eitaa logo
غرب آسیا
116.4هزار دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
13.1هزار ویدیو
84 فایل
کانال رسمی وستانیوز @aboghasem تبلیغات👇 @eshg313
مشاهده در ایتا
دانلود
قضیه ی شمال غرب بسیار پیچیده است و یک توطئه ی بزرگ پشت آن خوابیده است. سعی می کنم توضیحات مفصلی را امشب بدهم
🚨🚨🚨 ادعای رسانه باکویی "دیلی آذ": ۴۰۰۰ قایق تندرو سپاه در بندر آستارا در نزدیکی مرز جمهوری باکو، مستقر شدند @westanews
🚨🚨🚨امروز پنج تانک ، پنج ماشین جنگی پیاده نظام و عراده توپخانه ارتش سوریه و همچنین 1000 نیرو به جبهه ی جنوبی ادلب اعزام شده است @westanews
🚨🚨🚨🚨اسرائیل در حالت آماده باش سایبری قرار گرفته و با کاخ سفید و پنتاگون در ارتباط است. @westanews
🚨🚨🚨الهام اف امروز یک پایگاه نظامی در شهر جبرئیل در نزدیکی مرز ایران افتتاح کرد @westanews
🚨🚨🚨🚨🚨فیس بوک به طور کامل از اینترنت حذف شده و دسترسی به آن دیگر امکان پذیر نیست @westanews
🚨🚨🚨سفیر ایران: تهران در بالاترین سطح تلاش می کند تا روابط خود را با ارمنستان توسعه دهد ♦️ آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان با عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در مورد تهدیدات منطقه ای جدید ، اهمیت بندر چابهار ایران منطقه آزاد اقتصادی مغری و پروژه ایجاد کریدور حمل و نقل شمال به جنوب گفتگو کرد @westanews
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قمست اول موقعیت جغرافیایی ایران برای اتصال جنوب و شرق آسیا به شمال اروپا بسیار راهبردی است مسئولین کشور به خوبی اهمیت این مساله را درک می کنند و به سرعت درحال تامین زیرساخت های ریلی و جاده ای این مسیر (از بندرچابهار گرفته تا کریدور قزوین_رشت_آستارا_جلفا) هستند. ایران برای راه اندازی ترانزیت تجاری و مسافرتی شمال_جنوب هزینه های هنگفتی کرده است و تاحدودی توانست زیرساخت های لازم برای اتصال خط ریلی کشور به منابع بار و بنادر برای انتقال به مقصد تجاری را فراهم کند. کریدور شمال_جنوب سایر خطوط ترانزیتی از جمله چابهار_سرخس، بافق_بندرعباس، شلمچه بصره و کریدور تهران_سنندج_خسروی و سایر خطوط جاده ای و ریلی کشور را برای مبادلات تجاری به آسیای میانه و کشورهای غرب آسیا در حوزه ی خلیج فارس و اصل قضیه یعنی کشورهای حوزه ی اقیانوس هند و کشورهای آفریقا را پوشش خواهد داد. این کریدور امتیازات تجاری زیادی برای کشورهایی مثل ارمنستان، گرجستان و ترکیه و جمهوری باکو دارد(یعنی داشته است) این کریدور قلب تپنده ی حیات اقتصادی آینده ی ایران اسلامی است و ایران بدون ملاحظه اجازه ی پارازیت انداختن کشورهای مزاحم این طرح را نمی دهد. ✏️ @westanews
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت دوم واقعیت ماجرا این است که همه چیز از آن جنگ بی خاصیت(قره باغ) آغاز شده است. الهام علی اف به استناد به یکی از مفاد صلحنامه ی جنگ دوم قرباغ (2020) می گوید ارمنستان متعهد شد که کریدور زنگزور را برای اتصال نخجوان به جمهوری باکو عملیاتی خواهد کرد اما وزیر امورخارجه ی ارمنستان در سفر امروز خود به تهران به این نکته اشاره کرده است که باکو از صحبت حکومت ارمنستان برای ایجاد راه ارتباطی بین نخجوان و جمهوری باکو از طریق سیونیک برداشت راه اندازی کریدور را داشته که ما این را رد می کنیم. مطمئنا خود همین صحبت های وزیر امورخارجه ی ارمنستان تنش های متعددی را با باکو به دنبال خواهد داشت. ترکیه و جمهوری باکو نه دغدغه ی اسلام دارند و نه دلشان به حال مسلمین و مومنین در جمهوری باکو می سوزد آن ها به دنبال کریدور شرق به غرب هستند تا دریای خزر و آسیای مرکزی را به مدیترانه متصل کنند و از این طریق بازار آسیای میانه را در دست بگیرند وبرای این امتیاز به کریدور نخجوان باکو از طریق سیونیک محتاج اند، طبیعتا کریدور شمال_جنوب و مشارکت ارمنستان در این کریدور مزاحم کریدور شرق به غرب ترکیه و باکو خواهد بود و علاوه بر آن اهمیت خط ریلی باکو_تفلیس_ترکیه را نیز به شدت کاهش خواهد داد و با آماده شدن کریدور ایران_عراق_سوریه ممکن است کشور هایی نظیر چین انتقال کالا های خود به اروپا را از طریق کریدور ایران_مدیترانه انجام دهند. درواقع موقعیت ژئوپولیتیکی ایران برای کریدور شمال_جنوب و شرق به غرب برای کشورهای ذی نفع که از آن بهره‌مند خواهند شد بسیار مناسب است این مساله برای ترکیه و جمهوری باکو سخت است و درحال سنگ اندازی برای اتصال زمینی ایران به روسیه هستند. خط ریلی جلفا_یراسخ_ایروان_تفلیس و بزرگراه مغری_یراسخ_ایروان (که قسمتی از آن از نواره ی خاک تازه آزاد شده ی جمهوری باکو می گذرد و البته جاده ی جایگزین به کمک ایران درحال مهیا شدن است) ارمنستان را از محاصره خارج خواهد کرد و البته حکومت باکو را از مسیر کریدور اخراج خواهد کرد. هیچ چیز نمی تواند اراده ی ایران را برای کریدور شمال_جنوب تغییر دهد. این کریدور زیرساخت های گسترده اقتصادی، جذب سرمایه های خارجی، قوت بخشی به قدرت بین المللی ایران و توسعه ی کشور را به دنبال خواهد داشت لذا هیچ عقب گردی از این کریدور به عمل نخواهد آمد. ✏️ @westanews
غرب آسیا
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت سوم ماباگرجستان ارتباطات خوبی داریم و طی توافقاتی که سابقا با طرف گرج انجام شده است قرار شد کریدور خلیج فارس_دریای سیاه راه اندازی شود تا گرجستان به ترانزیت بزرگ شمال_جنوب وارد شود. اما آن ها ما را به نگاه شریک واقعی حساب نمی کنند و سعی می کنند تخم مرغ های خود را در سبد ترکیه و جمهوری باکو قرار دهند. واقعیت ماجرا این است که سه کشور ترکیه، گرجستان و جمهوری باکو از روابط تجاری مهمی برخوردار هستند، از جمله می توان به کریدور باکو_تفلیس_جیهان(ترکیه) و خط لوله ی انتقال نفت خام باکو_تفلیس_جیهان به مدیترانه اشاره کرد که یکی از مهم ترین منابع ارسال نفت به اروپا است اشاره کرد. ظاهرا آن ها با چراغ سبز ترکیه و باکو درحال وارد شدن در تنش ها با ایران هستند. شماره 1که درنقشه مشاهده می کنید همان مسیری است که فقط بیست کیلومتر آن از خاک تازه آزاد شده در جنگ قره باغ گذر می کند و سربازان باکو برای همین بیست کیلومتر خواستار پرداخت مالیات و عوارضی شدند، اما قضیه فراتر از مالیات است و همان طور که گفتم کریدور شمال_جنوب و فعال شدن مسیر این کریدور در جنوب قفقاز کریدورهای تجاری ترکیه و باکو را تهدید خواهد کرد. شماره دو همان مسیر تاتو است که درحال تکمیل شدن است و با آماده شدن آن نیازی به استفاده از بیست کیلومتر خاک جمهوری باکو نداریم(عمري است از خاک ایران برای رسیدن به نخجوان استفاده می کردند اما برای بیست کیلومتر مثل الاغ جفتک می اندازند) و از آن طریق به یراسخ در استان آرارات در غرب ارمنستان و بعد از آن به ایران پایتخت این کشور می رسیم و ازآن جا از طریق تفلیس به روسیه متصل می شویم اما مشکل این است که در نقطه شماره 3 یعنی شهر یراسخ که در نقطه ی شمالی نخجوان است حکومت جعلی باکو درحال سنگ اندازی و ایجاد ناآرامی در این منطقه است و به هر قیمتی می خواهند دست ایران و ارمنستان برای تکمیل کریدور شمال_جنوب در قسمت قفقاز را قطع کنند. اما باکو و استانبول و تفلیس باید مطمئن باشند که یا همه ی کشورها بدون تغییرات سرزمینی از کریدور های کشورهای خود برای اتصال به اروپا استفاده خواهند کرد( چراکه باکو و ترکیه نیز مسیر خود برای اتصال به اروپا را دارند اما فقط برای قسمت شمالی کریدور می توانند فعال باشند و به خاطر عدم دسترسی به آسیای مرکزی و خلیج فارس و اقیانوس هند از دستاورد های خیلی محدود تری برخوردار خواهند شد لذا سعی می کنند استان سیونیک ارمنستان را برای رسیدن به آسیای مرکزی تصرف کنند) یا هیچ کس از این موقعیت تجاری و اقتصادی استفاده نخواهد کرد. ✏️ @westanews
🔴✅توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت چهارم طريق دیگری که برای کریدور شمال_جنوب می توان تصور کرد از بندر گوادر پاکستان است پاکستان_افغانستان_ترکمنستان_خزر_باکو_تفلیس_روسیه بعد از اینکه طالبان افغانستان را دراختیار گرفت پاکستانی ها با آذربایجان و ترکیه در جمهوری باکو رزمایش سه برادر را برگزار کردند، ترکیه با پاکستان در برسرموضوع طالبان و افغانستان منافع مشترک دارند و هردو کشور دربازسازی افغانستان مشارکت خواهند داشت به نظر می آید ترکیه، پاکستان، جمهوری باکو گرجستان برای کریدور شمال جنوب برنامه ی مجزا داشته باشند، کریدوری که شاید از زیر پرچم امارت اسلامی گذرخواهد کرد. برای همین دلائل است که ما نه جنگ قره باغ را جنگ اسلام و کفر می دانستیم و می دانیم، که برایش سجده ی شکر برویم و نه طالبان را جنبش اصیل منطقه می دانیم که جار بزنیم طالبان تغییر کرده است انسان تعجب می کند که در قرن بیست و یکم برخی افراد کج فهم با یک ادعای غير واقعي و بدون تضمين برای کشور در مساله ی افغانستان هزینه سازی می کنند همان افرادی که امضای کری را تضمین نمی دانستند گفته های طالبان مبنی بر تغییر خود را تضمین دانستند. همین افراد بعضا ساده اندیش در مساله ی قره باغ با عناوین احساسی و نژادی انتخاب تصمیم عقلانی را از حاکمیت ربودند. ✏️ @westanews
✅🔴توطئه ی عثمانی ها برای کریدور شمال_جنوب قسمت پنجم درتحولات جنوب قفقاز تحرکات رژیم صهیونیستی و آمریکا به راحتی قابل مشاهده است، کریدور شمال جنوب بسیاری از کشورها از جمله ایران که از رقبای اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است را از محاصره خارج خارج خواهد کرد، اهمیت کانال سوئز و ترانزیت دریایی به اروپا را تضعیف خواهد کرد، هزینه ی انتقال کالا به اروپا وبالعکس و میزان زمان تبادلات تجاری به نسبت به استفاده از کانال سوئز ( بدون نیاز به استفاده از مسیر دریا را) به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد و قدرت شرق در مقابل غربی ها را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. چهارکشور قدرتمند شرق يعني چین، روسیه، هند و ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در کریدور شمال_جنوب مشارکت دارند این مساله پیام تهدید بزرگی را برای غربی ها مخابره می کند. نکته ی دیگر اینکه ایران برای تحت فشار قرار دادن حکومت باکو و گرجستان اهرم فشار دراختیار دارد اهرم فشار ایران برای باکو می تواند وضع مالیات شدید بر کامیون های تجاری باکو که از خاک ایران وارد نخجوان می شوند، عدم اجازه برای راه اندازی کریدور نخجوان_باکو و انحصار راه اتصالی باکو به نخجوان از راه خود و افزایش فعالیت تجاری خود در دریای خزر و... باشد نسبت به گرجستان نیز ایران اگر حکومت محلی آبخازیا و اوستیای جنوبی در گرجستان را به رسمیت بشناسد یقینا با استقبال روس ها مواجه خواهد شد این موضوع گرجستان را تحت فشار قرار خواهد داد. ✏️ @westanews
🚨🚨🚨الهام علی اف اینکه ما به چه کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم به خودمان مربوط است. @westanews
🚨🚨🚨رزمایش مشترک ارتش های آذربایجان و ترکیه از امروز در نخجوان آغاز می شود @westanews
🚨🚨🚨رییس شورای امنیت ارمنستان : 🔻با سفیر ایران اقای ظهوری ، بر خنثی سازی چالش های جدید تاکید کردیم 🔻بر توسعه استان سیونیک تاکید کردیم 🔻بر اهمیت بندر چابهار تاکید کردیم 🔻بر کریدور جنوب-شمال تاکید کردیم 🔻موضوعات دیگر نیز بحث کردیم 🔻سفیر ایران اقای ظهوری بر افزایش روابط به سطح بسیار بالا تاکید کرد . @westanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهام علی اف روز گذشته وقتی پایگاه نظامی خود در شهر جبرئیل در نزدیکی مرز ایران راافتتاح کردبا یک رفتار عجیب و دست کشیدن بر پهپاد اسرائیلی به ایران دهن کجی کرد
🔴این هم لینک چتکده ی صخره نوردان انقلاب ابر گروه غرب آسیا در ایتا 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3920887920C76533f1f4c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🚨🚨🚨گرجستان ورود شهروندان و وسایل نقلیه ایرانی را از طریق زمینی به این کشور ممنوع کرده و تمامی راه ها را بسته است. صدها کامیون ایرانی که از طریق ارمنستان وارد گرجستان می شوند و سعی می کنند از مرز روسیه عبور کنند در این مرز صف آرایی کرده اند. این درحالی است که مقامات کشور این خبر را تکذیب کردند @westanews
🚨🚨🚨گستاخی سایت باکویی: پاسخ "سیلی" به ایران از طریق گرجستان آمد و همه راههای ایران در قفقاز بسته شد @westanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🚨🚨ارتش سوریه تجهیزات گسترده ای را به همراه نیروهای پرشمار به جبهه ی ادلب اعزام کرده است @westanews
🚨🚨🚨وزرای دفاع گرجستان و آزربایجان پیمان همکاری نظامی امضا کردند. @westanews
🚨🚨🚨یکی از اعضای سپاە پاسداران در پیرانشهر توسط گروهک تروریستی حدکا ترور شد و به شهادت رسید @westanews