🇮🇷جملات برگزیده رهبری
درباره «۲۲ بهمن و دهه فجر»🇮🇷
................................................
🇮🇷🔻۱- بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت. ۱۳۶۸/۱۱/۰۴
🇮🇷🔻۲-هر گاه و هر جا که از پیروزی ۲۲ بهمن یادی و نامی آورده می شود، چهره ی شهید و نقش خونین شهادت، در برابر چشم ها پدیدار می گردد. ۱۳۶۸/۱۱/۱۹
🇮🇷🔻۳-دههی فجر، در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و آن بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱
🇮🇷🔻۴-دههی فجر، آن آیینهیی است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دورههای تاریک و قرون خالیه، بایستی ما می نشستیم و اسمی از اسلام می آوردیم. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱
🇮🇷🔻۵- برگزاری دههی فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمهی شعبان باشد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱
🇮🇷🔻۶-خاطرهی امام، بیش از همیشه، در دههی فجر و بیستودوم بهمن است. حتّی بیشتر از مراسم سالگرد رحلت امام، این بزرگداشت نشاندهندهی شخصیت آن بزرگوار است. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱
🇮🇷🔻۷- دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کردهاند. ۱۳۶۹/۱۰/۱۱ ۲۲
🇮🇷🔻۸-بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است. ۱۳۷۸/۱۱/۰۶
🇮🇷🔻۹-در روزهای دهه فجر از همه چیز شایستهتر تکریم شهیدان و خضوع در برابر روح فداکار آنهاست. ۱۳۷۹/۱۱/۱۲
🇮🇷🔻۱۰-دشمنان سعی میکنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را به یاد مردم میآورد. سعی میکنند امام را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، تجسّم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. ۱۳۸۰/۱۱/۰۳
🇮🇷🔻۱۱-حادثه بیستودوم بهمن و پیروزی انقلاب، پایان تحقیر ملت ایران بود. ۱۳۸۰/۱۱/۲۱
🇮🇷🔻۱۲- اگر انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما نبود و اگر اسلام پرچمدار انقلاب و تحوّل در این کشور نبود، هیچ امیدی وجود نداشت که سلطه جهنّمىِ تحقیرآمیز امریکا و حکومت دیکتاتورىِ قسىّالقلب پهلوی از این مملکت برکنده شود. ۱۳۸۱/۰۳/۱۴
🇮🇷🔻۱۳-راهپیمایی بیستودوم بهمن در جهان یک پدیده بی نظیر است؛ هیچ کشوری در هیچ مراسمی چنین اجتماعی را در شهرهای بزرگ و کوچک به خود نمی بیند و به یاد ندارد؛ این مخصوص شماست. ۱۳۸۲/۱۱/۲۴
🇮🇷🔻۱۴- راهپیمایی بیستودوم بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ نشاندهندهی عزم عمومی ملت ایران است؛ مظهر همان چیزی است که هر دشمنی را در هر حد و اندازهیی از اقتدار نظامی و توانایی های تبلیغاتی و سیاسی، مرغوب میکند. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹
🇮🇷🔻۱۵-ملت ایران هر سال با حرکت خود در بیستودوم بهمن، دشمن را در جای خود متوقف و وادار به عقبنشینی کرده. ۱۳۸۳/۱۱/۱۹
🇮🇷🔻۱۶- روز ۲۲ بهمن و راهپیمائی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی است؛ مظهر اقتدار ملت ایران است؛ مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همهی شرائط به خیابان ها می آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار می دهند؛ این خیلی باعظمت است.
🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩
☫
🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥
🇮🇷🇮🇷الله اکـــــــــــــــبر🇮🇷🇮🇷
#لبیک_یا_خامنه_ای
#دهه_فجر
#بانگ_الله_اکبر
@navad_siasi
🌺 ترک جهاد موجب نابودی عقل میشود
✍️خطبه 27 نهج البلاغه حضرت امير مي فرمودند که جهاد چقدر باعث ترقي و عظمت و ترک جهاد چقدر موجب ذلت و سقوط مي شود 🔹{ اما بعدُ فان الجهاد باب من ابواب الجنۀ فتحه الله لخاصۀ اوليائيه} جهاد دري است از درهاي بهشت منظور از در بودن يعني راهي است که انسان بايد طي کند تا به آن در برسد و از آن در عبور کند مجاهدين راهي طي کرده اند، جهاد که راه آساني نيست آمادگي جهاد، جهادي که اسلام مي خواهد اين يک خودسازي مي خواهد شايستگي مي خواهد، اين در به روي هر کسي باز نيست اين در را خدا به روي خاصۀ اولياي خود گشوده است 🔹{و هو لباس التقوي} اين لباس تقوي است، هر اندامي شايسته پوشيدن اين لباس نيست { و درع الله الحصينۀ و جُنته الوثيقۀ} زره محکم پروردگار است خداوند جهاد را زرهي قرار داده براي حفظ اسلام و مسلمين، همان طورکه زره، مجاهد را حفظ مي کند و سپر محکم است و همان طور که سپر در جهاد آن شخص را حفظ مي کند به طور کلي جهاد حافظ و سپر محکمي براي نگهداري اسلام است.
🔹{فمن ترکه رغبۀً عنه البسه الله ثوبَ الذُلّ و شملۀ البلاء و دُيث بالصغار و القماءۀ و ضُرب علي قلبه بالاسهاب و أُديل الحق منه بتضييع الجهاد،و سِيم الخسف ومُنع النصف} حالا کسي که ترک کرد و ملتي که جهاد را ترک کرد خداوند بر آن ملت لباس ذلت (شملة) به معناي همان لباس است و لباسي که سراسر بدن را فرا گيرد، و بر آن ملت پوشش بلاء و گرفتاري را مي پوشاند و محکوم است به حقارت و عقب ماندگي { وضرب علي قلبه بالاسهاب} خداوند طوري مي کند که ملتي که جهاد را ترک کند کم عقلي درآن ملت به وجود مي آيد، عجيب است واقعاً ! ملتي که ضعيف باشد و از همه چيز محروم باشد کم کم آن عقل و درک و فهم خود را نيز از دست مي دهد در آن ملت خود کمتربيني بوجود مي آيد چون راه ها برايش بسته شده است مدتي مقهور و ذليل زندگي کرده، ديگر فکرش مرده، ديگر فکر نمي کند بتواند کار مهم انجام دهد ناچار است به کارهاي پست تن دهد (الاسهاب) يعني ذهاب عقل، دردلش عقل و خرد تضعيف مي شود نمي تواند حقيقت را درست درک کند خودش را گم مي کند و حق از او گرفته مي شود و خوار و ذليل مي شود و از عدالت محروم مي ماند( النصف) يعني عدالت.
استبداد. باعث ذلت مردم مي شود { فمن ترکه البسه الله ثوب الذل} استبداد باعث بوجودآمدن چند چيز است 🖍️اول جهل که مردم را بي سواد، غافل و جاهل نگه میدارد. البته جهاد هم هميشه با شمشير نيست، جهاد يعني مقاومت در برابر ظلم و جور و استبداد و استکبار.
ا مردم کوفه را جاهل نگه داشته بودند، به جنگ امام حسين(ع) مي رفتند و افتخار مي کردند.
🖍️ دوم استبداد ديني است، وقتي که جهاد ترک شد استبداد و استکبار قدرت پيدا کرد يک علمايي بوجود مي آوردند که اين علماء به نام دين مردم را زير سيطره استبداد و استکبار نگاه مي دارند که کارهاي ظالمان و مستکبرين را توجيح مي کنند مانند معاويه که به عمر و عاص و ابو هريره و… را به وجود آورد، علماي زيادي ساخته بودند اينها کساني هستند در لباس دين وعّاظ السلاطين يکي از مظاهر استبداد و استکبار همين است که اينها را مي سازند طوري هم به آنها وِجه مي دهند که مردم زير پر و بال آنها مي روند مردمي که ذليل شدند و مفاخر و دين خودشان را کنار گذاشتند و هرچه آنها بگويند عمل مي کنند.
آيت الله طباطبايي (رحمۀ الله عليه) در تفسير الميزان { لا ترکنوا الي الذين ظلموا فتمسکم النار } مراجعه کنيد مي گويند که اين آيه مربوط به اين است که کساني بوجود مي آيند که دين را به نفع ظالمين توجيح مي کنند و آنچه که به نفع دين هست نمي گويند و از آن چيزهايي که به ضرر دين هست مي گويند اين رکون بالظالمين است، بنابراين دومين مظهر جهل، بوجود آوردن وعّاظ السلاطين وعلمائي که کمک مي کنند به ظلم و ظالم و کار آنها را توجيه مي کنند.
يکي از مثال ها محمد بن مسلم زهري که در تحف العقول يک نامه اي از امام سجاد يا سيد الشهدا است براي اين شخص، او يک عالمي بوده ولي طرفدار بني اميه بوده است، حضرت مي فرمايد { جعلوک قطبا و اداروا بک رحي مظالهم و جعلوک جسراً } تو يک عالمي هستي که رو به قطبي کرده اي که آنها آسياي ظلم خودشان را برگِرد محور تو مي چرخانند تو را يک پلي کرده اند که مظالم خودشان را از تو عبور مي دهند {و جعلوک ثلّماً} و نردباني شده اي و از تو به آن اوج ظلمها بالا مي روند اين است که دومين مظهر استبداد بوجود آوردن وعّاظ السلاطين است
🖍️ سوم فرهنگ شدن شاه پرستي، طوري کرده بودند که مردم شاه را يک چيز مقدسي مي دانستند با اينکه امام (رضوان الله عليه) در آن دفتر تبيان شان گفته اند که شاهنشاه يکي از القاب شياطين است
🖍️چهارم اختلاف انداختن ميان مردم
📚( تنبيه الامۀ و تنزيۀ الملۀ نائيني است آيت الله نائيني
@velayateali
🌺#جهاد۶_ نتیجه ترک جهاددرقرآن،
و عذاب آنها
🔹#دنیاظرف اعتبار ونابود شدن است اماآخرت ظرف حقیقت.✍️ {و برزوا لله جمیعاً} همه حضور پیدا کردند ضعفایی که تن داده بودند به سلطه حاضرند، مستکبرین هم حاضرند، ضعفاء به #مستکبرین می گویند {إنّا کنّا لکم تبعاً} ما دردنیا به جای جهاد با شما از شما تبعیت کردیم و زیر سلطه شما رفتیم { فهل انتم مغنون عنّا من عذاب الله من شیء} آیا میشود امروز باری از دوش ما بردارید و ازعذاب ما کم کنید {قالوا لو هدانا الله لهدیناکم سواءٌ علینا أ جزعنا أم صبرنا ما لنا من محیصٍ} مستکبرین می گویند ما اگر راهی پیدا کرده بودیم برای نجات خودمان، خودمان آن راه را می رفتیم، بر شما و ما مساوی است چه آنکه جزع و فزع کنیم چه نکنیم، امروز راه فراری نیست، این در سوره ابراهیم سوره 14 قرآن آیه 21 است،✍️ ودیگری {وإذ یتحاجّون فی النار} باز یکدفعه دیگر سلطه پذیران با مستکبران درآتش جهنم که با هم هستند با هم محاجّه می کنند {إنّ ذلک لحق تخاصم اهل النار} در میان اهل نار تخاصم فراوان است {الأخلاء یومئذٍ بعضهم لبعضٍ عدو إلا المتقین} تمام دوست ها در روز #قیامت با هم دشمن می شوند غیراز متقین { و اذ یتحاجّون فی النار} باز درآتش با هم محاجّه دارند یعنی تنازع دارند {فیقول الضعفاء للذین استکبروا انّا کنّا لکم تبعا فعل انتم مغنون عنّا نصیباً من النار} ما در دنیا از شما تبعیت کردیم { قال الذین استکبروا انّا کلٌ فیها} هم #سلطه پذیر و هم سلطه گر هر دو در آتنش جهنم اند {إنّ الله قد حکم بین العباد}📚 آیه 48 سوره غافر،
🌺#جهاد در آیات #قرآن مجید است از جمله ی آیات، آیه 25 از سوره حدید، سوره ی 57 از قرآن مجید (حدید یعنی آهن) آهن اشاره ای دارد به همان جهاد است {لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط و انزلنا الحدید فیه بأس شدید و منافع للناس و لیعلم الله من ینصره و رسله بالغیب إنّ الله قویّ عزیز} د آیه مربوط به خط سیر انبیاست، اما خوب در مسئله نبوت اولین مسئله که باید مورد توجه واقع شود مسأله نبوت است که اصلی می باشد از اصول دین که خداوند متعال افرادی را برگزیده به عنوان نبیّ و آنها برای هدایت مردم این مطلب هم دلیل عقلی دارد و هم نقلی.
دلیل نقلی در قرآن کریم در سوره ی فاطر سوره ی 35 قرآن آیه 24 {وإن من أمة الا خلا فیها نذیر} هیچ امتی نبود الاّ آنکه در آن پیغمبری از جانب خداوند متعال برانگیخته شده و مبعوث شده. . خطبه ی اول نهج البلاغه است ا پنج تا وظیفه و برنامه برای پیغمبران معین می کند،و،و و اول در فطرت انسان ها پیمانی میان انسان و خدا وجود دارد پیغمبران خواستند همین پیوند و پیمان را آشکار کنند و طلب ادا کنند. دوم نعمت های خدا را مردم فراموش می کنند پیغمبران خواستند که این نعمت ها را به یاد مردم بیاورند . سوم پیغمبران خواستند که احتجاج کنند برای مردم حجت را تمام کنند و چهارم در عقول مردم خزائن فراوان وجود دارد گاهی تبلیغات فراوان، پرده هایی روی این دفائن عقول می کشد پیغمبران خواستند آنچه در عقول مردم به عنوان خزائن و دفائن وجود دارد آنها را برانگیزند پرده ها را کنار بزنند و پنجم پیغمبران می خواهند آیات پروردگار را که با تقدیر و اندازه توأم است به مردم نشان دهند سقفی که بالای سرش آسمان و زمینی که در زیر پای آنها گسترده شده است و وسیله ی زندگی که برای حیات انسان ها لازم است و اجل هایی که مردم را به مرگ و میر سوق می دهد و دردها و مشکلاتی که مردم را پیر می کند و حوادثی پشت سر هم برای مردم بوجود می آید، بعد از این موضوعات {من سقف فوقهم نبی مرسل او کتاب منزل او حجۀ لازمه او محجۀ قائمۀ} حجت لازمۀ امامت است خداوند هیچ وقت مردم را از نبی مرسل و کتاب منزل و امامت و حجۀ خالی نگذاشته این دلیل نقلی مطلب است، دلیل عقلی مطلب اینکه بعد از اعتراف و شناخت به این که این عالم یک پروردگار حکیم و قادری دارد و یکی از کارهای آن حکیم این است که هدایت کند مردم را و راهنمایی کند، در جای، جای آیات قرآن این منظور هدایت ذکر شده {الذی خلق فسوّی والذی قدّر فهدی} و {ربّنا الذی اعطی کلّ شیء خلقه ثم هدی} این آیه 50 از سوره طیه سوره 20 قرآن است و معنی آن این است که خداوند به هر موجودی خلقت خاصی داده و او را هدایت کرده.🔹در شفاء ابن سینا در بحث نبوت می گوید {والحاجۀ الی هذا الانسان أشدّ من إنبات الشعر علی الحاجبین و تقعیر الأخمص فی القدمین} می گوید خداوند در خلقت به یک ریزه کاریهایی که انسان به اهمیّت آنها کمتر توجه می کند، توجه داشته و بوجود آورده، خداوند متعال در کنار پلک های چشم مژه آفریده اگر این مژه ها نبودند گرد و غبار وارد صفحه ی لطیف چشم میشد و از طرف دیگر در شدت و ضعف نوری که وارد صفحه ی چشم میشود مؤثراست وخیلی مهم است و همین طور در زیرپای انسان یک برجستگی و فرورفتگی هست که آنها در راه رفتن انسان خیلی مؤثر است اگر زیر پا صاف میشد راه رفتن برای انسان مشکل میشد اما آن خطوط و برجستگی که زیر پای انسان هست اینها خودشان خیلی مؤثر است. ابن سینا می گوید {والحاجۀ الی هذا الانسان} احتیاج به نبیّ أشد است از موژه هایی که در کنار پلک های چشم روییده و از ابرو که در بالای چشم قرار دارد و همین طور أشدّ است از آن فرورفتگی و برجستگی که زیر پا وجود دارد خداوندی که این ریزه کاریهایی که شاید در درجه دوم و سوم قابل اهمیّت باشد را در خلقت بوجود آورده آیا پیغمبری که باید مردم را راهنمایی کند نباید بوجود بیاورد پس خداوندی داریم عالم و حکیم، حاجت هر حاجت مندی را برآورده می کند هر موجودی را هدایت می کند، انسان هم احتیاج به هدایت دارد آن وقت خداوند هم جسم نیست که بیاید با مردم معاشرت کند، حرف بزند پس باید پیامبری بفرستد که این پیامبر از جنس بشر باشد با انسان ها ارتباط داشته باشد تا انسان ها را هدایت کند🔹 ما رسل خود را همه را با بینات فرستادیم چون اگر بیّنه نباشد آن موقع هر کسی إدعا می کند واز این جهت که نبوت یک مقام مشامخی است برای این که هر کسی ادعای این مقام را نکند باید از جانب خداوند بیّناتی داشته باشد تا اینکه ثابت شود این نبیّ از جانب خداست، بیّنات هم شامل معجزات می شود و هم شامل حجج و براهین چون پیغمبران دو جور بیّنات دارند یک بینات آنها شقّ القمر است و معجزات و ... و یک بیّنات آنها دلایل و براهین است که در برابر عقول مردم حجج قاطعة، حجج بسیار کاملی است. ما
@velayateali
👇 تمام پیغمبران را مجهّز کردیم به بیّنات و {أنزلنا مع الکتاب} کتاب مایکتب است آن وحی الهی است که می نویسند و هم منزّل می شود و آن می شود کتاب، مثل قرآن، تورات، انجیل این وحیی که پشت سر هم بیاید اینها را جمع می کنند و می شود کتاب، همه پیغمبران بزرگ کتاب داشتند {والمیزان} میزان یعنی وسیله ی سنجش، وسیله ی سنجیدن حقّ و باطل، و خداوند متعال آن را به همراه پیغمبران دینی فرستاده، دین و معارف دین وسیله ی سنجش حق و باطل است در عالم میزان زیاد است، میزان سنجیدن گرما، درجات گرما، درجات سرما، درجات فشار خون و امثال آنها فراوان اما میزان حق و باطل را خداوند متعال به همراه انبیاء فرستاده تا با آن میزان اشخاص سنجیده شوند که آن اشخاص چقدر طرفدار حق اند چقدر طرفدار باطل اند در چه حدی از طرفداری حق و در چه حدی از طرفداری باطل می باشند، حوادث هم سنجیده می شوند، حوادثی که بوجود آمده، باطل بوده اند یا حقّ بوده اند واعمال نیز سنجیده می شوند که عمل ها چه اندازه با حقّ مطابقت دارند و چه اندازه ندارند واخلاق هم سنجیده می شود و همچنین عقاید و افکار و اندیشه ها همه با آن میزان الهی سنجیده می شوند این است که درقرآن در این آیه می فرماید که ما خط سیری برای پیامبران داریم و تمام آنها را با بیّنات فرستادیم و همراه آنها کتابی بوده است. میزان و هدف این است که {و یقوم النّاس بالقسط} این آیه عجیب است، تمام پیغمبران با این تفصیل که آمدند هدف این بوده که مردم به عدل قیام کنند، عدالت در میان مردم برقرار باشد، اینقدر عدالت مهم است که تمام این جریان ها برای این است که مردم قیام کنند به قسط، چرا؟ برای اینکه انسان یک موجود اجتماعی است تا دراجتماع عدالت برقرار نباشد درآن اجتماع نمی شود زندگی کرد، اسلام میخواهد یک اجتماعی بوجود بیاورد، پیغمبران می خواستند یک اجتماعی بوجود بیاورند که آن اجتماع، اجتماعی کامل باشد و کمال اجتماع به این است که درآن اجتماع حقوق رعایت شود و حد و مرزها مشخص مشخص شود و بر اساس آن حدّ و مرزها حقوق مشخص میشود. @velayateali
🔹ترامپ رها شود فساد روی زمین را فرا میگیرد
✍️وَ قالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طالوتَ مَلِكًا قالواْ أَنَّى يَكونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنا وَ نَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَ لَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمالِ قالَ إِنَّ اللّهَ اصْطَفاهُ عَلَيْكُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً في الْعِلْمِ وَ الْجسْمِ وَ اللّهُ يُؤْتي مُلْكَهُ مَن يَشاءُ وَ اللّهُ واسِعٌ عَليمٌ) [میگوید یکی اینکه طالوت علم دارد و یکی اینکه بسط دارد در علم و جسم، بسط در عالم یعنی گسترش علمی دارد به تمام ابعاد دینی احاطه دارد، دوم بدن سالم دارد، بدن سالم یک نعمتی است این که عقل سالم در بدن سالم است، جبهه ی جنگ و میدان جنگ و قدرتهای اینجور بدن سالم لازم دارد،
چون در فکر انسان، در کار انسان مؤثر است {زاده بسطۀ فی العلم و الجسم} گفت خداوند متعال به او بسط در#علم داده و هم جسم قوی دارد {والله یوتی ملکه من یشاء} و خداوند هر کس را که اراده کند به او سلطه و قدرت میدهد. بالاخره جریان طالوت است وباید لشکر فراهم کنند و حرکت کنند، در این آیه امتحانهای فراوانی هست که خیلی عجیب است در بین راه شما به یک آبی میرسید که از آن آب هرکس بخواهد یک مشت بخورد اشکالی ندارد بیشتر بخواهد بخورد او دیگر لیاقت شرکت در جهاد را ندارد آنها اکثراً آمدند و آب زیاد خوردند چون هوا خیلی گرم بود و راه دور بود عده ای هم به این جهت کناره زده شدند حالا باید غربال شوند و افراد صد درصد لایق جلو بیایند، خوب آن افرادی که لایق بودند ماندند {ولما برزوا لجالوت و جنوده قالوا ربّنا افرغ علینا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین} گفتند پروردگارا حالا خود صبر را به ما بده صبرکامل و قدمهای ما را استوار بدار، به ما کمک کن، خوب وقتی که اشخاص به این چنین و با این توکل و با این اخلاص آمدند {فهزموهم بإذن الله} شکست دادند لشکر جالوت را به اذن الله {و قتل داود جالوت} داوود در آنجا حضور داشت، داوود جالوت را کشت {وآتاه و الله و الملک و الحکمۀ} ملک و #حکمت را خداوند به داوود داد {و علمه ممّا یشآء} و آنچه خداوند میخواست به داوود یاد داد خوب این دلالت دارد که قرآن کریم واقعاً کتاب هدایت و تربیت است نه تنها هدایت میکند بلکه مجاهد میپروراند آن روح جهاد و روح خروش را در انسان ایجاد میکند حالا ببیند نتیجه چه میشود؟ {ولولا دفع الله النّاس بعضهم ببعض لفسدت الارض} اگر جهاد نباشد زمین را فساد فرا میگیرد (این حکمت و فلسفه ی #جهاد است) خداوند متعال بوسیله ی جهاد بعض را به بعض دفع میکند یعنی فاسدها را به صالح ها، دشمنان را به مجاهدین دفع میکند و عقب میزند اگر این چنین نبود زمین را فساد فرا میگرفت. {تلک آیات الله نتلوها علیک بالحق} این از آیات پروردگار که این قدر اثر گذار است در روح انسان و #مجاهد پرور است
📚٢۴٧بقره
@velayateali
💠 تحلیل جامع از امامت طولانی حضرت مهدی «سلام الله علیه»
✍️ مبلغ نخبه سیّد محمّدتقی قادری
اگر بخواهیم نسبت به امامت حضرت مهدی علیه السلام پس از شهادت پدرش امام حسن عسکری علیه السلام است شناخت و معرفت لازم پیدا کنیم در صورتی چنین معرفتی حاصل می شود که بتوانیم پرسش هایی که در زمینه امامت طولانی آن حضرت وجود دارد را بشناسیم و پاسخ آن پرسش ها را بدانیم.
▫️«دلیل ضرورت استمرار امامت»
▫️ «دلایل قرآنی بر امامت حضرت مهدی علیه السلام»
▫️ «دلیل روایی برامامت حضرت مهدی علیه السلام»
▫️«راه اثبات ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف»
▫️«راز و سر غیبت امام عصر علیه السلام»
▫️«راههای اثبات عمر طولانی امام زمان علیه السلام»
▫️علائم ظهور حضرت مهدی علیه الاسلام
▫️«تحلیل ظهور یمانی پیش از ظهور امام مهدی علیه السلام»
▫️ حرام بودن توقیت و تعیین زمان ظهور
▫️ویژگی منتظران واقعی امام زمان علیه السلام
▫️مکان ملاقات و تشرف در عصر غیبت کبرا
▫️مشخصه های مهدی باوران
🌐 مشاهده متن کامل یادداشت:
قسمت اول👇
https://www.balagh.ir/content/20953
قسمت دوم👇
https://www.balagh.ir/content/20955
🌱 رسانه باشیم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @balagh_ir
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
نِعمَتِ الدّارُ الدُّنيا لِمَن تَزَوَّدَ مِنها لاِخِرَتِهِ حَتّى يُرضِيَ رَبَّهُ عز و جل، و بِئسَتِ الدّارُ لِمَن صَدَّتهُ عَن آخِرَتِهِ، و قَصَّرَت بِهِ عَن رِضاءِ رَبِّهِ.
🔹نيكو خانه اى است دنيا كسى را كه براى آخرتش از آن توشه برگيرد تا پروردگارش را خشنود كند؛ و بد خانه اى است كسى را كه از آخرت بازش دارد و دستش را از خشنودى پروردگارش كوتاه سازد.
📚المستدرك على الصحيحين : ج ٤ ص ٣٤٨ ح ٧٨٧٠
#حدیث امروز
📜 در مملکتی که...
✏️ براى بِرّ و خوبى به والدين برنامهريزى كنيم، كه چه زنده باشند و چه مرده، به يادشان باشيم و كارى كنيم و قدمى برايشان برداريم.
✏️ براى برادر و خواهر، بستگان و ذَوِالارحام، همسايهها، همشهرىها و... كه همه مبتلا هستند، قدمى برداريم. آنهايى كه مبتلا به هزار فساد و زنا و فحشاء و درگيرى هستند، چه كسى بايد برايشان كار كند و قدمى بردارد؟
✏️ اگر در مملكتى هستى كه تمامش تاريك است، اين نشان مىدهد كه تو يك كبريت هم روشن نكردهاى.
✏️ نبايد مسأله را توجيه كنيم و بگوييم ديگران اقدام نكردهاند، كه تو بايد فرض كنى، كسى جز تو در اين عالم نيست. بايد خود شروع كنى و هر مقدمهاى را كه مىخواهد، فراهم نمايى.
📄 برشی از کتاب
📚 اخبات
#سیر_و_سلوک
▫️ #عین_صاد | عضو شوید