*✨﷽✨*
*🌹پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی می فرمایند : شستن صورت ها و دست ها و مسح سر و پاها در وضو، رازی دارد.*
*◆ شستن صورت در وضو، یعنی خدایا! هر گناهی که با این صورت انجام دادم، آن را شست وشو می کنم تا با صورت پاک به جانب تو بایستم و عبادت کنم و با پیشانی پاک سر بر خاک بگذارم.*
*◆ شستن دست ها در وضو، یعنی خدایا! از گناه دست شستم و به واسطه گناهانی که با دستم مرتکب شده ام، دستم را تطهیر می کنم.*
*◆ مسح سر در وضو، یعنی خدایا! از هر خیال باطل و هوس خام که در سر پرورانده ام، سرم را تطهیر می کنم و آن خیال های باطل را از سر به دور می اندازم.*
*◆ مسح پا، یعنی خدایا! من از رفتن به مکان زشت پا می کشم و این پا را از هر گناهی که با آن انجام داده ام، تطهیر می کنم.*
*📚 من لایحضره الفقیه، ج 2، ص302*
🌷 حديث قدسى:
🔹 «الشَّهرُ شَهري و العَبدُ عَبدي و الرَّحمَةُ رَحمَتي فَمَن دَعاني في هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ و مَن سَألَني أعطَيتُهُ؛
🔻 ماه (رجب) ماه من، بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است؛ هر كه در اين ماه مرا بخواند، اجابتش كنم و هر كه حاجت آورَد، عطايش كنم».
📚 إقبال الأعمال ، ج 3 ، ص 174 .
#الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‹🎞📿›
#رزقمعنوے🌱
استغفاریعنیچی؟!♥️ ⇩
-یعنیمنوببخشمنخرابکردم
جبرانڪنبرام . .
#استادپنآهیان🎙
❤️قالا رَبَّنا إِنَّنا نَخافُ أَنْ يَفْرُطَ عَلَيْنا أَوْ أَنْ يَطْغى «45»
(موسى وهارون) گفتند: پروردگارا! همانا مىترسيم كه او بر ضد ما تعدّى كند يا بر طغيان ادامه دهد (و بر آن بيفزايد).
💚قالَ لا تَخافا إِنَّنِي مَعَكُما أَسْمَعُ وَ أَرى «46»
(خداوند) فرمود: نترسيد، همانا من با شما هستم (و همه چيز را) مىشنوم و مىبينم.
💠نکته ها👇
◀️«فَرط» به معناى سرعت گرفتن وپيش افتادن است و «أَنْ يَفْرُطَ عَلَيْنا» يعنى ما مىترسيم كه فرعون، قبل از بيان استدلال و آوردن معجزات بر ما پيشى گرفته و طغيان خود را نسبت به بنى اسرائيل افزايش دهد. «1»
◀️آنچه براى انبيا مذموم است، خشيت و ترس قلبى از غير خداست وگرنه، خوف طبيعى، لازمهى انسانيّت آن بزرگواران و همه انسانهاست وهر انسانى در برابر خطرات اين ترس را دارد.
💠پیام ها👇
1- بررسى مشكلات و موانع احتمالى و ترس از آينده و ناكامى، منافاتى با اخلاص و مقام نبوّت ندارد. إِنَّنا نَخافُ ...
2- جوسازى و شايعه سازى، شيوهى طاغوتها و ستمگران است. آنان فضا را مسموم و مردان خدا را متهم مىنمايند و يا بعد از شنيدن حقّ دست به آشوب مىزنند تا سخن حقّ آنان اثر نكند. «يَفْرُطَ عَلَيْنا أَوْ أَنْ يَطْغى»
3- ايمان به حضور در پيشگاه خداوند و يقين به امدادهاى الهى، عامل شجاعت و روحيه يافتن مؤمنان است. «إِنَّنِي مَعَكُما»
4- اگر كسى را به كارى مأمور كرديد، بايد از هر جهت او را تأمين نموده و به او روحيه بدهيد. «إِنَّنِي مَعَكُما أَسْمَعُ وَ أَرى»
5- اگر چه همهى انسانها مورد نظر و مرحمت الهى هستند، ولى لطف او بر انبيا بيشتر است. «إِنَّنِي مَعَكُما أَسْمَعُ وَ أَرى»
📚تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی
#درمحضرقرآن
#داستانک❣🌱 زاویه دید
🌹حکیمی از شخصی پرسید:
روزگار چگونه است؟
شخص باناراحتی گفت: چه بگویم،
امروز ازگرسنگی مجبورشدم کوزه سفالی که
یادگارسیصدساله اجدادیم بود را بفروشم ونانی تهیه کنم...
حکیم گفت: خداوند روزی ات راسیصدسال پیش کنارگذاشته
و تو اینگونه ناسپاسی می کنی؟!!!
#امام_زمان
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
🍺روزه (۷۳):
آثار روزه:
تمرین بر تقوا:
🍺 روزه باعث میشود که آدمی بر نفس سرکش خود لجام زند و تمایلات نامشروع و نامعقول نفس را تحت کنترل درآورد.
تمرین شخص روزه دار در برابر گرسنگی و تشنگی و اجتناب از گناه در طول ماه مبارک رمضان به صورت ملکه و صفت ثابتی درخواهد آمد و در طول سال چنانچه مواظبت نماید این نیرو مانع از ارتکاب گناه است. (1)
خداوند در آیۀ 183 سورۀ بقره فلسفۀ وجوب روزه را «تقوا» ذکر میفرماید:
"اى كسانى كه ايمان آوردهايد، روزه بر شما مقرر شده است، همان گونه كه بر كسانى كه پيش از شما [بودند] مقرر شده بود، باشد كه پرهيزگارى كنيد".
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَيْکُمُ الصِّيَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ». ﴿البقرة، 183﴾
واژۀ «کُتِبَ» به معنای ثبت شد که کنایه از وجوب است.
کلمۀ «کتاب» نیز که بر وزن فِعال است به معنای مفعول بکار می رود یعنی «مکتوب؛ نوشته شده». (2)
پیامبر اسلام میفرماید: "روزه مؤمن را از شهوترانی ها و تجاوز به نوامیس مردم کنترل میکند.
و میفرماید:
"ای جوانان بر شما باد ازدواج کردن، و هر گاه بعضی از شما قدرت بر ازدواج ندارد روزه بگیرد زیرا روزه کنترل کننده و مهارکننده است". (3)
🍺 منابع:
1-روزه ضیافت نور، سیّد حمید علم الهدی، ص 47)
2-(مستفاد از تفسیر المیزان، ج 1، ص 28)
3-روزه ضیافت نور، سیّد حمید علم الهدی، ص 49)