جلسه دوم الله شناسی.pdf
695.3K
⚪️ متن جلسه دوم اللهشناسی.
▫️ استاد واسطی، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
▫️ بر اساس کتاب اللهشناسی علامه طهرانی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
جلسه سوم الله شناسی.pdf
839.1K
⚪️ متن جلسه سوم اللهشناسی.
▫️ استاد واسطی، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
▫️ بر اساس کتاب اللهشناسی علامه طهرانی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
الله شناسی (۴)_denoised.mp3
20.48M
﷽
⚪️ اللهشناسی| جلسه چهارم
▫️ استاد واسطی، ۵ خرداد ۱۴۰۲
▫️ بر اساس کتاب اللهشناسی علامه طهرانی
▫️ آیه معنابخش زندگی
▫️ جذب قلب به سمت خداوند
▫️ استقلال وجودی نداریم، مخابره میشویم
▫️ فهم حس بینهایت خدا و هیچبودنخود
▫️ پُتک مصیبتوبلا بر سر نفسانیت!
▫️ حس برتری ناخودآگاه باید بشکند.
▫️ در مقابل خدا باید «رها» بود
▫️ زندگی را او بر ما جاری میکند
▫️ متلک خانم بیحجاب
▫️ مفهوم تحیّت خواستن و تعالی وجود
▫️ داستان انبیا را یک دور دیگر بخوانید!
▫️ فعال کردن حس حضور فرشتگان
▫️ سینمای مدرن و امور خارقالعاده
▫️ معنای «وحی» و نتیجه آن
▫️ خواب دیدن حیوانات
▫️ آثار فیلمهای خشن بر نفس
▫️ قابلیت انسان در آفرینش، نامتناهی است
▫️ کلید عمل به دستورات دینی، ایجاد تمرکز فکری و قلبی بر خداوند است
▫️ تکنیک سریع مراقبت از چشم و ذهن
▫️ سر سفره خدا فهم و درک از انسانیت ارتقا مییابد.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
جلسه چهارم الله شناسی.pdf
677.2K
﷽
⚪️ متن جلسه چهارم اللهشناسی.
▫️ استاد واسطی، ۵ خرداد ۱۴۰۲
▫️ بر اساس کتاب اللهشناسی علامه طهرانی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
[@noororreza]14441001-02.mp3
32.53M
﷽
⚪️ درس اخلاق؛ نکاتی دربارهٔ زندگانی حضرت معصومه.
▫️ استاد واسطی، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
درس اخلاق | موضوع: وظیفه طلاب از زبان امام رضا علیه السلام - حجة الإسلام و المسلمین حاج شیخ عبدالحمید واسطی.mp3
38.69M
﷽
⚪️ درس اخلاق | وظیفه طلاب از زبان امام رضا علیهالسلام.
▫️ استاد واسطی، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ جلسه دفاعیه تاثیر فلسفه در نشاط بخشی و روحیه امید به زندگی در جامعه
▫️ تدوینگر: حجةالاسلام سید جعفر موسوی
▫️ استاد راهنما: حجة الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی
▫️ استاد مشاور: حجة الاسلام و المسلمین مهدی زمانیفرد
▫️ استاد داور: حجةالاسلام و المسلمین محمد اسفندیاری
▫️ چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
▫️ ساعت: ۷ صبح
▫️ سالن جلسات موسسه مطالعات راهبردی, امام خمینی 14 (بازارچه سراب)، مقابل سراب3، جنب مسجد حمزه، پلاک 36
▫️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
⚪️ ارکان تربیت و حجاب و عفاف در تربیت توحیدی
◽️سلسله نشستهای هیئت اندیشهورز ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی مساجد کشور
◽️ اساتید: یزدانپناه، گرجیان، رمضانی، زمانیفر، حسینی، امینینژاد، رضایی، وکیلی، شهسواری و واسطی
▫️ چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
▫️ مشهد، مرکز پژوهشهای آستان قدس
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ جلسه دفاعیه نقش فلسفه در گرایش مردم به دین
▫️ تدوینگر: حجةالاسلام علی سلمانیپور
▫️ استاد راهنما: حجة الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی
▫️ استاد مشاور: حجة الاسلام و المسلمین مهدی سعیدیان
▫️ استاد داور: حجةالاسلام و المسلمین محمدجعفر جهانگیر فیض آبادی
▫️ پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
▫️ سالن جلسات موسسه مطالعات راهبردی، امام خمینی 14 (بازارچه سراب)، مقابل سراب3، جنب مسجد حمزه، پلاک 36
▫️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
مطالعه_تطبیقی_ده_آرمانشهر2.pdf
2.16M
﷽
⚪️ مطالعه تطبیقی ده آرمانشهر.
▫️ راهنما: استاد واسطی
▫️ محقق: محمد سالم
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
⚪️ معنای توحید علمی و عینی.
▫️ استاد واسطی
▫️ یادنامه علامه طهرانی در برنامه کلمه
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
905483b721e03ebdb6a9deabf2e38f2b.mp3
30.85M
﷽
⚪️ نشاط علمی فراگیر با تحصیل و تدریس روشمند و اثربخش.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
210313_002.MP3
30.08M
﷽
⚪️ روش تحصیل پژوهشمحور در دروس خارج.
▫️ استاد واسطی
▫️ مدرسه علمیه سليمانيه، ۱۳ آبان ۱۴۰۰
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
الله شناسی ج۱ (۶).mp3
21.94M
﷽
⚪️ اللهشناسی| جلسه ششم.
▫️ استاد واسطی، ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
▫️ بر اساس کتاب اللهشناسی علامه طهرانی
▫️ نحوه جاری بودن اراده خدا
▫️ قلب امام خزائن ملکوت است
▫️ نیتها مشکلات زندگی را آشکار میکند
▫️ رحمت: هر چیزی که سبب رفع نقص شود
▫️ طریقه ربط خالق و مخلوق در آیه نور
▫️ ۵۰۰ آیه قرآن موضوع دوره علوم و معارف
▫️ وظیفه طلاب: تلاش برای رساندن آیات و روایات به قلبها
▫️ نحوه انتقال معارف به مردم
▫️ خصوصیات منحصره تفسیر المیزان
▫️ مراجعه به ۳۰ دوره تفسیر توسط علامه طهرانی
▫️ در نظر گرفتن ۱۰۰ عنوان رساله
◽️ جلسه پنجم توسط استاد شفیعیان تدریس شده است.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
تفسیر ترجمه ای سوره حمد و بقره.pdf
1.78M
﷽
⚪️ تفسیر ترجمهای سورههای مبارکه حمد و بقره.
◽️ مبتنی بر المیزان و تسنیم.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
جلسه ششم الله شناسی.pdf
923.5K
﷽
⚪️ متن جلسه ششم اللهشناسی.
▫️ استاد واسطی، ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
▫️ بر اساس کتاب اللهشناسی علامه طهرانی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ جلسه دفاعیه درسنامه منطق تحلیلی بر اساس کتاب شرح شمسیه
▫️ تدوینگر: حجةالاسلام محمود کرابی
▫️ استاد راهنما: حجة الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی
▫️ استاد مشاور: حجة الاسلام و المسلمین مهدی سعیدیان
▫️ استاد داور: حجةالاسلام و المسلمین محمدجعفر جهانگیر فیض آبادی
▫️ پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح
▫️ سالن جلسات موسسه مطالعات راهبردی، امام خمینی 14 (بازارچه سراب)، مقابل سراب 3، جنب مسجد حمزه، پلاک 36
▫️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ راهبرد مدیریت هیجانات:
◽️ نفست را با اکتفای به حداقلها بمیران.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ چرا طلبگی؟
◽️ پاسخهای کوتاه به دغدغه والدین برای فرزندان طلبه خود.
▫️ در دنیا دانشکدهها و رشتههای اسلامشناسی وجود دارد ولی آنها به بررسی رویکرد تاریخی میپردازند و متفکر و جستجوگر اگر بخواهد نظر اسلام را بداند و از سرچشمه و منبع اطلاعات دریافت کند، باید به حوزه علمیه مراجعه کند.
▫️ حوزه علمیه، مجموعه آموزشی و تربیتی است که به رشته اسلام شناسی میپردازد، در هیچ کجای دنیا اسلامشناسی تحلیلی و استدلالی به طوری که نظام فکری، اخلاقی و حقوقی اسلام عرضه شود، وجود ندارد.
▫️ در شرایط فعلی افرادی که توانایی فکری و علاقه روحی به نظر اسلام دارند، طبق نظر تمام مراجع، بر آنها واجب عینی است که در فضای حوزوی تحصیل کنند تا به این مسئلهها جواب دهند.
▫️ اگر فردی از طلبهها سوال کند که شما به چه دردی میخورید، پاسخ او باید این باشد که اگر خدا و نظر خدا در این زندگی به درد میخورد، طلبه هم به درد میخورد و اگر خدا و نظر خدا برای کسی مهم نیست ما هم ماموریتی نخواهیم داشت.
▫️ وجدان مردم معمولا واقعیتها را میپذیرد و وقتی مبتلا به شبهه میشوند اگر پاسخ درست دریافت کنند حجم کسانی که به سمت غیر معنویت حرکت میکنند کمتر میشود و اینها از مهارتهای طلبه است.
▫️ امام صادق (ع) که میفرمایند: «دانشمندان اسلامی کسانی هستند که محافظ، رصدگر و مرزبان وسوسههای شیطانی هستند که نفوس به سمت یقین و نظر خدا حرکت کند»، اینها ماموریتهایی است که امثال استاد مطهری و علامه طباطبایی داشتند و طلبهها و اساتید باید برای چنین مأموریتی خود را تجهیز کنند و در روایت دیگری حضرت می فرمایند: «اگر کسی حقایق را بیاموزد و به آنها عمل کند در عالم ملکوت یک ابرمرد تلقی خواهد شد.»
▫️ والدین نسبت به ورود فرزند خود به حوزه علمیه دغدغه هویتی و دغدغههای فضای عمومی و اجتماعی دارند، زیرا عکسالعملهای مردم نسبت به برخی از طلاب، عکسالعمل هایی است که صبر و تحمل زیادی در فضای اجتماعی لازم دارد و از طرفی نیز دغدغه اداره و تامین زندگی فرزندان وجود دارد.
▫️ پدر و مادران باید ببینید چقدر نظر اسلام و خدا در زندگی جامعه و فضای جهانی مهم است که اگر این دید را داشته باشند، فرزندی که استعداد و علاقه به ورود در حوزه دارد را برای این ورود، راهنمایی میکنند.
▫️ طلبه فاضلی که به تألیف و تدریس و تحقیق مشغول است، در اداره زندگی خود لنگ نخواهد بود و با توجه به روند فضای حوزه که سطح یک، دو، سه و چهار دارد، بر اساس این سطوح، مدارج و مدارک حوزوی تعریف، ارائه و بیان شده است.
▫️ سطح ۳ و ۴ پذیرشهای رسمی در ساختار علمی کشور دارند و کسانی که سطح ۴ دارند تمام مزایای علمی در وزارت علوم و... برای آنها باز است، البته طلبه باید در فضای حوزه خود را مصرف کنند.
▫️ ما در حوزه موظفیم با علم دین برای فضای اجتماعی سروکار داشته باشیم و خدا تضمین کرده اگر کسانی چنین کاری انجام دهند و مهارتهای لازم برای ارائه علم خود را داشته باشند زندگی آنان اداره خواهد شد.
◽️ استاد عبدالحمید واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti