فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘دعای امام خامنه ای (حفظه الله)
💠درآستانه بندگی
🔰 #پیام_فرمانده | #رژیم_جعلی_اسرائیل
🔺 رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای "حفظهالله" : «ملّتی از خانه خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدانجا گسیل شوند؛ موجودیّتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیّتی جعلی بر جای آن بنشیند. این، یکی از صفحات ناپاک تاریخ است، که به یاری خدای متعال بسته خواهد شد.»
۱۳۹۵/۱۲/۰۳
#جبهه_مقاومت
🌙@velayat_82
🧡🥀🍂
🥀
❇️ سلام نائب امام زمانم❣
تۅ تکرار نمیشۅی
این منم که وابستهتَر میشوم…!
#امام_خامنه_ای
🖼«شخصيت امام خميني ـ رحمت الله عليه ـ پهلو به افسانه ميزند، هيچ رهبري سياسي، نميتواند ادعا كند كه مردمش با او پيوندي چنين نيرومند دارند.»
🌙@velayat_82
بنابر این اگر روزى جامعه اسلامى که نماد جریان حق است منحرف شود و به جایى برسد که هم مردم به فساد کشیده شوند و هم حکومت ها فاسد گردند و در نتیجه جابجایى خوب و بد، معروف و منکر و حق و باطل در عرصه حیات اجتماعى صورت گیرد، خداوند شرایط را به گونه اى محقق مى سازد که گروه خداپرستان و مؤمنان قیام کنند و جامعه را از فساد به صلاح برگردانند؛ همان طور که حادثه عظیم عاشورا در تاریخ اسلام از مصادیق روشن آن است.
⤵️مقام معظم رهبرى با توجه به این سنت الهى است که مى فرماید:
من احساس مى کنم که انقلاب اسلامى یک ضرورت بود براى اسلام. یک نیاز بود براى مسلمین. سنّت الهى بود براى حفظ دین و حفظ احکام الهى. مطلب بعدى این است که انقلاب اسلامى یک حادثه تاریخى است نه یک حادثه منطقه اى. اساساً انقلاب، هر انقلابى در جغرافیاى انسانى مثل زلزله و آتشفشان در جغرافیاى طبیعى است. زلزله و آتشفشان از لحاظ اصل بروز ناشى از تکاثف انرژى هاى مختلف طبیعى است. انقلاب هم در جغرافیاى انسانى، ناشى از انباشته شدن انرژى هاى انسانى و انفجار این انرژى هاست.
با توجه به این خصوصیات است که انقلاب اسلامى یک تفسیر اسلامى و الهى بوده و به معنى زنده کردن دوباره اسلام است؛
⤵️چنان که رهبر معظم انقلاب مى فرماید:
انقلاب یک تفسیر اسلامى و الهى است. ما انقلاب را یک تحوّل اخلاقى، فرهنگى و اعتقادى مى دانیم که به دنبال آن ها تحول اجتماعى، اقتصادى و سیاسى و آنگاه رشد همه جانبه ابعاد انسان ها مى آید. همان طور که در آیه قرآن است «ان الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم» هر وقت انسان ها خصلتهاى بد، ضعفها، نقص ها و بى ایمانى ها را در خودشان تغییر دادند، اوضاع و احوال اجتماعى آنها تحول پیدا خواهد کرد. هیچ چیز هم جلوگیر آن نخواهد بود. براى شروع این حرکت و تحول همگانى، انسان ها باید احساس تکلیف کنند.
🔵ضرورت انقلاب اسلامى
بسیارى از صاحب نظران علل وقوع انقلاب اسلامى در ایران را بررسیده اند و به نحوى کوشیده اند تا یکى از نظریه هاى ابراز شده از سوى اندیشمندان غربى درباره انقلاب را بر انقلاب اسلامى تطبیق نمایند. آنان ضرورت وقوع انقلاب اسلامى را بیشتر در عواملى نظیر مدرنیزاسیون، توطئه ى خارجى، اقتصاد و مسائل سیاسى، اجتماعى، فرهنگى و مذهبى دانسته اند. در حالى که با کالبدشکافى دقیق انقلاب اسلامى ایران به تطبیق ناپذیرى این نظریات بر آن حکم خواهیم نمود.
در دیدگاه مقام معظّم رهبرى، انقلاب یک ضرورت طبیعى بر اساس سنّت هاى الهى بود. توضیح اینکه؛ نظام هستى به عنوان مظهر و تجلّى اراده و مشیّت الهى، مشمول قوانین و سنّت هایى است که نه تغییرپذیرند و نه جایگزین بردار. بشر چه بخواهد و چه نخواهد و قدرتمندان چه راضى باشند و چه نباشند، این سنّت ها تحقق مى پذیرند. یکى از این سنّت ها تجلّى حق و پیروزى آن بر باطل است. یعنى جریان هستى و اداره امور عالم و نیز اعمال اختیارى انسان باید با تدبیر الهى و متکى بر معرفت صحیح اداره شود تا سعادت او تأمین و تضمین گردد.
⤵️مقام معظم رهبرى مى فرماید:
انقلاب ما و حرکت ما اسلامى است. از جهت دیگر براى مردم دنیا امروز بسیار مى تواند آموزنده باشد و به عنوان یک تجربه ملموس و عملى مطرح بشود. انقلاب ما از باب انطباق با سنت هایى که در قرآن براى نهضت ها و تحولات جهانى و تحولات اجتماعى ذکر شده، از جهت انطباق با این پیشگویى هاى قرآن و قوانینى که ذکر مى کند و سنن الهى نیز اسلامى است. تفسیر و تحلیل قرآن نسبت به تحولات اجتماعى عمیقاً مغایر با تحلیل و تفسیرى است که مکاتب مادى ذکر مى کنند.
در قرآن کریم براى تحولات مادى یک اصول و نقاط عطف و انگیزه ها و اهرم ها و عوامل دیگرى ذکر شده، غیر از آنچه که در تحلیل ها و تفسیرهاى مادى وجود دارد. ما نگاه مى کنیم مى بینیم عیناً آنچه در انقلاب ما اتفاق افتاد منطبق بر همین تفسیرها و تبیین هاى الهى است که سنن آفرینش را براى ما بیان مى کند.
⤵️مقام معظم رهبرى مى فرماید:
عین همین بعثت با یک تفاوت در جامعه ما و در زمان ما به وجود آمده است، آن تفاوت این است که بعثت آن روز به معناى بیدار شدن یک انسان و پیغمبر شدن او بود و در بعثت امروز دیگر رسالت در آن نیست بلکه بعثتى در راستاى بعثت پیغمبر است؛ یعنى همینطور که پیغمبر اسلام وقتى مبعوث شد جامعه زمان خودش را بیدار کرد. ما امروز یک بار دیگر با نداى پیامبر، با فریاد بعثت رسول گرامى بیدار شدیم.
در تحلیل نهضت انبیاء روشن مى شود که پیامبران سه وظیفه عمده به عهده داشتند؛
الف ـ تعلیم معارف، جهان بینى، مقررات و احکام الهى،
ب ـ تربیت و تزکیه مردم و رشد دادن و شکوفا ساختن استعدادهاى آنان براى اداره خویش،
ج ـ مدیریت بالفعل جامعه و تشکیل و اداره نظام حکومتى.
ما نیز بر طبق حکم الهى امروز چنین الگویى را براى خود برگزیده ایم و انقلابمان را منطبق بر حرکت اسلامى صدر اسلام مى دانیم و شک نداریم که انقلاب اسلامى مثل بعثت و پیام نبوت منطبق با قوانین آفرینش و خواست و اراده الهى است و ملت رشید ایران در مبارزه خود چونان مسلمانان صدر اسلام با ایثار و فداکارى همان هدف را تعقیب کرده و خط بعثت آنان بر خط کفر و الحاد و طغیان و شیطنت به پیروزى مى پیوندد و پیروزى حق بر باطل آشکار مى شود.
مقام معظم رهبرى معتقدند امام راحل (ره) براى حیات دوباره اسلام درست همان راهى را پیمود که رسول اعظم(ص) پیمودند و فلسفه انقلاب نیز همان حرکت نبوت ها در طول تاریخ براى حمایت از مستضعفان و کوبیدن گردن کشان و سلطه گران و طاغوت ها به سنگ است. ایشان وجوه شباهت فراوانى را میان انقلاب اسلامى ایران و صدر اسلام در زمینه هاى دوران تبلیغ، کادرسازى، مبارزه، جنگ ها، شهدا و جانبازان، مخالفین و ترفندهاى آنها و... یادآور مى شود که حاکى از الگوپذیرى انقلاب ما از صدر اسلام و انقلاب پیامبر(ص) است.
⤵️مقام معظم رهبرى در این باره مى فرماید:
دین یک نظام اجتماعى به بشر ارائه مى کند و نه فقط یک سلسله عبادات و عادات. هرچند عبادات و عادات نیز انباشته از روح زندگى و در جهت همان نظام است و این نظام اجتماعى مبتنى بر همان جهان بینى است و ساخته به شکل آن است. آزادى و برابرى انسان ها، عدل اجتماعى، خودآگاهى افراد جامعه، مبارزه با کژى و زشتى، ترجیح آرمان هاى انسانى بر آرزوهاى شخصى، توجه و یاد الهى، نفى سلطه هاى شیطانى و دیگر اصول اجتماعى نظام اسلامى و نیز اخلاق و رفتار شخصى و تقواى سیاسى و شغلى، همه و همه ملهم و زاییده آن جهان بینى و برداشت کلى از جهان و انسان است.
اسلام، نظام هاى مبتنى بر زور و قلدرى و زاینده ظلم، جهل، اختناق، استبداد، تحقیر انسان و تبعیض نژادها، ملت ها، خون ها و زبان ها را رد مى کند و غلط مى شمرد و با هر آن نظام و کس که به ستیزه نظام اسلامى کمر بندد، با شدت و مقاومت مى ستیزد و به جز آن، با همه انسان ها چه هم کیش و چه ناهم کیش به محبت و مساعدت امر مى کند. بر چنین پایه ها و با چنان هدف هایى انقلاب اسلامى در ایران پدید آمد و نظام جمهورى اسلامى را بنا نهاد.
⤵️مقام معظم رهبرى در این باره مى فرماید:
در انقلاب اسلامى، اسلام کتاب و سنت، جایگزین اسلام خرافه و بدعت؛ اسلام جهاد و شهادت، جایگزین اسلام قعود و اسارت و ذلت؛ اسلام تعبد و تعقل، جایگزین اسلام التقاط و جهالت؛ اسلام دنیا و آخرت، جایگزین اسلام دنیاپرستى یا رهبانیت؛ اسلام علم و معرفت، جایگزین اسلام تحجّر و غفلت؛ اسلام دیانت و سیاست، جایگزین اسلام بى بند و بارى و بى تفاوتى؛ اسلام قیام و عمل، جایگزین اسلام بى حالى و افسردگى؛ اسلام فرد و جامعه، جایگزین اسلام تشریفاتى و بى خاصیت؛ اسلام نجات بخش محرومین، جایگزین اسلام بازیچه دست قدرت ها؛ و خلاصه اسلام ناب محمدى(ص) جایگزین اسلام امریکایى گردید.
اساسى ترین مبناى جهان بینى الهى و اسلامى، اصل توحید به معنى اعتقاد به وجود خدا و قدرت غیبى او و حاکمیت علم، قدرت، عزت، جلال، جمال مطلق، اراده و مشیّت او بر هستى، است و همه امور دیگر به نحوى از انحاء به توحید باز مى گردند. یکى از نکات برجسته و قابل توجه در زمینه انقلاب اسلامى ایران این بود که دین اسلام سازنده فرهنگ ملّى شد و به همین جهت امورى نظیر جهاد، شهادت، پیروى از انسان باتقوا و عادل، بیزارى از ظلم و ظالم، اتحاد و همبستگى، توکل به خدا و... در متن این فرهنگ قرار گرفت و خمیرمایه حرکت انقلابى مردم شد و پیروزى را براى مردم به ارمغان آورد.
‼️ حسادت و غیرت یکدیگر را تحریک نکنید!
✍من همیشه به مردهای جوان توصیه میکنم،
که شما در معاشرت با نامحرم و "حتی محارم" کاری نکنید و حرفی نزنید که
👈 زنانِ خود را وادار به حسادت کنید .
✍به دختران جوان هم سفارش میکنم، که در برخورد با "مردهای بیگانه"، کاری نکنید و حرفی نزنید که حسّ حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک نمایند.
‼️این حسادتها بدبینی میآورد و پایههای محبّت را سُست میکند و از ریشه میسوزاند.
💠امام خامنه ای
خطبه عقد ۷۹/۹/۱۰
🌙@velayat_82
☀️رهبر معظم انقلاب
خداوند متعال از زن و مرد تنها خوشش نمیآید، مخصوصا آنهایی که جوانند و بار اولشان است. مخصوص جوانها هم نیست. خدای متعال از زندگی مشترک و مزدوج خوشش میآید. آدم تنها، مرد تنها و زن تنها که همه عمر را به تنهایی میگذرانند، از دید اسلام یک چیز مطلوبی نیست. مثل یک موجود بیگانه است در مجموعه پیکره انسانی. اسلام این طور خواسته که خانواده، سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه باشد نه فرد تنها.
📚مطلع عشق مقام معظم رهبری ۱۳۷۵
#سلام_فرمانده
☀️رهبر معظم انقلاب
"شهیدان برای چه رفتند به میدان جنگ که به شهادتشان منتهی شد؟ این مهم است. در بسیاری از این وصیتنامههای شهدا اسم مبارک امام هست، مسئلهی حجاب هست، مسئلهی انقلاب هست؛ اینها انگیزه [شهدا] است."
#سلام_فرمانده
۹۹/۱۲/۲۵
☀️رهبر معظم انقلاب
اگر کار برای خدا و به قصد انجام تکلیف و کسب مرضات الهی شد.
خداوند به آن برکت میدهد اثر میدهد جذابیّت میدهد و دلها را به طرف آن جلب مےکند.
#امام_زمان
☀️رهبر معظم انقلاب
در زمینهی خدمت، كار را باید جهادی كرد؛ جهادی به معنای بیقانونی نیست. دوستانی كه ما سالها با خیلی از شماها كار كردیم - با بسیاری از شما برادرها در زمینههای مختلف همكاری داشتیم - میدانید روحیهی من را، من آدم دعوت كنندهی به بیقانونی نیستم؛ بشدّت ضدّ این بیقانونی هستم، امّا معتقدم در همان چهارچوب قانون، دو جور میشود كار كرد: یك كار كار مرسوم اداری، یك كار كار جهادی. كار جهادی یعنی از موانع عبور كردن، موانع كوچك را بزرگ ندیدن، آرمانها را فراموش نكردن، جهت را فراموش نكردن، شوق به كار؛ این كار جهادی است. كار را باید جهادی انجام داد تا انشاءالله خدمت بخوبی انجام بگیرد.۱۳۹۲/۰۶/۰۶
🌙@velayat_82
☀️رهبر معظم انقلاب
بنده بارها عرض كردهام - در جلسات خصوصی با بعضی از شماها در طول این سالها - معتقد نیستم به پیشرفتِ بدون عدالت. ما این دهه را اسم گذاشتیم به "دههی پیشرفت و عدالت". پیشرفت بدون عدالت همان نتیجهای را خواهد داد كه شما از تمدّن پرجلوهی غرب، امروز دارید مشاهد میكنید. ثروت و قدرت و علم و فناوری، بیشتر از آن چیزی كه اینها دارند برای این دوره تصوّر نمیشده؛ اینها حدّاكثر را دارند، امّا در عین حال شما ملاحظه كنید آنجا عدالت وجود ندارد. حالا در زمینهی عدالت قضایی، در تبلیغات سینمایی و داستانی و مانند اینها، حرف زیاد میزنند - كه غالباً، یعنی صدی هشتاد، دروغ است؛ اطّلاعاتی كه انسان در زمینههای قضایی دارد هم [ نتیجه میدهد كه] این خبرها نیست در غرب - امّا در زمینهی اقتصادی كه كاملاً واضح است. كسانی هستند كه از گرسنگی میمیرند، كسانی هستند كه در سرمای فرض كنید كه ده درجه زیر صفر در فلان كشور میمیرند، یا از گرمای چهل درجه میمیرند! چرا انسان در گرمای چهل درجه به هلاكت بیفتد و بمیرد؟ جز این است كه سر پناه ندارد، خانه ندارد، در گوشهی خیابان است، [در] گرمای چهل درجه، آب هم به او نمیرسد، از بین میرود؟ اینها وجود دارد؛ و [ از طرفی] ثروتهای انبوه افسانهای هم امروز در غرب وجود دارد. این بیعدالتی است، ما این را نمیخواهیم، اسلام این را از ما نخواسته. ما پیشرفت را لازم داریم، پیشرفت به همان معنایی كه امروز در ادبیّات غربی بهعنوان توسعه یاد میشود، ما اسمش را میگذاریم پیشرفت؛ این پیشرفت، قطعاً بایستی همراه با عدالت باشد. خب، در قرآن هم شما ملاحظه میكنید؛ همهی ارسالِ رُسُل و انزال كتب و مانند اینها «لِیَقُومَ النّاسُ بالقِسط» است؛ برای این است كه جامعه با قسط زندگی بكند. بنابراین، این هم شاخص بعدی است كه این را دائماً باید در نظر داشت. 1392/06/06
☀️رهبر معظم انقلاب
نماز است که مایه های لازم ایثار و گذشت و توکل و تعبد را که پشتوانهی حتمی واجبات پرخطر و دشوار همچون جهاد و نهی از منکر و زکات است، در روح آدمی پدید میآورد و او را شجاعانه بدان میدانها گسیل میدارد. هنگامی که به خاطر هجوم دشمن، فریضهی جهاد اهمیت مییابد، یا بر اثر دشواری زندگی قشرهایی از مردم، فریضهی زکات و انفاق، همه را مخاطب میسازد، یا به اقتضای تلاش دشمن در عرصهی فرهنگ و اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر واجب همگانی میشود، در همهی این شرائط، نماز، نه فقط از شأن «خیرالعملی» فرونمیافتد، بلکه به مثابهی پشتوانهی روحی و معنوی همهی مجاهدتها و ایثارها و خطرپذیریها، بر اهمیت آن افزوده میشود. 1376/07/07
🌙@velayat_82
🔰 اگر یک ملّت بخواهد مستقل باشد باید قوی باشد
🔺 رهبر انقلاب : یک ملّت اگر بخواهد مستقل و سرافراز باشد، از منابع حیاتی خودش به میل خودش و به سود خودش استفاده کند، رأی خودش را در مسائل اساسی خودش به کار ببندد و مجبور به پیروی از رأی این و آن نباشد... همیشه در ترس و لرز زندگی نکند... باید چه کار کند؟ باید قوی باشد.
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
#ایران_قوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | عناصر پیوسته قدرت
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: «قدرت ملّی که میگوییم یک امر مرکّب است، یک مجموعه است؛ یک مجموعهی بههمپیوسته است. قدرت ملّی را در یک نقطهی خاصّی، در یک جریان و حرکت خاصّی نباید دید، [بلکه] یک امری است که مجموعهای از عناصر وجود دارد که اگر اینها جمع شد، قدرت ملّی به وجود میآید.»
۱۴۰۰/۱۲/۱۹