eitaa logo
دانشگاه مجازی
539 دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
در این دانشگاه مدرکی نیست، ان شاء الله علمی باشد. ارتباط با ادمین: @shirvani_shiri
مشاهده در ایتا
دانلود
حديث و آيات: تشويق به انديشيدن عنه عليه السلام : دَوامُ الفِكرِ و الحَذرِ يُؤمِنُ الزَّلَلَ، و يُنجي مِن الغِيَرِ . امام على عليه السلام : انديشه و هوشيارىِ مداوم، از لغزشها مصون مى دارد و از دگرگونيها[ى نعمتها ]رهايى مى بخشد.
اگر انسان ها توانایی های بشر را می شناختند هرگز نمی گفتند : تربیت مال دوران کودکی و نوجوانی است بزرگتر که می شویم ترک عادات بد و اصلاح عیب های اخلاقی رفتاری غیر ممکن است! انسان اگر عیب هایش را بشناسد بپذیرد و اراده و‌ همت کند با تلاش و تمرین در هر سنی می توان رشد کرد بهتر شد بزرگتر باشخصیت تر فهیم تر و خردمند تر شد. خودت و توانایی هایت را باور کن به خداوند بزرگ توکل کن و هر روز گامی به پیش بردار انسان رودخانه ای جاری است که دائم در حرکت است از موانع عبور می کند برای رسیدن به اقیانوس عظیم کرامت.‌ انسان اگر در مسیر رشد و کمال حرکت نکند چون آب راکد کدر بد بو و فاسد می شود پس با امید و شوق زندگی حرکت کن.
عنه عليه السلام : مَن عَرَفَ قَدرَ نَفسِهِ لَم يُهِنْها بِالفانِياتِ . امام على عليه السلام : كسى كه ارزش خود را بشناسد، خويشتن را با امور فناپذير خوار نگرداند. بدانيد كه ريشه هر خطايى، دنيادوستى است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید 🔸 روایت تأسیس مرکز اسلامی در هامبورگ ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساده‌ترین و مهم‌ترین اصل تربیت فرزند میشه این👆 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
📌 ابلیسِ زبان 💠 امام سجاد علیه‌السلام 🔸اِنَّ لِسانَ ابْنِ آدَمَ يُشْرِفُ كُلَّ يَوْمٍ عَلى جَوارِحِهِ فَيَقولُ: كَيْفَأَصْبَحْتُمْ؟ فَيَقولونَ: بِخَيْرٍ اِنْ تَرَكْتَنا! وَيَقولونَ: اَللّه َ اَللّه َ فينا! وَ يُناشِدونَهُ وَ يَقولونَ: إِنَّمانُثابُ بِكَ وَ نُعاقَبُ بِكَ؛ 🔹زبان آدميزاد، هر روز به اعضاى او نزديك مى‌شود و مى‌گويد: چگونه‌ايد؟ آنها مى‌گويند: اگر تو ما را به خودمان واگذارى، خوب هستيم! و مى‌گويند: از خدا بترس و كارى به ما نداشته باش. و او را سوگند مى‌دهند و مى‌گويند: ما فقط به واسطه تو پاداش مى‌يابيم و به واسطه تو، مجازات مى شويم. 📗 [خصال، ص ۶، ح ۱۵] @jahaannews jahannews.com
‌بیانیه حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه 🔹ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل‌الله أمواتاً بل أحياءٌ عند ربهم يرزقون 🔹جنبش مقاومت اسلامی حماس در سوگ فرزندان ملت بزرگ ما فلسطین، ملت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است‌. 🔹برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه رهبر نهضت پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست ها به محل سکونتش در تهران جان باخت. @TasnimNews
محققان تاکید می‌کنند که در حالی که از دست دادن عزیزان می‌تواند پیامدهای سلامتی طولانی‌مدت بدون توجه به سن داشته باشد، تأثیر آن اغلب در طول سال‌های رشد و شکل‌گیری مانند کودکی و نوجوانی شدیدتر است. یک مطالعه جدید ارتباط میان غم و اندوه و پیری بیولوژیکی را نشان داده است. به گزارش ایسنا، از دست دادن یکی از عزیزان بدون شک یک تجربه ویرانگر است و غم ناشی از غیبت آنها می‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. اکنون یک مطالعه جدید ارتباط بین غم و اندوه و پیری بیولوژیکی را نشان داده است. این مطالعه توسط دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا و محققان مرکز پیری باتلر کلمبیا انجام شده است. آنها دریافتند افرادی که والدین، همسر، خواهر و برادر یا فرزند خود را از دست داده‌اند، نسبت به افرادی که این تجربه را نداشته‌اند، علائم پیری بیولوژیکی تسریع شده را از خود نشان می‌دهند. پروفسور آلیسون آیلو متخصص سلامت در اپیدمیولوژی و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: مطالعه ما ارتباطی قوی بین از دست دادن عزیزان در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی و پیری بیولوژیکی سریع‌تر را نشان می‌دهد. نشانگرهای دی‌ان‌ای با افزایش سن، سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های ما کارایی کمتری پیدا می‌کنند و شانس ابتلا به بیماری‌های مزمن افزایش می‌یابد. پیری بیولوژیکی با استفاده از نشانگرهای دی‌ان‌ای به نام «ساعت اپی‌ژنتیک» تعیین می‌شود. این ساعت‌ها نشان می‌دهند که بدن ما با چه سرعتی در سطح سلولی در حال پیر شدن است. آیلو گفت که تحقیقات کمی در مورد اینکه از دست دادن عزیزان چگونه بر مراحل مختلف زندگی و نشانگرهای دی‌ان‌ای تأثیر می‌گذارد، به ویژه در ایالات متحده انجام شده است. این مطالعه هزاران نفر را از نوجوانی تا بزرگسالی مورد بررسی قرار داد تا تأثیر از دست دادن عزیزان بر سن بیولوژیکی را بررسی کند. داده‌ها از مطالعه طولی ملی سلامت نوجوانان تا بزرگسالی که از سال ۱۹۹۴ آغاز شده به دست آمده است. کسانی که فقدان عزیزانشان را تجربه کرده بودند، به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه آنهایی که در دوران کودکی یا نوجوانی(تا سن ۱۸ سالگی) دچار فقدان شده بودند و گروه دیگر آنهایی که در بزرگسالی(سنین ۱۹ تا ۴۳ سالگی) عزیزی را از دست داده بودند. این مطالعه همچنین کسانی را که چند تن از عزیزانشان را در طول زندگی از دست داده بودند، ارزیابی کرد. این مطالعه نشان داد که اثرات از دست دادن یک عزیز روی پیری می‌تواند قبل از میانسالی ظاهر شود و همچنین می‌تواند به نابرابری‌های سلامتی بین گروه‌های نژادی و قومی کمک کند. تاثیر شدید بر جوانان سن بیولوژیکی با بررسی الگوهای متیلاسیون دی‌ان‌ای در نمونه‌های‌ خون با استفاده از ساعت‌های اپی‌ژنتیک تعیین شد. این مطالعه نشان داد که هرچه فقدان‌ها بیشتر باشد، پیری بیولوژیکی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این تأثیر زمانی که دو یا چند ضایعه در بزرگسالی رخ داده باشد، بیشتر آشکار می‌شود. ارتباط بین از دست دادن عزیزان و مشکلات سلامتی در طول زندگی به وضوح دیده می‌شود، اما افراد در برخی از مراحل زندگی ممکن است در برابر خطرات سلامتی مرتبط با از دست دادن عزیزان آسیب‌پذیرتر باشند. مرگ والدین یا خواهر و برادر در سنین پایین می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد و ممکن است منجر به چالش‌های سلامت روان، مشکلات شناختی و افزایش خطرات بیماری قلبی و مرگ و میر زودرس شود. علاوه بر این، این اثرات سلامتی ممکن است تا مدت‌ها پس از تجربه فقدان باقی بمانند یا ظاهر شوند. محققان تاکید می‌کنند که در حالی که از دست دادن عزیزان می‌تواند پیامدهای سلامتی طولانی‌مدت بدون توجه به سن داشته باشد، تأثیر آن اغلب در طول سال‌های رشد و شکل‌گیری مانند کودکی و نوجوانی شدیدتر است. آیلو می‌گوید: ما هنوز به طور کامل نمی‌دانیم که فقدان عزیزان چگونه منجر به تضعیف سلامتی و مرگ و میر بیشتر می‌شود، اما پیری بیولوژیکی ممکن است یکی از مکانیسم‌های پیشنهادی در مطالعه ما باشد. وی افزود: تحقیقات آینده باید بر یافتن راه‌هایی برای کاهش تلفات نامتناسب در میان گروه‌های آسیب‌پذیر متمرکز شود. برای کسانی که از دست دادن عزیزی را تجربه می‌کنند، فراهم کردن منابع برای مقابله و رسیدگی به آسیب آن ضروری است. کارشناسان با شناخت تأثیر غم و اندوه بر سلامت جسمی و روانی ما می‌توانند استراتژی‌هایی را برای کاهش اثرات آن و ارتقای رفاه ایجاد کنند. این یافته‌ها در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.
لشگر ابرهه با فیل اگر آمده است نوبت بارش سجیل، دگر آمده است به سگ زرد بگویید سرت خواهد رفت تیرِ پرتاب شده، تا جگرت خواهد رفت از عراق و یمن و شام تو را می‌کوبیم از همه خطه‌ی اسلام تو را می‌کوبیم روزتان، شامِ سیاه است؛ ببین کی گفتم کارتان ناله و آه است؛ ببین کی گفتم ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نزدیک یک سال قبل آقای سعید قاسمی. با ناراحتی ودلسوزی تمام از نفوذ در سازمانهای حساس داخلی فریاد زدند و گفتند . اما مگر گوش شنوایی وجود دارد ؟ 🚨خبر فوری @khabareforii313 ☄ اینجا منبعی برای دریافت خبر فوری، به ساعت و به روز می باشد
آثار استاد امیدواری
شهیداسماعیل هنیه در این ساختمان سکونت داشت که مورد حمله تروریستی قرار گرفت. منبع: صابرین نیوز
– حضرت آیت الله العظمی مکارم به پرسشی درباره « حد مجاز استفاده از بلندگو در عزاداری و مساجد» پاسخ گفته است. به گزارش شفقنا متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است: استفاده از بلندگو برای مجالس عزاداری تا چه حد مجاز است؟ نباید بلندگوهای مجالس، مزاحمتی برای همسایه‌ها داشته باشد بنابراین بلندگوها برای داخل مسجد روشن باشد ولی برای پخش اذان اشکالی ندارد البته صدای بلندگو خصوصاً در مورد اذان صبح باید به‌گونه‌ای باشد که حال همسایه‌ها نیز رعایت شود.
دلایل رد تناسخ در اسلام تناسخ از لغت (نسخ ) به معنای انتقال و یا زایل کردن یک چیز به وسیله چیز دیگری که جایگزین ان زایل شده می شود مانند زایل شدن سایه به وسیله نور خورشید و از بین رفتن جوانی به وسیله پیری. گروهی را عقیده بر این است که نفس ادمی پس از خروج از بدن چنانچه به مراتب کمال عقلی نرسیده باشد به کالبد دیگری انتقال می یابد و ان کالبد متناسب با صفاتی است که در نفس موجود است. ارواحی که به ذروه کمال رسیده اند به عالم بالا صعود می کنند اما ارواح ناقصین بستگی به مراتبی که در نقص و کمال دارند در کالبدهای جمادی، نباتی یا حیوانی حلول می نمایند تا مراتب کمال را طی کنند. به گزارش شفقنا، دلایل رد تناسخ در خبرگزاری حوزه اینگونه بیان شده است: دلایل رد تناسخ را به طور کامل می خواهم بدانم به جز مسایل اندکی که در اینترنت وجود دارد. پاسخ تناسخ به این معناست که روح انسان مرده ای به بدن انسانی دیگر و یا موجودی دیگر منتقل شود و باز در همین دنیا زندگی را ادامه دهد که عده ای از آن تعبیر می کنند به«تولد بعد از تولد»[۱] معتقدین اصلی تناسخ بت پرستان هستند و این مسأله یکی از اصول اولیه کیش برهمیه و امثال آن از قبیل بودائیه و صابئیه است .آنها می گویند انسان در زندگی دنیا اگر از تعلقات دنیایی پاک شد در خدا فانی می شود و در صف خدایان قرار می گیرد ، و در غیر این صورت اگر شخصی است صالح ، روح وی پس از مفارقت از بدن ، به بدن دیگر تعلق می گیرد و ثواب عمل های صالح خود را که انواع و اقسام بهره وری از نعمت هاست در بدن دوم می بیند و بعد از آن در بدن سوم و چهارم و … و اگر شخصی متمرد و معصیت کار باشد ، روح او بعد از مفارقت از بدن به بدنی دیگر متعلق شده و جزای اعمال ناشایست خود را در همین دنیا در بدن دوّم می بیند و پس از مفارقت از بدن دوم در بدن سوم و چهارم و … از نظر اسلام، این فرضیه ای است باطل و محال زیرا هم مخالف عقل است و هم ضد تکامل، زیرا بدنی که این روح می خواهد به آن منتقل شود یا خودش روح دارد و یا ندارد.اگر روح دارد مستلزم آن است که یک بدن دارای دو روح بشود ( روح خودش و این روحی که وارد شده است ) و این همان وحدت کثیر و کثرت واحد است که محال بودنش معلوم است . و اگر نفس و روحی ندارد مستلزم آن است که چیزی(روحی) که به فعلیت رسیده و کمال پیدا کرده، دو باره بر گردد و بالقوه شود و محال بودن این روشن است و همچنین است اگر بگوئیم که نفس تکامل یافته ی یک انسان بعد از جدایی از بدنش به بدن گیاه یا حیوانی منتقل شود، زیرا این مستلزم بالقوه شدن چیزی است که به فعلیت رسیده است . از نظر آیات و روایات هم روح انسان پس از مردن ، از بدنش جدا شده و در عالم برزخ ، داری حیات برزخی ( بدون مصاحبت با جسم و بدن خاکی ) است و روز قیامت که به فرمان الهی همه انسانها زنده می شوند این روح مجددا به بدن بر می گردد و انسان برای رسیدگی به اعمالش با همین بدن وارد محشر می شود.[۲] در پایان لینک هایی را به شما معرفی می کنیم که امید است کمکی در دانستن این موضوع باشد. [۱] محمد حسین طباطبایی – المیزان – ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی ج ۱۵/ ص ۴۳ [۲] این پاسخ با استفاده از بحث تناسخ در تفسیر المیزان – تفسیر نمونه و در کتاب مجموعه مقالات و پرسشها و پاسخ ها ج ۲ نوشته استاد علامه طباطبائی (ره) تنظیم گردیده است .
نوجوانی در چناران خراسان رضوی، ٢ نفر را به قتل رساند کد خبر : ۳۵۷۶۴۲ انتشار :‌ پنج‌شنبه ۱۱ / ۰۵ /۱۴۰۳ | ساعت ۱۹:۴۰ شفقنا- رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گفت: نوجوانی در شهرستان چناران این استان ٢ نفر را با ضربات چوب دستی به قتل رساند. به گزارش شفقنا از ایرنا ، سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده روز پنجشنبه افزود: با گزارش قتل ٢ نفر در یکی از روستاهای شهرستان چناران ، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند. وی اضافه کرد: طبق بررسی های اولیه ٢ مقتول در خانه خودشان بر اثر اصابت ضربات چوب دستی به قتل رسیده بودند. سرهنگ شفیع زاده یادآورشد: بنا به تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، پسر نوجوان که از بستگان مقتولان است، پس از ارتکاب قتل از صحنه متواری شده بود. رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با ردزنی‌های گسترده متهم را در یکی از خیابان‌های شلوغ شهر مشهد دستگیر کردند ‌. وی اضافه کرد: تحقیقات درباره این پرونده با دستورات تخصصی مرجع قضایی ادامه دارد.