4_6017236133585356410.mp3
7.54M
ورود_حضرت_معصومه_به_قم
💐خدا میدونه این دلم
تو حرمت یاد رضاست
امیر_کرمانشاهی
👏 سرود
فوق زیبا
⭕️ «أمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلیلًا ما تَذَکَّرُونَ»*۱
💚 امام باقر در رابطه با این آیه فرمود:
🌹 «و او(حضرت مهدی) همان مضطری است که خداوند میفرماید: "امن یجیب المضطر.."
این آیه درباره او و برای او نازل شده است.»۲
🌸 تا زمانی که مردم به طور حقیقی خواهان ظهور نباشند خداوند اذن ظهور نخواهد داد. آنگاه که مردم مضطرانه خواستار فرج شوند و به کلی چشم از عالم اسباب برگیرند و تمام قلب و روحشان را در اختیار باری تعالی قرار دهند، حضرت حجت مضطرانه دست به دعا بر میدارند و آنگاه است که فرمان «قُم بِاذنِ الله» صادر خواهد شد.
۱. سوره نمل، آیه ۶۲
۲. الغیبه،ص۱۸۲، باب ۱۰،ح۳۰
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔹 zoho313or
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اقبال عجم بود، قدم رنجه نمودید
یڪ «فاطمه» هم قسمت ایران شده باشد🌼
سالروز ورود #حضرت_معصومه سلاماللهعلیها به شهر #قم🌸🍃
بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به پدر عالم 🌹
✍️سلام
امام رضا ع فرمودند:
هیچ یک از شیعیان ما مریض نمیشود مگر اینکه ما نیز در بیماری انان بیمار می شویم ومحزون نمی شوند،مگر این که در غم آنان محزون می شویم.
🍃و شادمان نمی گردند،مگر اینکه ما نیز به خاطر شادی آنان شادمانیم.
🍃و هیچ یک از آنان در مشرق و مغرب زمین از نظر ما،دور نیستند وهر یک از شیعیان ما که بدهی از او بماند و نتوانسته باشد بپردازد بر عهده ی ماست.
منبع(بحار الانوار ج۶۸ص۱۶۸)🌹🍃
عشاق الحسین(محب الحسین)_۲۰۲۱_۱۰_۳۰_۱۴_۳۴_۲۳_۸۸۸.mp3
2.56M
🌺دل تودستای توباشه آرومه
🌼آرزوم نوکریه تو خانومه
🎤کربلایی سیدرضا_نریمانی
#سرود 👏
#یا_فاطمه_معصومه_س
🥀یا صاحب الزمان
ما بی تو خسته ایم!
تو بی ما چگونه ای؟
#امام_زمان_عج
حديث ابتدای درس خارج آقا
عن ابی عبدالله الصادق«علیهالسلام» قال: النومُ راحةٌ للجسد. خواب، آسایشِ جسمِ انسان است. ترتیب در خواب، اندازه نگهداری در خواب، تأثیراتش بر روی جسم انسان است؛ جسم، اعمّ است از بافتهای عضلانی و استخوانی و عصبی و امثال اینها، اعصاب هم جزو جسم است. این که در شرع مقدس برای ساعاتِ خواب هم مطلب هست؛ چه وقت بخوابید، چه وقت نخوابید، مثلاً بینُ الطلوعَین نخوابید! سحر بیدار بشوید! سرِ شب بخوابید! اینها همه نشاندهندۀ این است که مسألۀ خواب مورد توجهِ ویژه است از طرف آن معلمِ بزرگ بشریت، پیامبر اکرم و اعظم و ائمۀ هُدی«علیهمالسلام». اینها همه مُلَهم مِن عند اللهاند.
اینجا من یک حاشیهای بزنم به وضعیتِ کنونیِ خودمان: این تلویزیون شبها تا پاسی از شب فیلم پخش میکند! بچهها را، بزرگها را پای این جعبۀ جادو مینشاند! وقتی شما شب دیر خوابیدید، بیدارشدنِ سحر که پیشکش، برای نماز صبح هم آسان بیدار نمیشوید! ببینید چقدر خسارت معنوی، چقدر خسارتِ مادّی به انسان وارد میشود. در بعضی از شهرها من دیدم که وقتِ بیداریشان ساعتِ 9 صبح است؛ یعنی قبل از 9 صبح هیچ دکّانی باز نیست! از 9، 9 و نیمِ صبح شروع میکنند بازکردن! این، غلط است. بنابراین، بر روی خواب تکیه شده است. این که میفرماید: راحةٌ للجسد، فقط نمیخواهند یک واقعیت را بیان کنند، بلکه میخواهند تأکید کنند به اینکه به این امری که مایۀ راحتِ جسد شماست، اهتمام کنید! درست آن را برگزار کنید!
بعد میفرماید: و النُّطقُ راحةٌ للروح، حرف زدن هم آسایشِ روحِ انسان است. انسان اگر چنانچه سکوت را شیوۀ خودش قرار بدهد و اصلاً حرف نزند، روحش آشفته میشود. حرفهایی هست، انگیزههایی هست، انسان میخواهد اینها را بگوید، یا انس پیدا کند، سؤال کند رفعِ جهالت خود کند، یا افاده کند رفعِ جهالتِ مخاطب بکند. بنابراین، نطق لازم است. این که در روایاتِ ما در مورد سکوت و صمت تأکید شده است، مراد از آن روایات، این نیست که اصلاً حرف نزنید، یعنی پرحرفی نکنید! پرحرفی نکردن، غیر از حرف نزدن است. بنابراین، نطق هم یک وسیلۀ دیگری است که خدای متعال قرار داده است. وقتی این سینه پر میشود از حرف یا از شکایت یا از دانش یا از سؤال و استفهام، این چیزی که میتواند این صندوقچۀ پر و در هم ریخته را آسایش بدهد، زبان انسان است، زبانْ آسایش میدهد دل را، روح را.
و السکوتُ راحةٌ للعقل، سکوت هم آسایش عقل است. یعنی انسان باید وقتی را برای فکر کردن، برای اندیشیدن بگذارد. ما متأسفانه میبینیم کسانی را که وقتی برای فکر کردن ندارند! برای خودشان یک وقتی باز نمیکنند برای فکر کردن! یا مشغولِ گفتن و گفتناند، یا مشغول کارکردناند، کارکردنهای معمولی! هیچ فراغتی برای فکر کردن در زندگیِ اینها وجود ندارد، در حالی که فکر کردن جزو اصلیترین کارهای انسان است؛ چه در امور علمی فکر کند، چه در امور زندگی فکر کند، چه در امور مدیریتیِ خودش اگر مدیر است فکر کند، چه در امورِ خانواده فکر کند، چه در مورد آیندهاش فکر کند، چه در مورد آخرت فکر کند، چه در مورد مرگ فکر کند، اینها همهاش فکر است، این فکرها وقت لازم دارد، وقتی باید گذاشت برای فکر کردن، برای اندیشیدن.
امالی۵۲۶