فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شرکت در کنکور با خودروی ارتش
🔺پس از بارش باران و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط ارتش به محل آزمون کنکور راهی شدند.
🔷 @snn_ir
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺وقتی آمریکاییها و آلمانیها از محصول ایرانی شگفتزده میشن
#بینالمللی
#ساختوتولید
خبرهای خوش ایران در
🇮🇷 خـــــ♥️ــوشخبـر 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ فوق العاده از نیاز تمام اساتید
1️⃣ تبدیل فیلم به صوت
2️⃣صوت به متن
3️⃣ با هوش مصنوعی
توسط استاد مجتبی کریمیان ، مدرس حوزه تکنولوژی
#ویدئوی_ارسالی
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
لطفاً شما هم دیدگاه ها، نظرات، تجارب و خدمات خود را جهت اشتراک و استفاده سایر همکاران تهیه و از طریق آدرس@Rad_resane ارسال فرمایید.
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇
🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئویی که در اینستاگرام ٣میلیون بازدید خورده است: همه ما شیعهایم، خدا ایران رو یاری کنه
کانال رسمی صابرین نیوز👇🏼
▪️ @Saberin_fa
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای عکسی از حاج قاسم سلیمانی که کشمیر را بهم ریخت!
☑️کانال شهید سلیمانی👇
http://eitaa.com/joinchat/640811030C1457b2a299

بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
❮❯
هزینه۵میلیونی برای هر ایرانی/بازگشت"سرانه حقیقی"به سطح سال۹۰
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ اخبار اقتصادی اخبار اقتصاد ایران

با وجود افزایش فقر در جامعه دولت امکانات کمتری برای سیاستگذاری در جهت کاهش فقر در اختیار دارد.بر این اساس شاخص سرانه حقیقی بودجه عمومی، در سال ۱۴۰۳ به سطح سال ۱۳۹۰ خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بودجه عمومی از دو طریق میتواند بر روی نرخ فقر اثرگذاری باشد. از یک سمت اثرگذاری بودجه عمومی بر روی عملکرد اقتصادی است که ممکن است منجر به رشد اقتصادی و یا تورم شود که به اثرگذاری غیرمستقیم بودجه عمومی بر روی نرخ فقر شناخته میشود. اما در سوی دیگر بودجه عمومی کارکرد دیگری دارد که به توزیع درآمد مشهور است و با هدف فقرزدایی به تخصیص اعتبارت حمایتی میپردازد که از طریق مالیاتها تأمین مالی میشوند. ارزیابی مکانیزمهای اثرگذاری بودجه عمومی بر روی نرخ فقر نشانمیدهد که آیا لایحه بودجه سال 1403 با مولفههای که گفته شد در سال آینده حامی فقرا خواهد بود یا خیر.
بر اساس دادههای برآوردی سرانه حقیقی بودجه عمومی، این شاخص در سال 1403 به سطح سال 1390 خواهد رسید بهعبارت دیگر بر اساس لایحه بودجه، دولت در سال 1403 معادل 5 میلیون تومان به قیمتهای ثابت سال 1395 برای هر ایرانی هزینه خواهد که دقیقاً معادل همان مبلغ در سال 1390 است. این در حالی است که اگر از منظر فقر (که یکی از موضوعات مهم است که بودجه نسبت به آن مسئولیت دارد) به موضوع توجه شود، جمعیت فقرا در سال 1403 در کشور حدود 10 میلیون نفر بیشتر از سال 1390 است. با فرض اینکه کاهش سرانه بودجه به معنی کاهش به نسبت مساوی میان همه موضوعات بودجهای باشد، میتوان نتیجه گرفت با وجود افزایش قابل توجه نرخ فقر، امکانات بودجه برای مقابله با فقر در سطح سال 1390 قرار دارد.
این گزارش ادامه میدهد که لایحه بودجه سال 1403 نشانمیدهد که نسبت بودجه عمرانی به تولید ناخالص داخلی در کشور همچنان روندی نزولی دارد، این مسئله در کنار کاهش حقیقی هزینههای سرمایهای شرکتهای دولتی، نشان دهنده کاهش اثرگذاری بودجه بر روی رشد اقتصادی و در نتیجه کاهش نرخ فقر است.
این گزارش توضیح میدهد که بر اساس دادههای برآوردی شیب کاهشی شاخص نسبت کسری تراز عملیاتی به تولید ناخالص داخلی برای سال 1403 تندتر شده و این کاهش بهدلیل تکیه بیشتر بر درآمدهای مالیاتی و کاهش هزینههای بودجهای و نرخ رشد اقتصادی مناسب در سالهای اخیر است. فارغ از سایر تبعات این مسئله که در جای خود قابل تحلیل است، بهطور کلی این موضوع از منظر کاهش کسری بودجه و تبعات آن برای تورم و افزایش فقر میتواند مثبت ارزیابی شود. با این حال، ترکیب جمعیت پرداخت کننده مالیات خود میتواند از منظر تأثیر بر فقرا یا جمعیت نزدیک خطفقر قابل تحلیل باشد.
هرچند که سیاستگذار سعی کرده مالیات بر ارزش افزوده اثر کمتری بر روی فقرا داشتهباشد، با این حال این شیوه مالیات ستانی، روش ایده آل برای توزیع درآمد و مقابله با فقر نیست. ایدهآلترین نوع مالیات در مقابله با فقر، مالیات بر مجموع درآمدها است و سازه مالیاتی در ایران فاصله زیادی با شرایط مطلوب دارد.
در این گزارش مطرح میشود که تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی که بخشی از آن به فقرا اختصاص مییابد از ظرفیتهای خوب دیده شده در بودجههای سالهای اخیر است که مبلغ آن در بودجه سال 1403 نیز افزایش یافتهاست. با این حال، عملکرد ضعیف این تسهیلات در سالهای گذشته امید به تأثیر قابل توجه آن بر کاهش فقر از طریق اشتغال و توانمندسازی را مبهم میکند.
در این گزارش آمده است که بر اساس قوانین برنامه و با توجه به رشد 35 درصدی حداقل دستمزد، متوسط مستمری کمیتهامداد امامخمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز باید 35 درصد افزایش یابد با این حال در بند (ذ) تبصره 15 بخش اول قانون بودجه سال 1403 میزان رشد مستمری مددجویان تحت پوشش کمیتهامداد امامخمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد (30%) تعیین شده است که کمتر از 35 درصد رشد حداقل دستمزد است.