🔸آرایش جنگی دشمن در قالب دو جلد کتاب برای دختران
🔹دشمن خیلی وقت است آرایش جنگی گرفته و در میدان مبارزه با ما از هیچ عرصه و زمینهای غفلت نکرده است. در عرصه فرهنگ سربازانش را خیلی آرام و بی سر و صدا وارد زمین ما میکند و تخریب افکار و تغییر سبک زندگی را پیش میبرد. کتاب به لحاظ نقشی که در شکلگیری تفکر و بینش انسان دارد، میتواند بستر خوبی برای پیاده نظام دشمن باشد. با یک کتاب میتوان نگاهها را تغییر داد و زندگی را در مسیری دیگر انداخت. به خصوص اگر قرار باشد با کتاب، الگو بسازند.
🔹در خیل کتابهای مضری که در بازار نشر ایران به وفور یافت میشود، انتشار دو عنوان کتاب تازه زنگ خطر را محکمتر به صدا در آورده است. دو کتابی که میخواهد برای دختران و پسران ایرانی الگوی زندگی معرفی کند!
🔹دیدن و خواندن کتابهای «داستانهای خوب برای دختران بلندپرواز» و «داستانهای خوب برای پسران بلندپرواز» ظن و گمانی که خوشبینانه به «غفلت» وزارت فرهنگ و ارشاد ختم میشود را کمرنگ میکند. انگار کار از غفلت گذشته و تسامح و تعمدی در کار است.
🌐 vasael.ir/0003Qv
🆔 @vasael_ir
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلم| نخستین جلسه #درس_گفتارهای_رمضانی
🔹 فقه ارتباطات؛ حجت الاسلام و المسلمین #اسلامی_تنها
🆔 @vasael_ir
🔸پیامبر اکرم (ص) :
🔹مَن صامَ شَهرَ رَمَضانَ فَحَفِظَ فَرجَهُ ولِسانَهُ وكَفَّ أذاهُ عَنِ النّاسِ، غَفَرَ اللّهُ لَهُ ذُنوبَهُ ما تَقَدَّمَ مِنها وما تَأَخَّرَ، وأعتَقَهُ مِنَ النّار، وأحَلَّهُ دارَ القَرارِ، وقَبِلَ شَفاعَتَهُ في عَدَدِ رَملِ عالِجٍ مِن مُذنِبي أهلِ التَّوحيدِ .
🔹هر كس ماه رمضان را روزه بدارد و پاك دامنى ورزد و زبانش را حفظ كند و آزارش را به مردم نرساند، خداوند گناهان گذشته و آينده او را مىآمرزد و از آتش آزادش مىكند و در سراى ابدى جايش مىدهد و شفاعت او را درباره موحّدان گنهكار به تعداد كوه هاى به هم پيوسته، مى پذيرد .
📚 الأمالي للصدوق ص ۷۱ / ۳۸
🆔 @vasael_ir
🔸 #معرفی_مقاله | روششناسی #فقه_حکومتی در سپهر اندیشه فقهی سیاسی امام خمینی
🔹کاوش در حوزه فقه سیاسی و حکومتی، کاوش گر را با دو چشم انداز از نو آوری و تولید علم در حوزه ی علم فقه مواجه می سازد:
الف) ابداع و نو آوری در مسائل فقه و ارايه نظریات بدیع در حل مسائل جدید د. عرصه زندگی فردی و اجتماعی
ب) نو آوری در روش شناسی و پول نگاه به مسائل فقهی
🔹این مقاله حاکی از آن بود که هرگونه ابداع و نو آوری در مسائل فقه نخست مبتنی بر نو آوری د. حوزه روش شناسی است. از این منظر فهم اجتهادی فقهای معاصر به ویژه امام خمینی (ره) از شریعت موجب گذار از فقه فردی به فقه سیاسی و فقه حکومتی گردیده است. این گذار نخست با تحول در ساحت روش اتفاق افتاد، به طوری که منجر به شکل گیری فقه حکومتی در جمهوری اسلامی گردید.
🌐 vasael.ir/0003QQ
🆔 @vasael_ir
🔸چرایی الزام به فراگیری زبان عربی در قانون اساسی
بازخوانی مشروح مذاکرات قانون اساسی/ جلسه ۲۲ و ۲۳ (بخش اول)
🔹لزوم فراگیری زبان عربی را میتوان جزء واجبات تبعی برشمرد؛ همانند وجوب طهارت برای نماز که واجبی تبعی و به تبع وجوب نماز است؛ و الا در نفس امر، وجوبی در کار نیست.
🔹بر این اساس همانطور که اگر نماز واجبی بر عهده مکلف نباشد وجوبی هم بر وضو مترتب نمیشود، چنانچه لزوم فراگیری قرآن و معارف اسلامی در کار نباشد، الزامی هم به فراگیری زبان عربی وجود نخواهد داشت. به همین سبب بوده است که فراگیری زبان عربی در قانون اساسی الزامی دانسته شده است.
🌐 vasael.ir/0003QQ
🆔 @vasael_ir
🔸نزول قرآن، مسیر جدیدی در اندیشه اجتماعی انسان
حجت الاسلام #پارسانیا:
🔹شاید کمتر کتابی مانند قرآن تأثیر اجتماعی داشته است. قرآن مؤسس یک نقطه عطف تاریخی است و فرهنگ و تمدنی را در حاشیه و ذیل خودش شکل داده است.
🔹ضمن اینکه نزول قرآن، جریانی است که در مدت بیست و سه سال حیات پیامبر اتفاق افتاده، بعد از آن هم با مرجعیتی که پیدا کرده دائماً در تکوین جریانهایی که وجود داشته اند تأثیرگذار بوده است. لذا برای اینکه اندیشیه اجتماعی مسلمین را بررسی کنیم، ضمن اینکه مستقیماً سراغ متن و آن حوادثی که بوده و مطالبی که قرآن دارد، میرویم؛ میتوانیم سراغ قرائتها و تفسیرهایی هم که از قرآن شده برویم.
🔹یعنی نمیتوانید در تاریخ اسلام اندیشهای را پیدا کنیم که یک استناد قرآنی برای خودش نداشته باشد و در ذیل تفسیری از قرآن قرار نگیرد. هرچند که خیلی از آنها در حقیقت تحریف و تفسیر به رأی بوده اند اما مرجعیت قرآن آنها را مجبور به چنین کاری می کرده که خود نشان از حضور و تأثیر گذاری قرآن در تاریخ اسلام و فرهنگ عمومی است.
🔹حتی اگر دیدگاه قرآنی و عملکرد قرآنی نداشتند نمیتوانستند در تقابل آشکار با قرآن باشد بلکه حتی تقابلشان هم باید با پوشش قرآنی صورت می گرفته. به هرحال اگر از سکهای نسخه تقلبی زده میشود به معنای اعتبار آن سکه است.
🌐 vasael.ir/0003Qx
🆔 @vasael_ir
Webp.net-gifmaker.gif
4.88M
📸 #گزارش_تصویری| نشست فقه ارتباطات
🆔 @vasael_ir
🔸تشابه جنسیت؛ یک مغالطه بزرگ
🔹برخی افراد اعتبار انسانیت که مشترک بین زن و مرد است را در کنار و همعرض دایره تفاوت میان آنها طرح کرده و با تعریف رابطه عموم و خصوص من وجه بین این دو مقوله، اشتراکات را برجسته نموده و به اینصورت مسأله برابری را مدعی هستند.
🔹حال آنکه این یک مغالطه است. زیرا رابطه عموم و خصوص من وجه وقتی در بحث جا پیدا میکند که بحث میان اعضای همعرض مجموعه ها باشد؛ حال آنکه انسانیت اعم از جنسیت است و میان «انسانیت» و «جنسیت»، رابطه طولی کلی و جزئی برقرار است.
🔹از این رو وقتی غایتمدار این رابطه طولی دنبال شود، نقش زن و مرد در دو مدار متمایز تعریف شده، هرگونه اشتراکی در رأس این مدار تحت عنوان شاخصههای انسانیت، صرفاً پشتیبانی در تعریف دایره خاص نقشها و حکمتهای فرعی است و نه بنیانگذار برابری میان زن و مرد و لذا هریک از جنسیتها در دایره تکالیف شأنی خود، مأمور بهعبادت هستند؛
🌐 vasael.ir/0003Qy
🆔 @vasael_ir
🔸نشانهها و علائم بیشفعالی چیست؟
حجت الاسلام #تراشیون در دوره تربیت کودک:
🔹بیشفعالی اختلال روانی است که فرد دچار عدم تمرکز و توجه به همراه رفتارهای تکانشی میشود. براساس آمارها ۱۲ تا ۱۷ درصد کودکان دچار بیشفعالی هستند. البته این آمار قبلاً کمتر بوده ولی در چند سال گذشته افزایش داشته است. تقریبا پسران دو برابر دختران دچار بیشفعالی هستند.
🔹علت و ریشه دقیقی برای بیشفعالی وجود ندارد، درباره دلایل بیشفعالی احتمالات مختلفی داده میشود که شامل مواردی مانند وراثت، دوران بارداری پرمخاطره، تغذیه نامناسب دوران بارداری، بالا بودن سرب خون، مصرف مشروبات الکلی، استفاده زیاد از رسانههای تصویری مانند موبایل، تغذیه نامناسب کودک، کشیدن سیگار و… میشود.
🌐 vasael.ir/0003Qz
🆔 @vasael_ir