﷽
⚪️ پرونده ویژه تحول حوزه علمیه.
▫️ چرا طلبگی؟
▫️ ضرورت درس مسالهشناسی در حوزه.
▫️ سند راهبردی تحول آموزشی حوزه.
▫️ چشمانداز کلی حوزه.
▫️ وضعیت موجود و مطلوب حوزه.
▫️ اهداف حداقلی ۱۴گانه تحول آموزشی.
▫️ حداقلهای لازم در دروس ۱۳ گانه.
▫️ استراتژیهای تحول آموزشی حوزه.
▫️ حوزه علمیه تمدنساز
▫️ حوزه و آینده
▫️ ساختار و اهداف آموزشی حوزه كارآمد
▫️ پیشنهادی برای نظامنامه تربیت اخلاقی معنوی حوزههای علمیه
▫️ اهرمهای تحقق حوزه تمدنساز
▫️ کارآمدی در تحصیلات حوزوی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
⚫️ کربلا و واقعیتدرمانی| شب دهم و پایانی.
▪️ استاد واسطی
▪️ محرم ۱۴۰۱
⚫️ تفکر و تمدن شبکهای
⚫️ @vaseti
﷽
⚪️ اربعین، الگوی انسانیت بینالمللی.
▫️ ضرورت حداکثرسازی خدمت به بقیه.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ روششناسی اجتهاد تمدنی.
▫️ مدرسه فقه و اصول دارالعلم
▫️ آغاز دوره مدرسه علمی تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی
◽️ با حضور حضرات آیات و حجج اسلام درایتی، شب زنده دار، مبلغی، میرباقری، الهی خراسانی، واسطی، علیدوست، زمانی فرد و ...
▫️ ۱۴ مرداد تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
▫️ حرم مطهر؛ دانشگاه علوم اسلامی رضوی (مدرسه میرزا جعفر) دارالعلم
▫️پیوند شرکت مجازی:
▫️ https://lms2.hozehkh.com/ws/kalamfalsafe
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
⚪️ معنای هنر و سینمای اسلامی.
هویت هنر: ابزار انتقال پیام موجود در حقایق بهگونهای که با تغییر احساس در مخاطب منجر به تغییر رفتار در او شود.
بنابراین در مورد محتوای هنر باید گفت:
علومی که کاشف حقایق هستند و افق دید و نگرشساز برای هنرمند میباشند، نیاز حیاتی او هستند؛ مانند فلسفه و عرفان.
از آنجایی که میخواهیم هنر اسلامی باشد باید مفاهیم وحیانی انتقال داده شوند پس ابزارهای کشف مراد و مقصود خداوند مانند قرآن و حدیث از نیازمندیهای اساسی هنرمند است؛ این ابزار، ادبیات و بالخصوص بلاغت است.
سوال:
برخی میگویند سینمای اسلامی قابلیت تحقق ندارد و اصلا سینما قالبی برای مفاهیم دینی نمیتواند باشد!
پاسخ:
تعریف سینما چیست؟!
اگر سینما فقط ابزار تحریک هیجان مخاطب بر اساس خشم و شهوت است، سینمای اسلامی مفهومی نخواهد داشت؛
اما اگر سینما، تصویرسازی از مفاهیم معقول و حقایق است که با استفاده از ابزارهایی مانند تعلیق و برانگیختن کنجکاوی مخاطب و به مقایسهانداختن او و ایجاد تفکر انتقادی و تحلیلی، بهدنبال اثرگذاری بر مخاطب است، میتوان گفت سینمای اسلامی داریم یعنی هم محتوا از وحی اخذ شده است هم قالب براساس ایجاد انگیزش عقلانی طراحی شده است.
در سینمای معاصر نیز اکثر فیلمهایی که جایزه گرفتهاند، فیلمهای معناگرا یا مفهومی بودند گرچه در گیشه فروش چندانی نداشتهاند.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
حاج آقای واسطی (1).mp3
30.26M
﷽
⚪️ نیازهای تعلیم و تربیت در ده سال آینده.
▫️ سخنرانی در بیستمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرا کشور، ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
استاد واسطی. امتداد حکمت متعالیه در علوم انسانی.mp3
50.65M
﷽
⚪️ ظرفیتهای حکمت متعالیه برای تولید علوم انسانی اسلامی.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
ده ظرفیت حکمت متعالیه در تولید علوم انسانی اسلامی.pdf
1.6M
﷽
⚪️ ده ظرفیت حکمت متعالیه در تولید علوم انسانی اسلامی.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ اجتهاد سیستمی.
▫️ چگونگی عملکرد تولید مدلهای علوم انسانی با استفاده از فضای فلسفه
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ بسته مفاهیم بنیادین.
▫️ حق، عدل، ارزش، کمال، سعادت، توحید، هدایت، ولایت، عبودیت، قرب، رشد، ایمان، معنویت، حیات طیبه.
▫️ بینهایتمحوری.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
حجت الاسلام واسطی.mp3
23.58M
﷽
⚪️ روش امتدادگیری از فلسفه برای علوم انسانی اسلامی.
▫️ استاد واسطی، ۲۳ آذر ۱۴۰۰
▫️ آنچه که به عنوان عصاره تعاریف مختلف در مورد دانش فلسفه می توان مطرح کرد این است که؛ فلسفه عبارت است از؛ هستی شناسی برهانی و به عبارت دیگر فلسفه یعنی پاسخ به این سوال که "در این هستی چه خبر است؟؟"
▫️ مرحوم ملاصدرا در حکمت متعالیه تلاش کرده است بین برهان، قرآن و عرفان و بین وحی، عقل و شهود یک جمعی ایجاد کند و برآیندی را بدست آورد. در فلسفه وحیانی یا اسلامی فیلسوف تلاش می کند آموزه های وحیانی را به شکل برهانی عرضه کند.
▫️ علوم انسانی، علومی است که به فهم، توصیف و تبیین رفتار های انسان در حیطه فردی،جمعی، تاریخی و تمدنی و ماورایی می پردازد و این پردازش در لایه های رفتاری، فکری و احساسی و گفتاری گسترده شده است.
▫️ اگر بخواهیم علوم انسانی اسلامی داشته باشیم باید براساس هستی شناسی اسلامی حرکت کنیم، زیرا هستی شناسی اسلامی جهت گیری خود را از وحی اخذ کرده است.
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti
﷽
⚪️ تحول در علوم انسانی.
▫️ مفهوم: بازتعریف تحلیلهای وجودی در علوم انسانی موجود، بر اساس روشها، نگرشهای زیرساختی در فضای جمعی تخصصی مطلوب.
▫️ نقطه شروع: تغییر رویکرد از خردنگری به کلاننگری شبکهای برای بازتعریف هستیشناسی، و بر اساس هستیشناسی؛ بازتعریف انسانشناسی بر اساس دید شبکهای
▫️ مرکز ثقل: بازتعریف عدل با ملاحظه شبکه هستی؛ عدل شبکهای.
▫️ استاد واسطی
⚪️ تفکر و تمدن شبکهای
⚪️ @vaseti