eitaa logo
وزنه سیاسی
568 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
17 فایل
تحلیل سیاسی روز
مشاهده در ایتا
دانلود
┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ برگ زرینی از نهج‌البلاغه مولایمان علی علیه السلام 📜 : نامه امام به مالک اشتر نخعی روش برخورد با دشمن ♦️هرگز پيشنهاد صلح از طرف دشمن را كه خشنودی خدا در آن است رد مكن كه آسايش رزمندگان و آرامش فكری تو و امنيّت كشور در صلح تأمين می گردد. لكن زنهار زنهار از دشمن خود پس از آشتی كردن، زيرا گاهی دشمن نزديك می شود تا غافلگير كند، پس دور انديش باش و خوشبينی خود را متّهم كن. حال اگر پيمانی بين تو و دشمن منعقد گرديد، يا در پناه خود او را امان دادی به عهد خويش وفا دار باش و بر آنچه بر عهده گرفتی امانت دار باش و جان خود را سپر پيمان خود گردان، زيرا هيچ يك از واجبات الهی همانند وفای به عهد نيست. كه همه مردم جهان با تمام اختلافاتی كه در افكار و تمايلات دارند، در آن اتّفاق نظر داشته باشند. تا آنجا كه مشركين زمان جاهليّت به عهد و پيمانی كه با مسلمانان داشتند وفادار بودند، زيرا كه آينده ناگوار پيمان شكنی را آزمودند. پس هرگز پيمان شكن مباش و در عهد خود خيانت مكن و دشمن را فريب مده، زيرا كسی جز نادان بدكار بر خدا گستاخی روا نمی دارد، خداوند عهد و پيمانی كه با نام او شكل می گيرد با رحمت خود مايه آسايش بندگان و پناهگاه امنی برای پناه آورندگان قرار داده است، تا همگان به حريم أمن آن روی بياورند. پس فساد، خيانت، فريب، در عهد و پيمان راه ندارد. ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم دکتر علی شریعتی در مورد زن اسیرِ محبوس در قرون وسطی زن اسیرِ آزاد در قرون جدید
مقصر تراشی به سبک پیمانکار و کارفرما! به نام خدا و برای خدا ✍به تازگی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره (پیمانکار پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی شهرستان اراک) در مصاحبه با عصر مرکزی اراک گفته‌اند، که هزینه‌ی هر واحد مسکونی برای سرمایه‌گذاران، بیش از یک میلیارد تومان است... 🔺و از طرف کارفرما هم، فرد غیر متخصصی در راه و شهرسازی، مقصر عدم پیشرفت پروژه ۸۱۰۰ واحدی را معرفی کرده که بموقع پروانه ساخت صادر نکرده است! 🔸با توجه به تأخیر قابل توجه پیمانکار و علی رغم دریافت مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان، مسئولان استان و نهادهای امنیتی اجازه ندهند که مدیرعامل کیسون بجای اجرای عملیات ساختمانی به عملیات تبلیغاتی بپردازد و برای استان و شهرستان، هزینه‌تراشی امنیتی و سیاسی نماید. 🔹معاون عمرانی استانداری، ضمن هوشیاری، باید از هم‌اکنون، ساز و کار پیمانکار را فعال و پروژه را به پیمانکاران بومی بسپارد و هزینه آن را از محل سپرده پیمانکار بپردازند، 🔺چرا که در عقد پیمان با پیمانکار، اگر نگوئیم تخلف و تقلب صورت گرفته، قطعاً شده است! 🔺در حالی که منتظر تحویل واحد مسکونی هستند، پیمانکار مشغول فرافکنی و فرار از انجام تعهد است و کارفرما هم ناتوان در نظارت و برخورد قاطع و بموقع با پیمانکار می‌باشد! و عصر مرکزی و اصلاح طلبان هم خندانند! ولذا چه باید کرد؟! شایان ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️صحنه زیبای بین عاشق و معشوق 🇮🇷 فرمانده پیروز میدان، در آغوش فرمانده کل قوا
✉️ پیام مخاطب سلام وقتتون بخیر بنده معلمم و شاغل در اداره آموزش و پرورش. همه مسائلی که [در گروه اتاق توییت] فرستاده بودن حقیقت داره، متاسفانه در آموزش و پرورش از همه جا معلم جذب می‌کنند و این جذب گروهی و بدون گزینش‌های سخت و با تحقیقات ساده و الکی الان داره نتیجه خودش رو نشون میده. در آموزش و پرورش یک راه برای تربیت معلم وجود دارد بنام دانشگاه فرهنگیان. ولی راه‌های فرعی هم برای استخدام وجود دارد: ماده ۲۸، خرید خدمات، حق‌التدریس‌ها، نهضت و طرح‌های مختلف. آموزش و پرورش بیشتر بنگاه اشتغالزایی است تا تربیت نسل. مسئله دوم شکاف بین نسلی است بین معلمین و نسل جدید. معلمان فعلی اصلا حرف دهه هشتادی و نودی رو متوجه نمی‌شوند. دنیاشون متفاوته. مسئله سوم سیاسی کاری شدید در آموزش و پرورش هست. الان در استان ما چندین اداره مناطق بزرگ با سرپرست اداره می‌شوند. یعنی هنوز ادارات مدیر ندارن، اداراتی هم که مدیر جدید براشون انتخاب شده، در حد کارشناس هستند تا رئیس اداره. چرا اینطور شده؟ [علت] دخالت شدید نهادها و افراد مختلف در انتصاب افراده. از استاندار و فرماندار تا امام جمعه و فرمانده سپاه و به‌خصوص نمایندگان مجلس فعلی و حتی اونایی که سابقا در راس ادارات بودند. همه و همه در فکر وارد کردن افراد خودشون در پست‌های مدیریت و معاونت‌های ادارات آموزش و پرورش است. از مدیر یا معاونی که با رانت و بدون کاربلدی بر سر کار اومده انتظار چی داریم؟ انتظار کار و تحول از این افراد انتظار غلطی است. مسئله چهارم شکاف عمیق بین نسل‌هاست. یک عده از کادر مدارس اصلا در فاز تربیت و... نیستند بلکه خودشون ضدتربیت هستند. یک عده معلم و معاون و مدیر مدرسه دیگه که دغدغه فرهنگ و تربیت و ... دارند، نود درصدشون اصلا کار با کامپیوتر [رو بلد نیستند] ولی دانش آموز ما شب و روزش در شبکه‌های اجتماعی و تحولاتی است که در انها می‌گذرد. خب این دو قشر اصلا حرف همدیگه رو متوجه نمی‌شوند که بخواهند روی هم تاثیر بگذارند. مسئله پنجم حوزه پرورشی به عنوان خط مقدم مقابله با جنگ نرم و... اصلا در اندیشه کارهای تربیتی نیست. حوزه پرورشی تبدیل به ستاد تشریفات مراسمات مختلف شده و معاونین و مربیان پرورشی از افرادی جذب شده‌اند که فقط به‌خاطر حقوق بیشتر معاونت پرورشی یا اعمال مدرک جدید و... به این سمت اومدن و مربیانی که در رشته‌های درسی نتونستند استخدام بشوند در پرورشی بدلیل نیاز شدید جذب شده‌اند. امسال از ده نفر از جذب نیروهای جدید در منطقه شیعه نشین ما چهار نفر از اهل تسنن بودند! خب این می‌خواد فردا چی به دانش آموز یاد بده؟ این مبانی اعتقادیش زمین تا اسمون فرق داره بعد قراره از نماز و ولایت و... در مدرسه به دانش آموز بگه؟ آموزش و پرورش هزار تا کلاف سر درگم داره که برای ساختنش باید بکوبن از نو بسازن. عرفان حلقه، ابتذالات اخلاقی، بهاییت، سنی‌گری، بی‌اعتقادی در مدارس و بین دانش‌آموزان داره موج می‌زنه. انقدر مسائل و مشکلات متعدد هست که اگر بگم تعجب می‌کنید ولی خب کارهای فرهنگی آموزش و پرورش فقط شعاری و من باب رد گزارش و ساختن رزومه است. @GhadiriNetwork
✉️ پیام مخاطب سلام آقای قدیری بنده مدرسه [...] شاگرد شما بودم سال دهم. لازم دونستم حالا که بحث مدارس و معلم‌ها شده، خاطرات تلخی که بیاد آوردم رو بیان کنم. بنده سال یازدهم از مدرسه [...] رفتم و دو سال مدرسه دیگه‌ای تحصیل کردم که دولتی بود ولی توی اون منطقه معروف بود. سال یازدهم به طبع چون نسبتا مذهبی بودم و توی مسائل‌ مختلف سیاسی اجتماعی هم فعال و پیگیر بودم، با بچه‌ها چه زنگ تفریح چه هر فرصتی که پیش میومد وارد مباحث مختلف می‌شدیم و سعی می‌کردم منطقی باهاشون صحبت کنم و درباره مسائل مختلف روشنگری کنم. تا حد خیلی زیادی هم موفق بودم و خیلی وقتا بچه‌ها خودشون میومدن از من سوالای مختلفی می‌پرسیدن و اکثرا قبولم داشتن. اما امان از سال آخر! سال آخر که سال منتهی به کنکور بود چنان معلمامون روی مغز بچه‌ها کار کردن که من کاملا مطمئن بودم که این حجم از ایجاد شبهه‌های مختلف سیاسی و دینی اونم توی یک سال و از طرف تمام معلما اتفاقی نیست. به عنوان مثال عرض می‌کنم، معلم دینی‌مون! اولین جلسه سال آخر که اولین دیدارمون با ایشون بود، به محض اینکه وارد کلاس شد گفت: «ببینید من از این معلم دینیای پخمه نیستم بیام براتون احکام بگم یا مثل این آخوندا [...]، من فقط معلم تست دینی‌ام»! و خلاصه بگم ایشون تا آخر سال جوری تمام وجه‌های دین، کشور و انقلاب رو مسخره و زیرورو کرد که هرچی سال قبل رشته کرده بودم پنبه شد! و این فقط یک مثال بود! دقیقا به خاطر دارم که اون سال، مصادف بود با ماجرای دراویش گنابادی و معلم گسسته‌مون -که از قضا از نظر ظاهری شباهت زیادی به دراویش داشت- کاملا علنی از دراویش حمایت می‌کرد. یا یک جلسه معلم عربی‌مون غایب بود، به جاش یه شخص دیگه‌ای اومد و تمام شبهاتی که فرقه وهابیت مطرح می‌کنن رو به جای درس عربی به خوردمون داد! مثال‌های مختلف زیاده از اون سال عجیب! ولی در کل فضای عجیبی در مدارس حاکمه. @GhadiriNetwork
🔹ان شاءالله در مکتب حاج قاسم شهیدمان🌹 در مدار مغناطیسی علی بن ابی‌طالب قرار بگیریم.... و شویم. میلاد خجسته و سراسر نور مولایمان بر همگان مبارک باد روز پدر هم بر همه محبان آن حضرت مبارک. 🌸🌿🌺🍀🌼🌱🌷🍃🌸 🌺☘🌸🌱🌼🍀🌷🌿🌸 شایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا