به قياس بزند. رواياتى كه از حضرت صادق(ع)در مذمت قياس و نهى از به كار بردن آن در احكام شرعى در كتب شيعه آمده است معروف است، زيرا آن حضرت مى‏‌فرمودند كه با دسترسى به منبع علم ديگر حاجتى به قياس نيست و چه بسا كه قياس خطا كند و قياس كننده را در خطا و ضلالت افكند. مالك بن انس پيشواى مذهب فقهى مالكى چون اهل مدينه بود و در آن شهر بزرگ شده بود عمل اهل مدينه را منبع مهم و عمده فقه اسلامى مى‌‏شمرد زيرا به گفته او مردم اين شهر احكام فقهى را از پدران و اجداد خود كه افتخار هم عصرى با حضرت رسول(ص)و اصحاب را داشته‏اند فرا گرفته‏اند و بنابر اين عمل ايشان مى‏تواند معيار و مأخذ خوبى براى اطلاع از افعال و اقوال رسول الله(ص)و اصحاب او باشد. اين معيار بيشتر از همه در خاندان آن حضرت و اهل بيت (ع)موجود بود. امام على(ع)نزديكترين شخص به حضرت رسول(ص)بوده، افعال و اقوال رسول الله (ص) بيش از همه در افعال و اقوال امام على(ع)منعكس بود. همينطور افعال و اقوال على(ع)در فرزندانش حسن و حسين و احفاد و اسباطش على بن الحسين و محمد بن على و جعفر بن محمد عليهم‏السلام بهتر و بيشتر از هر كس ديگر تجلى مى‏‌كرد.پس فقه جعفرى از اين جهت بر فقه مالكى ارجحيت آشكارى دارد. فقه شافعى كه دنباله فقه مالكى و صورت كاملتر و گسترده‌‏تر آن است نيز از جهت مبانى و موازين نمى‏تواند با فقه اهل البيت هم‏تراز باشد و فقه احمد بن حنبل هم كه تكيه عمده بر احاديث و روايات دارد به همين حال است. ادامه دارد...