eitaa logo
ولایت خورشید
61 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معیار
🇮🇷 📝 مراقب باشیم هرچه در فضای مجازی میبینیم باور نکنیم 🆔 http://eitaa.com/meyarpb 🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
🌺نکته ها وپند های زیبا🌺 👌آنقدر خوب باشيد که ببخشيد، امّا آنقدر ساده نباشيد که دوباره اعتماد کنید! 👌اگر احساس افسردگی دارید، درگير گذشته هستید. اگر اضطراب دارید، درگير آینده اید و اگر آرامش دارید،در زمان حال به سر میبرید. 👌یک نكته را هرگز فراموش نكنيد: لطف مکرّر، حقّ مسلّم می‌گردد! پس به اندازه لطف کنيد... 👌قدر لحظه‌ها را بدانيد! زمانی میرسد که دیگر شما نمی‌توانید بگوئید جبران میکنم. 👌از کسی که به شما دروغ گفته نپرسيد: چرا؟ چون سعی میکند با دروغ‌های پی‌درپی، شما را قانع كند! 👌غصّه‌هایتان را با قاف بنویسيد تا هرگز باورشان نکنيد!انگار فقط قصّه است و بس... 👌هیچ بوسه‌ای جای زخم‌زبان را خوب نمیکند! پس مراقب گفتارتان باشيد... 👌جادّه‌ی زندگی نبايد صاف و هموار باشد وگرنه خوابمان می‌برد! دست‏اندازها نعمت بزرگی هستند... 👌و نکته‌ی آخراینکه : هیچوقت فراموش نكنيد كه :" دنيا تكرار نمی‌شود، پس خوب وسالم زندگی کنید. @masjiddmosabnejafershahrood
تقویم نجومی ، اسلامی. ✴️ امروز یکشنبه 👈 14 خرداد/جوزا 1402 👈15ذی القعده 1444 👈 4ژوئن 2023 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. 🏴سالروز رحلت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران. ⭐️ احکام دینی و اسلامی . ❇️ روز مبارک و شایسته ای برای امور زیر است : ✅ مسافرت رفتن. ✅ داد و ستد و تجارت. ✅معاملات. ✅آغاز نویسندگی و نگارش کتاب و مقاله و پایان نامه و... ✅دیدار با علماء و اشراف و بزرگان. ✅و درخواست از روساء و مسولین خوب است. ✈️ مسافرت:مسافرت خوب و مفید است. 🔭 احکام نجوم. 🌓 امروز :قمر در برج قوس است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است : ✳️ رفتن به خانه نو. ✳️جابجایی و نقل و انتقال. ✳️جهیزیه بردن. ✳️خواستگاری و عقد ازدواج. ✳️شروع به کار و آغاز شغل. ✳️و شراکت و امور مشارکتی خوب است. ⚫️ طبق روایات ، اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث سرور و شادی میشود. 💉🌡حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن ،خون_دادن یا حجامت فصد،زالو انداختن در این روز، از ماه قمری،سلامت آفرین است. 😴😴تعبیر خواب. خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 16 سوره مبارکه " نحل " است. و علامات و بالنجم هم یهتدون... و چنین استفاده میشود که برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد. ان شاءالله. و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید. 💅 ناخن گرفتن یکشنبه برای گرفتن_ناخن، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز یکشنبه برای بریدن و دوختن لباس_نو روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ وقت استخاره در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه یافتاح که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد . 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت_علی_علیه_السلام و فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸بامید پرورش نسلی مهدوی ان شاءالله
🔴 🔴🔴 🔴🔴 🔴 ﷽ قرائت و تلاوت صفحه ۵۶۲ قرآن کریم و مصحف شریف 👈 به نیت سلامتےوظهور امام زمان(عجل الله فرجه الشریف)وهدیه به‌ پیامبران‌ و ۱۴معصوم‌ و حضرت‌ زینب کبری وحضرت معصومه علیهم‌السلام، امام راحل، شهدا، و هدیه به روح همه اموات، پدران و مادران آسمانیمان، اموات مومنین ومومنات، آمرزش گناهان و شفاے بیماران و اداء دین ذوالحقوق و سلامتی و عاقبت به خیری خودمون و فرزندانمون ان شاءالله قربه الی الله 🔴 🔴🔴 🔴🔴🔴 @masjiddmosabnejafershahrood
صفحه ۵۶۲ مصحف شریف سوره مبارکه ملک تلاوت‌روزانه‌یک‌صفحه‌قرآن
4_5951652335162755076.mp3
952.4K
🔸ترتیل صفحه ۵۶۲ با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : ماهور 🛑 فایل بدون ترجمه
4_5951652335162755077.mp3
1.8M
🔸ترتیل صفحه 562 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
ترجمه آیات امروز از تفسیر المیزان سوره 67 /سوره مبارکه الملك صفحه 562 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (1) متعالى و والا است آن که فرمانروايى فقط به دست او است; و او بر هر چيزى توانا است. (1) الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ (2) همان که مرگ و زندگى را پديد آورد تا شما را امتحان کند که کدامتان نيکوکارتريد; و او است عزّتمند و آمرزگار. (2) الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ۖ مَا تَرَىٰ فِي خَلْقِ الرَّحْمَٰنِ مِنْ تَفَاوُتٍ ۖ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَىٰ مِنْ فُطُورٍ (3) همان که هفت آسمانِ طبقه طبقه آفريد; در آفرينش رحمان هيچ ناهماهنگى نمى بينى، پس چشم خود را برگردان [و بنگر] آيا هيچ شکافى (خَلَلى) مى بينى؟ (3) ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنْقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِيرٌ (4) سپس چشم خود را مکرّر برگردان تا سرانجام، چشمت رانده و درمانده به سوى تو بازگردد. (4) وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ ۖ وَأَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابَ السَّعِيرِ (5) و همانا نزديک ترين آسمان را با چراغ هايى (ستارگانى) زينت کرده ايم و آنها را وسيله راندن شياطين [از استراق سمع] قرار داده ايم، و براى آنها عذاب آتشِ برافروخته آماده ساخته ايم. (5) وَلِلَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ (6) و براى کسانى که به پروردگار خود کفر ورزيده اند، عذاب جهنّم خواهد بود و چه بد بازگشتگاهى است! (6) إِذَا أُلْقُوا فِيهَا سَمِعُوا لَهَا شَهِيقًا وَهِيَ تَفُورُ (7) وقتى که در جهنّم ـ که در حال فوران است ـ افکنده مى شوند صدايى گوش خراش از آن مى شنوند. (7) تَكَادُ تَمَيَّزُ مِنَ الْغَيْظِ ۖ كُلَّمَا أُلْقِيَ فِيهَا فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُهَا أَلَمْ يَأْتِكُمْ نَذِيرٌ (8) چيزى نمانده است که از غيظ پاره پاره شود; هر بار که گروهى در آن افکنده شوند، نگهبانانش از آنان مى پرسند: آيا اخطارکننده اى براى شما نيامد؟ (8) قَالُوا بَلَىٰ قَدْ جَاءَنَا نَذِيرٌ فَكَذَّبْنَا وَقُلْنَا مَا نَزَّلَ اللَّهُ مِنْ شَيْءٍ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِي ضَلَالٍ كَبِيرٍ (9) مى گويند: چرا، همانا براى ما اخطارکننده آمد، ولى تکذيب کرديم و گفتيم: خداوند هيچ چيزى نازل نکرده است و شما جز در گمراهى بزرگى نيستيد. (9) وَقَالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ (10) و مى گويند: اگر [سخن پيامبران را] مى شنيديم يا خود تعقّل مى کرديم، در زمره اهل آتش افروخته نبوديم. (10) فَاعْتَرَفُوا بِذَنْبِهِمْ فَسُحْقًا لِأَصْحَابِ السَّعِيرِ (11) اين گونه به گناه خود اعتراف مى کنند، پس لعنت بر اهلِ آتش افروخته باد. (11) إِنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ (12) همانا آنان که در نهان از پروردگار خود خشيت دارند، براى آنان آمرزشى و اجرى بزرگ خواهد بود. (12)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۵۶۲: هدف از آفرینش زندگی و مرگ: به فرموده‏ ی این آیات، هدفِ خدا از آفرینش انسان­ها و قرار دادن زندگی و مرگ برای آن­ها، «امتحان» آن­هاست. واژه‏ ی امتحان در زبان عربی، به معنای «قرار دادن طلا در کوره‏ ی آتش برای خالص شدن» است[1]. در کوره‏ ی آتش، ناخالصی­ ها از طلای خالص جدا و دور افکنده می­ شود، و آنچه می­ ماند، طلای خالص است. دنیای ما نیز محل نمایان شدن «گوهر ناب تسلیم» یا «ناخالصی و ناپاکی» در وجود افراد است. برای معلوم شدن این خلوص یا ناخالصی، انسان­ها در کوره‏ ی حوادث قرار می­ گیرند و با دستورهای خدا آزمایش می­ شوند. در این هنگام روشن می­ شود که کدام­یک از بندگان خدا در برابر خواست او تسلیم بوده و کدام­یک نافرمانی کرده­ اند. البته آزمایش­های خدا، برای آگاهی او از وضعیّت ما نیست؛ بلکه به فرموده‏ ی امام علی علیه السلام ،[2] برای لایق شدن انسان­ها برای دریافت پاداش یا جزای خداست. آری، همان­طور که اگر بدانیم قدری طلا در میان توده­ ای خاک وجود دارد، نمی­ توانیم آن خاک را بین جواهر قیمتی دیگر قرار دهیم، و باید آن را جدا کنیم و در کوره قرار دهیم تا طلای خالص از ناخالصی­ ها جدا شود، انسان نیز باید در کوره‏ ی امتحان قرار بگیرد و شایستگی خود را برای حضور در پاک­ترین محل جهان، یعنی بهشت، نشان دهد. از این رو خداوند در آیات 2 و 3 سوره‏ ی عنکبوت می­ فرماید: «آیا مردم گمان می­ کنند که با گفتن «ایمان آوردیم»، بدون این­که امتحان شوند، رها می­ شوند؟ در حالی­که [می­ دانند] ما پیشینیان آنان را آزمایش کردیم؟ پس بی­ شک خدا راست­گویان را مشخص می­ کند و حتماً دروغ­گویان را [نیز] معلوم خواهد کرد.» نکته‏ ی مهمّی که در آیه­ ی مورد بحث، جلب توجّه می­ کند، این است که خدا می­ فرماید: او مرگ و زندگی را آفرید تا ما را بیازماید و معلوم شود که اعمال و رفتار کدام­یک از ما «بهتر» از دیگران است، و نه «بیشتر». آری، آنچه نزد خدا اهمیّت دارد، «کیفیت عمل» است، و نه «کمیّت و مقدار آن». این، نکته‏ ی ظریفی­ ست که شاید بسیاری از مدّعیان دین­داری از آن غافل باشند. چه­ بسا افرادی که عبادت­ های فراوانی انجام می­ دهند، مرتّب صدقه می­ دهند، حج می­ گزارند و به زیارت می­ روند؛ ولی اعمالشان از پاکی و خلوص لازم برخوردار نیست و معمولاً برای خوشامد مردم و از روی «ریاکاری» انجام می­شود؛ در حالی که آنچه مهم است، پاکی و خلوص اعمال است، و نه مقدار آن. در حدیثی از پیامبر‹ در مورد آیه‏ی مورد بحث می­خوانیم: «منظور خدا این نیست که کدامتان بیشتر عمل می­کنید؛ بلکه منظور این است که کدامتان بهتر عمل می­ کنید. عملِ بهتر، تنها با پروا از خدا و نیّت راست و نیکو به دست می­آید.»[3] البته به یاد داشته باشیم که منظور از کم یا زیاد بودن عمل در این روایت، اعمال مستحب است، و نه واجب. انسان نمی­ تواند به بهانه‏ ی پاک نبودن قلب و نیّت، از اعمال واجب سر باز زند؛ زیرا اعمال واجب، وظایفی­ است که خداوند بر گردن ما نهاده است و هیچ­ کس نمی­تواند آن­ها را ترک کند. [1] - ر.ک به لسان العرب، ذیل ریشة «محن» [2] - نهج­ البلاغه، خطبة144 [3] - الکافی، ج2، ص16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا