🌸تمرین مدرسه رام الله
🌺#المعرف_بالاضافه
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
انواع الدموع عشرة
💧الدموع العظيمة و هي دموع ا(الانتصار)
💧الدموع البريئة و هي دموع ا(الاطفال)
💧الدموع المؤثرة و هي دموع ا(التوبة)
💧الدموع الرقيقة و هي دموع ا(المرأة)
💧الدموع الجميلة و هي دموع ا(الوفاء)
💧الدموع الحزينة و هي دموع ا(العزاء)
💧الدموع السعيدة و هي دموع ا(النجاح)
💧الدموع القاسية و هي دموع ا( الالم )
💧الدموع المعبرة و هي دموع ا(الندم)
💧الدموع المخادعة وهي دموع ا(التماسيح)
--------------------
💧💧و اروع الدمع الناتج عن عين بكت من خشية الله
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
🦋🌼 يروى أنَ #الحجاجَ بن يوسف الثقفي حبس رجلاً في حبسهِ ظلماً فكتبَ إليهِ رقعهُ فيها : قدْ مضى منْ بؤسنا أيام ومنْ نعيمكَ أيامَ والموعدِ القيامةِ والسجنِ جهنمَ والحاكمِ لا يحتاجُ إلى بيّنة
🌸 🦋🌼 روایت شده است که حجاج بن یوسف ثقفی مردی را به ناحق زندانی کرد، بر کاغذی به او نوشت که در آن نوشت: ایام بدبختی ما گذشت و ایام سعادت تو گذشت. روز قیامت زندان جهنم و حاکم خداست و نیاز به شاهد ندارد .
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110
مرحوم آیت الله مصباح یزدی می فرماید:
«ما در حوزه، چند سال ادبیات عربی میخوانیم ولی متأسفانه آن هدفی که به خصوص از صرف و نحو منظور هست، خیلی از طلبه ها را به قدر کافی تأمین نمی کند. اگر از اوّل توجه داشته باشند و اساتید هم بیشتر بر آن تأکید کنند که در تجزیه و ترکیب، تمرین زیادتری را داشته و فقط به خواندن متن اکتفاء نکنند، در اینصورت خیلی زودتر به هدف می رسند و به تکرار بسیاری از کتابها و درسهای دیگر نیازی نخواهد بود
📌 مرحوم استاد صفائی حائری می نویسند:
«صرف و همچنین نحو زود به دست می آید اما زود هم فراموش می شود، مگر آن که نه با حفظ بلکه با تجزیه و ترکیب آن را در ذهن جای بدهیم. لا اقل تا چند سال باید روزی نیم ساعت یا چند خط تجزیه و ترکیب کرد
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت استاد لبنانی در جمع دانش آموزان
🌺🌺🌸🌸🌺🌺 @vazife110