تأثیر روانی و عقلانی در حصول اطمینان نسبت به کلامش دارد. امّا پس از علم به صحت و حق بودن کلام، طبق کلام حضرت امیرالمؤمنین امام علی ـ علیه السّلام ـ، نباید پذیرش سخن حق تحت تأثیر گوینده آن سخن قرار بگیرد. به عبارت دیگر تخصّص و جایگاه علمی گوینده کلام مقدمه واز عوامل اطمینان آور نسبت به کلام اوست، امّا این بدان معنی نیست که پس از حصول اطمینان از صحت یک کلام، شخصیت افراد را در آن دخیل بدانیم.
در مسائل اسلامی و امور مربوط به دین نیز مراجعه به فقهاء به عنوان کارشناسان و متخصصین امور دینی تضمین کننده اسلام و احکام آن، و عامل اساسی در حصول اطمینان به صحت کلام آنهاست، اطمینانی که در مراجعه به دیگران حاصل نمیشود. لذا وجدان و عقل حاکم است بر این که در امور دینی، مانند سایر امور به متخصصینِ امر مراجعه شود، زیرا احتمال اشتباه در کلام آنها بسیار ضعیف است و اعتماد و وثوق به سخن آنان غیرقابل انکار است.
البته باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که کلام اهل بیت واجد معانی و دقایقی است که ممکن است برخی از آنها را ما بفهمیم مطالب دیگری که می توان از این حدیث و امثال آن استفاده کرد این می تواند باشد که شخصیت افراد همیشه انسان را مجذوب خود می کند و گاهی به خاطر این امر از درستی کلام آنها غفلت می کنیم این روایت به این مطلب می تواند اشاره داشته باشد که همیشه به دنبال این نباشید که سخن را چه کسی گفته است و چه بسا افرادی ،البته از غیر معصومین، ما مجذوب و شیفته شخصیت آنها شده ایم اما به خاطر عدم عصمت و شاید مسائل دیگری دچار خطا و لغزش و اشتباه شوند، ولی در عین حال افرادی را که ما به آنها اعتنا نمی کنیم ممکن است به خاطر نگاه به مسأله از زاویه ای دیگری مطلب مطابق با واقع و صحیح را بیان کنند.
نیز این احادیث به نحوی آزادی بیان را در ضمن خود دارند که بگذارید افراد اظهار نظر شان را بنمایند و به صرف اینکه فلان شخص است، مانع از اظهار نظر شان نشوید، شاید مطلب حقی را بگویند که برای شما مفید باشد. البته این نکته مهم را باید خاطر نشان کرد که در اسلام خود شخصیت افراد درمسائل سیاسی واجتماعی واظهارات مهم و حساس که ممکن است موجب آشوب و فتنه گردد، همیشه مورد نظر بوده، لذا این امربیشتردرمباحث عقلی وبرهانی مطرح است و در تمامی مسائل و جریانات و موقعیات سریان و جریان ندارد، زیرا ممکن است افرادی به این بهانه بخواهند مطالبی را بیان کنند که موجب تفرقه و انحراف مسلمین گردد.مانندخوارج که کلمه حقی رامی گفتندامااراده باطل ازآن،داشتند.
در پایان به یک نکته مهم تأکید میکنیم که شناخت مطلب حق از باطل نیازمند صلاحیتهایی است که با تحصیل و ممارست علمی ملازمه دارد و از هر کسی ساخته نیست.
معرفی منبع جهت مطالعه بیشتر:
1. مرتضی مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، انتشارات صدرا، 1370، از ص 265 الی 287.
پی نوشت ها:
[1] . تمیمی آمدی، عبدالواحد بن محمد، غرر الحکم و درر الکلم، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، 1366، ص 58.
[2] . همان، ص 612.
[3] . نهج البلاغه، فیض الاسلام، حکمت 77.
[4] . مطهری، مرتضی، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران، انتشارات صدرا، 1370، ص 277.
برچسبها: آیه 6, سوره حجرات, تفسیر, انظر الی ما قال
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ توسط دکتر سید مهدی مصطفوی | نظرات
راهنمای آزمون ارشد و دکتری رشته علوم قرآن و حدیث+مطالب آموزنده قرآنی و حدیثی+علایق شخصی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
آرشیو وبلاگ
عناوین نوشته ها
نوشتههای پیشین
۱۴۰۳/۰۹/۱ - ۱۴۰۳/۰۹/۳۰
۱۴۰۳/۰۸/۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
۱۴۰۳/۰۷/۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
۱۴۰۳/۰۶/۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
۱۴۰۳/۰۵/۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
۱۴۰۳/۰۴/۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
۱۴۰۳/۰۳/۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
۱۴۰۳/۰۲/۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
۱۴۰۳/۰۱/۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
۱۴۰۲/۱۲/۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
۱۴۰۲/۱۱/۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
۱۴۰۲/۱۰/۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
۱۴۰۲/۰۹/۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
۱۴۰۲/۰۸/۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
۱۴۰۲/۰۷/۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۱۴۰۲/۰۶/۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
۱۴۰۲/۰۵/۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
۱۴۰۲/۰۴/۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
۱۴۰۲/۰۳/۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
۱۴۰۲/۰۲/۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
۱۴۰۲/۰۱/۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
۱۴۰۱/۱۲/۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
۱۴۰۱/۱۱/۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
۱۴۰۱/۱۰/۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
۱۴۰۱/۰۹/۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
۱۴۰۱/۰۸/۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
۱۴۰۱/۰۷/۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
۱۴۰۱/۰۶/۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
۱۴۰۱/۰۵/۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
۱۴۰۱/۰۴/۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
۱۴۰۱/۰۳/۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
۱۴۰۱/۰۲/۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
۱۴۰۱/۰۱/۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
۱۴۰۰/۱۲/۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
۱۴۰۰/۱۱/۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
۱۴۰۰/۱۰/۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
آرشيو
آرشیو موضوعی
علوم قرآن و حدیث
علوم قرآن
وبلاگ علوم قرآن و حدیث
آزمون دکتری علوم قرآن و حدیث
منابع آزمون دکتری علوم قرآن و حدیث
آموزش زبان عربی (آکادمیک و مکالمه)
اصول فقه
دانلود کتابهای علوم قرآن و حدیث
معرفی کتابهای علوم قرآن و حدیث
آزمون MSRT
زبان انگلیسی
استعداد تحصیلی
کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث
حدیث
تفسیر قرآن
دانلود تاریخ قرآن حجتی
دانلود تاریخ عمومی حدیث مجید معارف
دانلود البیان خویی
منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث
معرفی اساتید علوم قرآن و حدیث+رزومه پژوهشی
آشنایی با مفاهیم کلی علوم قرآنی
قرآن مجید و مستشرقان
مقالات علوم قرآن و حدیث
معرفی مجلات و فصلنامه های علوم قرآن و حدیث
مقایسه اسلام؛ یهودیت و مسیحیت
نهج البلاغه
دانلود مداحی اهل بیت (علیهم السلام)
آموزش های کاربردی
شعرخوانی مذهبی-سياسی
قرائت قرآن
دعا و مناجات
دانلود سخنرانی های دینی-سیاسی
منطق و کلام
معرفی کتاب
اخبار
معرفی هیأت علمی گرایش های الهیات
آشنایی با یهودیت
آشنایی با مسیحیت
پیوندها
کانال آموزش زبان انگلیسی - دکتر مصطفوی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد
BLOGFA.COM
هدایت شده از ثارالله ۱۴
تأثیر روانی و عقلانی در حصول اطمینان نسبت به کلامش دارد. امّا پس از علم به صحت و حق بودن کلام، طبق کلام حضرت امیرالمؤمنین امام علی ـ علیه السّلام ـ، نباید پذیرش سخن حق تحت تأثیر گوینده آن سخن قرار بگیرد. به عبارت دیگر تخصّص و جایگاه علمی گوینده کلام مقدمه واز عوامل اطمینان آور نسبت به کلام اوست، امّا این بدان معنی نیست که پس از حصول اطمینان از صحت یک کلام، شخصیت افراد را در آن دخیل بدانیم.
در مسائل اسلامی و امور مربوط به دین نیز مراجعه به فقهاء به عنوان کارشناسان و متخصصین امور دینی تضمین کننده اسلام و احکام آن، و عامل اساسی در حصول اطمینان به صحت کلام آنهاست، اطمینانی که در مراجعه به دیگران حاصل نمیشود. لذا وجدان و عقل حاکم است بر این که در امور دینی، مانند سایر امور به متخصصینِ امر مراجعه شود، زیرا احتمال اشتباه در کلام آنها بسیار ضعیف است و اعتماد و وثوق به سخن آنان غیرقابل انکار است.
البته باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که کلام اهل بیت واجد معانی و دقایقی است که ممکن است برخی از آنها را ما بفهمیم مطالب دیگری که می توان از این حدیث و امثال آن استفاده کرد این می تواند باشد که شخصیت افراد همیشه انسان را مجذوب خود می کند و گاهی به خاطر این امر از درستی کلام آنها غفلت می کنیم این روایت به این مطلب می تواند اشاره داشته باشد که همیشه به دنبال این نباشید که سخن را چه کسی گفته است و چه بسا افرادی ،البته از غیر معصومین، ما مجذوب و شیفته شخصیت آنها شده ایم اما به خاطر عدم عصمت و شاید مسائل دیگری دچار خطا و لغزش و اشتباه شوند، ولی در عین حال افرادی را که ما به آنها اعتنا نمی کنیم ممکن است به خاطر نگاه به مسأله از زاویه ای دیگری مطلب مطابق با واقع و صحیح را بیان کنند.
نیز این احادیث به نحوی آزادی بیان را در ضمن خود دارند که بگذارید افراد اظهار نظر شان را بنمایند و به صرف اینکه فلان شخص است، مانع از اظهار نظر شان نشوید، شاید مطلب حقی را بگویند که برای شما مفید باشد. البته این نکته مهم را باید خاطر نشان کرد که در اسلام خود شخصیت افراد درمسائل سیاسی واجتماعی واظهارات مهم و حساس که ممکن است موجب آشوب و فتنه گردد، همیشه مورد نظر بوده، لذا این امربیشتردرمباحث عقلی وبرهانی مطرح است و در تمامی مسائل و جریانات و موقعیات سریان و جریان ندارد، زیرا ممکن است افرادی به این بهانه بخواهند مطالبی را بیان کنند که موجب تفرقه و انحراف مسلمین گردد.مانندخوارج که کلمه حقی رامی گفتندامااراده باطل ازآن،داشتند.
در پایان به یک نکته مهم تأکید میکنیم که شناخت مطلب حق از باطل نیازمند صلاحیتهایی است که با تحصیل و ممارست علمی ملازمه دارد و از هر کسی ساخته نیست.
معرفی منبع جهت مطالعه بیشتر:
1. مرتضی مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، انتشارات صدرا، 1370، از ص 265 الی 287.
پی نوشت ها:
[1] . تمیمی آمدی، عبدالواحد بن محمد، غرر الحکم و درر الکلم، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، 1366، ص 58.
[2] . همان، ص 612.
[3] . نهج البلاغه، فیض الاسلام، حکمت 77.
[4] . مطهری، مرتضی، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران، انتشارات صدرا، 1370، ص 277.
برچسبها: آیه 6, سوره حجرات, تفسیر, انظر الی ما قال
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ توسط دکتر سید مهدی مصطفوی | نظرات
راهنمای آزمون ارشد و دکتری رشته علوم قرآن و حدیث+مطالب آموزنده قرآنی و حدیثی+علایق شخصی
خانه
پروفایل مدیر وبلاگ
آرشیو وبلاگ
عناوین نوشته ها
نوشتههای پیشین
۱۴۰۳/۰۹/۱ - ۱۴۰۳/۰۹/۳۰
۱۴۰۳/۰۸/۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
۱۴۰۳/۰۷/۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
۱۴۰۳/۰۶/۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
۱۴۰۳/۰۵/۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
۱۴۰۳/۰۴/۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
۱۴۰۳/۰۳/۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
۱۴۰۳/۰۲/۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
۱۴۰۳/۰۱/۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
۱۴۰۲/۱۲/۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
۱۴۰۲/۱۱/۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
۱۴۰۲/۱۰/۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
۱۴۰۲/۰۹/۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
۱۴۰۲/۰۸/۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
۱۴۰۲/۰۷/۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۱۴۰۲/۰۶/۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
۱۴۰۲/۰۵/۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
۱۴۰۲/۰۴/۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
۱۴۰۲/۰۳/۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
۱۴۰۲/۰۲/۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
۱۴۰۲/۰۱/۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
۱۴۰۱/۱۲/۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
۱۴۰۱/۱۱/۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
۱۴۰۱/۱۰/۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
۱۴۰۱/۰۹/۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
۱۴۰۱/۰۸/۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
۱۴۰۱/۰۷/۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
۱۴۰۱/۰۶/۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
۱۴۰۱/۰۵/۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
۱۴۰۱/۰۴/۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
۱۴۰۱/۰۳/۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
۱۴۰۱/۰۲/۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
۱۴۰۱/۰۱/۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
۱۴۰۰/۱۲/۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
۱۴۰۰/۱۱/۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
۱۴۰۰/۱۰/۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
آرشيو
آرشیو موضوعی
علوم قرآن و حدیث
علوم قرآن
وبلاگ علوم قرآن و حدیث
آزمون دکتری علوم قرآن و حدیث
منابع آزمون دکتری علوم قرآن و حدیث
آموزش زبان عربی (آکادمیک و مکالمه)
اصول فقه
دانلود کتابهای علوم قرآن و حدیث
معرفی کتابهای علوم قرآن و حدیث
آزمون MSRT
زبان انگلیسی
هدایت شده از ثارالله ۱۴
استعداد تحصیلی
کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث
حدیث
تفسیر قرآن
دانلود تاریخ قرآن حجتی
دانلود تاریخ عمومی حدیث مجید معارف
دانلود البیان خویی
منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث
معرفی اساتید علوم قرآن و حدیث+رزومه پژوهشی
آشنایی با مفاهیم کلی علوم قرآنی
قرآن مجید و مستشرقان
مقالات علوم قرآن و حدیث
معرفی مجلات و فصلنامه های علوم قرآن و حدیث
مقایسه اسلام؛ یهودیت و مسیحیت
نهج البلاغه
دانلود مداحی اهل بیت (علیهم السلام)
آموزش های کاربردی
شعرخوانی مذهبی-سياسی
قرائت قرآن
دعا و مناجات
دانلود سخنرانی های دینی-سیاسی
منطق و کلام
معرفی کتاب
اخبار
معرفی هیأت علمی گرایش های الهیات
آشنایی با یهودیت
آشنایی با مسیحیت
پیوندها
کانال آموزش زبان انگلیسی - دکتر مصطفوی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد
BLOGFA.COM
هدایت شده از صادق آل محمد"علیهمالسلام"
امام صادق علیه السلام:
🔹 إنْ شِئْتَ أَنْ تُكْرَمَ فَلِنْ وَ إِنْ شِئْتَ أَنْ تُهَانَ فَاخْشُنْ.
🔸 اگر مى خواهى گرامى باشى ملايم و مهربان باش و اگر مى خواهى خوار شوى خشن باش .
📚 اصول کافی (باب العقل و الجهل)
جلد ۱ صفحه ۲۶
#حدیث
#امام_صادق علیه السلام
⬅️ با نشر این حدیث در ثواب آن شریک هستید.
🌐 @imamsadegh_ir
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
16.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سرکوب با طعم وفاق!
🔸امیرحسین ثابتی، نماینده تهران در مجلس در صفحه مجازی خود نوشت: مطلع شدم که دیشب وقتی در برنامه ثریا کلیپی از سخنانم در نقد برجام منتشر شده، بلافاصله مجری را مجبور کرده اند که برنامه را تمام کند! این هم بخشی از وفاق است! وفاق علیه هرکسی که مثل خودشان فکر نکند. میگویند صداوسیمای میلی، اما حتی پخش یک کلیپ در ساعت ۱۲ شب را هم تحمل نمیکنند و با فشار و قلدربازی، آنتن را قطع میکنند...
@Kayhan_online
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ #خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان. ۱۴۰۳/۹/۵
💠درباره ابعاد و پایههای بسیج
💎پدیده بسیج چون اصیل است، ماندنی است
👌مربوط به خود این ملت، این تاریخ و این هویت ملی و ایرانی است
🔖برخی ابعاد بیسابقه و استثنایی بودن بسیج
📌یک شبکهسازی فرهنگی و اجتماعی و نظامی
💢امام این شبکهسازی را کرد،
🚨کِی؟ در دل یک تهدید بزرگ
🔺روز۱۳ آبان در سال ۵۸، حادثه تسخیر لانه جاسوسی اتّفاق افتاد؛
📍قدرت درجه اول آن روز دنیا، یعنی آمریکا،
⭕️شروع کرد به چنگ و دندان نشان دادن، تهدید کردن، تحریم کردن
❇️در یک چنین شرایطی امام ناگهان شجره طیبه بسیج را،
🌳در زمین اجتماعی و فرهنگی و نظامی کشور نشاند
📌بناشده بر دو پایه خداباوری و خودباوری
⏪خصوصیات نشأتگرفته از خداباوری و خودباوری بسیج:
🔹شهامت
🔸ابتکار
🔹سرعت عمل در کارها
🔸دید وسیع
🔹دشمنشناسی
🔸حساسیت در برابر تحرکات گوناگون
✅خداباوری
👌نتیجه خداباوری عبارت است از تسلیم در مقابل خدا، توکل به خدا، یقین به وعده خدا
✅خودباوری
👌نتیجه خودباوری و اعتماد به خود و قبول خود، عبارت است از کشف ظرفیتهای خود
💪این خصوصیّات که شما مقهور اراده دشمن نشوید، اراده خودتان را غلبه بدهید،
❌درست نقطه مقابل نقشههای استکبار جهانی برای ملتها است
🔺سلطهگران برای اینکه بتوانند تسلّط پیدا کنند،
📍دستکاری میکنند باورهای ملّی را.
📍تاریخ یک ملت
📍اعتقاد یک ملت
📍بزرگان یک ملت
🔥را تحقیر میکنند.
🌟این سلاح نرمافزاریِ بسیار خطرناک را تفکر بسیجی از اثر میاندازد
♦️این روحیه بسیجی که در اعضای جبهه مقاومت هم وجود دارد،
✅قطعاً بر همه سیاستهای آمریکا و غرب و استکبار و رژیم صهیونیستی غلبه پیدا خواهد کرد.
💠نکاتی درباره روحیه و تفکر بسیجی
❇️زمینهسازی و تولید تفکر بسیجی توسط امام خمینی(ره) و استقبال مردم ایران از آن
♦️امام از سال ۱۳۴۱ تا ۵۷، روحیه بسیجی را به ملت ایران تلقین کرد
✨مردمِ بااستعداد ما، جوانهای باظرفیّتِ ما پیام امام را گرفتند
🌟لذا آرامآرام این حرکت رشد پیدا کرد، به انقلاب رسید،
✊یک رژیمی را سرنگون کرد که مورد حمایتِ تقریباً همه قدرتهای دنیا بود
📌بعد از پیروزی انقلاب هم
🛡امام از بسیج سدی درست کرد در مقابل ضربههای گوناگون
🔹هم در میدان نظامی
🔹میدان اجتماعی
🔹میدان علمی
🔹در تولید سلاح
🔹در صحنههای بینالمللی و سیاسی
⏪توجه دارید که قدرت اجتماعی و قدرت علمی، تولید قدرت سیاسی میکند
🌐در فضای بینالملل میتواند حرف محکم بزند، میتواند حرفش را پیش ببرد
🔺بسیج در این میدانها کار کرده
⭕️خیلی از اینها البتّه در داخل سازمان بسیج اتّفاق نیفتاده،
🔺مال بیرون بسیج است؛
🔽امّا آنچه برای ما مهم است این است:
✍️روحیه بسیجی، مکتب بسیجی و فرهنگ بسیجی
🔺این را سعی کنید از دست ندهید🔻
👈آمادهبهکاری
👈حساس بودن در قبال حوادث
❇️بنبستشکن بودن تفکر بسیجی
🔻براساس خصوصیات تفکر و فرهنگ بسیجی:
🔸اعتقاد به تواناییهای خود دارد
🔹مرعوب هایوهوی سلطهگران نیست
🔸آرمان و هدف دارد
🔹از مرگ نمیترسد و معتقد به شهادت است
👆به همین دلایل است که بسیجی ایرانی یقین دارد که
✅سرانجام در یک روز، رژیم صهیونیستی را قطعاً از بین خواهد برد
❇️لزوم تقویت روزبهروز بسیج در کشور
📍معارفی:
🔍عمقسازی و کیفیسازی معارف بسیجی در ذهن جوان بسیجی
🔹سطحی به مسائل نگاه نشود.
🔹کتاب و مطالعه لازم است،
🔹مباحثه لازم است،
🔹حلقات درسی و تحقیقی لازم است
📍اجرایی:
🔰به عنوان بازوی فعال برای دستگاههای اجرائی کشور، همهجا حاضر و آمادهبهکار باشند
📍سیاسی:
🗺بداند که قواره مطلوب آمریکا برای کشورهای منطقه یک دوگانه است:
⛔️یا «استبداد»
⛔️یا «هرجومرج»
👆بسیج با هر دوی اینها باید مقابله کند
💠درباره مسائل جاری لبنان و فلسطین و غزّه
◀️نکته اول
⛔️احمقها خیال نکنند چون
📌خانه مردم
📌بیمارستان
⚠️اجتماعات مردم را بمباران میکنند، پس پیروز شدند؛
👆نه، هیچکس در دنیا، این را پیروزی نمیداند
⭕️دشمن در غزه پیروز نشده،
⭕️دشمن در لبنان پیروز نشده؛
⛔️دشمن در غزه و لبنان پیروز نخواهد شد
🚨آن کاری که اینها کردند، جنایت جنگی است؛
⚖️خب حکم بازداشتش را صادر کردند،
👇امّا کافی نیست؛ بایستی
💀حکم اعدام نتانیاهو،
☠️حکم اعدام این سران جنایتکار
♦️صادر بشود.
◀️نکته دوم
🚨جنایتهای رژیم صهیونیستی، هم در لبنان، هم در غزّه و فلسطین،
🔺عکس آنچه را آنها میخواهند ایجاد میکند،
🔹یعنی مقاومت را تقویت میکند و تشدید میکند
👆این یک الزام قطعی است و تخلّفناپذیر است
🔰امروز جبههی مقاومت هر اندازه گسترش دارد، فردا این گسترش چند برابر خواهد شد.
🍀پروردگارا! این سرانجامِ مطلوبِ همه بندگان صالح خودت را به حق محمد و آل محمد هر چه زودتر برسان.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 #پنجره متفاوت به لحظه ورود رهبر انقلاب به دیدار امروز بسیجیان. ۱۴۰۳/۹/۵
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
❌این، فرمان صریح امام امّت است .....
🆔 @aamerin_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ #خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان. ۱۴۰۳/۹/۵
💠درباره ابعاد و پایههای بسیج
💎پدیده بسیج چون اصیل است، ماندنی است
👌مربوط به خود این ملت، این تاریخ و این هویت ملی و ایرانی است
🔖برخی ابعاد بیسابقه و استثنایی بودن بسیج
📌یک شبکهسازی فرهنگی و اجتماعی و نظامی
💢امام این شبکهسازی را کرد،
🚨کِی؟ در دل یک تهدید بزرگ
🔺روز۱۳ آبان در سال ۵۸، حادثه تسخیر لانه جاسوسی اتّفاق افتاد؛
📍قدرت درجه اول آن روز دنیا، یعنی آمریکا،
⭕️شروع کرد به چنگ و دندان نشان دادن، تهدید کردن، تحریم کردن
❇️در یک چنین شرایطی امام ناگهان شجره طیبه بسیج را،
🌳در زمین اجتماعی و فرهنگی و نظامی کشور نشاند
📌بناشده بر دو پایه خداباوری و خودباوری
⏪خصوصیات نشأتگرفته از خداباوری و خودباوری بسیج:
🔹شهامت
🔸ابتکار
🔹سرعت عمل در کارها
🔸دید وسیع
🔹دشمنشناسی
🔸حساسیت در برابر تحرکات گوناگون
✅خداباوری
👌نتیجه خداباوری عبارت است از تسلیم در مقابل خدا، توکل به خدا، یقین به وعده خدا
✅خودباوری
👌نتیجه خودباوری و اعتماد به خود و قبول خود، عبارت است از کشف ظرفیتهای خود
💪این خصوصیّات که شما مقهور اراده دشمن نشوید، اراده خودتان را غلبه بدهید،
❌درست نقطه مقابل نقشههای استکبار جهانی برای ملتها است
🔺سلطهگران برای اینکه بتوانند تسلّط پیدا کنند،
📍دستکاری میکنند باورهای ملّی را.
📍تاریخ یک ملت
📍اعتقاد یک ملت
📍بزرگان یک ملت
🔥را تحقیر میکنند.
🌟این سلاح نرمافزاریِ بسیار خطرناک را تفکر بسیجی از اثر میاندازد
♦️این روحیه بسیجی که در اعضای جبهه مقاومت هم وجود دارد،
✅قطعاً بر همه سیاستهای آمریکا و غرب و استکبار و رژیم صهیونیستی غلبه پیدا خواهد کرد.
💠نکاتی درباره روحیه و تفکر بسیجی
❇️زمینهسازی و تولید تفکر بسیجی توسط امام خمینی(ره) و استقبال مردم ایران از آن
♦️امام از سال ۱۳۴۱ تا ۵۷، روحیه بسیجی را به ملت ایران تلقین کرد
✨مردمِ بااستعداد ما، جوانهای باظرفیّتِ ما پیام امام را گرفتند
🌟لذا آرامآرام این حرکت رشد پیدا کرد، به انقلاب رسید،
✊یک رژیمی را سرنگون کرد که مورد حمایتِ تقریباً همه قدرتهای دنیا بود
📌بعد از پیروزی انقلاب هم
🛡امام از بسیج سدی درست کرد در مقابل ضربههای گوناگون
🔹هم در میدان نظامی
🔹میدان اجتماعی
🔹میدان علمی
🔹در تولید سلاح
🔹در صحنههای بینالمللی و سیاسی
⏪توجه دارید که قدرت اجتماعی و قدرت علمی، تولید قدرت سیاسی میکند
🌐در فضای بینالملل میتواند حرف محکم بزند، میتواند حرفش را پیش ببرد
🔺بسیج در این میدانها کار کرده
⭕️خیلی از اینها البتّه در داخل سازمان بسیج اتّفاق نیفتاده،
🔺مال بیرون بسیج است؛
🔽امّا آنچه برای ما مهم است این است:
✍️روحیه بسیجی، مکتب بسیجی و فرهنگ بسیجی
🔺این را سعی کنید از دست ندهید🔻
👈آمادهبهکاری
👈حساس بودن در قبال حوادث
❇️بنبستشکن بودن تفکر بسیجی
🔻براساس خصوصیات تفکر و فرهنگ بسیجی:
🔸اعتقاد به تواناییهای خود دارد
🔹مرعوب هایوهوی سلطهگران نیست
🔸آرمان و هدف دارد
🔹از مرگ نمیترسد و معتقد به شهادت است
👆به همین دلایل است که بسیجی ایرانی یقین دارد که
✅سرانجام در یک روز، رژیم صهیونیستی را قطعاً از بین خواهد برد
❇️لزوم تقویت روزبهروز بسیج در کشور
📍معارفی:
🔍عمقسازی و کیفیسازی معارف بسیجی در ذهن جوان بسیجی
🔹سطحی به مسائل نگاه نشود.
🔹کتاب و مطالعه لازم است،
🔹مباحثه لازم است،
🔹حلقات درسی و تحقیقی لازم است
📍اجرایی:
🔰به عنوان بازوی فعال برای دستگاههای اجرائی کشور، همهجا حاضر و آمادهبهکار باشند
📍سیاسی:
🗺بداند که قواره مطلوب آمریکا برای کشورهای منطقه یک دوگانه است:
⛔️یا «استبداد»
⛔️یا «هرجومرج»
👆بسیج با هر دوی اینها باید مقابله کند
💠درباره مسائل جاری لبنان و فلسطین و غزّه
◀️نکته اول
⛔️احمقها خیال نکنند چون
📌خانه مردم
📌بیمارستان
⚠️اجتماعات مردم را بمباران میکنند، پس پیروز شدند؛
👆نه، هیچکس در دنیا، این را پیروزی نمیداند
⭕️دشمن در غزه پیروز نشده،
⭕️دشمن در لبنان پیروز نشده؛
⛔️دشمن در غزه و لبنان پیروز نخواهد شد
🚨آن کاری که اینها کردند، جنایت جنگی است؛
⚖️خب حکم بازداشتش را صادر کردند،
👇امّا کافی نیست؛ بایستی
💀حکم اعدام نتانیاهو،
☠️حکم اعدام این سران جنایتکار
♦️صادر بشود.
◀️نکته دوم
🚨جنایتهای رژیم صهیونیستی، هم در لبنان، هم در غزّه و فلسطین،
🔺عکس آنچه را آنها میخواهند ایجاد میکند،
🔹یعنی مقاومت را تقویت میکند و تشدید میکند
👆این یک الزام قطعی است و تخلّفناپذیر است
🔰امروز جبههی مقاومت هر اندازه گسترش دارد، فردا این گسترش چند برابر خواهد شد.
🍀پروردگارا! این سرانجامِ مطلوبِ همه بندگان صالح خودت را به حق محمد و آل محمد هر چه زودتر برسان.
💻 Farsi.Khamenei.ir