هدایت شده از زیر آسمان شهر
نتایج کنکور ،نابرابری آموزشی در ایران را به خوبی آشکار کرد👇
برای این که بدانیم وضعیت آموزش در ایران چگونه است و امکانات و خدمات و فرصت های مناسب آموزشی چگونه در بین استان های کشور توزیع شده است خوب است که به نتایج کنکور امسال بنگریم تا موضوع هر چه بهتر برای ما روشن شود. دست کم نتایج کنکور امسال به خوبی هر چه تمام تر نشان داد که مراد و مقصود از نابرابری آموزشی در ایران چیست. بیش از ۸۰ درصد پذیرفته شدگان برتر کنکور از مدارس خاص(هیأت امنایی؛ غیر انتفاعی؛ سمپاد؛ شاهد؛ استعدادهای درخشان و تیزهوشان) که از قضا شهریه های سرسام آور و باور نکردنی هم دریافت می کنند، بوده اند و این یعنی دامن زدن به نابرابری آموزشی و طبقاتی شدن امر آموزش به دست نهادهای دولتی. مطابق با اصل ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. اصلی که حالا دیگر به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده است به گونه ای که حتی مدارس دولتی نیز کم و بیش تا شهریه ای دریافت نکنند اقدام به ثبت نام دانش آموزان نمی کنند!!
برخی مدارس دولتی بیش از ۵۰۰ نفر دانش آموز را ثبت نام می کنند که در هر کلاس درس حدود ۳۵ تا ۴۰نفر حضور می یابند و کیفیت آموزشی هم در حد صفر است. یکی از دوستان صمیمی من می گفت برای ثبت نام پسرم در هنرستان به هر هنرستان دولتی رفتم زیر ۴۰۰نفر دانش آموز نداشتند و امکانات کارگاهی شان هم بسیار ناچیز بود که به هیچ وجه کفاف این تعداد دانش آموز را نمی داد!! بماند که در مناطق محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان و سایر مناطق یا مدرسه ای برای دانش آموزان وجود ندارد و یا اگر هم وجود دارد مدارس بسیار بی کیفیت از هر حیث است!!! آن گاه این دانش آموزان محروم از ابتدایی ترین امکانات و فرصت های آموزشی قرار است با دانش آموزانی که در مدارس لاکچری تهران و سایر کلان شهرها با بهترین امکانات و خدمات تحصیل می کنند در مسابقه ای کاملاً نابرابر به نام کنکور با یکدیگر رقابت کنند!! دانش آموزانی که علاوه بر برخورداری از مدارس لاکچری برای کلاس های کنکور نیز از فرصت های عالی برخوردار اَند. مثلاً معلم خصوصی از ساعتی ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان !!! چه کسانی می توانند از چنین امکانات و فرصت های عالی بهره مند شوند؟ یقیناً خانواده های ثروتمند و پول دار!! در مقابل، چه کسانی محروم می شوند؟ خانواده های فقیر و محروم در مناطق محروم!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!
وجود و فعالیت این مدارس لاکچری بارزترین نماد و نمود بی عدالتی و فاصله طبقاتی در نظام آموزشی کشور و جامعه محسوب می شوند و نشان می دهند که عده ای قلیل با ثروت های بی حد و اندازه که بعضا حاصل رانت خواری و ویژه خواری نیز هستند می توانند فرزندان خود را به این مدارس با شهریه های گران قیمت و سرسام آور و با بهترین و به روزترین امکانات بفرستند. علاوه بر شهریه های بسیار گزاف امکانات خاص این مدارس نیز بسیار وسیع و گسترده است تا جایی که دارای سالن های غذاخوری، ورزش، بازی و سرگرمی، استخر، استودیوهای نمایش فیلم، اتاق های مجهز رایانه، اردوهای مسافرتی پر زرق و برق هستند. در مقابل، مدارس کپری و فرسوده در مناطق محروم کشور با کم ترین امکانات به دانش آموزان خود خدمات می دهند. آشکار است که دانش آموزان مدارس لاکچری با رتبه های برتر در بهترین رشته ها و دانشگاه ها پذیرفته می شوند و دانش آموزان مدارس کپری و فرسوده هرگز یا قبول نمی شوند و یا اگر هم قبول شوند در ضعیف ترین و بی کیفیت ترین دانشگاه های مناطق محروم و این یعنی دامن زدن به نابرابری آموزشی!! شرح این هجران و این خون جگر/ این زمان بگذار تا وقت دگر!!!
نتایج بررسی رتبه های ۱تا۵۰ دانشگاهها در چند سال اخیر هم ثابت کرده است که به تعداد انگشتان دست ، این نخبگان دانش آموزی و دانشجویی هم در ایران نمانده و به دیار فرنگ مهاجرت کرده اند و دست آورده علمی برای ایران اسلامی نداشته اند.
هدایت شده از بی نهایت
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸دعا، وسیلۀ کینهزدایی (ذغال روی فرش) 🔸
همۀ کسانی را که از آنها گله دارید، مثل دانۀ تسبیح ردیف کنید و یکییکی دعایشان کنید. نخستین اثر این دعا این است که حبۀ آتشی را که در دلتان بوده، بیرون میاندازید.
قدیمها که قلیان کشیدن مرسوم بود، گاهی ذغال گداخته از سر قلیان روی قالی میافتاد و فرصت اینکه بروند و انبر بیاورند، نبود؛ ناچار آن آتش را با دستشان برمیداشتند و دور میانداختند. اگر کسی از تو غیبتی کرده یا نسبت ناروایی به تو داده، این آتش افتاده روی دلت که از قالی گرانبهاتر است. تا بخواهی برایش ثابت کنی که تو تقصیرکار نبودهای، سوختهای! پس دعایش کن. اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش میداند که چطور مسئله را حل کند.
📖 تمثیلات اخلاقی، جلد یک، صفحه ١٧
هدایت شده از ✅صبح صادق🌕
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آبروی همه مسلمانان...
🇮🇷خدا قوّت🌹
https://eitaa.com/hdeghatolghoran
هدایت شده از ✅صبح صادق🌕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از ✅صبح صادق🌕
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم:
🔴 اعتراض امام جمعه محترم ،معزز وبابصیرت شهرضا به شعار وفاق ملی
کلمة حق، یراد به الباطل
#تریبون_انقلاب
💠کانال یازهــــــــرا ( س)
رسانه حجـــــــــاب
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟
حقیقت ماجرای عیدالزهرا
و ابولولو چیست ؟
استاد نهج البلاغه
استاد مهدوی ارفع
#بدعت
پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟
حقیقت ماجرای عیدالزهرا
و ابولولو چیست ؟
استاد نهج البلاغه
استاد مهدوی ارفع
#بدعت
پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
هدایت شده از حاج علی تی.وی 😎✌️
8.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ویدئوی جدید #حاج_علی ✌️
👈 این قسمت: #وفاق_ملی با شماها؟؟
_ نه ممنون!😊
#وفاق_میلی
#انقلابیون #پزشکیان
🖥 عضو کانال "حاجعلی تیوی" بشید 👇
https://eitaa.com/joinchat/3052077319Cc23b92694b
هدایت شده از میثم تـمّار
34.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥حرف اصلی بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✅کانال #میثم_تمار 👇
@meysame_tammarr
هدایت شده از KHAMENEI.IR
#خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
💠درباره هویت واحده «امت اسلامی»
📌مسئله اساسیِ بنده مسئله امت اسلامی است
👈فراموش نکنیم که یک امّتیم
🔸بله، بعضی ایرانی هستیم،
🔹بعضی عراقی هستیم،
🔸بعضی شامی هستیم و غیر ذلک،
♦️لکن این مرزها حقیقت «امت اسلامی» را تغییر نمیدهد
❗️نمیشود که من خودم را مسلمان بدانم اما
⭕️از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا میکشد، خودم را غافل بدانم
❌این خلاف تعالیم اسلامی و اصول اسلامی است
👇ممکن است شما بشخصک نتوانید یک کاری به کمک او انجام بدهید امّا
🤝همدلی و همدردی یک حقیقتی است
🔺این بایست وجود داشته باشد
👌در نمازهای جمعه
👌در اجتماعات بزرگی که در ارتباط با عناصر برجسته و زبده اهل سنّت در بخشهای مختلف تشکیل میشود،
🎙عنوان «امت اسلامی» را تکرار کنید
💠درباره فعالیت دشمنان برای ایجاد و تشدید اختلاف در مسلمانان
⏪نفْسِ همین نشستن ما دُور هم، یک عدّهای را به عکسالعمل وادار میکند
⭕️البتّه در این زمینه انگلیسها صاحب تجربه بیشتری هستند،
⭕️آمریکاییها هم اخیراً از آنها یاد گرفتهاند
🔷باید بدانیم که عوامل مؤثّر فکری،
🔹تبلیغی،
🔹رسانهای،
🔹اقتصادی دارند کار میکنند
🚨برای جدا کردن شیعه و سنّی در داخل کشور ما و در همهجای دیگر
☝️در کشور ما از بعد از پیروزی انقلاب این فعّالیّت بیشتر شد
❇️علاجش این است که ما بر روی «وحدت» تکیه کنیم
🏷اهمیت وحدت
👈وحدت یک تاکتیک نیست، وحدت یک اصلی از اصول اسلام است
✨وحدت یک امر قرآنی است:
💠وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لاتَفَرَّقوا💠
🔺اجتماع حتّی در اعتصام به حبلالله مورد نظر قرآن و شریعت اسلامی است
💠وَ اِن طائِفَتانِ مِنَ المُؤمِنینَ اقتَتَلوا فَاَصلِحوا بَینَهُما فَاِن بَغَت اِحداهُما عَلَى الاُخرى فَقاتِلُوا الَّتی تَبغی حَتّىٰ تَفیءَ اِلىٰ اَمرِ الله💠
🔺مسئله اتّفاق و اتّحاد اینقدر مهم است که اگر کسی بَغی کرد،
🔺با آن مسلمان باید مقاتله کرد برای اینکه او را به وحدت برگردانیم
💠اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَةٌ فَاَصلِحوا بَینَ اَخَوَیکُم💠
🔺یعنی مسئله وحدت یک اصل قرآنی است و ما نباید از آن غفلت کنیم
⛔️یک عدّهای وحدت را مخدوش میکنند؛
👈بعضی دانسته، بعضی ندانسته.
📌عوام از طرفین، ندانسته این کار را میکنند؛
📌خواص، خیلیشان دانسته این کار را میکنند؛
☝️باید با اینها مقابله کرد
📌نمیفهمند؛ ضرر اختلاف مذهبی را
📍برای دنیای اسلام،
📍برای خود اسلام،
📍برای امّت اسلامی،
📍برای یکایک ملّتهای مسلمان درک نمیکنند؛
💢جریان مخالف را تحریک میکنند؛
⚠️شما میبینید یک جریان تکفیر پیدا میشود،
⭕️عالم شیعه را هم میزند،
⭕️شیخالاسلام سنندج را هم میزند،
⭕️مولوی حسینبُرِ بلوچستان را هم میزند؛
❌برایش فرقی نمیکند، برایش شیعه و سنّی تفاوتی ندارد؛
❗️با هر کسی که انگیزه وحدت در او هست، دشمنی میکند.
☝️خب، این دشمن است؛ از این معنا نمیشود اغماض کرد.
🌟بحمدالله در سطح کشور، جامعه اهل سنّت علیرغم وجود اینهمه توطئه و انگیزههای خصمانه، مقابله کردند
✨ما از اهل سنّت ۱۵هزار شهید داشتهایم
✅هدف ما عزّت امّت اسلامی است؛
👈عزّت امّت اسلامی هم جز با اتّفاق و اتّحاد به دست نمیآید
❇️امروز به نظر من یکی از واجبات قطعی، حمایت از مظلومان غزّه و فلسطین است
📌هر کس هر جور میتواند؛
👌یکی میتواند پول بدهد
👌یکی میتواند سلاح بدهد
👌یکی میتواند کمک سیاسی بکند
👌یکی میتواند تبلیغ کند، در منبر، در نماز جمعه مطلب را بیان کند
🚨اگر چنانچه ما از این تکلیف سرپیچی کنیم، قطعاً مسئول خواهیم بود
🍀امیدواریم انشاءالله خدای متعال امّت اسلامی را سربلند کند
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حضور سرزده رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی
🔹پزشکیان: به نظر اینجانب، اگر قصد داریم مشکلات کشورمان را حل کنیم و در منطقه در برابر تجاوزات بیگانگان ایستادگی کنیم، لازم است وحدت و انسجام هم در داخل کشور و هم میان کشورهای اسلامی شکل بگیرد.
🔹باید از اختلافات چشمپوشی کنیم و با همبستگی و همکاری، به سوی اهداف مشترک حرکت کنیم. در نهایت، آنچه بهعنوان میثاق مشترک قرار خواهد گرفت، چشمانداز سیاستهای کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه خواهد بود.
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از زیر آسمان شهر
تیکه ای از کتاب:
یک روز از سرِ بی کاری به بچه های کلاس گفتم انشایی بنویسند با این عنوان که "فقر بهتر است یا عطر؟"
قافیه ساختن از سرگرمی هایم بود.
چند نفری از بچه ها نوشتند "فقر".
از بین علم و ثروت همیشه علم را انتخاب می کردند.
نوشته بودند که "فقر" خوب است چون چشم و گوش آدم را باز می کند و او را بیدار نگه می دارد ولی عطر، آدم را بیهوش و مدهوش می کند.
عادت کرده بودند مزیت فقر را بگویند چون نصیبشان شده بود.
فقط یکی از بچه ها نوشته بود "عطر".
انشایش را هنوز هم دارم. جالب بود.
نوشته بود "عطر حس هایي را در آدم بیدار می کند که فقر آنها را خاموش کرده است".