◀️شبهه #شماره_1872
⛔️ شبهه: ⛔️
@Wiki_Shobhe
ببخشید یه سوال خیلی وقته برام پیش اومده اگه میشه بهم جواب بدین..
تو دین ما اومده که میگن خدا نه مرد و نه زن ..
اما من چند نشونه تو دین و قرآن میبینم که احتمال میدم که خدا مرد هستش.
اول اینکه مگه در زبان عربی خطاب به زن نمیگن"هی"و خطاب به مرد نمیگن"هو"پس چرا در قرآن هر جا خواست نام خدا رو ببره از کلمه "هو"استفاده کرده مثل: هوالرازق،هوالعلیم، هوالجبار، و...
یا حداقل میتونست از هیچکدوم استفاده نکنه یه کلمه نو بکار ببره یا یه اسم.
#دینی #قرآنی
✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅
@Wiki_Shobhe
🍀 1. زبان قرآن، عربى است و زبان عربى برخلاف برخی از زبان ها، از دو نوع ضمایر مذکّر و مؤنث برخوردار است. طبیعى است که هر کتابى بخواهد با این زبان نوشته شود، اگر چه کتاب الهى باشد، باید از قواعد آن زبان پیروى کرده و بر آن ساختار باشد. 👌
زبان عربی به علّت نداشتن ضمیر #خنثی، بعضی از چیزهایی که فارغ از جنسیت باشند را با ضمیر مذکّر می آورد. ☀️
البته نظیر این، در زبان های دیگری؛ مثل زبان فرانسه نیز وجود دارد. با اتکا به این نکته می توان نتیجه گرفت که آوردن ضمیر مذکّر، ربطی به صفات مردانه ندارد. در واقع می توان گفت که قرآن مغلوب نگاه مرد سالارانه متداول در فرهنگ زمانه خویش نشده است، بلکه یک ویژگی زبانی است، که گوینده را پایبند به رعایت آن می کند. 🙏
بنابر این، قرآن به مقتضاى این که به زبان عربى نازل شده است، با همین گفتمان سخن مىگوید و هماهنگ با قواعد عربى از ضمایر و واژگان مذکر برای خداوند بهره مىگیرد.
مثلا از نظر ادبيات عرب، ضمير «هو» #اعم از ضمير «هي» است زيرا ضمير «هو» در دو مورد به كار ميرود:1⃣ هم درباره در موجود مذكر، چه حقيقي و چه مجازي. 2⃣هم درباره در موجودي كه نه مذكر است و نه مؤنث مانند «اله»
ولي ضمير «هي» تنها يك كاربرد دارد و آن هم خصوص مؤنث است.
🍀 2. نشانه های لفظی مؤنث و مذکر، بار ارزشی ندارند و نشانه و دلیل بر کرامت و منزلت نیست، لذا اگر نشانه های لفظی مذکر، به خاطر کرامت و منزلت خاص، دارای ارزش بود، برای غیر انسان و برخی از موجودات پلیدی مثل شیطان و ابلیس ... نباید از افعال یا اسامی یا ضمایر و ... دارای نشانه های لفظی مذکر استفاده می شد.😊
و همین طور اگر نشانه های لفظی مؤنث، دلیل و نشانه ی نقص و بی ارزشی بود، برای موجودات با ارزشی مانند:خورشید، (شمس)، زمین (ارض)، مردان (الرجال)، آب ( ماء) و ...، و برای بهترین اعمال و بهترین جایگاه ها مثل؛ نماز (صلوة) ، زکات (زکاة)، جنت، نشانه های لفظی مؤنث نمی آوردند.
📝برای اطلاعات بیشتر: نک: زن در آینه جلال و جمال، جوادی آملی، ص78.
@roshangarii
بازنشراز
🇮🇷 کانال ویکی شبهه 🇮🇷
🌐«کانال جامع شبهات و شایعات فضای مجازی»🌐
https://telegram.me/joinchat/BWGstz9LDGhlEtwQ6sumxg
👤مشاور فرمانده کل سپاه:
🔹اولا ما به دنبال سلاح هستهای نیستیم و این را بارها اعلام کردیم و ثانیا اسرائیل کوچکتر از این حرفهاست که بخواهد علیه ایران از این غلطها کند.
🔹رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچکترین خطایی در قبال ایران شود، از همان لبنان «تلآویو» را با خاک یکسان میکنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود.✊
🔹ما رزمندگانی هستیم که به فرمان ولی امرمان، دستانمان بر روی ماشه است.
#اقتدار
#بازدارندگی
#نابودی_اسرائیل
🚨این ادعا کاملا غلط است
▪️دیروز روحانی گفته: «حق غنی سازی ایران به عنوان مهمترین دستاورد در برجام به رسمیت شناخته شد»
این ادعا کاملا غلط است. هیچ جای برجام حق غنی سازی ایران (طبق بند 4 NPT) برسمیت شناخته نشد بلکه اجازه غنی سازی به صورت محدود و با شروط متعدد زیر نظر امریکا صادر شد که نقض استقلال کشور بود.
💬 امیرحسین ثابتی
🔴به آنتی_آمد_نیوز بپیوندید👇🏿
👉🏽 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارخانه اي که تنها 3 روز سرپا ايستاد
#اخبار2030
@simanews
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 بررسی بازتاب رسانهای حضور مسئولان و حجتالاسلام رئیسی در دانشگاهها در روز ۱۶ آذر
🆔 @Ofogh_tv
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای صریح نماینده مجلس درمورد فساد
برخی از نمایندهها طرح شفافیت را رد میکردند و میگفتند: "بچههایمان چه گناهی کردهاند که ماشدیم نماینده"
مردم خواهشا توجهتون و نگاهتون به انتخابات پیش روی مجلس خیلی دقیق تر و دلسوزانه تر باشه. ببینید با یه انتخاب ممکنه چه از خدا بی خبرهایی برای مردم تصمیم گیری کنن...
🔴به آنتی_آمد_نیوز بپیوندید👇🏿
👉🏽 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
◀️شبهه #شماره_1871
⛔️ شبهه: ⛔️
@Wiki_Shobhe
سلام امروز کلیپی دیدم از آقای مهدی دانشمند که از وعاظ معروف هستند.
ایشان گفتند روزی مرد کوری در وسط راه عبور مردم نشسته بود و مانع رفت و آمد مردم به مسجد بود. بعد مالک اشتر آمد و گفت برو جای دیگر بنشین و آن مرد گفت تو کی هستی که به من میگویی پاشو و وقتی شنید که مالک است گفت من به حرف بزرگتر از تو هم گوش نکردم. مالک پرسید یعنی چه کسی؟ مرد کور گفت علی ابن ابيطالب. مالک گفت علی به تو گفت پاشو و گوش نکردی؟ مرد کور گفت بله .در همین لحظه مالک شمشیر کشید و گردن مرد کور را زد .
بعد آقای دانشمند گفتند این یعنی دستور ولایت با کسی شوخی ندارد !
#مذهبی #اهل_بیت
✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅
@Wiki_Shobhe
چنین روایتی صحت نداشته و این سخن با تاریخ و فقه شیعیان سازگاری ندارد. اگر اینطور بود، مالک اشتر به وسیله امیرالمومنین (ع) محاکمه و حد بر او جاری میشد.
چانچه می بینیم قنبر غلام حضرت در اجرای حد، سه تازیانه بیشتر زد، حضرت فورا قصاص کردند و قنبر سه تازیانه خورد.
(و عنه عن أحمد عن ابن محبوب عن الحسن بن صالح الثوري عن أبي جعفر ع قال: إن أمير المؤمنين ع أمر قنبر أن يضرب رجلا حدا فغلط قنبر فزاده ثلاثة أسواط فأقاده علي ع من قنبر بثلاثة أسواط. وسائل الشيعة ج28/17)
مالک اشتر به این باور بود که با زور باید افرادی مانند عبدالله بن عمر را وادار به بیعت کرد و اگر تسلیم نشوند، باید گردنشان را زد! لذا درباره او به امام گفت: عبدالله احساس امنیت و آزادی میکند که حاضر به بیعت نیست و خود را از تازیانه و شمشیر شما در امان میبیند، اجازه دهید تا گردن او را بزنم! امام فرمود: من بعیت از روی اکراه نمیخواهم، او را آزاد بگذارید: «فقال الاشتر: إن هذا أمن من سوطک و سیفک فدعنی اضرب عنقه، فقال(ع): لست ارید ذلک منه علی کره، خلّو سبیله».
قطعا اگر مالک چنین کاری انجام داده بود بر او حد جاری می شد.
البته مالک بخاطر عشق به اهل بیت (ه) تندروی هایی داشته که به وسیله امام کنترل می شده است.
امیرالمؤمنین(ع) در فرمان مشهور خویش به مالک اشتر (ره) می فرماید:
«و ایاک والدّماء و سفک ها بغیر حلها، فانه لیس شیی ء ادعی لنقمة و لااعظم لتبعة و لااحری بزوال نعمة و انقطاع مدة من سفک الدماء بغیر حقها؛(نهج البلاغه)
و بپرهیز از خونها، و ریختن آن به ناروا، که چیزی چون ریختن خون به ناحق ـ آدمی ـ را به کیفر نرساند، و گناه را بزرگ نگرداند، و نعمت را نَبَرد، و رشته عمر را نَبُرد.»
همینطور که حضرت علی(ع) صرفا به بیان حرمت نپرداخته، بلکه آثار وضعی ـ اجتماعی آن را به مالک اشتر گوشزد کرده است، در ادامه همین سخن آن حضرت به کیفر روز قیامت اشاره کرده می فرماید:
«واللّه سبحانه مبتدی ء بالحکم بین العباد فیما تسافکوا من الدّماء یوم القیامة؛ و خداوند سبحان روز رستاخیز نخستین داوری که میان بندگان کند در خونهایی باشد که از یکدیگر ریخته اند.»
این فراز سخن امام(ع) حکایت از اهمیت زیاد داشتن حق حیات است. زیرا اولین مسأله رسیدگی در روز قیامت آن خواهد بود. در ادامه ایشان به نکته بسیار مهمی اشاره می کنند و آن اینکه حاکم برای تقویت نهاد حکومت خود دست به خون ریزی نزند، مسأله ای که تاریخ بشریت همیشه از آن رنج برده است، و شاید به همین دلیل نیز اعلامیه جهانی حقوق بشر، حق حیات را در اصول اولیه خود بیان کرده است.
پاسخ از: سایت انجمن گفتگوی دینی
🇮🇷 کانال ویکی شبهه 🇮🇷
🌐«کانال جامع شبهات و شایعات فضای مجازی»🌐
https://telegram.me/joinchat/BWGstz9LDGhlEtwQ6sumxg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقاحت ربیعی سخنگوی دولت رو ببینید!
سخنگوی دولت: هر کس از مدعیان فعلی، رئیسجمهور میشد وضعیت خیلی بدتر از الان میشد!
ربیعی!بفرض که بدتر میشد! اماامثال تو مدعی شدید که ما چنین و چنان میکنیم! حال گند زدید به مملکت برای فرار از پاسخ گویی میگید اگه دیگر مدعی ها میومدن خیلی بدتر میشه!!
گفتید به ما رای بدید تا وضعیت بهتر بشه نه اینکه بدتر!!! حالا هم میگید اگر دیگر مدعیان میومدن خیلی بدتر میشد!اینو میفهمی ربیعی!!!چه رویی دارن این جماعت غربگرای کذاب!
تردید نداشتن شما ها رو در این 7 سال و برجامتان دیدیم😏
@AntiBBC